واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده (AR) یک نسخه پیشرفته از دنیای فیزیکی واقعی است که از طریق استفاده از عناصر بصری دیجیتال، صدا یا سایر محرک های حسی ارائه شده از طریق فناوری به دست می آید. این یک روند رو به رشد در میان شرکت‌هایی است که به طور خاص در محاسبات تلفن همراه و برنامه‌های تجاری فعالیت دارند.

در میان افزایش جمع‌آوری  و تجزیه و تحلیل داده‌ها، یکی از اهداف اصلی واقعیت افزوده برجسته کردن ویژگی‌های خاص دنیای فیزیکی، افزایش درک آن ویژگی‌ها، و استخراج بینش هوشمند و در دسترس است که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی اعمال شود. چنین داده‌های بزرگی می‌تواند به اطلاع‌رسانی در تصمیم‌گیری شرکت‌ها و به دست آوردن بینشی در مورد  عادات مخارج مصرف‌کننده ، از جمله، کمک کند.

درک واقعیت افزوده

واقعیت افزوده همچنان در حال توسعه است و در میان طیف گسترده ای از برنامه ها فراگیرتر می شود. از زمان شکل گیری آن، بازاریابان و  شرکت های فناوری مجبور بوده اند با این تصور مبارزه کنند که واقعیت افزوده چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان شروع به کسب منافع ملموس از این عملکرد کرده‌اند و آن را به عنوان بخشی از فرآیند خرید خود انتظار دارند.

برای مثال، برخی از پذیرندگان اولیه  در بخش خرده‌فروشی، فناوری‌هایی را توسعه داده‌اند که برای بهبود تجربه خرید مصرف‌کننده طراحی شده‌اند. با گنجاندن واقعیت افزوده در برنامه‌های کاتالوگ، فروشگاه‌ها به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند تصور کنند که محصولات مختلف در محیط‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسند. برای مبلمان، خریداران دوربین را به سمت اتاق مناسب می گیرند و محصول در پیش زمینه ظاهر می شود.

در جاهای دیگر، مزایای واقعیت افزوده می تواند به بخش مراقبت های بهداشتی نیز گسترش یابد ، جایی که می تواند نقش بسیار بیشتری ایفا کند. یکی از راه‌ها از طریق برنامه‌هایی است که کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر سه بعدی و بسیار دقیق از سیستم‌های مختلف بدن را هنگامی که دستگاه تلفن همراه خود را روی تصویر مورد نظر نگه می‌دارند، ببینند. به عنوان مثال، واقعیت افزوده می تواند یک ابزار یادگیری قدرتمند برای متخصصان پزشکی در طول دوره آموزشی خود باشد.

برخی از کارشناسان مدت‌ها حدس می‌زنند که  دستگاه‌های پوشیدنی می‌توانند پیشرفتی برای واقعیت افزوده باشند. در حالی که گوشی‌های هوشمند  و تبلت‌ها بخش کوچکی از چشم‌انداز کاربر را نشان می‌دهند، برای مثال، عینک هوشمند ممکن است پیوند کامل‌تری بین قلمرو واقعی و مجازی ایجاد کند، اگر آنقدر توسعه یابد که به جریان اصلی تبدیل شود.

واقعیت افزوده در مقابل واقعیت مجازی

واقعیت افزوده از محیط موجود در دنیای واقعی استفاده می کند و اطلاعات مجازی را در بالای آن قرار می دهد تا تجربه را افزایش دهد.

در مقابل، واقعیت مجازی کاربران را غرق می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در یک محیط کاملاً متفاوت، به ویژه محیطی مجازی که توسط رایانه‌ها ایجاد و ارائه می‌شود، «ساکن» شوند. کاربران ممکن است در یک صحنه متحرک یا یک مکان واقعی که عکس گرفته شده و در یک برنامه واقعیت مجازی جاسازی شده است غوطه ور شوند. از طریق یک نمایشگر واقعیت مجازی، کاربران می توانند به بالا، پایین یا هر طرفی نگاه کنند، گویی واقعاً آنجا هستند.

منبع : اخبار متاورس منبع : investopedia
">تعریف واقعیت افزوده AR واقعیت افزوده
1

واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

در واقع، واقعیت افزوده در واقع در سال 1968 اختراع شد. دانشمند کامپیوتر آمریکایی، ایوان ساترلند، اولین سیستم AR را ایجاد کرد که یک صفحه نمایش نوری روی سر نصب شده بود که توسط یکی از دو ردیاب مختلف 6DOF ردیابی می شد. این اولین عینک شفاف بود. با توجه به قدرت پردازش محدود کامپیوترها در آن زمان، فقط نقشه های بسیار ساده وایرفریم می توانستند در زمان واقعی نمایش داده شوند، اما جامعه AR قدمت این اصطلاح را به این زمان باز می کند.

36e491200800213d50b410cfb6b3973f3abc3f15 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

20 سال واقعیت افزوده با… PTC
مجله DirectIndustry: امسال، ما بیستمین سالگرد ناشر خود و تبدیل شدن دید کامپیوتر به واقعیت افزوده را جشن می گیریم. اما تاریخچه AR به مدت ها قبل از سال 2000 باز می گردد.

Michael Gervautz: در واقع، واقعیت افزوده در واقع در سال 1968 اختراع شد. دانشمند کامپیوتر آمریکایی، ایوان ساترلند، اولین سیستم AR را ایجاد کرد که یک صفحه نمایش نوری روی سر نصب شده بود که توسط یکی از دو ردیاب مختلف 6DOF ردیابی می شد. این اولین عینک شفاف بود. با توجه به قدرت پردازش محدود کامپیوترها در آن زمان، فقط نقشه های بسیار ساده وایرفریم می توانستند در زمان واقعی نمایش داده شوند، اما جامعه AR قدمت این اصطلاح را به این زمان باز می کند.

سپس در سال 1992، تام کودل و دیوید میزل واژه AR را در مقاله ای برای اشاره به همپوشانی مطالب ارائه شده توسط کامپیوتر در بالای دنیای واقعی ابداع کردند. آنها یک نمایشگر روی سر ارائه کردند که نزدیک به عینک گوگل امروزی است و نقاشی هایی در اطراف کاربر نمایش داده می شود.

در سال 1994 اصطلاح واقعیت ترکیبی ظاهر شد که امروزه مایکروسافت از آن استفاده می کند. از یک سو دنیای واقعی و از سوی دیگر محیط مجازی است. و در این بین یک تداوم وجود دارد که واقعیتی ترکیبی است.

سپس در سال 1997، رونالد آزوما یک تعریف کاملاً پذیرفته شده برای AR ارائه کرد که با سه ویژگی مشخص شد: واقعی و مجازی را ترکیب می کند، در زمان واقعی تعاملی است و به صورت سه بعدی ثبت می شود.

0594d0f0c99a2de830de6fad811fbae83dc27a91 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده
ایوان ساترلند اولین سیستم AR را ایجاد کرد

مجله DirectIndustry: بنابراین فناوری AR بسیار قدیمی است. چرا آن موقع در دهه 90 شروع به کار نکرد؟

Michael Gervautz: همه این فناوری‌ها و سیستم‌ها با ماشین‌های گرافیکی سیلیکونی عظیم با کابل‌های زیادی بین ماشین‌ها و سیستم نصب شده روی سر ساخته شده‌اند. آنها متحرک نبودند، بنابراین حرکت آنها غیرممکن بود. کاربران در یک مکان قرار داشتند، بنابراین این توضیح می دهد که چرا این فناوری به بازار تجاری آورده نشده است. در سال 1997، استیون فاینر Touring Machine، اولین سیستم واقعیت افزوده موبایل (MARS) را ارائه کرد. از یک صفحه نمایش سر پوشیده استفاده می کند که با یک ردیاب جهت گیری یکپارچه نگاه می کنید. یک کوله پشتی حاوی یک کامپیوتر، GPS دیفرانسیل، یک رادیو دیجیتال برای دسترسی به وب بی سیم. و یک کامپیوتر دستی با قلم و رابط لمسی.

648ab1eff7fd31819fb7171ed3c0bd98cda79e54 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده
استیون فاینر Touring Machine را ارائه کرد

مجله DirectIndustry: در آن زمان چه پتانسیلی را برای این فناوری متصور بودید؟

مایکل گرواتز: در ابتدا ، ما روی بازارهای بازاریابی، فروش و سرگرمی شرط بندی می کردیم. در سال 2006، یکی از اولین تبلیغات WWF در چین از واقعیت افزوده استفاده کرد. و به آرامی متوجه شدیم که ارزش افزوده عظیمی در استقرار فناوری AR در شرکت وجود دارد. اما مدتی طول کشید تا از فناوری ابداع شده برای سرگرمی به کاربردهای صنعتی تبدیل شود.

مجله DirectIndustry: مردم از چه زمانی شروع به دیدن پتانسیل کردند؟

Michael Gervautz: تحول دیجیتال یک محرک بزرگ برای AR بود. در حدود سال 2013، دیجیتال شدن به روند صنعتی جدید تبدیل شد. داشتن یک نمایش دیجیتالی از محصول شما در طول چرخه عمر آن ضروری است و AR می تواند در اینجا نقش داشته باشد. AR می تواند به کمک از راه دور، دستورالعمل های سه بعدی و مهندسی طراحی کمک کند. ناگهان، AR مهم شد. اما هنوز تعدادی مسدود کننده وجود دارد.

مجله DirectIndustry: آن موانعی که برای وجود واقعیت افزوده در سازمان باید برطرف شوند چیست؟

مایکل گرووتز: شما باید یک رشته دیجیتال دوقلو و دیجیتال بسازید تا از تمام داده های دیجیتال استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که قادر به استفاده از داده های دیجیتال در سراسر زنجیره خود نباشید، نمی توانید AR را به روشی موثر ببینید. همچنین برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب واقعیت افزوده و داشتن دستگاه‌های هندزفری چالش‌هایی وجود دارد. و شناسایی و ردیابی محصولات و محیط‌ها نیز یک چالش است. هنوز محصولاتی هستند که سیستم‌های بینایی کامپیوتر و AR نمی‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند. هنوز کارهایی برای انجام دادن وجود دارد اما در حال پیشرفت هستیم.

6b5ce5db168ea3262c8bc5bdfed77720ca2836b2 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

«AR می‌تواند به کمک از راه دور، دستورالعمل‌های سه بعدی و مهندسی طراحی کمک کند. ناگهان، AR مهم می‌شد.» ( Vuforia Expert Capture مورد استفاده در صنعت / اعتبار: PTC)

مجله DirectIndustry: 20 سال پیش چه پیشرفت هایی را انتظار نداشتید؟

مایکل گرواتز: یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق به گونه ای بر بینایی کامپیوتر تأثیر می گذارد که ما انتظارش را نداشتیم. پیش از این، شما به افرادی با مدرک دکترا نیاز داشتید تا AR را که یک فناوری پیچیده بود، درک کنند. امروزه، با یادگیری ماشین، اساساً تصاویر را به یک شبکه عصبی می‌اندازید، به آن می‌گویید که چیست و آن را آموزش می‌دهید تا آنچه را که می‌بیند تشخیص دهد. این یکی از چیزهای شگفت انگیز بود. 

مجله DirectIndustry: و در مورد دستگاه های لمسی چطور؟

Michael Gervautz: اگر می‌خواهید یک تجربه واقعیت افزوده کامل داشته باشید، ممکن است بخواهید تمام حواس مانند لامسه یا حتی بویایی را نیز داشته باشید. اما در بیشتر موارد هاپتیک نقش مهمی ایفا نمی کند. شما می توانید بسیاری از کارها را بدون هاپتیک انجام دهید. در عرض 2 سال، ما ممکن است سیستم‌های واقعیت افزوده داشته باشیم که قادر به تشخیص طیف وسیعی از اشیاء باشند. سپس می‌توانیم 95 درصد موارد استفاده را بدون لمسی پوشش دهیم. 

مجله DirectIndustry: چالش های بعدی چیست؟

مایکل گرووتز: ناوبری داخلی، چیزی که مردم آن را محاسبات فضایی می نامند، قدم بعدی است. محاسبات فضایی شکل جدیدی از محاسبات است که از بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی برای ترکیب یکپارچه محتوا با دنیای واقعی استفاده می کند. این فناوری است که به شما امکان می دهد محیط، فضاهایی که در آن هستید را بشناسید. ما قادر به افزایش اشیاء و محصولات هستیم. به زودی، ما قادر خواهیم بود محیط را تقویت و ردیابی کنیم. ما یک دوقلوی دیجیتالی از محیط را با استفاده از یک اسکن سه بعدی خواهیم ساخت و بنابراین برنامه های ناوبری و دستورالعمل های فضایی را با استفاده از محیط اطراف به عنوان عناصر تعاملی برای کاوش ایجاد خواهیم کرد. این گام بزرگی به جلو خواهد بود. مثلاً در یک کارخانه، می‌توان یک تکنسین را از کوتاه‌ترین مسیر به یک ماشین معیوب هدایت کرد. PTC به تازگی یک فناوری به نام منتشر کرده استاهداف منطقه ای که تقویت ها را به اشیاء ثابت در یک فضای اسکن شده ارائه می دهد. فعلاً به 2000 متر مربع محدود شده است اما در حال کار بر روی افزایش وسعت مناطق هستیم.

مجله DirectIndustry: بنابراین، به طور خلاصه، چگونه AR صنعت را تغییر داده است؟

Michael Gervautz: AR قادر است به سوالات فضایی به صورت تصویری پاسخ دهد. می تواند شما را به یک مکان یا یک شی نشان دهد. AR رابط جدید در دنیای ما است. این تغییر محل کار با آسان کردن کار برای کارگران است. فناوری AR نیز صنعت را جذاب‌تر می‌کند.

منبع : directindustry

حسین قدیری Asked question دسامبر 21, 2021
Add a Comment
Write your answer.
  • Active
  • Views2018 times
  • Answers0 answers
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 Answers | 0 Votes
انتخاب ورزش رزمی 0 Answers | 1 Vote
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن پرسش و پاسخ فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش محور فروشگاه مجازی حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا تونل زمان متاآرت وبرنگ خانه