کود مناسب گیاه ، گل کوکب کوهی را شرح دهید ؟

0

ce20c45649a263a8592863a50c65d2a66de93553 147 - کود مناسب گیاه ، گل کوکب کوهی را شرح دهید ؟

کود مناسب گیاه ، گل کوکب کوهی را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گل کوکب کوهی و نحوه کود دهی گل کوکب کوهی را توضیح دهید 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
0

شرایط نگهداری گل کوکب کوهی و نحوه کود دهی گل کوکب کوهی را توضیح دهید 

برای قدردانی از رنگها و اشکال مختلف گل کوکب نیازی به جمع آوری نیست . این بومیان مکزیک به عناصر اصلی باغ در سراسر کشور تبدیل شده اند و بوته های بزرگ و ارزان قیمت را تزئین می کنند که در تمام تابستان با شکوفه ها تزئین می شوند. کود دهی گل مهم در تشویق ساقه های پر از گل و گیاهان بزرگ برگ است. بهترین کود برای گیاهان گل محمدی باید دارای پتاسیم و فسفر زیاد اما ازت کم باشد تا از بوته های برگ دار با شکوفه های کم جلوگیری کند. برای گل محمدی زود کاشت را شروع کنید که باعث حسادت سبز همسایگان می شود.
کود دلیا نیاز دارد
غده های سالم اولین قدم برای بوته های شدید گل کوکب هستند. غده هایی را انتخاب کنید که عاری از لکه ، چاق و دارای چشم ها یا گره های رشد زیادی باشند. آماده سازی مناسب خاک و دانستن چگونگی کود دهی گل محمدی نیز به شما کمک می کند تا گیاهان عظیم با شکوفه های پربار که هدف هر باغبان گل کوکب است را بدست آورید. تغذیه گیاهان گل محمدی ظرف 30 روز پس از کاشت باعث شروع تولید غده ها و ساقه ها می شود ، در حالی که به گیاه به اندازه کافی سوخت مناسب برای تولید گل و رشد سالم ریشه می دهد. “چه زمانی” و “چگونه” دو سوال مهم در مورد تغذیه گیاهان گل محمدی هستند ، اما از “چه” غافل نشوید. کوکب مصرف کننده و فیدر آب سنگین است. برای تحریک رشد گسترده و تولید گل ، انرژی زیادی لازم است. برخلاف سبزیجات و گیاهان دیگر ، گیاهان گلدار مانند گل کوکب به مقدار کمی ازت احتیاج دارند اما به دو ماده مغذی دیگر در دوزهای بالاتر برای رشد شکوفه ها نیاز دارند. فرمولی را انتخاب کنید که عدد اول نسبت کود نسبت به دو عدد آخر کمتر باشد. عدد اول میزان نیتروژن را نشان می دهد ، در حالی که عدد دوم و سوم مقدار پتاسیم و فسفر را نشان می دهد. این مواد مغذی حیاتی ، انرژی پشت بوته ها و شاخه های متراکم عمودی مملو از گل است.

بهترین کود برای گل کوکب
تولید کنندگان متخصص گل محمدی فرمول کودی با اعدادی مانند 5-10-10 ، 10-20-20 یا حتی 0-0-10 را توصیه می کنند. به عدد اول پایین توجه کنید که مقدار نیتروژن را نشان می دهد. کود دادن گل کوکب فقط چند بار می تواند تفاوت زیادی در عملکرد گل ایجاد کند. فقط مراقب باشید که زیاد کود ندهید ، این امر باعث زردی برگها ، آویزان شدن گیاهان ساق دار و در حقیقت از سلامت کلی گیاهان می شود. قبل از کاشت می توانید با غنی سازی خاک ، نیازهای کود دلیا را متعادل کنید. خاک را عمیقاً ، حداقل 10 اینچ (25 سانتی متر) عمیق نگه دارید ، و مقدار زیادی کود کمپوست یا برگ برگ را برای کمک به تخلخل و زهکشی و همچنین افزایش حاصلخیزی خاک در آن استفاده کنید.

چگونه دلیاها را بارور کنیم
غذای گیاهی شما مقدار توصیه شده در هر فوت مربع را برای بوته های گلدهی ارائه می دهد و بهتر است از دستورالعمل های سازنده پیروی کنید. تقریباً یک فنجان (226.5 گرم) در اطراف گیاه در یک حلقه 2 فوت (61 سانتی متر) پخش شده و به آرامی در خاک کار می کند باید کافی باشد. آب موجود در غذای گیاه می تواند برای جذب سریعتر و جلوگیری از سوختن ریشه های سطح ، به ریشه ها نفوذ کند. 30 روز پس از کاشت غده ها و دوباره در یک ماه غذا را استفاده کنید. این کار باعث می شود گیاهان شروع پرشی لازم داشته باشند و کودهای اضافی لازم نیست. به یاد داشته باشید که مرتباً آبیاری کنید ، علفهای هرز قابل رقابت را از بین ببرید و مراقب آفات و بیماری ها باشید. هنگام بروز گل کوکب های بزرگ و پرمخاطب ، با آنها مبارزه کنید.
منبع :www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل کوکب کوهی:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)  گل کوکب کوهی:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل کوکب کوهی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1679 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات