کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

4

88df10c1a701ccf9c5e14093a61e5903aeee9941 147 - کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

شرایط مناسب نگهداری گل سوسن میشیگان و نحوه کود دهی گل سوسن میشیگان را توضیح دهید 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

شرح: این گیاه چند ساله دارای قد 1½-4 ‘، کمابیش راست و بدون شاخه است. ساقه مرکزی آن به رنگ سبز روشن تا متوسط ​​، ترتیت ، براق و گاهی لک است. برگها معمولاً به صورت گلهای 3 تا 7 در امتداد ساقه ظاهر می شوند ، اگرچه برخی از برگهای فوقانی ممکن است به صورت جفت رخ دهند یا به صورت جداگانه متناوب شوند. برگهای انفرادی دارای طول 2½-5 “طول و ¼-across” هستند. شکل آنها بیضی شکل ، در امتداد حاشیه صاف (کامل) و تقریباً بی حرکت هستند. احترام برگ موازی است. سطح بالایی برگ سبز متوسط ​​و کرکدار است ، در حالی که سطح پایین برگ متوسط-روشن یا سبز مایل به سفید ، کرکدار و گاهی لک است. در بالای برگهای انتهایی ساقه مرکزی ، 1-6 گل سر تکان دهنده روی ساقه هایی به طول حدود 4-8 “(یک گل در هر ساقه) وجود دارد. این ساقه ها به حالت ایستاده یا صعودی هستند ؛ آنها سبز به سبز روشن ، سه لا ، بدون کرک ، و گاهی اوقات خونسرد هر گل نمایشی تقریباً 2-3 “طول دارد و به طور مشابه در سراسر آن متشکل از 6 تپال ، 6 پرچم و یک پیاز با یک سبک واحد است. تپال ها به رنگ زرد مایل به نارنجی تا قرمز نارنجی ، خالدار بنفش ، لکه ای شکل و به شدت عود می کند ؛ نوک تپال ها در نزدیکی پایه گل قرار دارند. پرچم ها به شدت بیرون زده و کمی گسترش می یابند ؛ رشته های آنها سبز روشن تا تقریباً سفید است ، در حالی که شاخک های آنها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز ، مستطیلی یا بیضوی است و کمتر از ½ “طول. سبک کاملاً مشخص شده و کمی به سمت بالا خمیده است. این رنگ زرد روشن تا تقریباً سفید است ، بجز نوک کمی متورم ، که در آن زرد تا قرمز نارنجی رنگ است. و یک مادگی با یک سبک واحد. تپال ها به رنگ زرد نارنجی تا نارنجی به قرمز ، خالدار بنفش ، به شکل لاله و به شدت عود کرده اند. نوک تپال ها در نزدیکی پایه گل قرار دارند. پرچم ها به شدت برچیده شده و کمی گسترش می یابند. رشته های آنها سبز روشن تا تقریباً سفید است ، در حالی که شاخک های آنها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز ، مستطیلی یا الیپسوئید است و طول آنها کمتر از ½ “است. سبک آن به شدت برجسته شده و کمی به سمت بالا خمیده است ؛ این رنگ زرد روشن تا تقریباً سفید است ، به جز به سمت نوک کمی متورم ، جایی که به رنگ زرد تا نارنجی-قرمز رنگ است. و یک مادگی با یک سبک واحد. تپال ها به رنگ زرد نارنجی تا نارنجی به قرمز ، خالدار بنفش ، به شکل لاله و به شدت عود کرده اند. نوک تپال ها در نزدیکی پایه گل قرار دارند. پرچم ها به شدت برچیده شده و کمی گسترش می یابند. رشته های آنها سبز روشن تا تقریباً سفید است ، در حالی که شاخکهای آنها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز ، مستطیلی یا الیپسوئید است و طول آنها کمتر از ½ “است. سبک آن به شدت نمایش داده شده و کمی به سمت بالا خمیده است ؛ این رنگ زرد روشن تا تقریباً سفید است ، به جز به سمت نوک کمی متورم ، جایی که به رنگ زرد تا نارنجی-قرمز رنگ است.

mich lily1 - کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

دوره شکوفایی از اوایل تا اواسط تابستان اتفاق می افتد و حدود 1 ماه طول می کشد. هیچ رایحه گلی قابل توجهی وجود ندارد. پس از آن ، گلها با گیاهان بذر جایگزین می شوند. این غلافهای بذر تقریباً 1 سانتی متر طول ، کروی ، 3 سلول و کرک دارند ؛ آنها به 3 قسمت تقسیم می شوند تا بذرهایشان آزاد شود. دانه های بالغ به رنگ قهوه ای ، صاف ، بیضی شکل و برآمده و در حاشیه آنها به شدت بال دار است. بال کاغذی نازک فعال کردن دانه به برخی از راه دور توسط gusts از باد انجام می شود سیستم ریشه متشکل از یک لامپ زرد با ریشه های فیبری زیر، که از آن شیپور خاموشی کلونال با لامپ های جدید تشکیل شود..

کشت: ترجیح کامل به آفتاب جزئی ، خاک لومی یا لوم شنی و شرایط مرطوب است. یک گیاه تاسیس شده ، می تواند در برابر خشکسالی مقاومت کند. کشت از طریق بذر آهسته و دشوار است ، در حالی که کشت از پیاز یا پیوند تا حدودی سریعتر و آسان تر است. گیاهانی که با کود و آبیاری زیاد خراب شده اند ممکن است از بین بروند.

محدوده و زیستگاه: لیلی بومی میشیگان در شهرستانهای پراکنده ایلینوی وجود دارد (به نقشه توزیع مراجعه کنید ) ، جایی که غیر معمول است. زیستگاه ها شامل چشمه های مرطوب خاک سیاه ، دهانه هایی در زمین های جنگلی برگریز ، توده های معمولی و توده های شنی ، دشت های بور اوک ، علفزارهای شنی مرطوب در امتداد رودخانه ها ، باتلاق ها ، سوله ها و بقایای چمنزار در امتداد راه آهن است. میشیگان لیلی در مناطق طبیعی با کیفیت بالاتر یافت می شود.

mich lily2 - کود مناسب گل سوسن میشیگان را شرح دهید ؟

انجمن های Faunal: گرده افشانی برای بذرهای حاصلخیز لازم است. به نظر می رسد این گلهای بزرگ نمایی برای جذب مرغ مگس خوار و حشرات بزرگتر در پرواز روزانه مانند پروانه های ابوالهول ، پروانه های مرغ مگس خوار ( Hemaris spp. ) و پروانه های بزرگتر طراحی شده اند. رابرتسون (1929) پروانه هایی مانند Monarch ( Danaus plexippus ) ، Great Spangled Fritillary ( Speyeria cybele ) و Spicebush Swallowtail ( Papilio troilus ) را مشاهده كرد كه از گلها برای شهد دیدن می كنند. حشرات دیگر به طور مخرب از سوسن تغذیه می کنند ( Lilium spp. ). این گونه ها شامل سوسک برگ سوسن ( Lilioceris lilii ) ، لارو ساقه دار خسته کننده بیدمشک بیدمشک ( Papaipema cataphracta) ، لارو خسته کننده ساقه پروانه طلاییاب ( Papaipema cerina ) ، لارو گل مروارید گل نرگس ( Merodon equestris ) ، لیلی شته علامت گذاری شده با هلال ( Aulacorthum circumflexum ) و شته گل لاله (گل لاله های دیسافیس ) ؛ رجوع کنید به Marshall (2006)، Covell (1984/2005)، Panzer et al. (2006) ، كرانشاو (2004) و بلكمن و ایستوپ (2013). گوزن ها ، خرگوش ها ، اسب ها ، گاوها و سایر دام ها گاهی اوقات به شاخ و برگ گیاهان می پردازند ، در حالی که بچه های شپشک گاهی پیازها را می خورند.

نظرات: این گیاه جذابی است که می توان آن را در باغ های گل پرورش داد. برای سالهای زیادی ، لیلی میشیگان ( Lilium michiganense ) از Cap Lily ترک ( Lilium superbum ) متمایز نبود ، حتی اگر چندین ویژگی برای تشخیص آنها وجود داشته باشد ، از جمله موارد زیر: 1) لیلی میشیگان دارای ویژگی های بیشتری است توزیع شمالی در ایلینوی از دومی ، 2) طول شاخ های لیلی میشیگان کمتر از ½ “طول است ، در حالی که شاخ گونه های اخیر ½” یا طولانی تر هستند و شکل آنها باریک تر است ، 3) تپال های لیلی میشیگان منحنی به سمت عقب قرار بگیریدبه طوری که نوک آنها در نزدیکی پایه گل قرار دارد ، در حالی که تپال ترک لیپ Cap لیلی به عقب منحنی می شود به طوری که نوک آنها در پشت قرار دارد پایه گل ، 4) سوسن میشیگان معمولاً دارای پیازهای زرد است ، در حالی که سوسن معمولاً دارای پیازهای سفید است ، 5) لیپورک ترک گاهی اوقات یک ستاره سبز 6 پره در گلوی گل های خود دارد ، در حالی که گل های میشیگان لیلی هرگز این ویژگی را ندارد و 6) لیلی تورک کپ معمولاً بلندتر است و با اطمینان کمتری از لیلی میشیگان شکوفا می شود ، حداقل در ایلینوی.

منبع : www.illinoiswildflowers.info

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل سوسن میشیگان :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل سوسن میشیگان:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل سوسن میشیگان:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1497 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات