کود مناسب گل کالاته آ را شرح دهید ؟

3

aa7abcf258b627b2002fb1b7b6fc0062fd0279ad 147 - کود مناسب گل کالاته آ را شرح دهید ؟

کود مناسب گل کالاته آ را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری گل کالاته آ و نحوه کود دهی گل کالاته آ را توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گل کالاته آ را شرح دهید ؟

گونه های زیادی در خانواده گیاهان Calathea وجود دارد ، اما یکی از محبوب ترین آنها گیاه Calathea zebra ( Calathea zebrina ) است. گیاه گورخر Calathea که اغلب با گیاه دعا ( Maranta leucoreura ) یا گیاه Aphelandra zebra ( گیاه Aphelandra squarrosa ) به همین نام اشتباه گرفته می شود ، بسیار بزرگتر از هر یک رشد می کند و به راحتی می تواند به عنوان نمایشگر هر باغ داخلی باشد.
درباره گیاهان گورخر Calathea
گیاهان Calathea zebra بومی برزیل هستند و برگهای سبز روشن آنها را می توان بصورت جسورانه بصورت راه راه به رنگ سفید ، زرد یا صورتی بصورت برجسته مانند پر مانند در آورد که مطمئناً مورد توجه قرار خواهد گرفت. به عنوان مناطق گرمسیری ، مراقبت از گیاهان گورخر در خانه به سختی تصور برخی از باغداران نیست. با مراقبت مناسب از گیاه گورخر ، این گیاهان می توانند تا 3 فوت (1 متر) و 3 فوت (1 متر) رشد کنند. برگها ، که می توانند به طول 2 فوت (5 متر) برسند ، از یک گل رز مرکزی بوجود می آیند ، تا زمانی که برگ جدید ظاهر نمی شود ، مستقیم بالا می روند. برگهای مسن پس از آن قوس می زنند تا جایی برای رشد جدید ایجاد کنند. با افزایش سن گیاه ، گل رزهای جدید برگهای جدیدی تشکیل می دهند که به جلوه و جلوه گیاه می افزایند. گلها ناچیز هستند. ریز و سفید ، آنها اغلب در زیر برگ ها پنهان شده اند و برای بسیاری از باغداران ، برداشتن ساقه های گل بخشی از مراقبت های منظم گیاهان گورخر است به طوری که گیاه هیچ یک از انرژی خود را برای گلدهی هدر نمی دهد. توصیه های زیر در مورد نحوه مراقبت از گیاه کاخ گورخری Calathea سالم ترین محیط را برای گیاهان داخلی گورخر شما تضمین می کند.
مراقبت از گیاهان گورخر
مانند همه گیاهان خانگی ، مراقبت از گیاه گورخر با خاک شروع می شود. گیاهان گرمسیری به خاکی نیاز دارند که رطوبت را در خود نگه دارد اما در عین حال زهکشی خوبی نیز داشته باشد. بدون زهکشی خوب ، ریشه ها می پوسند . “پا خیس” احتمالاً دلیل اصلی نارسایی هنگام رشد گیاهان داخل سالخورده گورخر است. کمبود آب باعث پیچ خوردگی برگها می شود.

یک ترکیب گلدان خوب از یک قسمت خاک ، دو قسمت پیت ماس و دو قسمت پرلیت تشکیل شده است . یک ترکیب بنفشه آفریقایی با کیفیت خوب نیز این شرایط را برآورده می کند. در گلدان گیاه تازه خریداری شده Calathea zebra ، باید کاملاً آبیاری شود و اجازه دهید مقدار اضافی آن از ته آب تخلیه شود. از آن به بعد ، گیاه باید مرطوب نگه داشته شود ، نه مرطوب. کودهای مایع را گاهاً با نیمی از استحکام کود دهید. بیش از حد و گیاه شما ساق پا رشد می کند. رطوبت مشکل بعدی است که هنگام پرورش گورخر در داخل خانه باید تسخیر شود. گیاهان باید چندین بار در هفته اشتباه بگیرند. اگر محیط به ویژه خشک است ، که اغلب در ماه های زمستان اتفاق می افتد ، گلدان را روی یک سینی کم عمق پر از شن قرار دهید و سینی را بدون آب به گلدان پر کنید یکی از اولین نشانه های رطوبت کم لبه های قهوه ای رنگ در امتداد برگ ها است . بسیاری از باغداران به اشتباه معتقدند که گرمای زیاد و نور شدید از ملزومات گیاه کاخ گیاهان خانگی گورخر و پسرعموهای گرمسیری آن است. با این وجود بیشتر مناطق گرمسیری برای زنده ماندن فقط به دمای بالاتر از 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) و برای رشد به دمای حدود 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) نیاز دارند. این گیاهان در سایه رشد understory از مناطق استوایی و نور قوی نیاز ندارد. نور منتشر باید کافی باشد. بعد از مدتی که از گیاهان گورخر مراقبت کرده اید ، ممکن است کمی آزمایش کنید تا ببینید گیاه شما به چه مقدار نور نیاز دارد تا درخشان ترین رنگ برگ را بیرون بیاورد. با گذشت زمان ، گیاهان Calathea نیز نیاز به تولید مجدد دارند. این کار باید هر دو سال یکبار در بهار انجام شود. این گیاهان دوست ندارند به گلدان بسته شوند. اگر در قاعده گیاه چندین گل رز وجود دارد ، اکنون زمان تقسیم است. با استفاده از یک تیغه تیز گل سرخ را جدا کرده و هر کدام را در گلدان مخصوص خود بکارید. نحوه مراقبت از گیاهان خانگی گورخر Calathea ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد ، اما پس از ایجاد روال معمول ، جوایز این گیاه قابل توجه ارزش تلاش شما را خواهد داشت

calathea zebra 400x300 - کود مناسب گل کالاته آ را شرح دهید ؟

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) کالاته آ را  :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) کالاته آ را  :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) کالاته آ را:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1736 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات