کود مناسب گیاه کنگر فرنگی سبز را شرح دهید ؟

0

73adfa3e6b2bf4c8afe0d79dde91969964f25b95 147 - کود مناسب گیاه کنگر فرنگی سبز را شرح دهید ؟

کود مناسب گیاه کنگر فرنگی سبز را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گیاه کنگر فرنگی سبز و نحوه کود دهی گیاه کنگر فرنگی سبز را توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گیاه کنگر فرنگی سبز را شرح دهید ؟

گیاهان کنگر فرنگی گیاهان چند ساله علفی و از خانواده Asteraceae هستند ، گروهی شامل خار ، قاصدک و گل آفتابگردان . آنها در آب و هوای گرم چند ساله و کوتاه مدت هستند اما به طور معمول در مناطق خنک تر به صورت یک ساله رشد می کنند. کنگر فرنگی معمولاً برای جوانه های گل خوراکی کشت می شود که قبل از باز شدن گل ها برداشت می شود. کنگر فرنگی اگرچه در منطقه مدیترانه ای بومی خود بسیار محبوب است ، اما معمولاً در ایالات متحده کشت نمی شود – کالیفرنیا تنها ایالت دارای صنعت بزرگ کنگر فرنگی است. در آنجا ، اوج فصل رشد از مارس تا مه است ، اما اگر مقداری در خانه بکارید ، می توانید کنگر فرنگی در تمام تابستان بالغ شود. مطمئن شوید که فضای کافی دارید. اینها گیاهان بسیار بزرگی هستند برگهای کنگر فرنگی به رنگ سبز نقره ای و دارای شکل طوسی بلند است. اگرچه ظاهری نرم دارند اما این برگها می توانند کاملاً خاردار باشند. ساقه های گیاه ضخیم و گوشتی است. غنچه های گل قسمتهایی است که در راهروهای تولید به فروش می رسد. در قاعده جوانه “قلب” کنگر فرنگی لطیف و خوش طعم قرار دارد. در صورت اجازه شکوفا شدن گیاه ، گل های کنگر به خارهای بنفش بزرگ ، گنبدی یا موف شکل باز می شوند که به طرز شگفت انگیزی معطر هستند.
چگونه می توان کنگر فرنگی پرورش داد

از آنجا که غالباً دو سال طول می کشد تا گل آرتیشو شکوفا شود ، به طور معمول آنها به عنوان گیاهان کانتینری کاشته می شوند که در سال دوم یا از تاج های ریشه ثابت فروخته می شوند. در مناطق 9 تا 11 ، کنگر فرنگی را می توان در بهار یا پاییز کاشت. باغداران در آب و هوای سردتر باید کاشت خود را در اوایل بهار ، درست پس از آخرین سرما انجام دهند. کنگر فرنگی گیاهان بزرگی است که باید حداقل 4 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند – 6 فوت حتی بهتر است. گیاهانی که به صورت یکساله رشد می کنند یا جایی که قسمت های بالای آن توسط یخ زدگی از بین می روند ، به این بزرگی نخواهند رسید و می توان فاصله آنها را کمی نزدیک کرد. جوانه ها را برای خوردن قبل از اینکه به گل خار تبدیل شوند ، برداشت کنید. اگر آنها را به صورت یک ساله می روید ، پس از کم رنگ شدن گلها آنها را تا سطح زمین برش دهید و برای زمستان آنها را با مالچ بپوشانید. کنگر فرنگی اغلب به عنوان گیاهان معماری توصیف می شود و با یک نگاه به یک نمونه شاخه ای بلند و بلند ، دلیل آن مشخص می شود. از آنجا که تعداد کمی از حیوانات به کنگر فرنگی حمله می کنند ، نترسید که آنها را به عنوان محوطه سازی خوراکی در مرزهای زینتی خود بکارید هنوز هم می توانید آنها را به میل خود برداشت کنید ، اما گیاهان با شکوه و برگ های بافتی باعث جذابیت بصری در تمام طول فصل می شوند.

سبک

کنگر فرنگی در آفتاب کامل بهتر رشد می کند. آنها می توانند سایه ای را تحمل کنند ، اما جوانه های گل تا حدودی آسیب می بینند.

خاک

کنگر فرنگی خاک شنی ، زهکشی شده اما حاصلخیز را ترجیح می دهد. PH کمی در سمت قلیایی بهترین است. خاک کمی ماسه ای (فکر کنید مدیترانه ای) ایده آل است. تخلیه خوب برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ها به ویژه در مناطقی که زمستان بیش از حد دارند ، بسیار مهم است. با این حال ، خاک باید بتواند آب را به اندازه کافی نگه دارد تا بتواند ریشه ها آن را در تابستان های گرم بگیرد.

هنگام پرورش کنگر فرنگی به عنوان گیاهان چند ساله ، به ویژه مهم است که خاک را قبل از کاشت اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که در سالهای آینده رشد خوبی خواهند داشت. اگر خاک باغچه شما ضعیف است ، در حال پرورش کنگر فرنگی خود در تختخواب های برجسته باشید .

اب

به طور مکرر و عمیق آبیاری کنید – یک تا سه بار در هفته. این جوانه های گل را گوشتی و لطیف نگه می دارد و یک سیستم ریشه ای قوی ایجاد می کند که گیاهان را به حالت قائم نگه می دارد.

دما و رطوبت

این گیاه هوای گرم و نسبتاً خشک مانند هوای مدیترانه و کالیفرنیا را ترجیح می دهد. گرمای زیاد باعث شکوفه زودرس گیاه می شود. کنگر فرنگی وقتی به عنوان گیاهان چند ساله رشد می کند ، مناطقی با زمستان های معتدل (50 تا 60 درجه فارنهایت) و تابستان های خنک و مرطوب (70 تا 80 درجه فارنهایت) را ترجیح می دهد. خاک خیلی گرم باعث گلدهی خیلی سریع گیاهان می شود ، بنابراین یک مالچ ضخیم دور پایه گیاهان بزنید تا خاک خنک بماند.

کود

در طول فصل رشد هر دو هفته یک غذای گیاهی متعادل استفاده کنید.

انواع کنگر فرنگی

  • ‘قلب بزرگ’ یک نوع خار است که می تواند مقداری گرما را تحمل کند.
  • ‘Green Globe’ رقم غالباً تجاری در کالیفرنیا است ، اما با شرایط رشد نه چندان ایده آل سازگار نیست.
  • “Imperial Star” به طور گسترده ای سازگار است ، از طریق بذر رشد می کند و پرورش می یابد تا به صورت سالانه رشد کند. این تنوعی است که برای باغبانهای مناطق 6 و سردتر توصیه می شود.
  • ‘Purple of Romagna’ میراث موقت ایتالیایی است که مورد علاقه آشپزها است.
  • ‘Violetto’ میراث داری ایتالیا است که برای تولید ده ها شاخه کوچک کناری مورد علاقه است.

در حال رشد از دانه ها

حداقل هشت هفته قبل از آخرین سرمازدگی خود بذر را در داخل خانه شروع کنید . نهال ها را قبل از کاشتن در خارج سفت کنید ، اما منتظر بمانید تا همه خطر یخ زدگی از بین برود – کنگر فرنگی قبل از جوانه زدن باید کمی لرزشی (نه یخ زدگی) را تجربه کند. این امر می تواند با قرار دادن گیاهان در اواسط بهار و قرار دادن آنها در مدت یک هفته تا 10 روز در دمای حدود 50 درجه فارنهایت یا کمی پایین تر ، محقق شود.

اگر سعی کنید دانه را از کنگر فرنگی خود پس انداز کنید ، ممکن است درست نباشد ، گیاهانی تولید می کنند که از گیاه اصلی شما بسیار متفاوت است. در بذر خریداری شده که تحت شرایط کنترل شده رشد کرده است موفقیت بهتری خواهید داشت.

آفات و بیماری های شایع

تعداد کمی از آفات به کنگر فرنگی حمله می کنند. حلزونها ممکن است در آب و هوای مرطوب به ویژه در برگهای جوان و لطیف مشکل ساز شوند. شته ها نیز می توانند آزاردهنده باشند ، اما می توانند قبل از تسخیر از بین بروند. ایجاد فضای کافی برای جریان آزادانه هوا به گیاهان به حداقل رساندن مشکلات شته کمک می کند.

بوتریتیس یا کپک خاکستری می تواند بر روی برگها و قسمتهای شکم گل تأثیر بگذارد. بیشترین نفوذ را در برگهای آسیب دیده دارد که قهوه ای و سپس مایل به خاکستری می شود. برگهای آسیب دیده را به محض مشاهده بیماری بردارید. برای عفونت های شدید ، از قارچ کش استفاده کنید که برای گیاهان خوراکی ، مانند چریش برچسب گذاری شده است .

مراقبت از زمستان

اگر می خواهید کنگر فرنگی را به صورت چندساله پرورش دهید ، روش های زمستان گذرانی خود را با آب و هوای خود مطابقت دهید:

  • مناطق 8 و بالاتر : بعد از آخرین برداشت در پاییز ، گیاهان را تا سطح خاک ببرید و مانند کاهگل با دو تا چهار اینچ مالچ آلی بپوشانید.
  • مناطق 6 تا 7: بعد از آخرین برداشت در پاییز ، گیاهان را حدود 12 تا 18 اینچ قطع کنید. گیاه را با مالچ ارگانیک مانند کاه ، برگ یا حتی کمپوست بپوشانید و سپس آن را با یک سبد بزرگ بپوشانید. لایه دیگری از کاه یا برگها را روی سبد جمع کنید و همه چیز را با یک برزنت ضد آب بپوشانید.
  • خنک کننده منطقه 5: می توانید روشی را که در بالا ذکر شد ، برای مناطق 6 تا 7 امتحان کنید ، یا می توانید گیاهان خود را گلدان کنید ، آنها را به یک نقطه تاریک که خنک است ، اما بیش از یخبندان نگه دارد منتقل کنید و در طول زمستان گاهی اوقات آبیاری کنید. در بهار ، بعد از همه خطر یخ زدگی ، گلدان ها را به خارج از خانه منتقل کنید و یا در خاک بکارید یا به رشد در ظروف ادامه دهید.

منطقه یا روش شما هرچه باشد ، به محض ذوب شدن خاک و انتظار نداشتن یخبندان سخت ، تمام پوشش ها را در بهار بردارید .

گیاهان کنگر فرنگی باید حدود سه تا پنج سال تولید کنند. در آن زمان ، باید متوجه شاخه های جانبی در پایه گیاه شوید. شما می توانید شاخه های جدید را بلند کنید ، تقسیم کنید و دوباره بکارید.

برداشت کنگر فرنگی

در شرایط ایده آل ، مانند مناطق ساحلی دریای مدیترانه و کالیفرنیا ، گیاهان کنگر فرنگی تولید شده به طور دوره ای در طول سال جوانه تولید می کنند. با این حال ، در بیشتر مناطق ، جوانه ها از اوایل تابستان شروع به تشکیل می کنند. جوانه میانی ابتدا بالغ می شود و به محض رسیدن به قطر حدود 3 اینچ ، می توان آن را برداشت. در حالی که شاخه ها هنوز محکم جمع شده اند و جوانه احساس سفتی می کند ، برداشت کنید. برای سهولت کار با آن می توانید یک قسمت ساقه از 1 تا 3 اینچ را به همراه جوانه برش دهید.

بعد از برش جوانه مرکزی ، شاخه های کناری تولید جوانه های کوچکتر را آغاز می کنند. وقتی سفت هستند و قطر آنها به حدود 1 تا 3 اینچ می رسد ، برداشت کنید. جوانه های کوچک می توانند بسیار لطیف و خوش طعم باشند ، قبل از غذا فقط به کمی گرم شدن نیاز دارند.

fresh globe artichokes growing in a farm 518605520 5b1c2dff0e23d9003647478d - کود مناسب گیاه کنگر فرنگی سبز را شرح دهید ؟

منبع : www.thespruce.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) کنگر فرنگی سبز :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) کنگر فرنگی سبز:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) کنگر فرنگی سبز :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3023 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات