کود مناسب نهال گوجه سبز چیست ؟

0

کود مناسب نهال گوجه سبز چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب نهال گوجه سبز چیست ؟

در ایران ، فرا رسیدن بهار همزمان با سال جدید ایرانی با اعتدال بهار بسیار جشن گرفته می شود. با پیشرفت بهار ، شکوفه ها کم کم به میوه تبدیل می شوند. یکی از نکات قابل توجه میوه بهار ورود آلوهای ایرانی از تبریز است. این انواع آلوها وقتی هنوز سبز هستند ، چیده می شوند. آنها واقعاً در بین کودکان و بزرگسالان ایرانی بسیار محبوب هستند. آلو کامل ایرانی ، سبز ، ترد هنگام گاز گرفتن ، در عین حال آبدار و با طعم ترش بسیار دلپذیر است. تقریباً غیرممکن است که پس از مورد اول گیر نیفتید.

این تنوع آلو در خاورمیانه به خوبی شناخته شده است. درخت خود نسبتاً کوچک است و در مکان هایی با دمای هوای سردتر در حالی که درخت خاموش است رشد می کند. میوه در زمان برداشت ، سبز ، گرد و کوچک است. اگر در مرحله سبز خود برداشت نشود ، سرانجام آلو به یک رنگ طلایی عمیق تبدیل می شود. در این مرحله ، این آلوهای کوچک نرم ، آبدار و شیرین می شوند. انواع درختان آلو ایرانی که در مهد کودک پارادایس فروخته می شوند از شهر تبریز در شمال ایران است.
موارد استفاده و در آشپزی
آلو ایرانی تبریز هنگامی که به صورت خام با یک نمک نمک خورده شود خوشمزه است. علاوه بر این ، از آلو ایرانی در غذاهای ایرانی نیز استفاده می شود تا با طعم دلپذیر ترش طعم برخی غذاها را افزایش دهد. یک غذای محبوب که وقتی با آلوچه ترش طبخ می شود بهترین طعم را دارد ، کوفته تبریزی ، یک قرص گوشتی شکم پر و گرد شده که در آب گوشت گاو جوش خورده و مشتی آلو سبز به آن اضافه می شود. علاوه بر این، پخت و پز آلو سبز با مکعب از گوشت بره، جعفری، نعناع و باعث می شود برای خوشمزه Khoresh خورش، فارسی، که پس از آن بیش از برنج فارسی خدمت کرده است.

آلو پرشیا که در فرهنگ های خاورمیانه بسیار شناخته شده است ، یک درخت میوه بسیار محبوب ایرانی است که می توان آن را در حالی که سبز است ، برداشت. طعم آن ترش است و هنگامی که به صورت خام با یک نمک نمک خورده شود به خوبی جفت می شود. میوه آن کوچک و گرد با بافتی ترد و طعم خوشمزه آبدار است. میوه را می توان روی درخت رها کرد تا کاملاً به آلوهایی با رنگ طلای عمیق کوچک ، نرم ، شیرین و آبدار رسیده شود. آلوهای سبز ایرانی درختان برگریز نسبتاً کوچکی هستند و در مناطقی که دمای آن سردتر است در ماه های خواب زمستانی رشد می کنند. انواع درخت آلو ترش که در مهد کودک پارادایس به فروش می رسد از شهر تبریز است.
مربوط
اندازه بالغ
در باغچه خانه درختانی بکارید که فاصله آنها تقریباً 10 فوت است و آنها را مرتب کنید تا بین 8 تا 15 فوت قد داشته باشند. در یک مزرعه تجاری ، درختان 15 فوت از یکدیگر فاصله دارند و ردیف های 20 فوت ماشین آلات هستند. این درختان به 25 فوت قد می رسند. درختان در طبیعت می توانند تقریباً 40 فوت قد داشته باشند.

کوتوله
استاندارد و فرم نیمه کوتوله: درختان ما در استاندارد ها و فرم های نیمه کوتوله رشد کرده است. یک درخت استاندارد بلند می شود زیرا نوک آن همچنان رشد می کند. نوک درخت نیمه کوتوله حدود 2 فوت از زمین بریده شده است ، بنابراین ساختار شاخه کوتاه تری برای چیدن آسان درخت است.

اطلاعات تکمیلی
زمان برداشت:
شکوفه تابستان رنگ:
قرار گرفتن در معرض آفتاب سفید :
زمان شکوفایی کامل آفتاب : بهار
USDA مناطق مقاومتی: 6-10
آبیاری:
نوع گیاه منظم :
ساعت خنک کننده برگریز : کمتر از 400 ساعت زیر 45 درجه فارنهایت
گرده افشانی: خود مثمر / خود گرده افشانی

اطلاعات کاشت
گام یک:

خاک و کاشت: گیاهی در خاکی است که به خوبی زهکشی می شود. روزنه ای به عمق ریشه های درخت و حداقل دو برابر عرض حفر کنید.

مرحله دوم:

درخت را در سوراخ قرار داده و با مخلوطی از خاک بومی و مخلوط کاشت با کیفیت بالا که ماسه و کود آلی را شسته است ، در اطراف ریشه گیاه پر کنید.

مرحله سه:

حوضچه ای را در اطراف منطقه قطره ای ریشه ایجاد کنید تا آب جمع شود. آبیاری عمیق داشته باشید تا ریشه ها و خاک مجاور اشباع شده و به ظرفیت مزرعه برسد.
اطلاعات مراقبت از گیاهان
نحوه آبیاری – فرکانس و مدت زمان آبیاری
درختان تازه کاشته شده باید مرتباً آبیاری شوند تا به خوبی ایجاد شوند. دفعات آبیاری و مقدار آب عمدتا به فصل سال ، نوع خاک و اندازه / سن درخت بستگی دارد.

فرکانس به آب 

در حالی که درخت خاموش است ، آبیاری را در زمستان قطع کنید.
شروع به آبیاری هفتگی کنید چون درخت جوانه را شکسته و در بهار برگ می رود.
در فصل بهار فرکانس آب را به دو بار در هفته افزایش دهید.
در ماه های گرم تابستان 2-3 بار در هفته آب دهید.
دفعات آبیاری را در پاییز به 1-2 بار در هفته کاهش دهید.
آبیاری درخت خود را در زمستان متوقف کنید در حالی که خواب است.

به دلیل ظرفیت پایین نگهداری آب در ماسه ، ممکن است نیاز به آبیاری بیشتر خاکهای شنی داشته باشید اما مقدار کمتری داشته باشید.

مدت زمان آب – مقدار آب

سیستم قطره ای – 30-60 دقیقه
آب پاش – 15 – 25 دقیقه
حباب PVC – 5 – 7 دقیقه
شلنگ – درختان را به خوبی آبیاری کنید تا خاک اطراف ریشه درخت به ظرفیت مزرعه برسد.
کود و تغذیه گیاهان
درختان میوه و گیاهان خوراکی برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند. این کود نامیده می شود و انواع مختلفی دارد. از کودهای آلی ، پودر استخوان ، وعده های غذایی خون ، و کودهای هوموس استفاده کنید. کودهایی مانند کود دامی همراه با کنجاله استخوان ، کود فسفره بر پایه هوموس (1-2-2) نسبت NPK در اواخر زمستان درست قبل از رشد بهار استفاده کنید. در فصل رشد بهار و تابستان مجدداً با نیتروژن زیاد آلی (2-1-1) یا کودهای دارای NPK 1-1-1 طبق دستورالعمل استفاده کنید. در پاییز کود ندهید ، رشد جدید در این زمان نازک ، تنبل و ضعیف خواهد بود.
هرس زمستانی و لاغر شدن تابستان
برای حفظ اندازه و شکل درختان میوه را در زمستان هرس کنید تا برای رشد بهار آماده شوید. درخت را در تابستان نازک کنید و میوه های اضافی را از بین ببرید. هر شاخه و شاخه خشک را بردارید. هر گونه رشد جدید در زیر پیوند یا بسیار کم درخت را قطع کنید ، این باعث می شود انرژی گیاه به شاخه های اصلی آن برود. درختان خود را در فصول بهار و تابستان نازک کنید تا اطمینان حاصل شود که انرژی گیاه به دلخواه هدایت می شود. اگر گیاه مقدار بیش از حد زیادی میوه برای آن شاخه فراهم کند ، مقدار میوه را کاهش دهید تا آنچه که باقی می ماند بزرگتر شود. این کار همچنین از شکستگی اندام جلوگیری می کند. میوه رسیده را برای جلوگیری از آفات نامطلوب برداشت کنید.
برداشت و مدیریت آفات
اصول مدیریت تلفیقی آفات ، پاکیزگی و استفاده از ترکیبی از روش ها است. این بدان معناست که وقتی جمعیت آفت به آستانه ای برسد که نیاز به اقدام دارد ، از یک آفت کش استفاده می کنیم. روغن های باغبانی مانند روغن Neem یک آفت کش آلی است که حشرات ریز و بدن را کنترل می کند. از بوردو و Liqui-cop ارگانیک برای مدیریت قارچ هایی که باعث بیماری هایی مانند کپک پودری ، زنگ زدگی و فرهای برگ می شوند ، استفاده کنید.

یک محیط تمیز ، عاری از علف های هرز و میوه های ریخته شده که حشرات میزبان هستند و یا حیوانات را جذب می کنند ، نگه دارید. وقتی میوه به اندازه رسید و در داخل خانه ذخیره کنید برداشت کنید. برای محافظت از برداشت خود از سایر حیوانات از مواد دافع و تور پرندگان استفاده کنید.
مربوط
ضمانت و بازده محدود
گیاهان ما تضمین می شوند که در هنگام دریافت ، برچسب زده می شوند و در شرایط خوبی قرار دارند. “وانت محلی” به این معنی است که مشتری در مهد کودک ما تحویل می گیرد. “تحویل” شامل کاشت نیست و مشتری باید ترتیب دریافت اقلام را پس از بارگیری از کامیون ما فراهم کند. راننده ما ممکن است موارد را به عنوان حسن نیت ارائه می دهد ، اما مسئولیت انتقال اقلام بیشتر به اموال شما را ندارد. بازده / بازپرداخت منوط به 10٪ هزینه بازپرداخت است.
مربوط
سازگاری
دو عاملی که تعیین می کند درختان میوه برگ ریز به خوبی رشد کرده و در یک منطقه خاص میوه تولید می کنند ، نیاز به Chill Hour و مقاومت به سرما هستند. “ساعت های سرد” میزان سرمایی است که یک درخت میوه برگریز برای تولید میوه لازم دارد. این در تعداد ساعات زیر 45 درجه فارنهایت که یک گیاه باید در طول خواب زمستانی تجربه کند ، اندازه گیری می شود. مهد کودک پارادایس فقط درختان میوه Low Chill را پرورش می دهد که نیازهای سرما در تمام مناطق ایالات متحده را برآورده می کنند.

عامل دوم Cold Hardiness است. مقاومت به سرما به حداقل دمایی که گیاه می تواند تحمل کند اشاره دارد. مناطق مقاوم در برابر سرما USDA نشانگر حداقل دمای زمستان در مناطق است. بر اساس کد پستی حمل و نقل ، وب سایت ما فقط به شما امکان می دهد گیاهانی را که در منطقه سختی USDA شما رشد می کنند به سبد خرید خود اضافه کنید و آب و هوای خود را تحمل کنید.
گرده افشانی و تکثیر
(پیوند / قلمه) بیشتر گیاهان خوراکی مهد کودک بهشت ​​خود مثمر ثمر هستند. درختان خود گرده افشان برای تولید میوه به درخت اضافی نیاز ندارند. برای راحتی شما ، ما مشخص کردیم که کدام درختان به گرده افشان و گرده افشان های مرتبط با آنها نیاز دارند. فقط گیلاس های شیرین ، آووکادو و برخی از آلوها نیاز به گرده افشان دارند. سایر گیاهان خوراکی تکثیر شده ما نیازی به گرده افشان ندارند. همه گیاهان خوراکی ما از قلمه ، جوانه یا پیوند کاشته می شوند. به این ترتیب می توانیم اطمینان حاصل کنیم که گیاهان ما از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بلافاصله میوه می دهند. گیاهان به طور کلی طی یک سال پس از کاشت باردهی می کنند.

Persian Green Plum Fruits - کود مناسب نهال گوجه سبز چیست ؟

جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید

منبع : paradisenursery.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3066 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات