گلوکسینیا | تکثیر و پرورش

0

گلوکسینیا | تکثیر و پرورش
شکوفه های بزرگ ، بهم ریخته و به شکل زنگوله از گلوکسینیا گل فروشی در طیف وسیعی از رنگ ها – قرمز ، بورگوندی ، صورتی ، سفید ،  بنفش و بنفش موجود است. برخی از گونه ها شکوفه هایی به رنگ سفید دارند و یا دارای رنگ گلو خالدار متضاد هستند.
gloxinia pink flowers - گلوکسینیا | تکثیر و پرورش
گلهای مخملی بر روی ساقه های باریک بالای گل رز از برگهای بزرگ ، بیضی شکل و مودار با لبه های پوسته پوسته حمل می شوند.

در اصل ، این گلهای نمایشی گلوکسینیا فقط از ریشه غده ای رشد می کردند که در زمستان خاموش مانده بودند. سپس غده ها برای یک نمایش فصلی دیگر از گل ها کاشته شدند  . امروزه بسیاری از گلوکسینیاهای فروخته شده در فروشگاه های گل فروشی برای پرورش از دانه پرورش داده شده اند. این هیبریدهای رشد یافته بذر شکوفه های بهتری تولید می کنند زیرا انرژی را به سیستم ریشه خود اختصاص نمی دهند. با این حال ، احتمال بازگشت آنها پس از یک  دوره خواب ضعیف است. آنها به عنوان یک ساله رفتار می شوند و پس از یک فصل شکوفا پرتاب می شوند.

هر گل حدود یک هفته طول می کشد و مدت زمان شکوفا شدن آن چندین هفته ادامه دارد. کندن گلهای خراب باعث طولانی شدن فصل شکوفا شدن می شود.
gloxinia flowers - گلوکسینیا | تکثیر و پرورش
مراقبت های بعد از گل
زمستان زمستاني گلوكسيني هاي غده رشد كرده است . گیاهان رشد یافته از غده را می توان در یک مکان خشک و خنک برای زمستان نگهداری کرد و  سال بعد شکوفا کرد. پس از گل ، کمی آب دهید تا برگها از بین بروند. سپس اجازه دهید خاک خشک شود و غده گلدان آن را زمستان گذرانی  کند. در طول این خواب آن را خنک نگه دارید (حدود 50 درجه فارنهایت / 10 درجه سانتیگراد).

غده ها را در بهار مجدداً تنظیم کنید . برای شکوفایی مجدد گیاه ، گلدان توخالی غده را روی سطح خاک تازه گلدان کنید. خاک را هر چند هفته مرطوب کنید. وقتی رشد جدیدی مشاهده کردید ، گلدان را در نور شدید و غیر مستقیم قرار دهید و مرتباً آبیاری و کوددهی را شروع کنید.

نکته خرید:  گیاهی را انتخاب کنید که جوانه های آن تازه شروع به باز شدن کند. شما از شکوفه های متوالی لذت خواهید برد  که چندین هفته ادامه خواهد داشت. انواع مختلف بذر شامل “Glory” ، یک گیاه فشرده و “Brocade” با گلهای دوتایی است.
مشکلات ، راه حل ها و پاسخ های گلوکسینیا
هاله سفید روی برگها به دلیل آب سرد ایجاد می شود. همیشه برای آبیاری گیاهان خانگی از آب در دمای اتاق استفاده کنید. 

جوانه های افتاده؟  هوای خشک و پیش نویس گرم یا سرد ممکن است باعث ریزش جوانه های گل قبل از باز شدن آنها شود. گیاهان خود را از راه های ورود و منافذ گرمایی / AC دور نگه دارید. گلوکسینیا بومی جنگلهای بارانی آمریکای جنوبی است  ، جایی که رطوبت نسبی آنها کاملاً بالاتر از 70٪ است. چندی که خانه خود را به یک جنگل بارانی مه آلود تبدیل نمی کنید ،  چند کار وجود دارد که می توانید برای  افزایش رطوبت  گیاه خود انجام دهید.

مشکلی در مورد گلوکسینیا  شما وجود دارد؟ کنه های عنکبوتی جذب شرایط گرم و خشک می شوند و ممکن است به گیاهان آپارتمانی حمله کنند. به دنبال ایجاد پارچه در بین ساقه ها و شاخ و برگ یا برگ های خشک و برگ زرد لکه به عنوان نشانه آلودگی باشید. اگر گیاه شما به طور جدی آلوده شده است ، از شر آن خلاص شوید – درمان با صابون حشره کش به طور معمول گل ها را از بین می برد. مخلوط گلدان مرطوب و ذغال سنگ ممکن است جگرهای قارچ را به خود جلب کند – خلاص شدن از آنها راحت تر است. به دنبال حشرات ریز و سیاه خزنده روی سطح محیط گلدان باشید.

برگهای زرد ممکن است در اثر آبیاری بیش از حد یا نور مستقیم خورشید ایجاد شود. برگهای مسن با ورود گیاه به خواب زرد و سپس قهوه ای می شوند ، این طبیعی است.

آیا گلوکسینیا سمی است؟ شماره  Sinningia هیبریدی در خانواده جسنریان هستند، همراه با بنفشه آفریقایی و غیر سمی. شما می توانید با خیال آسوده آنها را در خانه نگه دارید ، زیرا می دانید در اطراف کودکان ، گربه ها و سگ ها ایمن نیستند.
نکات در حال رشد گلوکسینیا
gloxinia flowering plant - گلوکسینیا | تکثیر و پرورش
مبدا: برزیل

قد:  8 اینچ (20 سانتی متر)

نور: نور  روشن ؛ بدون آفتاب مستقیم

آب:  خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید. زهکشی خوبی ایجاد کنید در غیر اینصورت ریشه ها پوسیده می شوند از مرطوب شدن برگهای مخملی این گیاه خودداری کنید. آب باعث ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ ها شده و از بین نمی رود. اگر برگ ها باید تمیز شوند ، با یک برس نرم و خشک مانند یک برس کوچک ، آنها را به آرامی مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که هنگام آبیاری گیاهان داخل منزل همیشه از آب در دمای اتاق استفاده کنید.

رطوبت:  این بومی جنگل بارانی برزیل هوای مرطوب را دوست دارد. سعی کنید حداقل 50٪ رطوبت نسبی اطراف گلوکسیین خود را حفظ کنید. (مناطق گرمسیری دیگر شما نیز این کار را دوست دارند!) گیاه را روی سینی سنگریزه های مرطوب قرار دهید یا از یک مرطوب کننده اتاق با دمای خنک استفاده کنید. غبار نزنید زیرا مه آلودگی باعث ایجاد لکه ها یا قارچ های  گل و برگ می شود.

دما:  متوسط ​​دمای اتاق 65-75 درجه فارنهایت / 18-24 درجه سانتی گراد

خاک:  مخلوط گلدان بنفشه آفریقایی دارای ترکیب سبک ذغال سنگی با پرلیت اضافه شده است که برای این گیاه گلدار خانگی ایده آل است.

کود: هر 2 هفته هنگامی که گیاه در حال رشد و شکوفا شدن است با کود محلول در آب با فسفر بالا تغذیه کنید. از کود متعادل استفاده نکنید ، زیرا نیتروژن زیاد باعث پیچ خوردگی یا پیچ خوردگی برگها می شود.

تکثیر:  بذر ؛ قلمه برگ؛ تقسیم غده ها

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد

منبع : www.guide-to-houseplants.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1610 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات