کود مناسب گیاه کورئوپسیس گلادیاتا را شرح دهید ؟

0

0f0e4c9d93119b968a060ea4ab6fdfc30eaa3229 147 - کود مناسب گیاه کورئوپسیس گلادیاتا را شرح دهید ؟

کود مناسب گیاه کورئوپسیس گلادیاتا را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گیاه کورئوپسیس گلادیاتا و نحوه کود دهی گیاه کورئوپسیس گلادیاتا را توضیح دهید 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب گیاه کورئوپسیس گلادیاتا را شرح دهید ؟

اگر به دنبال گیاهانی با نگهداری کم ، مقاوم در برابر خشکی ، شکوفا و طولانی برای حاشیه گل یا پر کننده هستید ، coreopsis یک انتخاب مناسب است. با بیش از 80 گونه هسته هسته ، به علاوه تعداد زیادی انتخاب و هیبرید ، یک گیاه مناسب برای باغ آفتابی شما وجود دارد. حدود نیمی از انواع آن بوته های دشت بومی آمریکای شمالی و جنگلی است، در حالی که بقیه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. ناهمواری و شکوفایی زیاد آنها باعث محبوبیت آنها در بین پرورش دهندگان گیاهان شده است. ظاهراً نام معمول آنها ، “کنه دانه” ، برای شباهت دانه ها به کنه ها است. حتی در این صورت ، پرندگان (به ویژه Goldfinches) دوست دارند در پاییز و زمستان دانه ها را میان وعده کنند. زنبورها و پروانه ها به سمت شکوفه های رنگارنگ خود کشیده می شوند. گلهای گل مروارید آنها از زرد و نارنجی روشن تا صورتی و قرمز متغیر است. کورئوپسیس توده های قائم را تشکیل می دهد و سرعت رشد متوسطی دارد. هر زمان که از اوایل بهار تا پاییز عبور کرد ، آنها را بکارید. ارقام یک ساله از اوایل تابستان شکوفا می شوند و شکوفه ها را از طریق پاییز به طور دوره ای تکرار می کنند ، در حالی که انواع چند ساله از سال دوم پس از کاشت شکوفا می شوند.
چگونه می توان Coreopsis را رشد داد

شما می توانید تعداد انگشت شماری از انواع هسته اصلی را برای فروش به عنوان گیاه پیدا کنید. برای بهترین انتخاب ، از کاتالوگ سفارش دهید یا گیاهان خود را از بذر شروع کنید. مقاومت در برابر گونه ها و رقم متفاوت خواهد بود ، و همه انواع هسته اصلی گیاهان چند ساله نیستند – شما هر دو گیاهان یک ساله و چند ساله را پیدا خواهید کرد. بسیاری از انواع جدید هنوز در حال آزمایش برای مقاومت هستند و ممکن است رتبه بندی آنها تغییر کند.

اندازه بلوغ با گونه ، سن و شرایط رشد متفاوت است ، بوته های هسته از ارتفاع شش اینچ به چهار فوت با گسترش حدود 12 تا 24 اینچ می رسند. آنها تمایل دارند به صورت توده ای رشد کنند ، اما بسیاری از انواع مختلف در باغچه خود کاشت می کنند. همچنین تعداد کمی وجود دارد که توسط دوندگان گسترش می یابد. برخی از گونه های بلندتر ممکن است برای داشتن ظاهری جذاب نیاز به قلمه زدن داشته باشند ، به خصوص اگر در سایه جزئی رشد کرده باشند. سررسیدگی باعث شکوفایی گیاهان در تمام تابستان و پاییز می شود. برخی از ارقام گلدار کوچکتر از بین بردن آن دشوار است و شما ممکن است ترجیح دهید که گیاهان را قیچی کنید ، اولین بار که گلهای آنها از بین می رود. آنها به سرعت پر می شوند.

سبک

Coreopsis در آفتاب کامل بهتر شکوفا می شود ، اما در آفتاب جزئی نیز می تواند با موفقیت رشد کند. گیاهان ممکن است در سایه جزئی کمی لنگ تر شوند. در مناطقی که گرمای شدید دارند ، ممکن است هسته سایه برخی از سایه های عصر را ترجیح دهد.

سبک

Coreopsis در آفتاب کامل بهتر شکوفا می شود ، اما در آفتاب جزئی نیز می تواند با موفقیت رشد کند. گیاهان ممکن است در سایه جزئی کمی لنگ تر شوند. در مناطقی که گرمای شدید دارند ، ممکن است هسته سایه برخی از سایه های عصر را ترجیح دهد.

اب

Coreopsis هنگام تأسیس اولیه به آب منظم احتیاج دارد. پس از سال اول ، آنها مقاومت به خشکی دارند ، اما با آبیاری منظم بیشتر شکوفا می شوند. گیاهان را حداقل هفته ای یک بار به صورت عمیق آبیاری کنید تا به ریشه های جدید رشد عمیق کمک کند. خاک باید در حدود یک اینچ زیر سطح خاک مرطوب باشد (انگشت خود را در خاک بچسبانید تا بررسی شود.) آبیاری صبح زود بهتر است ، بنابراین برگها در طول روز امکان خشک شدن دارند.

دما و رطوبت

گیاهان Coreopsis آب و هوای گرم را ترجیح می دهند. آنها از آب ایستاده زیاد که باعث پوسیدگی ریشه می شود بیزارند. هوای مرطوب گاه به گاه آنها را آزار نخواهد داد.

کود

لقاح هسته هسته در حال رشد ضروری نیست – در حقیقت ، کود زیاد ممکن است تولید گل را مهار کند. اگر خاک از قبل خوب است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فصل بهار کمی کمپوست اضافه کنید.

Coreopsis تبلیغ می کند

اگرچه آنها گیاهان ناهمواری هستند ، اما بیشتر از سه تا پنج سال عمر نمی کنند. کاهش گلدهی سیگنالی است که زمان تقسیم بوته ها یا کاشت گیاهان جدید از بذر است. برای هسته های دائمی ، اگر بعد از سه سال یا کمتر شروع به ضعیف شدن با گل کمتر می کنند ، در صورت نیاز در بهار یا اوایل پاییز آنها را تقسیم کنید.

  1. گیاهان را حفاری کنید

    گیاهان را حفر کنید.

  2. گیاهان را تقسیم کنید

    با استفاده از ماله ، گیاهان را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنید.

  3. کاشت مجدد

    آنها را کاشته و خوب آبیاری کنید تا زمانی که ثابت شوند و رشد کنند ، که ممکن است چندین هفته طول بکشد.

انواع Coreopsis

  • Coreopsis Grandiflora  ‘ Early Sunrise’ : گلهای بزرگ و نیمه مضاعف زرد روشن از اوایل تابستان شروع می شود
  • Coreopsis Grandiflora  ‘گلدان دوش’ : شکوفه های زرد فراوان و شاد روی ساقه های بلند
  • Coreopsis Verticillata  ‘Moonbeam’:  گلهای زرد کره ای روی یک گیاه جمع و جور ؛ فوق العاده هوا
  • Coreopsis Verticillata  ‘Zagreb’:  گلهای زرد طلایی روی گیاه فشرده ؛ قابل اعتماد
  • Coreopsis Rosea  ‘Nana’: گونه کوتوله صورتی ، صورتی گسترش می یابد ، اما نه به عنوان مقاوم در برابر خشکسالی
    رشد Coreopsis از دانه ها

    بسیاری از ارقام هسته اصلی ، گرچه نه همه ، می توانند از بذر پرورش داده شوند ،  شش یا هشت هفته قبل از آخرین سرمازدگی مورد انتظار شما در داخل خانه شروع می شوند یا   پس از آخرین سرما در خارج از منزل دانه مستقیم می شوند . بسیاری خود را بذر خواهند گرفت. با این حال ،  انواع ترکیبی نسبت به بذر رشد نمی کنند  .

    آفات و بیماری های شایع

    در بیشتر قسمتها ، گیاهان هسته ای بدون مشکل رشد می کنند. در فصول مرطوب بسیاری از آنها طعمه حلزون ها و الاغها می شوند و بیماری های قارچی می توانند بر آنها تأثیر بگذارند. برای جلوگیری از این مشکلات تا حد ممکن ، به آنها گردش هوا کافی دهید و آنها را در آفتاب کامل بکارید.

منبع : www.thespruce.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) کورئوپسیس گلادیاتا :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) کورئوپسیس گلادیاتا :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) کورئوپسیس گلادیاتا  :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3082 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات