کود مناسب گیاه شمشاد پیچ را شرح دهید ؟

3

bdc447be24c2462356b754415e126677d4f43a97 147 - کود مناسب گیاه شمشاد پیچ را شرح دهید ؟

کود مناسب گیاه شمشاد پیچ را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گیاه شمشاد پیچ و نحوه کود دهی شمشاد اپیچ را توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

شرایط نگهداری گیاه شمشاد پیچ و نحوه کود دهی شمشاد اپیچ را توضیح دهید ؟

شمشاد به دلیل تطبیق پذیری در چشم انداز محبوب است. انواع مختلفی مانند Baby Gem ™ Boxwood فرم قوی و شاخ و برگ همیشه سبز روشن را ارائه می دهد که ساختار و رنگ باغ را در طول سال فراهم می کند. این که شما شمشاد خود را بریده و رسمی ، یا روستایی ترجیح می دهید ، این نکات مراقبتی به شما کمک می کند تا شمشاد را در تمام طول سال عالی نگه دارید.
شمشاد خود را در مکان مناسب بکارید
نشستن شمشاد در مکان مناسب تا حد زیادی به حفظ گیاهان سالم کمک می کند. به شرایط باغ خود در طول سال فکر کنید. تابستانهای شما گرم و خشک است؟ زمستان ها بادآمیز است یا آرام؟ شمشاد بهترین عملکرد را در شرایط آفتاب کامل تا سایه انداز دارد. در آب و هوای گرم ، گیاهان از سایه عصر استفاده می کنند. شمشاد مستعد آسیب به وزش باد خشک زمستان است. گیاه را در محلی قرار دهید که از آن محافظت شود.
زهکشی کافی را فراهم کنید
گیاهان شمشاد انواع مختلف خاک را تحمل می کنند ، اعم از اسیدی یا قلیایی ، غنی یا نابارور. یکی از نیازهای اساسی خاک برای یک شمشاد سالم زهکشی مناسب است – این گیاهان پاهای خیس را تحمل نمی کنند! برای بهبود زهکشی ، خاکها را با مواد آلی یا گیاه در ناحیه پوسته اصلاح کنید.

از مناطق مرطوب ، مانند کنار منافذ پایین یا قسمتهای کم ارتفاع از چشم انداز خودداری کنید. همچنین شمشاد معمولاً در ظروف کاشته می شود. برای جلوگیری از بیماری های ریشه حتما ظرفی با زهکشی عالی انتخاب کنید.
از ریشه های شمشاد محافظت کنید
گیاهان شمشاد دارای یک سیستم ریشه ای کم عمق هستند که می توانند به راحتی خشک شوند. اولین قدم برای حفظ سیستم ریشه سالم کاشت در عمق مناسب است. گیاهان را طوری تنظیم کنید که گلدان ریشه فقط 8/1 اینچ بالاتر از سطح خاک قرار داشته باشد. این اجازه می دهد تا گیاهان بدون عمیق شدن زیاد به درستی ته نشین شوند.

برای خنک نگه داشتن ریشه ها و حفظ رطوبت خاک یک لایه دو تا سه اینچی از مالچ تهیه کنید. لایه مالچ را حداقل یک پا فراتر از تاج پوشش گیاه گسترش دهید. در پاییز و بهار ، هرگونه مواد برگ افتاده را برای کنترل ارگانیسم های بیماری و تأمین مالچ در صورت لزوم برای حفظ پوشش خوب ، از بین ببرید.
شمشاد را با نازک شدن هرس کنید
آن قیچی ها را دور بریزید! امروزه انتخاب متنوع انواع شمشاد مانند Baby Gem growth رشد فشرده و منشعب متراکم و بدون نیاز به برش سنگین را ارائه می دهد. این انتخاب های جدید سالم تر از حفظ فرم های گرد از طریق برش هستند – روشی که می تواند با سایه انداختن فضای داخلی گیاه ، تضعیف شاخه ها و کاهش جریان هوا بیماری را تشویق کند. به جای برش ، نازک کردن روش توصیه شده برای هرس انواع مختلف شمشاد جمع و جور است.

هنگام هرس به مواد گیاهی آسیب دیده توجه کنید. شاخه های شکسته ، در حال مرگ یا بیمار را به محض مشاهده متوجه شوید. این به کاهش ارگانیسم های بیماری کمک می کند. با حذف برخی از قدیمی ترین شاخه ها در هر سال ، نفوذ نور خوبی به فضای داخلی درختچه داشته باشید. حتماً شاخ و برگ و بقایای جمع شده در میان شاخه های شمشاد را از بین ببرید.
حفاظت از زمستان برای شمشاد
شاخ و برگ شمشاد می تواند در زمستان از خشک شدن باد ، یخ زدگی و آفتاب شدید – نارنجی زرد تا قهوه ای مایل به قرمز شود – مشکلی به نام برنز. انواع بهبود یافته مانند Baby Gem ™ Boxwood در زمستان به خوبی رنگ را نگه می دارد ، اما برخی از محافظت ها می تواند تا حد زیادی مانع از برنز شود. محافظت در برابر بادهای زمستانی برای محدود کردن برنز مهم است. اگر محل کاشت از شما محافظت نکند ، ممکن است برای محافظت از شاخ و برگ گیاهان از گل آلاچیق یا بادگیر استفاده شود.

همچنین ، گیاهان آبیاری قبل از دمای یخ زدگی باعث کاهش برنز می شوند. ریشه ها را عایق نگه دارید و با حفظ یک لایه مالچ سه اینچی در تمام پاییز و زمستان ، رطوبت خاک را حفظ کنید.
شمشاد آب عاقلانه
آبیاری بیش از حد دلیل اصلی بیماری های ریشه ای است ، در حالی که آبیاری زیر آب باعث ایجاد تنش می شود که باعث حساسیت بیشتر گیاهان به برخی آفات می شود. یک باغبان چه کاری باید انجام دهد؟ گیاهان را فقط در صورت نیاز به آرامی و عمیق آبیاری کنید.

در سال اول ، شمشاد تازه کاشته شده به آبیاری منظم نیاز دارد – هفتگی یا بیشتر در هوای گرم و خشک. گیاهان سال دوم هنوز در حال توسعه یک سیستم ریشه سالم هستند و در صورت ناکافی بودن بارندگی به آب نیاز خواهند داشت. پس از استقرار ، شمشاد فقط در شرایط خشک به آبیاری اضافی نیاز دارد.
در صورت لزوم شمشاد را کود دهید
هر خاکی متفاوت است و بنابراین نیاز کود به باغ نیز متفاوت است. آزمایش خاک را انجام دهید تا حدس و گمان از کوددهی خارج شود. لقاح مناسب رشد سالم را تشویق می کند و می تواند مشکلات آفت را کاهش دهد. چوب شمشاد به خوبی به کاربردهای بهاره نیتروژن یا کود متعادل که فسفر و پتاسیم کمبود دارند پاسخ می دهد.

به یاد داشته باشید ، شمشاد دارای سیستم ریشه ای گسترده و کم عمق است و می تواند در اثر لقاح بیش از حد آسیب ببیند. کود را در سراسر ناحیه ریشه قرار دهید و از آن تاج تاج گیاه خارج شود. از تماس مستقیم کود با شاخ و برگ ، تنه و ریشه جلوگیری کنید.

منبع : southernlivingplants.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه شمشاد پیچ :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه شمشاد پیچ :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه شمشاد پیچ :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2618 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات