گلشانه | تکثیر و پرورش

0

گلشانه | تکثیر و پرورش

نگه داشتن موفقیت یک گیاه گرمسیری که بومی جنگل های بارانی برزیل است در خانه شما ممکن است یک چالش به نظر برسد ، اما اگر بدانید که این گیاه برای رشد چه چیزی نیاز دارد ، نسبتاً آسان خواهد بود. گیاه Ctenanthe که به گیاه Never Never نیز معروف است ، گیاهی همیشه سبز و دارای شاخ و برگهای متنوع و متنوع است که می تواند به فضای داخلی خانه رنگ و نشاط بیفزاید.

چگونه از گیاه Ctenanthe مراقبت کنیم؟ گیاه خود را  در زمین هایی که خوب تخلیه می شوند ، پرورش دهید ، نوری غیر مستقیم و روشن ایجاد کنید و خاک را مرطوب نگه دارید اما غرقاب نباشد. رطوبت بالا را حفظ کنید ، دما را بین 55-85F حفظ کنید و ماهانه در فصل رشد با کود نصف قدرت کود کنید.

گیاه Never Never ، اگر به طور صحیح از آن مراقبت شود ، می تواند جلوه ای زیبا و منحصر به فرد برای خانه شما ایجاد کند. متاسفانه ، بسیاری از صاحبان خانه و باغبانان نمی دانند که چگونه می توانند مهمان نوازترین محیط و شرایط رشد را فراهم کنند که باعث رشد این گیاه شود. ادامه مطلب را بخوانید و تمام اطلاعات مهم لازم برای رشد گیاه گیاه Ctenanthe را در اختیارتان قرار می دهم.
چگونه ازگلشانه خود مراقبت کنیم
شاخ و برگ راه راه نقره ای و سبز گیاه Never Never ، نواحی گرمسیری را به خانه شما وارد می کند ، حتی اگر در مناطقی زندگی کنید که زمستان های سرد و طولانی از آفتاب و گرمای جنگل های بارانی فاصله زیادی دارند.

گیاه Never Never Plant به دلیل برگهای نیزه ای یا نیزه ای معروف است که شاخ و برگهای سبز تیره آنها توسط نوارهای باریک یا نوارهای مختلف شکسته می شود. این نوارهای نقره ای همان چیزی است که گلشانه  را به نام مشترک دیگر خود نیز اضافه می کند: گیاه برفی برزیل. اگرچه ممکن است گل های کوچکی به نظر برسد ، اما بیشتر باغبانان خانه گیاه را به دلیل نمایش چشمگیر شاخ و برگ آن نگه می دارند.

این گیاه گرمسیری همیشه سبز به شرایط خاص رشد نیاز دارد که از رطوبت ، دما ، سطح نور و خاک زیستگاه جنگل های بارانی گرمسیری بومی آن تقلید می کند. بدون این شرایط ، گیاه همچنان می تواند رشد کند ، اما رنگ آمیزی منحصر به فرد شاخ و برگ گیاه را که بیشتر مورد توجه دوستداران گیاهان در سراسر جهان است ، به طور کامل توسعه نخواهد داد.

  • مبدا: مناطق جنگل بارانی آمریکای مرکزی و جنوبی
  • نیازهای نوری: نور روشن و غیرمستقیم. از تابش بیش از حد مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • آبیاری: خاک مرطوب را حفظ کنید ، اما از شرایط غرقاب جلوگیری کنید. هنگامی که بالای خاک خشک شد ، آبیاری کنید.
  • خاک: مخلوط گلدان غنی از مواد مغذی و خوب تخلیه. قطعات مساوی گلدان ، ذغال سنگ نارس و پرلیت به خوبی کار می کنند.
  • دما: 55-85 درجه فارنهایت (13-29 درجه سانتیگراد).
  • کود: کود متعادل و محلول در آب ماهانه در حالی که گیاه به طور فعال در حال رشد است استفاده می شود. این کودی است که من استفاده می کنم.
  • رطوبت: رطوبت متوسط ​​تا زیاد. پیچش یا حلقه زنی برگ و نوک قهوه ای در رطوبت کم ایجاد می شود.
  • گلدهی: گلهای سفید و زرد کوچک و ناچیز در فواصل سال هنگام رشد در شرایط خوب ظاهر می شوند.
  • هرس: فقط برای کنترل اندازه و از بین بردن شاخ و برگ های مرده لازم است. اگر اجازه داده شود گیاه گسترش می یابد.
  • تکثیر: با تقسیم یا بذر.
  • گلدان دوباره: هر 1-2 سال در بهار
  • انواع محبوب: C. burle-marxii، C. oppenheimiana، C. marantifolia.
  • بیماری ها و آفات: نسبتاً مقاوم است. Botrytis در شرایط بیش از حد مرطوب ایجاد می شود. می تواند حشرات پوستی ، تریپس و کنه های عنکبوتی را بدست آورد.
  • سمیت: به طور کلی برای کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:   گیاهان یشم با چه سرعتی رشد می کنند؟ (و چگونه می توان آنها را سریعتر رشد داد)

گیاه Ctenanthe از تیره گیاهان گلدار از خانواده Marantacea است. این خانواده گیاهی همه همیشه سبز و همیشه سبز و بومی مناطق جنگل های بارانی گرمسیری برزیل هستند ، اگرچه در مناطقی از آمریکای مرکزی مانند زیستگاه جنگل های بارانی کاستاریکا نیز می توان آنها را یافت. این گیاهان در خارج از محل زندگی بومی خود ، به دلیل شاخ و برگ چند رنگ ، به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی منحصر به فرد نیز رشد می کنند.

از آنجا که آنها گیاهان گرمسیری هستند ، بسیار در معرض یخ زدگی هستند و هرگاه دمای بیرون از 55 درجه فارنهایت یا 13 درجه سانتیگراد کاهش یابد ، می توانند صدمات جبران ناپذیری ببینند.

بنابراین بیشتر تولید کنندگان در آمریکای شمالی گیاه Never Never را در ظروف می کارند و پس از از بین رفتن خطر سرما زدگی ، آنها را از اواخر بهار به خارج منتقل می کنند. سپس در اواخر پاییز و زمستان به داخل خانه منتقل می شوند.
خصوصیات Ctenanthe
در صورت داشتن شرایط مناسب رشد ، گیاه گلشانه می تواند تا هفت فوت رشد کند (کمی بیش از 2 متر) ، به صورت افقی گسترش یابد ، در حالی که ارتفاع آن بیش از 12-18 اینچ نیست. آنها دارای برگهای بیضی شکل بلندی به طول 16 اینچ (40 سانتی متر) هستند که با نقوش نقره ای زیبا مشخص می شوند.

اندازه دقیق گیاه تا حد زیادی به اندازه ظرف بستگی دارد تا امکان رشد مطلوب ریشه را فراهم کند. با این حال ، حتی در ظروف کوچک ، گونه های گیاهان از خانواده Ctenanthe به راحتی می توانند به اندازه چند فوت رشد کنند.

در بیشتر موارد ، برای رنگ آمیزی و بافت بیشتر ، در زیر برگها یک رنگ تیره مارون ایجاد می شود. به دلیل عادت های رشد فشرده این گیاه ، هرس کمی لازم است و این گیاه را به راحتی برای گیاهان خانگی قابل مراقبت می کند.
نیازهای نوری برای گیاهان گلشانه 
یکی از مهمترین نیازها برای رشد موفقیت آمیز گیاه Never Never ایجاد محیطی است که نور روشن ، اما غیر مستقیم ارائه دهد. وقتی می خواهید گلشانه بکارید ، به اکوسیستم جنگل بارانی که این گیاهان در آن رشد می کنند فکر کنید. روزهای طولانی نور امری عادی است ، اگرچه سایبان ضخیم جنگل سایه ای ایجاد می کند که میزان نور مستقیم را کاهش می دهد.

روشنایی نادرست می تواند منجر به مشکلات شاخ و برگ شود که بر زیبایی که گیاه بیشترین استقبال را دارد تأثیر منفی بگذارد. بدون منبع ثابت و ثابت نور غیرمستقیم اما روشن ، الگوهای رنگی برگها به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد.

با نور کم ، شاخ و برگهای تازه ظهور یافته ، جامد ، به رنگ سبز تیره و الگوهای نقره ای جذاب ، نیزه ای شکل ، یا قابل توجه نیستند و یا در کنار هم وجود ندارند. در سمت دیگر سکه ، نور زیاد باعث محو شدن می شود ، بنابراین جذابیت رنگ های روشن را کاهش می دهد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:   نحوه آبیاری ارکیده Phalaenopsis

اگر پنجره های خاصی از خانه شما به طور منظم توسط درختان سایه می زند ، می توانید گیاه Ctenanthe خود را در آن پنجره ها قرار دهید. شما می خواهید از پنجره ها یا مناطقی از خانه خود که خورشید مستقیم و مستقیم از جنوب یا غرب بطور مداوم به گیاه می زند ، خودداری کنید.

در بیشتر موارد ، پنجره رو به شرق یا شمال بهترین نقطه برای گیاه Never Never (اگر در نیمکره شمالی زندگی می کنید) است.
اب مورد نیاز برای گیاه گلشانه 
مانند همه گیاهان ، آبیاری صحیح برای کمک به رشد گیاه ضروری است. در حالی که گونه های گیاه Ctenanthe به طور کلی نسبت به سطوح مختلف رطوبت خاک تحمل دارند ، شما باید اطمینان حاصل کنید که هرگز اجازه ندهید گیاه خشک شود. به محض اینکه سطح خاک خشک شد کاملاً آبیاری کنید.

افزودن آب را ادامه دهید تا از سوراخ های زهکشی گلدان خارج شود. من تمایل دارم گیاهان خانگی کوچکتر خود را در سینک ظرفشویی قرار دهم ، اجازه می دهم آب اضافی گلدان قبل از قرار دادن آنها در موقعیت خارج شود. اگر از سینی قطره ای استفاده می کنید ، مطمئن شوید که بعد از چند دقیقه این کار را خالی کنید تا از ریشه نشستن در آب جلوگیری کنید.

آبیاری مداوم در آب باعث پوسیدگی ریشه می شود. با نظارت بر وضعیت گیاه و رطوبت خاک گلدان ، می توانید از این امر جلوگیری کنید و نه اینکه به برنامه آبیاری اعتماد کنید. این مقاله را برای چند نشانگر عالی بخوانید که چگونه گیاهان خانگی شما به آب نیاز دارند.

اگر مرتباً از آب لوله کشی برای آبیاری که حاوی مقادیر زیادی کلر یا فلوراید است ، از گیاهان قهوه ای استفاده کنید ، گیاهان گلشانه  نمی توانند نوک برگهای قهوه ای ایجاد کنند. در حالت ایده آل ، باید سعی کنید از آب فیلتر شده ، آب مقطر یا آب باران گرفته شده استفاده کنید.
الزامات دما برای گیاهان گلشانه 
گیاه Never Never Plant علی رغم بومی بودن در جنگل های بارانی آمازون ، در دمای پایین تر همچنان قادر به زنده ماندن و حتی رشد خواهد بود. اگر در منطقه ای با تابستان های نسبتاً خنک زندگی می کنید ، تا زمانی که دما بیش از 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) باقی بماند ، گیاه شما باید خوب باشد.

از آنجا که این گیاه دمای بین 55-85 درجه فارنهایت را دوست دارد ، با دمای طبیعی محیط داخلی سازگار می شود. برای افرادی که در مناطقی با زمستان های سرد زندگی می کنند ، باید اطمینان حاصل کنید که در اثر تهدید یخبندان سخت ، گیاه از بیرون رفتن گیاه خودداری کنید زیرا یک شب یخبندان سخت می تواند صدمات جبران ناپذیری وارد کند.
خاک و کود برای گیاهان گلشانه 
بیشتر خاکهای گلدان کاملاً برای گیاه گلشانه  کار می کنند ، اگرچه شما می خواهید برای جلوگیری از مشکل ورود آب در منطقه ریشه گیاه ، زمینی را که خوب تخلیه می شود پیدا کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:   15 گیاه داخلی که دارای بهترین بو هستند برای یک خانه خوشبو و متعلق به خدا

اگر یک گیاه Ctenanthe را دوباره گلدان کرده یا دوباره کاشته اید ، می خواهید حداقل 6 هفته قبل از کود دادن صبر کنید تا سیستم ریشه ایجاد شود. با این وجود ، پس از تاسیس ، باید کود متعادل و محلول در آب را با نیمی از مقاومت توصیه شده به صورت ماهیانه استفاده کنید. این همان چیزی است که من برای بسیاری از گیاهان خانگی خود استفاده می کنم.
 و بیماریها برای گیاه گلشانه 
گیاه گلشانه  در برابر طیف گسترده ای از بیماری ها و آفات مقاوم است. با این حال ، در برخی مناطق ، گیاهان شپشک ، تریپس و کنه های عنکبوتی می توانند یک مشکل باشند.

آلودگی های گل مینا می تواند به بقایای چسبناک و سفید روی گیاه منجر شود در حالی که کنه های عنکبوتی می توانند به برگهایی زرد و لکه دار منجر شوند که از جذابیت شاخ و برگ گیاهان کاسته می شود.

شما باید به محض ظهور اشکال را درمان کنید. من مقاله دیگری نوشتم که شامل برخی از بهترین گزینه های طبیعی برای خلاص شدن از شر اشکالات گیاهان آپارتمانی است.

Botrytis ، همچنین به عنوان خاکستری شناخته می شود ، همچنین در صورت وجود رطوبت بیش از حد می تواند گیاه Never Never را تحت تأثیر قرار دهد. با حفظ سطح رطوبت مطلوب و هرگز اجازه ندهید که مخلوط خاک غرق شود ، می توانید از این قارچ رایج جلوگیری کنید.

تغییر در شاخ و برگ گیاه Never Never ، مانند پیچش یا حلق آویز برگ می تواند در اثر گرمای بیش از حد ، نور بیش از حد ، رطوبت کم یا آبیاری کم ایجاد شود.

اگر نوک های قهوه ای روی برگ ها مشاهده می کنید یا کل گیاه زرد می شود ، گیاه ممکن است به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشد یا باعث تغییر روش های آبیاری شما شود. مراقبت صحیح از گیاه معمولاً تمام مواردی است که برای برگرداندن شاخ و برگ به رنگهای سبز و نقره ای زنده لازم است.

تکثیر گیاه Never Never با تقسیم گیاه بالغ نسبتاً آسان است. این ایده آل باید در بهار انجام شود ، زیرا گیاه شروع به رشد شدید می کند.
گونه های محبوب گلشانه 
گونه های Ctenanthe ، از جمله C. burle-marxii (معروف به گیاه نماز ماهی برای تنوع رنگ منحصر به فرد) ، C. oppenheimiana (معروف به دلیل خطوط منحصر به فرد کرم رنگ) و C. marantifolia (شامل راه راه های طلایی زیبا الگوها) گزینه های محبوب هستند.
آیا Ctenanthe Toxic است؟
از نظر سمی بودن ، تقریباً همه گیاهان در گونه Ctenanthe غیر سمی ذکر شده اند و برای حیوانات خانگی شما سمی نیستند. در بعضی موارد ، واکنشهای آلرژیک فردی ممکن است رخ دهد ، اگرچه در بدترین حالت به طور گسترده ای جزئی تلقی می شوند.

ctenanthe never never plant care 2 - گلشانه | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : smartgardenguide.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1256 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات