کود مناسب گل کاکتوس عید پاک را شرح دهید ؟

3

ca0ee5cb04615ba98b746fa02faad627a97d31a1 147 - کود مناسب گل کاکتوس عید پاک را شرح دهید ؟

کود مناسب گل کاکتوس عید پاک را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گل کاکتوس عید پاک و نحوه کود دهی گل کاکتوس عید پاک را توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

شرایط نگهداری گل کاکتوس عید پاک و نحوه کود دهی گل کاکتوس عید پاک را توضیح دهید ؟

در حالی که کاکتوس کریسمس ممکن است با نام های مختلف شناخته شود (مانند کاکتوس شکرگذاری یا  کاکتوس عید پاک ) ، نام علمی کاکتوس کریسمس ، Schlumbergera Bridgessii ، همان گونه باقی مانده است – در حالی که گیاهان دیگر ممکن است متفاوت باشند. این گیاه خانگی پرطرفدار و گلدار زمستانی تقریباً به هر محیط داخلی کمک زیادی می کند. مراقبت از کاکتوس کریسمس نه تنها آسان است بلکه به راحتی تکثیر می شود ، و آن را به عنوان یک نامزد استثنایی برای هدیه دادن در تعطیلات تبدیل می کند. بیایید نگاهی به نحوه کاشت کاکتوس کریسمس و مراقبت از آن بیاندازیم.
نحوه کاشت کاکتوس کریسمس
کاکتوس کریسمس است که به راحتی تکثیر با برش قسمت کوتاهی Y شکل از راهنمایی های بنیادی. با این حال اطمینان حاصل کنید که قلمه فقط از شاخ و برگ گیاهان سالم گرفته می شود. قطعه را تقریباً یک چهارم طول آن در عمق خاک کمی ماسه ای بکارید. به طور مساوی مرطوب شده و برش را در محلی که دارای نور کافی است قرار دهید و از هرگونه تابش مستقیم خورشید دور باشید. برای ریشه زدن قلمه ها برای گیاهان جدید ، شاخه های شاخه را از نوک برش دهید ، در اتصال دوم هر نوک برش دهید. این قلمه باید طی چند هفته علائم رشد را نشان دهد ، در این زمان گیاه می تواند در صورت تمایل ، با مخلوطی از خاک ، گلدان و شن و ماسه ، به گلدان دیگری منتقل شود.

چگونه از کاکتوس کریسمس مراقبت کنیم

مشاوره برای مراقبت از کاکتوس کریسمس به ما می گوید که در شرایط متوسط ​​خانه با مراقبت متوسط ​​عملکرد خوبی دارد. کاکتوس کریسمس با شرایط کم نور سازگار می شود ، اما گیاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدیدتر با شکوفایی بیشتری شکوفا می شود. همانطور که گفته شد ، نور مستقیم زیاد خورشید می تواند برگ های آن را بسوزاند ، بنابراین کاکتوس کریسمس را در یک منطقه مناسب نگه دارید تا از این امر جلوگیری کنید. رطوبت کاکتوس کریسمس نیز مهم است. این گیاه در طول رشد فعال خود در بهار و تابستان به آبیاری مکرر و کامل نیاز دارد و خاک را کمی مرطوب نگه می دارد. اجازه دهید سطح رطوبت کاکتوس کریسمس بین فواصل آبیاری پایین بیاید و خشک شود ، اما هرگز کاملاً انجام نشود و هرگز نگذارید گیاه در آب بنشیند ، زیرا این امر منجر به پوسیدگی ریشه و ساقه می شود. استفاده از محلول کود مایع ملایم در هفته یک هفته نیز قابل قبول است.

هنگام بررسی نحوه مراقبت از کاکتوس کریسمس ، به خاطر داشته باشید که این دما همچنین ترجیح می دهد دمای هوا بین 60 تا 70 درجه فارنهایت (15-21 درجه سانتیگراد) با سطح رطوبت متوسط ​​تا زیاد باشد. قرار دادن یک سینی سنگریزه پر از آب در زیر ظرف کاکتوس کریسمس روش خوبی برای افزودن رطوبت بیشتر به خانه است . هنگامی که کاکتوس کریسمس تمام گلدهی خود را متوقف کرد (یا معمولاً در پاییز) ، یا حدود شش تا هشت هفته قبل از اینکه گیاه بخواهید دوباره شکوفا شود ، باید به گیاه اجازه دهید تا با کاهش رطوبت کاکتوس کریسمس و کاهش نور و درجه حرارت. به سادگی آبیاری را قطع کرده و اطمینان حاصل کنید که گیاه 12-14 ساعت تاریکی و میانگین دما را در حدود 50-55 درجه فارنهایت (10-12 درجه سانتیگراد) دریافت می کند. همچنین ، کاکتوس کریسمس را از مناطق خیز دور نگه دارید. هنگامی که می دانید چگونه از کاکتوس کریسمس مراقبت کنید ، اداره این گیاه کار دشواری نیست ، و اگر از آن مراقبت مناسب کرده و در یک مکان مناسب قرار دهید ، کاکتوس کریسمس حتی ممکن است شما را با چرخه های شکوفائی بیشتر در طول سال متعجب کند.
christmas cactus 400x265 - کود مناسب گل کاکتوس عید پاک را شرح دهید ؟

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )  گل کاکتوس عید پاک :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)  گل کاکتوس عید پاک:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا )  گل کاکتوس عید پاک:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1874 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات