کود مناسب نهال گردو پکان چیست ؟

0

کود مناسب نهال گردو پکان چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 27, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب نهال گردو پکان چیست ؟
 مقادیر به درخت گردو پکان بالغ آسیب نمی رساند ، اما ممکن است لازم نباشد چنین مقادیر زیادی استفاده شود. کارشناسان دیگر بر اساس تجربه خودشان پیشنهاد می کنند که در صورت تأمین آب کافی ، این مقدار می تواند 50 درصد یا بیشتر کاهش یابد. بنابراین ، اگر منبع آزاد آب دارید ، تهیه درختان اسپند با آب کافی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است ، زیرا مقدار زیادی کود با هزینه زیاد در اطراف آنها ریخته می شود. اینکه کدام روش اقتصادی تر است ممکن است به محل زندگی شما و هزینه آب در مقایسه با کود بستگی داشته باشد.

از کدام کود گردو پکان استفاده کنید
مهمترین چیزی که درختان گردو پکان برای تولید آجیل نیاز دارند نیتروژن است (اولین عدد کود). اگر در حیاط خود یک یا دو درخت می روید ، 10-10-10 ممکن است کود مناسبی برای شما باشد ، اما باید روی را جداگانه استفاده کنید. این کود را می توان با دست در اطراف درختان کوچک پرتاب کرد و یا با پخش کننده چرخشی کوچک از نوع فشار در اطراف یک درخت بزرگ پخش کرد.

اگر در حال کاشت باغ درختان گردو پکان هستید ، و می خواهید سود خود را بدست آورید ، احتمالاً می خواهید از کود حاوی سولفات آمونیوم استفاده کنید که به طور معمول توسط اکثر کشاورزان درخت گردو پکان به عنوان کود مناسب پذیرفته می شود. سولفات آمونیوم را می توان به صورت عمده یا کیسه ای خریداری کرد. اگر تصمیم دارید کود خود را به صورت عمده خریداری کنید ، باید راهی برای پخش آن داشته باشید. معمولاً در مکان هایی که کودهای عمده می فروشند ، پخش کننده های تجاری برای اجاره در دسترس است. اگر درختان شما 20 تا 30 سانتی متر بیشتر باشند این پخش کننده های تجاری خوب کار خواهند کرد. اما اگر درختان شما جوانتر و کوچکتر باشند ، پخش کننده های تجاری ممکن است کود را در مناطقی بین ردیف ها که درختان شما در دسترس ندارند ، حلقه بزنند. بنابراین ، به جای کودهای زائد روی چمن ها و علف های هرز که در میان ردیف های درختان کوچکتر رشد می کنند ، از پخش کننده کود چمن استفاده کنید. این کود را دقیقاً در جایی قرار می دهد که به درد درخت می خورد. برای درختان اسپند که تازه کاشته شده اند ، پخش کود با دست به خوبی کار می کند.
کود چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی ، از 3/4 تا 1 پوند کود درخت اسپند به ازای هر 1 فوت از درخت گردو پکان خود ، در هر فصل استفاده کنید یا طبق کیسه کود استفاده کنید. همانطور که در پاراگراف بعدی شرح داده شده است ، می خواهید کود را به دو برنامه تقسیم کنید. همانطور که در زیر توضیح داده شده است ممکن است لازم باشد سولفات روی نیز استفاده کنید.

چه موقع درخت گردو پکان را بارور کنیم؟
نیمی از کودی را که قصد استفاده از آن را دارید حدود یک ماه یا تقریباً قبل از آخرین تاریخ سرما در اواخر زمستان یا اوایل بهار در منطقه خود استفاده کنید. سعی کنید این برنامه را دقیقاً قبل از بارندگی تنظیم کنید ، اما اگر پیش بینی بارش شدید نیست. نیمه دیگر کود را حدود 30-45 روز پس از اولین مصرف پخش کنید ، اما حداکثر تا پایان ماه مه. زمان کوددهی برای درختان اسپند بسیار مهم است و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. بهتر است با نماینده محلی خدمات Extension مشورت کنید تا بفهمید چه زمانی بهترین زمان برای کوددهی درختان اسپند در منطقه شما است. یا بهتر از این ، با یک کشاورز محلی درخت اسپند صحبت کنید.

اهمیت روی برای درختان گردو پکان
اگر با درختان گردو پکان خود کار دیگری انجام نمی دهید ، آنها را به طور منظم آبیاری کنید و روی را در اوایل فصل رشد استفاده کنید. ساده ترین راه برای باغبان خانه استفاده از سولفات روی دانه بندی شده در زیر شاخه های درختان گردو پکان است. بیشتر کودهای ویژه درخت گردو پکان حاوی روی هستند. 
روی را می توان به عنوان محلول پاشی مایع نیز استفاده کرد. اگر فقط یک یا دو درخت دارید یا باغی کامل از درختان جوان و کوچک دارید ، می توانید از سمپاش کوچک نوع پمپ استفاده کنید. اگر درختان گردو پکان بزرگتر هستند و تعداد زیادی از آنها را دارید ، یک سمپاش مکانیکی برای انجام کار به اندازه کافی لازم است.
اگر با استفاده از سمپاش نوع پمپ و ایستادن روی زمین نمی توانید به بالای درختان خود برسید ، ممکن است مجبور شوید روی درب عقب یک وانت بار بایستید. سولفات روی به خوبی در آب حل می شود و مقدار کمی از آن کمک زیادی می کند.
علائم و نشانه های کمبود روی در درختان اسپند
درختان اسپند که از کمبود روی رنج می برند علائم خاصی را نشان می دهند. برگهایی که در رگها تغییر رنگ داده اند ، برگهای موج دار یا موج دار یا شاخه های برهنه بلندی که فقط دسته ای از برگها در قسمت بالای آن قرار دارد ، همگی علائم کمبود روی هستند. اگر مغز مهره ها ضعیف پر شده یا توخالی باشد ، این نیز نشانه کمبود روی است. استفاده از روی ، به ویژه به صورت مایع در شاخ و برگ ، باعث عدم بروز این علائم می شود و بنابراین محصول بهتر آجیل را بیمه می کند.
چه زمانی روی روی درختان گردو پکان استفاده شود؟
به محض اینکه برگها در بهار ظاهر می شوند ، و رنگ آنها زرد روشن است ، اولین استفاده از روی را انجام دهید. روی تمایل به سوختن برگ دارد ، بنابراین درختان گردو پکان خود را در ساعات اولیه صبح و نه در گرمای روز اسپری کنید. هنگام مخلوط کردن محلول روی ، دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کنید. شاخ و برگ درختان را اسپری کنید تا زمانی که شاخ و برگ خیس شده و شروع به چکه زدن می کند. برنامه های اضافی روی برای دو ماه آینده باید هر دو تا سه هفته یکبار انجام شود. اگر تشخیص دهید که درختان گردو پکان شما نیاز به درمان سموم دفع آفات دارند ، اکثر سموم دفع آفات را می توان در محلول روی شما مخلوط کرده و به طور همزمان استفاده کرد.

نکات مفید دیگر

  • برنامه های روی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهید ، یا اگر کار دیگری انجام نمی دهید تنها اولویت است. روی ارزان است ، به راحتی قابل استفاده است و اگر می خواهید درختان شما مقدار زیادی دانه اسپند با کیفیت تولید کنند ، ضروری است.
  • برای بهترین نتیجه ، قبل از استفاده از کود ، درختان خود را عمیقا آبیاری کنید. سپس ، اگر در چند هفته آینده بارانی نیامد ، به مناسبت کمی آب دهید تا کود حل شود. اگر بیش از بازه زمانی سه هفته باران نیامد ، یک برنامه آبیاری عادی را از سر بگیرید. فراتر از چارچوب زمانی سه هفته ، لازم است یک برنامه منظم آبیاری را برای تأمین رطوبت مورد نیاز درخت خود از سر بگیرید.
  • اگر توانایی استفاده از کود با قدرت کامل (2 پوند در هر فوت قد) را دارید ، این کار را انجام دهید.
  • در صورت عدم بارندگی کافی ، درختان اسپند تازه کاشته شده را در طول فصل رشد فعال با 5 تا 7 گالن آب در هفته آبیاری کنید. در سال دوم ، در طول خشکسالی طولانی تابستان ، هر دو هفته یکبار زمین را به دور درخت خیس کنید. در صورت عدم بارندگی کافی حداقل هر دو هفته یکبار به صورت عمیق آبیاری کنید.
  • یک درخت اسپند تولید شده از 7 سال به بالا می تواند در گرمترین ماههای تابستان تا 2000 گالن آب در هفته استفاده کند. اگر منبع آبی رایگان برای آبیاری در ملک شما وجود ندارد ، ممکن است بخواهید قبل از شروع باغ یکبار فکر کنید!
  • Fertilizing Pecan Trees - کود مناسب نهال گردو پکان چیست ؟

جهت بررسي توليد کنندگان انواع نهال در سراسر ايران بر روي گزينه نهال فروش کليک کنيد

منبع : www.wilsonbrosgardens.com

ناشناس ارسال نظر جدید آوریل 22, 2021
مافی اظهار نظر کرد

سلام وقتتون بخیر
از توضیحات تون ممنونم
ولی یه انتقادی داشتم من کلا ۱۰ تا درخت ۱۰ ساله گردو تو باغم دارد سنشونم ۱۰ سال هست
میشه به جای این همه توضیح خیلی ساده بگید الان من واسه این ده درخت چه کودی بدم باز گردوهاش سیاه نشن
ممنون میشم و اگه خودتون این کودها رو دارید چجوری بگیرم؟

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1620 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات