کود مناسب گل سوسن پرویی ،آلسترومریا را شرح دهید ؟

4

ce95d256ecbd2bcb2939df5cb6bfe934aaad4ed3 147 - کود مناسب گل سوسن پرویی ،آلسترومریا را شرح دهید ؟

کود مناسب گل سوسن پرویی ،آلسترومریا را شرح دهید ؟

شرایط مناسب نگهداری گل سوسن پرویی ،آلسترومریا و نحوه کود دهی گل سوسن پرویی آلسترو مریا را توضیح دهید 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گل سوسن پرویی ،آلسترومریا را شرح دهید ؟

پرورش سوسن از پیاز ، سرگرمی مورد علاقه بسیاری از باغبانان است. گل گیاه سوسن ( Lilium spp.) به شکل شیپور است و در بسیاری از رنگ ها شامل صورتی ، نارنجی ، زرد و سفید وجود دارد. ساقه های گل از 2 تا 6 فوت (.60-2m.) متغیر است. سوسن ها انواع مختلفی دارند اما مراقبت های عمومی گیاهان سوسن اساساً یکسان است.

چگونه گل سوسن را پرورش دهیم

قبل از قرار دادن پیاز در زمین ، استفاده از یک ابزار باغبانی برای شل شدن خاک بسیار مهم است. از آنجا که نیلوفرهای به زهکشی خوبی نیاز دارند ، به مخلوط کردن کمپوست در خاک کمک می کند. سوراخی به عمق حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) حفر کنید و لامپ را داخل آن قرار دهید و قسمت صاف آن پایین باشد و نوک آن به انتها برسد. لامپ ها را با فاصله حدود 8 اینچ (20 سانتی متر) از هم فاصله دهید. هر سوراخ را با خاک پر کنید و آن را به آرامی به سمت پایین فشار دهید. زمین را کاملاً آبیاری کنید.

چگونه از گلهای سوسن مراقبت کنیم

نیلوفرها آفتاب کامل را دوست دارند. اگر در سایه کاشته شوند ، ساقه ها کشیده شده و به سمت خورشید متمایل می شوند. وقتی نیلوفرها رشد فعال دارند ، حتما مرتباً آنها را آبیاری کنید.

مراقبت های اضافی از گیاهان سوسن شامل برداشتن گلهای مرده است. حتماً بیش از یک سوم ساقه را قطع نکنید. این می تواند از قدرت قلب و ماندگاری گیاه بکاهد. اگر فقط برای چیدمان های داخل خانه سوسن می کارید ، بهتر است آنها را در باغچه ای انتخاب کنید که هر ساله پیاز تازه بکارید. وقتی پیازهای سوسن در پاییز خاموش می شوند ، بهترین زمان برای تقسیم پیازها و کاشت مجدد آنها است.
انواع رایج نیلوفرها
برخی از محبوب ترین انواع سوسن شامل موارد زیر است: نیلوفرهای آسیایی – گل سوسن آسیایی اولین شکوفه است. آنها همچنین آسانترین رشد هستند. این زنبق تقریباً در هر جایی رشد خواهد کرد. بیشتر آنها بدون بو هستند ، اما بیشترین تنوع را در رنگ ها دارند. نیلوفرهای مارتاگون – نیلوفرهای مارتاگون دارای برگهای سنجیده و گلهای گل سرخ هستند. همچنین به آن سوسن کلاهک ترک گفته می شود ، که در آن یک ساقه 20 گل می دهد. این در بسیاری از رنگ ها وجود دارد و اغلب با ترکیبی از رنگ است. مارتاگون در آب و هوای گرم رشد خوبی ندارد. نیلوفرهای شیپوری – نیلوفرهای شیپوری به گلهای شیپوری معروف هستند و بسیار معطر هستند. نیلوفرهای ببر – نیلوفرهای ببر بسیار مقاوم هستند. گلها دوباره جمع و کک و مک می شوند. آنها به صورت توده ای تکثیر شده و بیش از دوازده گل در هر ساقه تولید می کنند. رنگهای آن از زرد طلایی تا قرمز عمیق متغیر است. نیلوفرهای روبروم – زنبق روبروم شباهت به سوسن ببر دارد ، اگرچه رنگ آن از سفید تا صورتی عمیق است و بوی شیرینی دارد. نیلوفرهای شرقی – نیلوفرهای شرقی در اواسط تا اواخر تابستان شکوفا می شوند ، آخرین نیلوفرهای شکوفا. نیلوفرها می توانند تا 8 فوت (2.5 متر) بلند شوند. آنها رایحه ای تند دارند و در رنگ های صورتی ، سفید ، قرمز و دو رنگ وجود دارند
lilies 400x300 - کود مناسب گل سوسن پرویی ،آلسترومریا را شرح دهید ؟

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل سوسن پرویی:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل سوسن پرویی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل سوسن پرویی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2231 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات