کود مناسب نهال هلو چیست ؟

0

کود مناسب نهال هلو چیست ؟

دادن یک روش عالی برای دوباره پر کردن مواد مغذی موجود در خاک ، به ویژه نیتروژن است. نیتروژن رشد رویشی سبز را تشویق می کند ، دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید قبل از رسیدن درخت هلو به سالهای باردهی آن را ارتقا دهید.

توجه: این قسمت 6 از 11 مقاله است. برای داشتن یک زمینه کامل در مورد نحوه پرورش درختان هلو ، توصیه می کنیم از ابتدا شروع کنید.

همیشه قبل از استفاده از کود ، خاک خود را آزمایش کنید. خاک های مختلف می توانند مقدار متفاوتی از عناصر بومی مورد نیاز برای حمایت از سلامت و رشد درخت هلو داشته باشند. اگر متوجه شدید خاک شما فاقد مواد مغذی لازم (ازت ، فسفات ، پتاس و غیره) است ، حتما کودی را انتخاب کنید که کمبود مواد مغذی خاک را تکمیل کند.

قبل از انجام هرگونه تغییر ، خاک خود را بشناسید و اهمیت آزمایش خاک را دریابید .
درباره کود
کودها – هم مصنوعی و هم آلی (به طور طبیعی مشتق شده) – اصلاحاتی در خاک هستند که با “تجزیه و تحلیل تضمین شده” مواد مغذی مانند نیتروژن (N) ، فسفات (P) و پتاس (K) برچسب گذاری شده اند.

متناوباً ، اصلاحات آلی خاک ، مانند کمپوست و کود پیر / پوسیده وجود دارد. آنها مانند کود استفاده می شوند ، اما از نظر فنی کود نیستند. شما می توانید اصلاحات ارگانیک خاک خود را انجام دهید ، مانند کمپوست حاصل از مواد غذایی یا ضایعات باغ ، یا حتی از یک منبع محلی مورد اعتماد ، کمپوست ، کود کود و سایر اصلاحات آلی خاک را پیدا کنید. اگرچه این مواد به مواد مغذی برای حمایت از درختان هلو به خاک کمک می کنند ، اما ارزش “تجزیه و تحلیل تضمین شده” ندارند.

به طور کلی ، درختان هلو زمانی رشد می کنند که عناصر مغذی مانند نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) وجود داشته باشد. نیتروژن به تشویق رشد رویشی (برگ و شاخه) کمک می کند. فسفر رشد ریشه و شکوفه را تشویق می کند. پتاسیم / پتاس مسئول مقاومت طبیعی بیماری هلو و سیستم هایی است که از سلامت کلی آن حمایت می کنند ، مانند سیستم ایمنی بدن. کود محلول در آب Stark® Tre-Pep® ما به ویژه برای استفاده در درختان جوان هلو (و همه درختان میوه جوان) فرموله شده است ، زیرا مواد مغذی این درختان جوان را در سالهای اول زندگی در زمین تأمین می کند. درختان با ثبات تر از یک مکمل مغذی متمرکز مانند کود Stark® Orchard استفاده می کنند .
مواد مغذی درشت
نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، گوگرد ، کلسیم و منیزیم از عناصر مغذی کلان “بزرگ” درختان هلو است که برای رشد طبیعی لازم است. آنها در خاک سالم وجود دارند ، اما ممکن است در صورت کمبود خاک به آنها اضافه شوند. نیتروژن ماده مغذی است که بیشتر در مورد رشد درختان هلو استفاده می شود. در سرتاسر خاک حرکت می کند ، با رشد طبیعی از بین می رود و باید با ترکیبات آلی یا مصنوعی جایگزین شود. منبع اصلی نیتروژن ، مواد آلی در حال پوسیدگی است. از علائم کمبود عناصر مغذی در درختان هلو می توان به برگهای قرمز مایل به قرمز یا رنگ پریده ، برگهای باریک یا کوچک و لکه های گرد برگ روی برگ ها اشاره کرد.
ریز مغذی ها
درختان هلو همچنین به عناصر ریز در خاک نیاز دارند که به در دسترس بودن عناصر مغذی درخت کمک می کند. به عنوان مثال ، مولیبدن به تثبیت نیتروژن در خاک کمک می کند و کلر نور خورشید را به غذا تبدیل می کند (فتوسنتز). مس و روی از ایجاد لکه های رنگی و برگ های نامناسب جلوگیری می کند. ساده ترین راه برای افزودن ریز مغذی ها افزودن کمپوست پیر یا کود خوب و متعادل درخت میوه است.
چه موقع درختان هلو را بارور کنید

  • در خاک غنی از مواد مغذی (با آزمایش خاک تعیین می شود) ، تا زمانی که درختان هلو شروع به باردهی نکنند ، نیازی به کود نیست (به طور متوسط: 2-4 سال). اگر درختان تازه هلو شما نتوانند به طور متوسط ​​8 تا 12 اینچ رشد سبز جدید در طول فصل رشد ایجاد کنند ، کوددهی را در بهار بعدی در نظر بگیرید.
  • به طور معمول ، کودها در فصل رشد استفاده می شوند ، به محض اینکه خاک در اوایل بهار قابل کار باشد – اما تا 1 ژوئیه متوقف شوید. برای دستورالعمل های خاص کاربرد ، همیشه به اطلاعات چاپ شده روی برچسب محصول خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که مشاوره های محلی در مورد کود دهی ممکن است در فصول مختلف سال موثر باشد. لطفاً به خاطر محیط محلی خود ، این محدودیت ها را رعایت کنید.
  • پس از اینکه درختان هلو میوه دار شدند ، میزان جذب نیتروژن در آنها افزایش می یابد ، بنابراین استفاده از کود با نیتروژن بالا یک بار در اوایل بهار توصیه می شود. یک نوع کود خوب با نیتروژن بالا گرانول های کود Stark® Orchard ما هستند.

38 250x250 fill - کود مناسب نهال هلو چیست ؟

جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید

منبع : www.starkbros.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1061 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات