طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟

1

شرح طریقه مصرف سم دیازینون گرانوله .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده ژوئن 14, 2021
گذاشتن نظر
1

دیازینون جزء سموم فسفره و یک حشره‌کش نسبتاً فرّار است که برای از بین بردن مگس و کنه مخصوصاً کنه تولوزانی به مقدار زیاد استفاده می‌شود. این حشره‌کش از طریق پوست بدن نیز جذب می‌شود بنابراین از تماس با پوست باید جلوگیری شود.

دیازینون با داشتن قابلیت نفوذ در لایه‌های واکسی بافتهای گیاهی در کنترل آفاتی که در داخل نسوج گیاهی (مینوزها و ساقه خوارها) زندگی می‌کنند را می‌توان با موفقیت به کار برد. دیازینون یکی از پر مصرف‌ترین سموم ارگانوفسفره بوده که با کنترل طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده در باغات و مزارع نقش مهمی در کنترل شیمیایی آفات دارد.

این آفت کش در بازار با نامهای تجاری بازودین Basudin EC , WP , O , D , G , TC , SC و دیاکاپ Diacap SC30% وجود دارد. دیازینون از گروه حشره کشهای فسفره آلی و زیر گروه اسید فسفروتیوئیک بوده که تا حدی خاصیت سیستمیک و نفوذی دارد. این ترکیب باطیف وسیع علیه انواع آفات برگخوار، ساقه خوار و ریشه خوار، مکنده و خاکزی با فرمولاسیونهای امولسیون (EC60%)، پودر وتابل (WP40%) و گرانول (G5% و G10%) بکار می‌رود که فرم گرانول از ریشه جذب شده و وارد قسمتهای سبز گیاه می شود .

باید توجه داشت که اگر از این سم برای ضد عفونی بذور و ریشه نهالها استفاده ‌شود، در رشد جوانه ها ایجاد اختلال خواهد نمود. دوام سم در خاک 12 تا 14 هفته است زیرا به شدت جذب کلوئیدهای خاک می‌شود، بطورکلی در مدت 3-2 هفته اول بیش از 50 در صد آن تجریه می‌شود. سمیت آن از راه جذب پوستی بسیار زیاد است. جذب پوستی آن ایجاد مسمومیت حاد و مزمن می‌کند. برای ماهیها، زنبور عسل و سایر حشرات مفید خطرناک است.
1561444196 I8wL4 - طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟

میلاد سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2019
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 3 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها11104 times
  • پاسخ ها3 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات