گل شیپور طلایی | تکثیر و پرورش

0

گل شیپور طلایی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

گل شیپور طلایی | تکثیر و پرورش

گل شیپور طلایی  یک گیاه خانگی معمولی نیست – این یک گیاه کاملا گرمسیری است که برای رشد در تابستان ها به گرما و رطوبت قابل توجهی نیاز دارد. این یک کوهنورد شل است که از پشتیبانی بهره می برد ، اگرچه می تواند به عنوان یک درختچه کوچک رشد کند. در حالی که گونه هایی وجود دارد که تحت درمان قرار گرفته اند تا کوچک بمانند ، گیاهان گل شیپور طلایی نسبتاً زیاد هستند. آنها در محیط طبیعی خود به بوته های بزرگ تبدیل می شوند.

یک دلیل عالی برای پرورش گل شیپور طلایی در فضای بسته وجود دارد: گلهای آنها. این گیاهان ، به ویژه انواع A. cathartica ، دارای گلهای بزرگ زرد کره ای با گلو قهوه ای و رایحه ای مست کننده هستند که در میان برگ های بزرگ و براق پنهان می شوند. وقتی گیاه کاملا شکوفا شود ، احتمالاً با این گلهای چهار اینچی پوشانده شده و افتخار مجموعه شما خواهد بود.

شرایط در حال رشد

اگر شرایط مناسب رشد را برای گیاه گل شیپور طلایی ایجاد کنید ، مطمئناً رشد می کند. در اینجا برخی از شرایط مورد نیاز برای پرورش گل شیپور طلایی در داخل خانه وجود دارد:

  • نور: گل شیپور طلایی نور شدید ، از جمله برخی از خورشیدهای مستقیم را ترجیح می دهد. می توان آنها را با آفتاب کامل سازگار کرد ، یا اینکه می توان آنها را در پنجره ای رو به شرق و فقط با چند ساعت از آفتاب صبح رشد داد. نور کافی خورشید برای شکوفایی ضروری است.
  • آب: در طول تابستان به طور آزاد آب دهید ، مطمئن شوید گلدان در حال رشد شما زهکشی خوبی دارد. همچنین برای تأمین رطوبت کافی مفید است که هر روز در میان غبار کنید. در ماه های زمستان آبیاری را کاهش دهید ، اما اجازه ندهید گیاه خشک شود و سعی کنید گلدان ریشه گرم باشد.
  • خاک: یک خاک گلدان غنی از پایه ذغال سنگ نارس با زهکشی عالی مفید است.
  • کود: در تمام طول فصل رشد با کود مایع ضعیف تغذیه کنید . کود را در زمستان یکبار در ماه قطع کنید.

تبلیغ

ریشه گل شیپور طلایی به راحتی از قلمه های نوک ساقه تهیه می شود. برای داشتن بیشترین شانس موفقیت ، در اوایل فصل رشد از یک شاخه سبز تازه قلمه بگیرید. برای داشتن بیشترین شانس موفقیت از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و قلمه را در گلدان تازه خاک شروع بذر گلدان قرار دهید. قلمه ها را در یک محیط گرم و مرطوب و با حرارت پایین قرار دهید و منتظر ظهور رشد جدید باشید قبل از گلدان در یک ظرف بزرگتر.

بازنشر کردن

با ظهور رشد جدید گل شیپور طلایی را دوباره بهار کنید – این زمان خوبی برای قلمه زدن است. هنگام بارگیری مجدد ، در گلدان بزرگتری قرار دهید و در صورت لزوم از آن پشتیبانی کنید. گل شیپور طلایی را می توان به عنوان یک درختچه کم رشد کرد ، اما اگر اجازه داده شود که یک تکیه گاه ساده رشد کند و کمی دنباله داشته باشد ، بهتر است. به نظر می رسد این شکوفه های آن را به حداکثر اثر می رساند.

انواع

بیش از دوازده گونه گل شیپور طلایی وجود دارد ، اما رایج ترین گونه در کشت گیاه A. cathartica است . این گیاه گاهی شیپور طلایی نامیده می شود و در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری از گیاهان منظره رایج است. در این گونه، grandiflora انواع ویژگی های گل زرد بزرگ، در حالی که hendersonii ویژگی های redbuds کمی کوچکتر و گل های رنگی طلایی رنگ شود.

نکات پرورش دهنده

گل شیپور طلایی گیاه بسیار بخشنده ای در محیط خانه نیست. گیاهانی که در معرض نشت آب سرد قرار دارند یا آب کافی ندارند ، بدون مصونیت از مجاز برگ می ریزند. همچنین ، مگر اینکه گرمای کافی وجود داشته باشد ، آنها شکوفا نخواهند شد. به همین دلایل ، بسیاری از مردم در عرض های جغرافیایی سردتر Allamanda را برای گلخانه یا هنرستان رزرو می کنند.

خطرناک ترین دوره برای کشت گل شیپور طلایی زمستان است که حتی خانه های گرم به شدت خشک می شوند. در این موارد ، ضروری است که مرتباً گل شیپور طلایی را غوطه ور کنید تا به برگهای آن کمک کند – ریزش برگ نشانه خوبی نیست یا نشانه چرخه رشد طبیعی نیست. متأسفانه ، گل شیپور طلایی تا حدی در برابر آفات ، به ویژه شته ها و گیاهان شپشک آسیب پذیر است . چشم های خود را به دلیل نشانه های آلودگی پوست کنده و در اولین نشانه درمان کنید.

allamanda 610305550 58f0f0dd5f9b582c4da01d08 - گل شیپور طلایی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1306 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات