طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟

1

شرح طریقه مصرف سم دیازینون گرانوله .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده ژوئن 14, 2021
گذاشتن نظر
0

طریقه مصرف دیازینون گرانوله
دیازینون چیست؟
دیازینون حشره کش است که به گروهی از مواد شیمیایی معروف به ارگانوفسفره ها تعلق دارد. از دیازینون در کشاورزی برای کنترل حشرات روی محصولات میوه ، سبزیجات ، آجیل و مزرعه استفاده می شود. همچنین برای تهیه برچسب گوش برای گاو استفاده می شود. دیازینون از سال 1956 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. قبل از لغو استفاده های مسکونی در سال 2004 ، از دیازینون برای حشرات خانگی ، کنترل حشرات چمن و باغ و کنترل حشرات روی حیوانات خانگی استفاده می شد.
برخی از محصولات حاوی دیازینون کدامند؟
محصولات دیازینون با نام های بسیاری به فروش می رسند و به صورت گرد و غبار ، گرانول ، مایعات ، کنسانتره ، سس بذر و برچسب های گوش گاو تولید می شوند.

همیشه دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید و برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اقدامات انجام دهید. در صورت بروز هرگونه مواجهه ، حتماً دستورالعملهای کمکهای اولیه در برچسب محصول را با دقت دنبال کنید. برای مشاوره درمانی بیشتر ، با مرکز کنترل سموم با شماره 1-800-222-1222 تماس بگیرید. اگر می خواهید در مورد یک مسئله آفت کش بحث کنید ، لطفا با شماره 1-800-858-7378 تماس بگیرید.
دیازینون چگونه کار می کند؟
دیازینون با تأثیر بر سیستم عصبی کار می کند. قرار گرفتن در معرض دیازینون بر مواد شیمیایی تأثیر می گذارد که باعث عملکرد صحیح سیستم عصبی می شود. این نتیجه از دست دادن کنترل سیستم عصبی است که در نهایت منجر به مرگ حشره می شود.

8637a8fb3b04d4ea85e80073adc136a32a7d2767 3 - طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟
چگونه ممکن است در معرض دیازینون قرار بگیرم؟
از آنجایی که دیازینون فقط در محیط های کشاورزی استفاده می شود ، اصلی ترین راهی که می تواند در معرض دید عموم مردم قرار گیرد ، خوردن غذای تحت درمان با دیازینون است. دیازینون همچنین ممکن است در آبهای سطحی یا چاه در نتیجه رواناب و حرکت در خاک از مناطقی که دیازینون در کشاورزی استفاده می شود وجود داشته باشد.

قرار گرفتن در معرض دیازینون می تواند در صورت بروز آن روی پوست یا تنفس آن اتفاق بیفتد. تا زمانی که در یک محیط کشاورزی که دیازینون در آن استفاده می شود کار نکنید ، قرار گرفتن در معرض این روش ها محتمل نیست.
برخی از علائم و نشانه های قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت دیازینون چیست؟
قرار گرفتن در معرض دیازینون به همان روش اساسی بر سیستم عصبی حشرات ، افراد و حیوانات خانگی تأثیر می گذارد. با این حال ، علائم و نشانه های ناشی از قرار گرفتن در معرض ممکن است متفاوت باشد. علائم قرار گرفتن در معرض دیازینون می تواند در عرض چند دقیقه یا 12-24 ساعت پس از مواجهه رخ دهد. علائم و نشانه های یک قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ممکن است چند روز یا حتی هفته ها ادامه داشته باشد. در این مدت ، بدن در حال جایگزینی مواد شیمیایی مورد نیاز برای عملکرد صحیح سیستم عصبی است.

قرار گرفتن در معرض دیازینون ، چه از طریق بلع ، تماس با پوست یا استنشاق می تواند منجر به اثرات سلامتی سیستم عصبی شود. این عوارض ممکن است شامل آبریزش چشم ، آبریزش بینی ، ریزش آب ، کاهش اشتها ، سرفه ، ادرار ، اسهال ، درد معده و استفراغ باشد. قرار گرفتن در معرض بزرگتر می تواند علائم و نشانه های شدیدتری از جمله لرزش سر و بدن ، اسپاسم یا سفتی عضلات ، ضعف عضلانی یا فلج ، ضربان قلب سریع ، دشواری تنفس ، تشنج ، تشنج یا کما ایجاد کند. به طور کلی ، سمیت دیازینون در هنگام استنشاق ، بلعیدن و یا قرار گرفتن روی پوست نسبتاً کم است ، بنابراین قرار گرفتن در معرض جزئی احتمالاً علائم شدیدی ایجاد نمی کند. با این حال ، قرار گرفتن در معرض کم دیازینون می تواند باعث تحریک خفیف پوست یا چشم شود.
دیازینون وقتی وارد بدن می شود چه اتفاقی می افتد؟
دیازینون که با خوردن ، نفس کشیدن یا قرار گرفتن آن بر روی پوست وارد بدن می شود ، به سرعت در اطراف بدن در خون به اندام ها منتقل می شود. هنگامی که دیازینون به کبد و کلیه ها رسید ، می توان با دفع ادرار و مدفوع ، آن را از بدن خارج کرد. بیشتر دیازینون که وارد بدن می شود ، قبل از اینکه ترکیب مبتنی بر دیازینون از بدن خارج شود ، به فرم های دیگر ماده شیمیایی تغییر می یابد یا متابولیزه می شود. این ترکیبات مبتنی بر دیازینون ، که به عنوان متابولیت شناخته می شوند ، در آزمایش ادرار حیوانات یا افراد در معرض ادرار یافت می شوند.
آیا دیازینون به پیشرفت سرطان کمک می کند؟
محققان پس از تغذیه حیوانات آزمایشگاهی با دوزهای بالای دیازینون در بیشتر زندگی خود ، هیچ مدرکی از سرطان در حیوانات آزمایش شده پیدا نکردند. به همین ترتیب ، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA ایالات متحده) دیازینون را به عنوان “ماده سرطان زای انسانی غیر محتمل” طبقه بندی کرده است.
آیا کسی اثرات غیر سرطانی ناشی از تماس طولانی مدت با دیازینون را مطالعه کرده است؟
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دیازینون در انسان می تواند سطح طبیعی مواد شیمیایی را در سیستم عصبی تغییر دهد و هیچ تأثیر قابل توجهی نداشته باشد. مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دوزهای بالای دیازینون می تواند منجر به آسیب پانکراس و همچنین برخی اثرات تولید مثل یا رشد در مادران یا فرزندان آنها شود.

48465eabfc844c46c493a1dd4cb4cbd370b62fbf 3 - طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟
آیا کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به دیازینون حساسیت بیشتری دارند؟
مطالعات حیوانی نشان داده است که موشهای جوان نسبت به موشهای بالغ نسبت به اثرات عصبی دیازینون حساس ترند. به طور کلی ، کودکان ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به آفت کش ها داشته باشند . همچنین ، کودکان دارای رژیم های غذایی و تفاوت های جسمی هستند که ممکن است در معرض دیازینون قرار بگیرند.
چه اتفاقی برای دیازینون در محیط می افتد؟
دیازینون که به خاک زده می شود بسته به محیط خاک می تواند هفته ها یا حتی ماه ها دوام داشته باشد. دیازینون توانایی حل شدن در آب ، حرکت در خاک و آلودگی آبهای زیرزمینی را دارد. این ماده معمولاً در منابع آب آشامیدنی قبل از حذف تدریجی مصارف مسکونی در سال 2004 یافت می شد. از زمان اتمام مرحله ، دیازینون در منابع آب آشامیدنی بسیار کمتر مشاهده می شود.

باکتری ها ، نور خورشید و سایر واکنش های شیمیایی دیازینون موجود در محیط را با گذشت زمان به سایر مواد شیمیایی تجزیه می کنند. پس از استفاده از دیازینون ، مقداری از دیازینون می تواند به هوای اطراف آن فرار کند ، این فرآیند به نام فرار سازی است. دیازینون را می توان توسط گیاهان جذب کرد و در سراسر جا به جا کرد. با تجزیه شدن دیازینون توسط گیاه و محیط ، مقدار دیازینون درون یا روی گیاهان کاهش می یابد.
آیا دیازینون می تواند بر پرندگان ، ماهی ها یا سایر حیوانات وحشی تأثیر بگذارد؟
دیازینون برای پرندگان ، زنبورها و بیشتر حشرات بسیار سمی است. مطالعات نشان می دهد که دیازینون برای ماهی ها و دوزیستان نسبتاً سمی است و فقط برای کرم های خاکی کمی سمی است.

محتوای بارگذاری شده از منابع خارجی میباشد که ترجمه شده در اختیار شما عزیزان قرار گرفته شده است :

منبع خارجی : npic.orst.edu

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده ژوئن 14, 2021
گذاشتن نظر
1

سپاس فراوان جناب جعفری در خصوص پاسخ تخصصی در زمینه طریقه مصرف سم دیازینون 

از اینه اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار عام جامعه قرار میدهید متشکریم

درنظر داشته باشید سم دیازینون را قبل از مصرف میبایست تکان دهید .

درنظر داشته باشید قبل از استفاده از سم دیازینون میبایست از ماسک استفاده نمایید .

شرکت تعاونی زنجیره تامین بهشت بستری برای عرضه مستقیم خدمات اجتماعی

در راستای کمک به جامعه ایرانی در وضعیت ویروس کرونا توانسته ایم بستری تخصصی در زمینه عرضه ماسک کرونا ارائه دهیم

عرضه مستقیم ماسک کرونا با تعرفه دولتی ارسال به سراسر ایران کلیک کنید .

مرکز آموزش های پیشگیری از ویروس کرونا در راستای سلامت جامعه به صورت رایگان کلیک کنید .

هدف شرکت تعاونی زنجیره تامین بهشت کمک به جامعه ایرانی در تمامی زمینه های علوم ، تحقیقات ، عرضه ، تامین میباشد که توانسته ایم ارتباطات مستقیم را ایجاد نماییم

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده جولای 10, 2020
گذاشتن نظر
1

دیازینون جزء سموم فسفره و یک حشره‌کش نسبتاً فرّار است که برای از بین بردن مگس و کنه مخصوصاً کنه تولوزانی به مقدار زیاد استفاده می‌شود. این حشره‌کش از طریق پوست بدن نیز جذب می‌شود بنابراین از تماس با پوست باید جلوگیری شود.

دیازینون با داشتن قابلیت نفوذ در لایه‌های واکسی بافتهای گیاهی در کنترل آفاتی که در داخل نسوج گیاهی (مینوزها و ساقه خوارها) زندگی می‌کنند را می‌توان با موفقیت به کار برد. دیازینون یکی از پر مصرف‌ترین سموم ارگانوفسفره بوده که با کنترل طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده در باغات و مزارع نقش مهمی در کنترل شیمیایی آفات دارد.

این آفت کش در بازار با نامهای تجاری بازودین Basudin EC , WP , O , D , G , TC , SC و دیاکاپ Diacap SC30% وجود دارد. دیازینون از گروه حشره کشهای فسفره آلی و زیر گروه اسید فسفروتیوئیک بوده که تا حدی خاصیت سیستمیک و نفوذی دارد. این ترکیب باطیف وسیع علیه انواع آفات برگخوار، ساقه خوار و ریشه خوار، مکنده و خاکزی با فرمولاسیونهای امولسیون (EC60%)، پودر وتابل (WP40%) و گرانول (G5% و G10%) بکار می‌رود که فرم گرانول از ریشه جذب شده و وارد قسمتهای سبز گیاه می شود .

باید توجه داشت که اگر از این سم برای ضد عفونی بذور و ریشه نهالها استفاده ‌شود، در رشد جوانه ها ایجاد اختلال خواهد نمود. دوام سم در خاک 12 تا 14 هفته است زیرا به شدت جذب کلوئیدهای خاک می‌شود، بطورکلی در مدت 3-2 هفته اول بیش از 50 در صد آن تجریه می‌شود. سمیت آن از راه جذب پوستی بسیار زیاد است. جذب پوستی آن ایجاد مسمومیت حاد و مزمن می‌کند. برای ماهیها، زنبور عسل و سایر حشرات مفید خطرناک است.
1561444196 I8wL4 - طریقه مصرف دیازینون گرانوله چگونه است ؟

میلاد سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2019
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها11009 times
  • پاسخ ها3 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات