کوردیلین استرالیس | تکثیر و پرورش

0

کوردیلین استرالیس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
0

کوردیلین استرالیس | تکثیر و پرورش

کوردیلین استرالیس که یک درخت همیشه سبز با رشد آهسته است ، معمولاً درخت کلم کوهی ، dracaena آبی یا Toi نامیده می شود. این درختان که در اواسط دهه 1800 به ایالات متحده آمریکا معرفی شده اند ، در واقع بومی نیوزلند هستند.

کوردیلین استرالیس به طور معمول به عنوان یک درخت کوچک زیر شاخه تنه کوچک و دارای برگهای لانسی شکل بزرگ و براق رشد می کند. ساقه به طور معمول شاخه های کمی دارد ، در صورت وجود.

این درخت منحصر به فرد به دلیل داشتن برگهای پهن (که به رنگ سبز-آبی رنگ به نظر می رسند) و همچنین گل آذین کوچک و محکم فشرده ، که از زیر شاخ و برگ تولید می شود ، از سایر گونه های مربوط به گیاه کوردیلین متمایز است. آنها به اندازه خویشاوند بزرگتر آن ، کوردیلین استرالیس  ، رشد نمی کنند.

رنگ گلهای کوچک و در عین حال معطر آن از سبز-سفید تا بنفش-قهوه ای است و انتظار می رود که از اواخر بهار تا اوایل تابستان در دسته های متراکم شکوفا شوند. شاخ و برگ درخت با افزایش سن از بین می رود.

cordyline indivisa همچنین می تواند به عنوان یک گیاه کانتینر پرورش داده شود تا در تابستان در فضای باز در پاسیو از آن لذت ببرید و همچنین در طول سال در خانه نگهداری شود . این درختان پس از بلوغ می توانند جو گرمسیری به خانه یا محل زندگی شما در فضای باز بدهند.

نام متداول
کوردیلین استرالیس

نوع گیاه
درخت همیشه سبز

اندازه بالغ
قد تا 10-18 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی

نوع خاک
مرطوب ، حاصلخیز ، خوب تخلیه شده است

PH خاک
6-6.5

زمان شکوفه
اواخر بهار / تابستان

رنگ گل
سفید / سبز ، بنفش / قهوه ای

مناطق مقاومت
8-12 (زمستان مقاوم: 9-11)

منطقه بومی
نیوزلند

کوردیلین استرالیس

تولیدکنندگان بالقوه کوردلاین ایندیویزا باید بدانند که گرچه این یک درخت بسیار جذاب است ، اما تمایل دارد که در دوره های دمای بالا یا کمبود آب به طور ناگهانی سقوط کند.

ایجاد تعادل در نور متوسط ​​خورشید ، آب و دمای خنک تر و انتخاب دقیق درخت هنگام کاشت بسیار مهم است. آنها را باید همیشه در موقعیتی محفوظ نگه داشت.

این گیاهان با هیچ مشکل جدی حشره یا بیماری ارتباط ندارند. با این حال ، گیاهان داخل سالن می توانند جلبک های پوسته پوسته ، مقیاس و عنکبوت را جذب کنند.

سبک

درخت وقتی به طور نیمه سایه کاشته شود ، بهترین رشد را خواهد داشت.

اب

هنگام پرورش گیاه کوردلین ایندیویزا ، مهم است که خاک به طور یکنواخت مرطوب باشد. در هوای خشک می توانید آزادانه آبیاری کنید.

خاک

این گیاهان در خاک خنک ، مرطوب و حاصلخیز که غنی از مواد آلی و زهکشی مناسب است ، بهترین رشد را خواهند داشت. خاک می تواند گچی ، لومی یا شنی باشد.

دما و رطوبت

کوردیلین استرالیس برای رشد در مناطق گرمسیری مناسب است ، اما همچنین می تواند درجه حرارت تا حدودی سردتر را تحمل کند. این درختان ممکن است نتوانند فراوانی نور مستقیم خورشید را تحمل کنند و به طور کلی نمی توانند در برابر سرما زنده بمانند.

کود

کوردیلین استرالیس  می تواند بارور شود. فقط مطمئن باشید که اگر در فضای باز پرورش می یابد ، تا اواسط بهار صبر کنید. کود متعادل می تواند به رشد جدید کمک کند. برای بهترین نمایش باید مرتباً کود دهی کنید.

گلدان و گلدان

اگرچه گلهای آن معمولاً از اواخر بهار تا اوایل تابستان شکوفا می شود ، اما اگر گیاه کوردی لاین خود را در گلدان یا ظرف بکارید ، این گیاهان به ندرت گل می دهند.

می توان انتظار داشت که یک گیاه گلدان پاسیو به آرامی رشد کند (به قد تقریبی 3 تا 6 فوت) ، و به مرور زمان یک تنه کوتاه و پر تنش ایجاد شود. آنها اغلب به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شوند.

به طور کلی ، انتشار کوردلین آسان است. گیاهان را می توان در ماه های گرم گرم لپ کرد. می توانید قسمت های بالای آن را در یک ظرف آب قرار دهید یا آنها را در گلدانی که حاوی مخلوطی از پیت ماس ​​و ماسه تیز یا مخلوط گلدان است بکارید. گیاه قدیمی رشد جدیدی را ایجاد می کند در حالی که گیاه جدیدی رشد می کنید.

انواع مرتبط با کوردیلین

  • Draceana : گیاهی برگ برگ و جذاب که در داخل خانه به راحتی قابل پرورش است
  • Cordyline terminalis: برگهای پهن ، نمایان ، گلهایی در طیف رنگی
  • “خواهر سرخ”: تنوع محبوب کوردلین در نهالستان هایی با رشد رنگ فوشیا (به نظر می رسد برگ های پیر به رنگ سبز مایل به قرمز عمیق تری هستند)

هرس

کوردیلین ایندیویسا به طور معمول هرس نمی شود ، اما می توانید هر شاخه ای را که در کنار گیاه رشد می کند قطع کنید.

در حال رشد در ظروف

گیاه کوردیلین استرالیس را می توانید در ظروف پرورش دهید ، اما گیاهان باید در تابستان بیرون از پاسیو قرار بگیرند یا در طول سال در فضای داخلی به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد کنند. خاک ظرف باید در تابستان به طور مداوم مرطوب نگه داشته شود و سپس باید در زمستان میزان رطوبت داخل خانه را کاهش دهید.

GettyImages 857387404 857066ce5bff43058d9639ea9ee5ed41 - کوردیلین استرالیس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 12, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1661 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات