گل خورشیدی | تکثیر و پرورش

0

گل خورشیدی | تکثیر و پرورش

کلیویا ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر برسد – آنها دارای درجه حرارت و آبیاری خاص هستند تا بهترین شکوفا شوند – اما این گیاهان کوچک ارزش آن را دارند. همه چیز در مورد آنها جالب است ، از ریشه های ضخیم و دستگیره گرفته تا ساقه های پیاز مانند و برگهای تسمه دار و به ویژه از گل های باشکوه آنها که در اواخر زمستان ظاهر می شوند و تا بهار ادامه دارند. قوانین حداکثر استفاده از کلوییا بسیار دشوار نیست: به زبان ساده ، بگذارید گیاه زمستان سرد و کمی خشک شود ، سپس در اواخر زمستان دوباره آبیاری را شروع کنید و تماشا کنید در حالی که گل خوشه ای زیبا شروع به شکوفا شدن می کند. گلهای نارنجی یا قرمز که بالای خود گیاه معلق هستند.

شرایط در حال رشد

نور: این گیاهان به عنوان گیاهان نیمه وقت در فضای باز بهترین کار را انجام می دهند و تابستان ها را در خارج در یک مکان سایه دار و بدون نور مستقیم خورشید می گذرانند. آنها را در دوره استراحت زمستانی وارد کنید و در یک مکان روشن اما خنک نگه دارید .

آب: در طول زمستان آب را معلق کنید و دوباره در اواخر زمستان یا اوایل بهار از سر بگیرید. مراقب باشید که با ظهور رشد جدید بیش از حد آب نگیرید. پس از ظهور و ایجاد رشد جدید ، آب را افزایش دهید اما خیس نکنید.

خاک: یک مخلوط گلدان استاندارد باید خوب باشد.

کود: در طول فصل رشد، بارور در هر هفته با یک کود مایع ضعیف است. این ماده همچنین شامل گلوله های کود کنترل شده با انتشار آزاد در خاک است. این گیاهان تغذیه کننده نسبتاً سنگینی هستند و برگهای زرد و شسته شده دارند و بدون جبران خسارت اغلب به معنی کوددهی گیاه است. این امر به ویژه در مورد گیاهانی که چند سالی است مجدداً بارگیری نشده و در ظروف موجود در آستانه پایان حیات خود هستند ، صادق است.

گیاهان قدیمی سرانجام جبران خسارت هایی را می فرستند که می توان از آنها برای تکثیر استفاده کرد. جبران خسارات را در بهار هنگامی که حداقل چهار برگ داشتند و با احتیاط در ظروف خود قرار دهید ، بردارید. تولیدکنندگان حرفه ای از طریق بذر تکثیر می شوند ، اما این مورد برای بیشتر تولید کنندگان خانگی توصیه نمی شود.

از آنجا که آنها تولید کنندگان فصلی هستند، کلیویا فقط نیاز به repotted هر سه سال را در یک قابلمه جدید است. در حین بارگیری مجدد ، گیاه را در ظرفی به اندازه کافی سنگین قرار دهید تا از نوک زدن جلوگیری کند و فضای کافی برای رشد به آنها بدهید. گیاهان مسن و تقسیم نشده خصوصاً وقتی شکوفا می شوند جذاب هستند. روش دیگر ، گیاه را در زمان بارگذاری مجدد تقسیم کرده و در گلدان یک اندازه نگه دارید.

انواع

کلیویا miniata امروز در دسترس همه هیبریدی از گیاه اصلی، که برای اولین بار برای کشت در قرن 19 اوایل در آفریقای جنوبی شد جمع آوری شده. از آن زمان ، پرورش دهندگان بسیاری از رنگهای گل جدید را معرفی کرده اند که همه از تغییرات موجود در گونه های اصلی استفاده می کنند. یک گونه کوچکتر وجود دارد ، C. nobilis ، که بسیار شبیه به C. miniata بزرگتر است اما دارای گل ، ریشه و برگ کوچکتر است. این گیاه در کشت بسیار غیر معمول است.

نکات پرورش دهنده

مربوط به زنبق ، C. miniata گیاه جالبی است خواه در گل باشد یا نه. برگها بند دار هستند و روی یک گیاه با یک ساقه ، در یک صفحه نمایش دوست داشتنی مانند فن ظاهر می شوند. ساقه گل از مرکز این فن خارج می شود تا روی گیاه اصلی معلق بماند و نمایش آن در فوریه یا مارس در مناطق معتدل و نیمکره شمالی آغاز می شود. با گذشت زمان ، با ارسال شاخه های اضافی گیاه ، یک صفحه نمایش بوته ای با ابرهایی از گل تشکیل می شود. برای طولانی شدن زمان گلدهی ، ساقه های قدیمی گل را از بین ببرید و آنها را در پایه نزدیک برگ ها جدا کنید. همچنین ، برای اینکه گیاه شما به بهترین شکل خود برسد ، گاهی اوقات برگ ها را پاک کرده یا غبارآلود کنید تا از جمع شدن گرد و غبار جلوگیری کند. در آخر ، توجه داشته باشید که شیره شبه لاتکس گیاه ملایم سمی است و ممکن است تحریک کننده باشد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1466 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات