واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

1

واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

در واقع، واقعیت افزوده در واقع در سال 1968 اختراع شد. دانشمند کامپیوتر آمریکایی، ایوان ساترلند، اولین سیستم AR را ایجاد کرد که یک صفحه نمایش نوری روی سر نصب شده بود که توسط یکی از دو ردیاب مختلف 6DOF ردیابی می شد. این اولین عینک شفاف بود. با توجه به قدرت پردازش محدود کامپیوترها در آن زمان، فقط نقشه های بسیار ساده وایرفریم می توانستند در زمان واقعی نمایش داده شوند، اما جامعه AR قدمت این اصطلاح را به این زمان باز می کند.

36e491200800213d50b410cfb6b3973f3abc3f15 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

20 سال واقعیت افزوده با… PTC
مجله DirectIndustry: امسال، ما بیستمین سالگرد ناشر خود و تبدیل شدن دید کامپیوتر به واقعیت افزوده را جشن می گیریم. اما تاریخچه AR به مدت ها قبل از سال 2000 باز می گردد.

Michael Gervautz: در واقع، واقعیت افزوده در واقع در سال 1968 اختراع شد. دانشمند کامپیوتر آمریکایی، ایوان ساترلند، اولین سیستم AR را ایجاد کرد که یک صفحه نمایش نوری روی سر نصب شده بود که توسط یکی از دو ردیاب مختلف 6DOF ردیابی می شد. این اولین عینک شفاف بود. با توجه به قدرت پردازش محدود کامپیوترها در آن زمان، فقط نقشه های بسیار ساده وایرفریم می توانستند در زمان واقعی نمایش داده شوند، اما جامعه AR قدمت این اصطلاح را به این زمان باز می کند.

سپس در سال 1992، تام کودل و دیوید میزل واژه AR را در مقاله ای برای اشاره به همپوشانی مطالب ارائه شده توسط کامپیوتر در بالای دنیای واقعی ابداع کردند. آنها یک نمایشگر روی سر ارائه کردند که نزدیک به عینک گوگل امروزی است و نقاشی هایی در اطراف کاربر نمایش داده می شود.

در سال 1994 اصطلاح واقعیت ترکیبی ظاهر شد که امروزه مایکروسافت از آن استفاده می کند. از یک سو دنیای واقعی و از سوی دیگر محیط مجازی است. و در این بین یک تداوم وجود دارد که واقعیتی ترکیبی است.

سپس در سال 1997، رونالد آزوما یک تعریف کاملاً پذیرفته شده برای AR ارائه کرد که با سه ویژگی مشخص شد: واقعی و مجازی را ترکیب می کند، در زمان واقعی تعاملی است و به صورت سه بعدی ثبت می شود.

0594d0f0c99a2de830de6fad811fbae83dc27a91 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده
ایوان ساترلند اولین سیستم AR را ایجاد کرد

مجله DirectIndustry: بنابراین فناوری AR بسیار قدیمی است. چرا آن موقع در دهه 90 شروع به کار نکرد؟

Michael Gervautz: همه این فناوری‌ها و سیستم‌ها با ماشین‌های گرافیکی سیلیکونی عظیم با کابل‌های زیادی بین ماشین‌ها و سیستم نصب شده روی سر ساخته شده‌اند. آنها متحرک نبودند، بنابراین حرکت آنها غیرممکن بود. کاربران در یک مکان قرار داشتند، بنابراین این توضیح می دهد که چرا این فناوری به بازار تجاری آورده نشده است. در سال 1997، استیون فاینر Touring Machine، اولین سیستم واقعیت افزوده موبایل (MARS) را ارائه کرد. از یک صفحه نمایش سر پوشیده استفاده می کند که با یک ردیاب جهت گیری یکپارچه نگاه می کنید. یک کوله پشتی حاوی یک کامپیوتر، GPS دیفرانسیل، یک رادیو دیجیتال برای دسترسی به وب بی سیم. و یک کامپیوتر دستی با قلم و رابط لمسی.

648ab1eff7fd31819fb7171ed3c0bd98cda79e54 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده
استیون فاینر Touring Machine را ارائه کرد

مجله DirectIndustry: در آن زمان چه پتانسیلی را برای این فناوری متصور بودید؟

مایکل گرواتز: در ابتدا ، ما روی بازارهای بازاریابی، فروش و سرگرمی شرط بندی می کردیم. در سال 2006، یکی از اولین تبلیغات WWF در چین از واقعیت افزوده استفاده کرد. و به آرامی متوجه شدیم که ارزش افزوده عظیمی در استقرار فناوری AR در شرکت وجود دارد. اما مدتی طول کشید تا از فناوری ابداع شده برای سرگرمی به کاربردهای صنعتی تبدیل شود.

مجله DirectIndustry: مردم از چه زمانی شروع به دیدن پتانسیل کردند؟

Michael Gervautz: تحول دیجیتال یک محرک بزرگ برای AR بود. در حدود سال 2013، دیجیتال شدن به روند صنعتی جدید تبدیل شد. داشتن یک نمایش دیجیتالی از محصول شما در طول چرخه عمر آن ضروری است و AR می تواند در اینجا نقش داشته باشد. AR می تواند به کمک از راه دور، دستورالعمل های سه بعدی و مهندسی طراحی کمک کند. ناگهان، AR مهم شد. اما هنوز تعدادی مسدود کننده وجود دارد.

مجله DirectIndustry: آن موانعی که برای وجود واقعیت افزوده در سازمان باید برطرف شوند چیست؟

مایکل گرووتز: شما باید یک رشته دیجیتال دوقلو و دیجیتال بسازید تا از تمام داده های دیجیتال استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که قادر به استفاده از داده های دیجیتال در سراسر زنجیره خود نباشید، نمی توانید AR را به روشی موثر ببینید. همچنین برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب واقعیت افزوده و داشتن دستگاه‌های هندزفری چالش‌هایی وجود دارد. و شناسایی و ردیابی محصولات و محیط‌ها نیز یک چالش است. هنوز محصولاتی هستند که سیستم‌های بینایی کامپیوتر و AR نمی‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند. هنوز کارهایی برای انجام دادن وجود دارد اما در حال پیشرفت هستیم.

6b5ce5db168ea3262c8bc5bdfed77720ca2836b2 3 - واقعیت افزوده چیست | تاریخچه مختصری از واقعیت افزوده

«AR می‌تواند به کمک از راه دور، دستورالعمل‌های سه بعدی و مهندسی طراحی کمک کند. ناگهان، AR مهم می‌شد.» ( Vuforia Expert Capture مورد استفاده در صنعت / اعتبار: PTC)

مجله DirectIndustry: 20 سال پیش چه پیشرفت هایی را انتظار نداشتید؟

مایکل گرواتز: یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق به گونه ای بر بینایی کامپیوتر تأثیر می گذارد که ما انتظارش را نداشتیم. پیش از این، شما به افرادی با مدرک دکترا نیاز داشتید تا AR را که یک فناوری پیچیده بود، درک کنند. امروزه، با یادگیری ماشین، اساساً تصاویر را به یک شبکه عصبی می‌اندازید، به آن می‌گویید که چیست و آن را آموزش می‌دهید تا آنچه را که می‌بیند تشخیص دهد. این یکی از چیزهای شگفت انگیز بود. 

مجله DirectIndustry: و در مورد دستگاه های لمسی چطور؟

Michael Gervautz: اگر می‌خواهید یک تجربه واقعیت افزوده کامل داشته باشید، ممکن است بخواهید تمام حواس مانند لامسه یا حتی بویایی را نیز داشته باشید. اما در بیشتر موارد هاپتیک نقش مهمی ایفا نمی کند. شما می توانید بسیاری از کارها را بدون هاپتیک انجام دهید. در عرض 2 سال، ما ممکن است سیستم‌های واقعیت افزوده داشته باشیم که قادر به تشخیص طیف وسیعی از اشیاء باشند. سپس می‌توانیم 95 درصد موارد استفاده را بدون لمسی پوشش دهیم. 

مجله DirectIndustry: چالش های بعدی چیست؟

مایکل گرووتز: ناوبری داخلی، چیزی که مردم آن را محاسبات فضایی می نامند، قدم بعدی است. محاسبات فضایی شکل جدیدی از محاسبات است که از بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی برای ترکیب یکپارچه محتوا با دنیای واقعی استفاده می کند. این فناوری است که به شما امکان می دهد محیط، فضاهایی که در آن هستید را بشناسید. ما قادر به افزایش اشیاء و محصولات هستیم. به زودی، ما قادر خواهیم بود محیط را تقویت و ردیابی کنیم. ما یک دوقلوی دیجیتالی از محیط را با استفاده از یک اسکن سه بعدی خواهیم ساخت و بنابراین برنامه های ناوبری و دستورالعمل های فضایی را با استفاده از محیط اطراف به عنوان عناصر تعاملی برای کاوش ایجاد خواهیم کرد. این گام بزرگی به جلو خواهد بود. مثلاً در یک کارخانه، می‌توان یک تکنسین را از کوتاه‌ترین مسیر به یک ماشین معیوب هدایت کرد. PTC به تازگی یک فناوری به نام منتشر کرده استاهداف منطقه ای که تقویت ها را به اشیاء ثابت در یک فضای اسکن شده ارائه می دهد. فعلاً به 2000 متر مربع محدود شده است اما در حال کار بر روی افزایش وسعت مناطق هستیم.

مجله DirectIndustry: بنابراین، به طور خلاصه، چگونه AR صنعت را تغییر داده است؟

Michael Gervautz: AR قادر است به سوالات فضایی به صورت تصویری پاسخ دهد. می تواند شما را به یک مکان یا یک شی نشان دهد. AR رابط جدید در دنیای ما است. این تغییر محل کار با آسان کردن کار برای کارگران است. فناوری AR نیز صنعت را جذاب‌تر می‌کند.

منبع : directindustry

حسین قدیری سوال پرسید دسامبر 21, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1590 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات