کلاهبرداران متاورس | هشدار به ایرانیان و جلوگیری از کلاهبرداری متاورس

5

کلاهبرداران متاورس هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداران «متاورسی» 

به منظور فاش کردن روش های کلاهبرداران متاورسی در زیر این تاپیک روش های کلاهبرداران را به اشتراک خواهیم گذاشت . « انجمن متاورس ایران »

9de3197830f47265ef81149f344605fbd9b92f0f 3 - کلاهبرداران متاورس | هشدار به ایرانیان و جلوگیری از کلاهبرداری متاورس

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با کلید واژه «متاورس» هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دنیای متاورس فناوری جدیدی است که در مدت زمان کم پیشرفت زیادی داشته است، گفت: متاسفانه مجرمان سایبری و افراد سودجو نیز از این فضا سوءاستفاده کرده و روش‌های متعددی برای کلاهبرداری در این حوزه به وجود آمده که لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.  

وی ادامه داد: متاورس مفهوم عجیبی با کاربردهای فراوان است که در سایه نبود قانون و کمبود آگاهی کاربران در این زمینه، به بستری برای کلاهبرداری از برخی کاربران و به خصوص کاربران ناآگاه تبدیل شده است. در این میان متاسفانه افراد سودجو و فرصت طلب یا طرح وعده‌هایی مانند پولدار شدن سریع و … از طریق سرمایه‌گذاری در متاورس اقدام به دریافت مبالغی از کاربران و به خصوص کاربران دارای آگاهی کمتر از این فضا کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران متاورسی، تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات مجازی در متاورس است، تصریح کرد: کلاهبرداران با استفاده از کلمه متاورس و طرح‌های سرمایه‌گذاری با وعده‌های بازدهی بالا کاربران را به دام انداخته و سرمایه‌های آن‌ها را به سرقت می‌برند.

رجبی ادامه داد: همچنین برخی از افراد در پلتفرم‌های متاورس درگیر جمع‌آوری غیرقانونی سرمایه و کلاهبرداری در حوزه املاک مجازی هستند که این موضوع نیز اقدامی مجرمانه محسوب می‌شود و ممکن است افراد ناخواسته در دام چنین افرادی بیفتند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره روش دیگر سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی با کلیدواژه متاورس، گفت: برنامه‌های مربوط به متاورس داده‌های زیاده را از کاربران خود جمع آوری می‌کند که ممکن است لو رفتن این داده‌ها خطرات امنیتی و حریم خصوصی را برای این کاربران ایجاد کند.

به گفته وی در متاورس نیز از حملات فیشینگ برای خالی کردن ارزها و ان‌اف‌تی ها از داخل حساب استفاده می‌شود. گاهی نیز ممکن است مجرمان سایبری از طریق ارسال ایمیل‌های ساختگی تحت عنوان تیم پشتیبان پروژه و …  کاربران را هدف قرار داده و از آنان سوءاستفاده کنند.

دوستان گرامی و همراهان انجمن متاورس ایران لطفا پیام هایی که توسط کلاهبرداران و اشخاصی که بدون هیچ پشتوانه ای پیشنهاد هایی برای خروج ارز از کشور را اعلام کنید اطلاع دهید .

پیام های ارسالی در گروه های تلگرام ، واتس آپ و همچنین ارسال پیام های تبلیغاتی میباشد که میتوانید به صورت اسکرین شات ارسال نمایید .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده دسامبر 10, 2023

سلام عرض میکنم خدمت اعضای محترم انجمن متاورس.
با تحقیقاتی که از پروژه Kish vr داشتم سرمایه گذار این پروژه یک فرد قطری می باشد که هیچ اطلاعاتی از این شخص در دسترس نیست و فقط یک آواتار از این شخص وجود دارد.
همچنین یک لوکیشن فیک هم در تهران به نام خود ثبت کرده‌اند که در آن مکان هیچ دفتری برای این مجموعه وجود ندارد.
از نظر بنده این یک پروژه کلاهبرداری می باشد که فقط و فقط قصد خالی کردن جیب مردم و خروج ارز از کشور را دارند.

گذاشتن نظر
4

دوستان و همراهان گرامی  طی پیگیری های بعمل آمده توسط بنده دنیای الکترونیک و دیجیتال به سمت متاورس درحال حرکت است و سرعت رشد پروژه های متاورسی بسیار بالا میباشد و درنظر داشته باشید کلاهبرداران با روش های مختلف اقدام به کلاهبرداری خواهند کرد .

به همین منظور بنده اطلاعاتی که در اختیار دارم را به انتشار خواهم گذاشت .

  1. خرید هرگونه زمین در دنیای متاورس دروضعیت تحریم ایران بدون پشتوانه میباشد و در صورتی که بخشی از مدارک “ ویزا ، حساب بانکی پی پال ، سکونت در یک ملک خارج از ایران ، فیش آب یا برق ملک ، گواهینامه بین المللی ، نداشته باشید نمیتوانید احراز هویت خود را کامل و ارز وارد کشور کنید .
  2. سرمایه گذاری بر روی محصولات متاورسی اعم از. انواع آن اف تی ، ارزهای داخلی نیز تنها سرمایه شما را در همان بستر ها محفوظ خواهد کرد و استخراج آن دارای شرایط خاصی میباشد که با تحریم ایران تقریبا غیر ممکن و یا با ضرر امکان پذیر است .
  3. با داشتن شرایط احراز هویت شما میبایست مالیات زیادی برای برداشت سرمایه خود پرداخت نمایید .
  4. شرکت های خارجی با استفاده از ایرانیان و رباط های مترجم صوتی و تصویری شما را مجاب به خرید محصولات متاورسی اعم از زمین و آن اف تی مینمایند و ارز شما را خارج و وعده های غیر واقعی به شما می‌دهند .
  5. پیشنهاد تاسیس فروشگاه در متاورس های خارجی برای فروش آن اف تی یکی از کلاهبرداری هایی است که شما سرمایه ای اول برای ساخت فروشگاه خواهید کرد و سپس سرمایه ای برای خرید کالا هی آن اف تی که در آخر مشتری برای محصولات نخواهید داشت چرا که محصولات آن اف تی از سیستم مرکزی به شما فروخته خواهد شد و گردش مالی تنها برای شرکت های متاورسی میباشد .
  6. وعده سرمایه گذاری قبل از راه اندازی متاورس و وعده فروش زمین قبل از راه اندازی متاورس یکی از مهم ترین مواردی است که به آن می‌توان اشاره کرد .
  7. وعده راه اندازی فروشگاه سه بعدی بدون داشتن نمونه کار یکی از مهم ترین بخش های کلاهبرداری است که شما برای داشتن یک فروشگاه سه بعدی سرمایه زیادی را خرج خواهید کرد ولی فروشگاه چیزی نیست که خروجی درآمدی به شما بدهد .
حسین قدیری پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین جولای 31, 2022
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 10 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها11028 times
  • پاسخ ها10 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات