کود مناسب نهال زرد آلو چیست ؟

0

کود مناسب نهال زرد آلو چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب نهال زرد آلو چیست ؟

کود دادن یک روش عالی برای دوباره پر کردن مواد مغذی موجود در خاک ، به ویژه نیتروژن است. نیتروژن رشد رویشی سبز را تشویق می کند ، این دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید قبل از رسیدن درخت زردآلو به سالهای باردهی خود تقویت کنید.

همیشه قبل از استفاده از کود ، خاک خود را آزمایش کنید. خاک های مختلف می توانند مقادیر مختلفی از عناصر بومی مورد نیاز برای حمایت از رشد و نمو درخت زردآلو داشته باشند. اگر متوجه شدید خاک شما فاقد مواد مغذی لازم (ازت ، فسفات ، پتاس و غیره) است ، حتما کودی را انتخاب کنید که کمبود مواد مغذی خاک را تکمیل کند.

قبل از انجام هرگونه تغییر ، خاک خود را بشناسید و اهمیت آزمایش خاک را دریابید .

توجه: این قسمت 6 از 11 مقاله است. برای داشتن یک زمینه کامل در مورد نحوه پرورش درختان زردآلو ، توصیه می کنیم از ابتدا شروع کنید.

default - کود مناسب نهال زرد آلو چیست ؟کوددهی درختان جدید
default - کود مناسب نهال زرد آلو چیست ؟کوددهی درختان تاسیس شده

درباره کودها

  • کودها – هم مصنوعی و هم آلی (به طور طبیعی مشتق شده) – اصلاحاتی در خاک هستند که با “تجزیه و تحلیل تضمین شده” مواد مغذی مانند نیتروژن (N) ، فسفات (P) و پتاس (K) برچسب گذاری شده اند.
  • متناوباً ، اصلاحات آلی خاک ، مانند کمپوست و کود پیر / پوسیده وجود دارد. آنها مانند کود استفاده می شوند ، اما از نظر فنی کود نیستند. شما می توانید از طریق مواد غذایی یا ضایعات باغ ، اصلاحات ارگانیک خاک ، مانند کمپوست ، را انجام دهید ، یا حتی از یک منبع محلی معتمد ، کمپوست ، کود و سایر مواد آلی خاک را دریافت کنید. اگرچه این مواد به مواد مغذی برای حمایت از درختان زردآلو شما به خاک کمک می کنند ، اما ارزش “تجزیه و تحلیل تضمینی” نخواهند داشت.
  • به طور کلی ، درختان زردآلو زمانی رشد می کنند که عناصر مغذی مانند نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) وجود داشته باشد. نیتروژن به تشویق رشد رویشی (برگ و شاخه) کمک می کند. فسفر رشد ریشه و شکوفه را تشویق می کند. پتاسیم / پتاس مسئول عملکرد طبیعی درخت زردآلو در برابر بیماری و سیستمهایی است که از سلامت کلی آن حمایت می کنند ، مانند سیستم ایمنی بدن. کود محلول در آب که به طور خاص برای استفاده در درختان جوان زردآلو فرموله شده است ، مواد مغذی این درختان را در طول سالهای اولیه خود پس از استقرار در زمین ، تأمین می کند.

مراقب باشید که بیش از حد کود ندهید ، در غیر این صورت ممکن است درختی تولید کنید که نامتعادل باشد ، که می تواند بر تولید میوه تأثیر بگذارد و درخت را در معرض آفات و بیماری ها قرار دهد.
مواد مغذی درشت
ازت ، فسفر / فسفات و پتاسیم / پتاس از عناصر مغذی بزرگ “بزرگ” درختان زردآلو هستند که باید به طور طبیعی رشد کنند. آنها در خاک سالم وجود دارند ، اما ممکن است در صورت کمبود خاک به آنها اضافه شوند. نیتروژن ماده مغذی است که بیشتر مورد استفاده درختان زردآلو قرار می گیرد. در سرتاسر خاک حرکت می کند ، با رشد طبیعی از بین می رود و باید با ترکیبات آلی یا مصنوعی جایگزین شود. منبع اصلی نیتروژن ، مواد آلی در حال پوسیدگی است. از علائم کمبود عناصر مغذی در درختان زردآلو می توان به برگهای قرمز مایل به قرمز یا رنگ پریده ، برگهای باریک یا کوچک و لکه های مرده روی برگ ها اشاره کرد.
ریز مغذی ها
درختان زردآلو همچنین به عناصر ریز در خاک نیاز دارند که به در دسترس بودن عناصر مغذی درخت کمک می کند. به عنوان مثال ، مولیبدن به تثبیت نیتروژن در خاک کمک می کند. مس و روی از ایجاد لکه های رنگی و برگ های نامناسب جلوگیری می کند. کلسیم ریز مغذی دیگری است که درختان زردآلو رشد می کنند و باعث بهبود کیفیت برگ و میوه می شوند. ساده ترین راه برای افزودن ریز مغذی ها افزودن کمپوست پیر یا کود خوب و متعادل درخت میوه است که حاوی ریز مغذی ها بخشی از فرمول است.
چه موقع درختان زردآلو را بارور کنید

  • در خاک غنی از مواد مغذی ، می توانید از کودها جلوگیری کنید تا زمانی که درختان زردآلو شما میوه بدهند (به طور متوسط: 2-5 سال پس از کاشت) اگر درختان جدید زردآلو شما در طول فصل رشد چندین اینچ رشد سبز جدید ایجاد نمی کنند ، کوددهی را از بهار بعدی در نظر بگیرید.
  • به طور معمول برای درختان زردآلو ، شما می توانید کوددهی را پس از شکستن جوانه شروع کنید ، اما به هیچ وجه بعد از ژوئیه. برای هر گونه دستورالعمل خاص استفاده از کود ، همیشه به اطلاعات چاپ شده روی برچسب محصول خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که مشاوره های محلی در مورد کود دهی ممکن است در فصول خاصی از سال موثر باشند. لطفاً به خاطر محیط محلی خود ، این محدودیت ها را رعایت کنید.
  • بسیاری از درختان میوه پس از شروع باردهی به نیتروژن بیشتری نیاز دارند. هر سال خاک را آزمایش کنید تا ببینید به چه چیزی نیاز دارد و اگر سطح نیتروژن کم به نظر می رسد ، چند هفته قبل از شکستن جوانه در اوایل بهار کود کم ازت به مقدار کم استفاده کنید. درختان خود را مالچ کنید و علف های هرز را دور نگه دارید ، زیرا علف های هرز برای تهیه مواد مغذی با درختان زردآلو شما رقابت می کنند.

برای جلوگیری از احتمال آسیب دیدگی با کم شدن فصل رشد ، از اول جولای کود ندهید.

درباره کود دادن بیشتر بخوانید:

  • چگونه درختان میوه جدید را بارور کنیم
  • چگونه درختان میوه بالغ را بارور کنیم
  • چه موقع کود دادن را متوقف کنید و چرا

جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید

منبع  : www.starkbros.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1910 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات