کود مناسب گل سنبل را شرح دهید ؟

4

d47f4d4aa60045bd54b0222f8cea531421cc0618 147 - کود مناسب گل سنبل را شرح دهید ؟

کود مناسب گل سنبل را شرح دهید ؟

شرایط مناسب نگهداری گل سنبل و نحوه کود دهی گل سنبل را توضیح دهید 

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

کود مناسب گل سنبل را شرح دهید ؟

یکی از دوست داشتنی ترین رایحه های بهار از سنبل های شکوفه خورده است. حتی در فاصله دور ، عطر و بوی شدید این گلها و خوشه های رنگهای روشن را مشاهده خواهید کرد. سنبل از خانواده Asparagaceae است. محبوبیت این گیاه که در قرن 16 به اروپا وارد شد ، تولید کنندگان پیاز هلندی را برانگیخت تا بیش از 2000 رقم تا قرن هجدهم تولید کنند و امروزه حدود 60 مورد برای کشت تجاری وجود دارد. سنبل های مدرن برخی از آسان ترین پیازهای بهاری هستند که می توانند رشد کنند. پیازهای آن نیز به راحتی قابل کاشت و یا تحمیل در گلدان ها هستند. پیازهای بزرگ و ساقه های محکم به نظر می رسد که در آب در گلدان پیاز رشد کرده اند – بدون نیاز به خاک.

نام گیاه شناسی
Hyacinthus orientalis

نام متداول
سنبل

نوع گیاه
گل چند ساله

اندازه بالغ
قد 6 تا 12 اینچ و عرض 4 تا 9 اینچ

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

نوع خاک
لومی

PH خاک
6 تا 7

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
سفید ، زرد ، صورتی ، قرمز ، زردآلو ، اسطوخودوس ، آبی ، بنفش

مناطق مقاومت
4 تا 8

منطقه بومی
مدیترانه شرقی

چگونه سنبل را رشد دهیم

برای قوی ترین و دورترین رایحه ، سنبل را در بلوک های بزرگ پرورش دهید. سنبل همچنین با هر یک از پیازهای بهاره شکوفا شده به خوبی ترکیب می شود ، زیرا آنها در اندازه ها و رنگ های مختلفی دارند. ساقه های گل خوشه ای آنها نقطه مقابل خوبی برای لاله های فنجانی شکل  و  گل نرگس شکل گرفته است  . ارقام سنبل کوچکتر رومی (که بعضاً فرانسوی نیز نامیده می شوند) و Mutiflora کمی طبیعی تر به نظر می رسند و می توانند در محیط های جنگلی یا در مسیرهای پیاده روی مورد استفاده قرار گیرند.

اکثر انواع پیازهای سنبل نسبتاً بزرگ هستند. برای شکوفه دادن باغ بهار ، پیازهای سنبل را در پاییز شش تا هشت هفته قبل از اولین سرما بکارید. آنها را از انتهای ریشه (پهن ترین طرف) ، عمق حدود 4 اینچ بکارید. با فاصله حدود 3 تا 4 اینچی از آنها فضای کافی برای گسترش آنها فراهم کنید. با خاک بپوشانید ، و خوب آب دهید.

برخی از انواع بلندتر ممکن است فلاپ شوند. اگر فقط چند مورد داشته باشید می توانید آنها را در معرض خطر قرار دهید. در غیر این صورت ، در نظر بگیرید که آنها را نزدیکتر به یکدیگر بکارید تا از یکدیگر حمایت کنند. پس از شکوفایی پیازها ، ساقه های گل را قطع کنید تا گیاهان را به ذخیره انرژی در پیازها ترغیب کنید. برگها را برای کمک به هدایت انرژی به پیاز بگذارید. وقتی برگها شروع به زرد شدن کردند برگها را بردارید.

انواع جوندگان لامپهای سنبل را لق می زنند. با انداختن یک مشت شن در سوراخ کاشت می توانید تا حدودی از آنها محافظت کنید یا می توانید بازدارنده های جوندگان تجاری را امتحان کنید. روش آسان تر ، کاشت آنها با گل نرگس است که جوندگان از آن اجتناب می کنند.

سبک

پیازهای سنبل خود را در سایه آفتاب کامل تا سایه جزئی بکارید. همانطور که با تمام لامپ های بهار، سنبل جوانه، شکوفه، و شروع به محو شدن را به خواب قبل از درختان برگریز به طور کامل برگ، بنابراین شما به نگرانی در مورد سایه بیش از حد از درختان اطراف ندارد. سنبل شکوفه های اولیه ای است که بسته به منطقه مقاومت شما در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفا می شود.

خاک

پیازهای سنبل خاصیت خاصی در pH خاک ندارند ، اما در خاکی که سست و زهکشی خوبی داشته باشد ، بهترین عملکرد را دارند. آنها خاکهای مرطوب را تحمل نخواهند کرد. خاک غنی می تواند به ساقه های فلاپی منجر شود ، بنابراین  هنگام تهیه یا اصلاح خاک به راحتی مواد آلی را مصرف کنید

اب

بعد از اینکه پیازها را کاشتید ، زمین را به خوبی آبیاری کنید. اگر باران منظم نیست ، آبیاری خود را تا زمستان ادامه دهید ، اما بگذارید زمین بین آبیاری خشک شود. اگر پیازها در خاک خنک و مرطوب بنشینند ، در نهایت می پوسند.

دما و رطوبت

انتظار می رود که سنبل در زمستان در مناطق مقاوم 4 تا 8 گیاه USDA زنده بماند . بسته به نوع مختلف ، ممکن است در مناطق کمتر از 4 و برخی مناطق قبل از سرد شدن به برخی از حفاظت از زمستان نیاز داشته باشد. لامپ هایی را که دمای زمستان بالای 60 درجه فارنهایت باقی مانده است حفر کنید و آنها را برای مدت 6 تا 10 هفته خنک کنید. متأسفانه ، سنبل کوتاه است و احتمالاً فقط سه یا چهار سال دوام خواهد داشت. بسیاری از مردم با آنها به عنوان گیاهان چند ساله حساس رفتار می کنند و سالانه آنها را جایگزین می کنند زیرا کاهش می یابد.

کود

آسانترین راه برای تغذیه پیازهای جدید این است که در زمان کاشت مقداری از مواد غذایی پیاز را به داخل سوراخ بریزید. کودهای زیادی برای تغذیه پیاز در دسترس است ، یا می توانید از یک کنجاله استخوان معمولی  استفاده کنید . با خراش دادن مقداری غذای پیاز در خاک مجاور و آبیاری خوب ، پیازها را هنگام کاشت و دوباره در بهار تغذیه کنید.

سنبل های تبلیغاتی

پیازهای سنبل معمولاً بیش از حدود سه یا چهار سال عمر نمی کنند. اگر می خواهید لامپ های سنبل بیشتری تولید کنید ، تا اواخر تابستان صبر کنید و لامپ ها را به آرامی بلند کنید. جابجایی های کوچکی را که در اطراف لبه های لامپ ایجاد شده اند بردارید و همه چیز را از جمله لامپ های اصلی را دوباره بکارید. صبور باشید ، زیرا چند سال طول می کشد تا جبران ها شکوفا شود. از آنجا که گیاهان می توانند در اواسط تابستان ناپدید شوند ، مکانهای آنها را در حالی که هنوز شکوفا هستند مشخص کنید.

انواع سنبل

انواع سنبل زیر تک گل هستند:

  • Hyacinth Orientalis ‘Jacket Blue’: آبی مایل به بنفش
  • Hyacinth Orientalis ‘Carnegie’: سفید خالص
  • Hyacinth Orientalis «شهر هارلم»: زرد کره ای
  • Hyacinth Orientalis ‘Delft Blue’: آبی ملایم
  • Hyacinth Orientalis ‘Jan Bos’: فوشیا

سمی بودن سنبل

پیازهای سنبل حاوی اسید اگزالیک است که می تواند در برخی افراد واکنش خارش پوستی ایجاد کند. اگر حساس هستید ، هنگام دست زدن به لامپ ها دستکش بپوشید. اسید اگزالیک هنگام خوردن نیز سمی است ، بنابراین از انسان یا حیوانات خانگی که پیاز را می خورند مراقبت کنید.

در حال رشد در ظروف

هنگام کاشت در گلدان ، فاصله پیازها می تواند نزدیکتر از کاشت در زمین باشد ، زیرا پیازها به فضای تکثیر احتیاج ندارند. می توانید آنها را به هم فشرده کنید تا تقریباً لمس کنند ، اما در این بین جایی برای مقداری خاک بگذارید تا آب را نگه دارد.

خاک را مرطوب نگه دارید اما تا زمان جوانه زدن لامپ ها خیس نشوید. سپس ، هر زمان که خاک خشک شد ، آبیاری کنید. هنگامی که لامپ ها جوانه زدند ، آنها را به نور غیرمستقیم خورشید منتقل کنید. دمای سرد باعث شکوفایی بیشتر آنها می شود.

اگر به  دلیل مجبور کردن شکوفه های زودرس ، داخل گلدان سنبل گلدان می کنید ، یا باید لامپ های از قبل سرد شده را بخرید یا اینکه آنها را خودتان قبل از لرزاندن آن ها را سرد کنید.

growing and caring for hyacinth plants 1402248 03 571d970f763b4c22ab2a77676160ee97 - کود مناسب گل سنبل را شرح دهید ؟

منبع : www.thespruce.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل سنبل :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل سنبل:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل سنبل :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2711 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات