کود مناسب نهال سیب رندرز چیست ؟

0

کود مناسب نهال سیب رندرز چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب نهال سیب رندرز چیست ؟

همه درختان میوه سالم فیدرهای سنگینی هستند که مقادیر زیادی مواد مغذی معدنی را از خاک پاک می کنند. حتی اگر همه گیاهان به 16 عنصر نیاز داشته باشند که از آنها به عنوان مواد اساسی یاد می شود ، درختان میوه بیشترین عنصر را از عناصر مغذی تشکیل می دهند.

جایگزینی این عناصر درشت مغذی به طور منظم برای حفظ نشاط و سلامت درختان مهم است. عناصر مغذی درشت که باید مرتباً استفاده کنیم ، نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم و گوگرد است. کربن ، هیدروژن و اکسیژن نیز به مقدار زیاد مورد نیاز است ، اما این مواد از طریق هوا ، آب و مواد آلی تأمین می شوند.

کود دو دسته وجود دارد که منبع مواد مغذی گیاه را از یکدیگر متمایز می کند:

  • یک دسته به عنوان کود آلی شناخته می شود. این کودها از منابع گیاهی یا حیوانی سرچشمه می گیرند و به طور طبیعی وجود دارند. اینها شامل کودهای کودی ، کودهای معدنی ، پودر خون ، پودر استخوان ، پودر ماهی ، گلوله های یونجه و سایر موارد است.
  • دسته دیگر کود شیمیایی یا معمولی است. این کودها یا مواد معدنی فرآوری شده یا نمک های شیمیایی هستند.

چه کودهای آلی و چه معمولی روی خاک بمالید ، نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که فقط آنچه را که خاک شما فاقد آن است و گیاه شما به آن نیاز دارد ، استفاده کنید.

زمان استفاده برای محافظت از آبراهه های ما در برابر آلودگی ناخواسته ناشی از رواناب و آبشویی مهم است. کود را فقط در زمانی از سال که درخت میوه از آن استفاده می کند ، استفاده کنید.

کود را فقط در زمانی از سال که درخت میوه از آن استفاده می کند ، استفاده کنید.

درختان میوه در غرب اورگان قادر به رشد در طیف گسترده ای از خاک هستند ، اما در بیشتر مناطق کوددهی باعث تقویت بنیه و سلامت گیاه می شود. برای تعیین دقیق مواد مغذی موجود و کمبود مواد مغذی ، از یک نمونه خاک استفاده کنید. بعد از اینکه نتیجه آزمایش خاک خود را گرفتید ، می توانید مواد مغذی فاقد خاک را تأمین کنید. اگر خاک شما از عناصر درشت مغذی کافی برخوردار باشد ، ممکن است تصمیم بگیرید برای حفظ سلامت و متخلخل خاک فقط کود کود کودی یا کودی مسن استفاده کنید.
کاشتن
اگر خاک شما فسفر ، کلسیم یا پتاسیم ندارد ، این مواد مغذی را در پایین سوراخ کاشت با خاک کار کنید ، به طوری که آنها برای سیستم ریشه درخت جدید در دسترس خواهند بود. این عناصر به سرعت در خاک حرکت نمی کنند ، بنابراین ترکیب آنها در زمان کاشت ، آنها را با سرعت بیشتری در دسترس درخت قرار می دهد.

از کود نیتروژن در سوراخ کاشت استفاده نکنید. این می تواند ریشه های جدید را بسوزاند. در عوض ، برای هر درخت 1 پوند سوپر فسفات سه گانه استفاده کنید. تولید کنندگان ارگانیک می توانند از 3 پوند کنجاله استخوان در هر سوراخ کاشت استفاده کنند. اگر PH خاک زیر 6 است یا نمونه خاک شما نشان دهنده کمبود کلسیم است ، در هر سوراخ کاشت 1-2 پوند آهک اضافه کنید تا خاک شیرین شود.

جلوگیری از استفاده از هر گونه کود ازته برای چندین ماه در اولین فصل رشد یک روش خوب است. پس از استقرار سیستم ریشه ، می توانید یک برنامه سبک (یک فنجان سولفات آمونیوم) در اطراف خط قطره درخت جوان قرار دهید. برای یک گزینه خوب آلی ، 5-10 پوند کود پیر در اطراف خط قطره درخت بمالید.
سال دوم
نیتروژن یا سایر عناصر مغذی باید در سال دوم استفاده شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از کودها در آگوست یا اوایل سپتامبر میزان جذب مواد مغذی را به حداکثر می رساند و از کوددهی در اواخر زمستان کارآمدتر است. لقاح در اوایل فصل اغلب شسته می شود. لقاح اواخر تابستان تا پاییز در زمان آبیاری آخرین بار مستقیماً به درخت وارد می شود و به ایجاد جوانه ها ، خارها و شاخه های سالم برای سال آینده کمک می کند بدون اینکه تحریک رشد دیر هنگام باشد.

بنابراین ، برای چند سال اول چه مقدار نیتروژن باید در کنار درختان میوه خود استفاده کنید؟ یک قانون آسان برای پیروی از آن وجود دارد. حدود یک هشتم پوند ازت واقعی در هر سال از سن درخت استفاده کنید. در سال دوم ، این به معنای استفاده از یک چهارم پوند نیتروژن واقعی است ، 1.25 پوند سولفات آمونیوم 21-0-0 ، یا 1.75 پوند 16-16-16 ، یا 9 پوند کود خرگوش ، یا 17 پوند هدایت کود کشاورزی.

حدود یک هشتم پوند ازت واقعی در هر سال از سن درخت استفاده کنید.

برای درختی که به 8 سالگی می رسد ، 1 پوند نیتروژن واقعی اضافه كنید كه از 5 پوند 21-0-0 ، یا 7 پوند 16-16-16 ، یا 35 پوند کود خرگوش یا 70 پوند هدایت شود کود کشاورزی. وقتی درخت شما به 8 سال رسید دیگر نیازی به افزایش مقدار کود ازت ندارید. با یک پوند در سال در جلو بمانید.

روش دیگر برای ارزیابی کافی بودن کوددهی شما اندازه گیری میزان چوب جدیدی است که درخت شما هر ساله درست می کند. اگر درخت سیب یا گلابی زیر 8 سال دارد و هر ساله کمتر از 12 اینچ شاخه جوان می کند ، باید نیتروژن بیشتری مصرف کنید. اگر درخت شما سالانه بین 12 تا 18 اینچ رشد جدید دارد ، شما به درستی کود می دهید.

اگر درخت شما سالانه بیش از 18 اینچ رشد جدید دارد ، می توانید ورودی های نیتروژن خود را کاهش دهید. یک درخت میوه که بیش از حد تحریک شود ، به دلیل رشد جدید شاداب ، آهن ربا خواهد بود. میوه روی درختان سیب با لقاح بیش از حد نیتروژن نیز ممکن است تمایل به داشتن گودال تلخی داشته باشد ، یک اختلال لکه بینی سیب که با کمبود کلسیم نیز مرتبط است.

یک درخت میوه که بیش از حد تحریک شود ، به دلیل رشد جدید شاداب ، آهن ربا خواهد بود.

با وجود درختانی در جنس prunus (گیلاس ، آلو ، هلو ، زردآلو و شلیل) ، اهداف رشد برای چوب جدید کمی متفاوت از سیب و گلابی خواهد بود. یک درخت هرس جوان باید سالانه حدود 2 فوت رشد شاخه های جدید ایجاد کند. اگر رشد کمتر از 18 اینچ است ، بیشتر کود دهید. اگر رشد بیش از 30 اینچ است ، از کود دهی ازت خود بکاهید.

به یاد داشته باشید که برای دانش باروری محلی ، در مناطق خود تحقیق کنید. بسیاری از خاکهای غرب اورگان از نظر پتاسیم ، فسفر و بور کمبود دارند. خاکهای محلی ما همچنین می توانند مقادیر بیشتری منیزیم داشته باشند.

آزمایش خاک یک شروع مهم در یک برنامه لقاح خوب است.

جهت بررسي توليد کنندگان انواع نهال در سراسر ايران بر روي گزينه نهال فروش کليک کنيد

منبع : extension.oregonstate.edu

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1541 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات