10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند | اولین بازار NFT ایران

1

10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند

 
1639475491 NFT scaled - 10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند | اولین بازار NFT ایران
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) امسال در آگاهی عمومی هجوم آورده‌اند و عناوین بی‌شماری ایجاد کرده‌اند و ارزش خود را افزایش داده‌اند.

طبق گزارش NonFungible.com ، فروش NFT تا اواخر اکتبر 2021 به بیش از 9.2 میلیارد دلار رسید که از 162 میلیون دلار در ابتدای سال بیشتر بود. 

این افزایش چشمگیر بیش از 5000 درصد با بالاترین سطح فروش تقویت شده است – تعداد آثار فروخته شده 98 درصد افزایش یافته است، از 5.1 میلیون به 10.1 میلیون در آن زمان. 

بانک لس تایمز می خواست بررسی کند که در کجای جهان، علاقه به بازار NFT بالاترین میزان را دارد و چگونه با علاقه به ارزهای دیجیتال مقایسه می شود. 

اما ابتدا به طور خلاصه…

NFT چیست؟

“غیر قابل تعویض” به سادگی به معنای چیزی است که منحصر به فرد است و نمی توان آن را جایگزین کرد. یک مثال رایج این است که اسکناس 10 دلاری قابل تعویض است، در حالی که مونالیزا غیرقابل تعویض است.

«توکن» به خطی از کد روی یک بلاک چین – معمولاً اتریوم – اشاره دارد که بیان می کند چه کسی صاحب یک دارایی دیجیتال است، درست مانند مالکیت واحدی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین که با کد روی یک بلاک چین نیز اثبات می شود. 

دارایی دیجیتال می تواند یک اثر هنری، یک ویدیو، یک آهنگ، یک الگوی رفتاری باشد – و ما هنوز هم ممکن است در نوک کوه یخ باشیم. 

بسته به دارایی، ممکن است برای دیگران امکان مشاهده آزادانه آن به صورت آنلاین وجود داشته باشد. این جنبه را می توان با دیدن مونالیزا در یک گالری هنری مقایسه کرد، اما نشانه مالکیت آن را ثابت می کند. 

به گفته خشایار عباسی، مشارکت کننده بانک لس تایمز و بنیانگذار خبرنامه تحلیلی Crypto With Kash، جذابیت آنها چهار برابر است. 

اولاً، خرید NFT بسیار ساده است. به خصوص که امروزه بازارهای NFT دارای رابط کاربری آسانی هستند. همانطور که در مورد کریپتوپانک‌ها و Bored Apes دیده‌ایم، آن‌ها می‌توانند یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور باشند. آنها می توانند حس جامعه را ایجاد کنند – شما می توانید بخشی از یک گروه انحصاری از افرادی شوید که دارای یک NFT خاص هستند و این برای برخی از سرمایه گذاران بسیار مهم است.

و در نهایت، آنها به یک آیتم وضعیت تبدیل شده اند. پیش از این، افراد ثروتمند برای نشان دادن ثروت خود ساعت های گرانقیمت می خریدند و تنها کسانی که در زندگی واقعی با آنها ملاقات می کردند، می دیدند که چه لباسی می پوشند. اکنون، می‌توانید یک NFT بخرید، آن را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید و همه در سراسر جهان می‌توانند 100% تأیید کنند که آن متعلق به شماست. فکر می‌کنم وقتی صحبت از موارد استفاده از NFT به میان می‌آید، به تازگی نوک کوه یخ را کشف کرده‌ایم.

9d4f7c2a1828d4ef8d8ed15b88c5aef81f6f5206 1762 - 10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند | اولین بازار NFT ایران

NFT ها کجا محبوب هستند؟

عباسی می‌گوید از آنجایی که تراکنش‌ها ناشناس هستند، به سختی می‌توان دقیقاً دانست که اکثر فروش‌های NFT در کجا اتفاق می‌افتد، اما Google Trends و احساسات رسانه‌های اجتماعی ایده‌هایی را ارائه می‌دهند. 

Bankless Times از داده‌های Google Trends استفاده کرد تا ببیند موضوع «ژتون غیرقابل تعویض» – که شامل تغییرات در زبان/شخصیت‌ها و عبارات جستجوی مختلف مرتبط با موضوع است – در کجا محبوب‌تر است. 

گوگل با رتبه‌بندی آن‌ها در مقیاس 1 تا 100، مقایسه جهانی را برای این جستجوها انجام می‌دهد که 100 نشان‌دهنده بالاترین علاقه در رابطه با تمام جستجوهای دیگر در پلتفرم است. 

جالب اینجاست که چین در صدر قرار گرفت – جایی که گوگل از نظر فنی مسدود شده است. بیشترین جستجوها از استان ساحل شرقی ژجیانگ، شهر شانگهای، و استان هوبی که اکنون بیشتر به عنوان خانه ووهان شناخته می شود، انجام شده است.

چهار مکان بعدی در 10 رتبه برتر همگی در آسیا اقیانوسیه و با علاقه زیاد در سنگاپور، هنگ کنگ، کره جنوبی و استرالیا بود. 

عباسی اظهار داشت: کشورهای آسیایی معمولاً بیش از کشورهای غربی به سیستم‌های بدون نقد و دیجیتالی عادت دارند، بنابراین می‌تواند به همین دلیل باشد که پذیرش NFT در آنها بسیار گسترده شده است.

علی بابای چین، یکی از بزرگترین شرکت های جهان، بازار NFT خود را نیز راه اندازی کرده است. 

در همین حال، این کشور اخیراً تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است، که می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران مشتاق ارز دیجیتال به سمت NFT حرکت کنند.

کانادا در جایگاه ششم قرار گرفت و ایالات متحده آمریکا با فیلیپین در رده هفتم قرار گرفت. 

سپس نیوزلند آمد و در نهایت تنها مقاصد اروپایی قبرس و هلند بودند. 

014cba4e75d322fed78d1b5e639baf91b37ed672 1762 - 10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند | اولین بازار NFT ایران

آیا NFT ها می توانند رشد کنند تا از ارزهای دیجیتال محبوب تر شوند؟

بازار ارزهای رمزپایه در حال حاضر از بازار NFT ها کوچکتر است (بازار جهانی آن ها 2.60 تریلیون دلار  تخمین زده می شود).

در حالی که آنها برای اهداف مختلفی در نظر گرفته شده اند، یکی یک واحد ارز دیجیتال و دیگری یک دارایی دیجیتال است، اما مشترکات زیادی نیز دارند. آنها مبتنی بر بلاک چین هستند و بسیاری از آنها به عنوان ابزار سرمایه گذاری استفاده می کنند و هر دو در حال رونق هستند. 

بانک لس تایمز می‌خواست جستجوهای «NFT» را با جستجوهای «ارز رمزنگاری» مقایسه کند تا ببیند در سال گذشته چگونه تغییر کرده است. 

2171d3126837c437dd1b56acb0bebdb83096b31c 1762 - 10 کشوری که بیشتر به خرید NFT علاقه مند هستند | اولین بازار NFT ایران

ژاپن که بازار هنر NFT قابل توجهی دارد اما همچنین بازار ارزهای دیجیتال بسیار پیشرفته ای دارد ، به بالاترین نسبت جستجوهای NFT نسبت به ارزهای دیجیتال رسیده است، زیرا ظاهراً محبوبیت بازار جدیدتر افزایش یافته است.   

در این میان، نیجریه بالاترین نسبت جستجوی ارزهای دیجیتال را نسبت به NFTها داشت. بر اساس آمارهای Statista ، این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های مالکیت ارزهای دیجیتال را در جهان دارد، اما به نظر نمی‌رسد NFT‌ها هنوز در حال افزایش هستند. 

محبوبیت ارزهای دیجیتال در برخی از کشورهای در حال توسعه که ارزهای فیات ضعیف تر هستند، افزایش یافته است، و گاهی اوقات در مکان هایی که کارگران خارج از کشور حواله های خود را به خانه ارسال می کنند، استفاده می شود.  

*******************************

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

*******************************  

Saeed.R2 سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
1

سلام . ممنون بخاطر محتوا

چرا اسم ایران نباید در این لیست باشد ؟؟؟

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 19, 2022

سلام درود ، همراه گرامی …

به چند عامل بستگی دارد ،

اولین عامل ترحیم های اقتصادی علیه ایران ..
دومین عامل که مهمتر از گزینه ی قبل نیز می باشد ، نبود زیر ساخت مناسب و علی الخصوص نبود بازاری متمرکز در حوزه ی NFT ها می باشد …

گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 3 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1785 times
  • پاسخ ها3 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات