کود مناسب نهال توت چیست ؟

0

کود مناسب نهال توت چیست ؟

به طور کلی بوته های توت سیاه تغذیه کننده سنگینی نیستند و بعد از اینکه کاملاً جا افتادند به کود زیادی احتیاج ندارند. کود زیاد می تواند رشد چوب و برگ را تحریک کند تا تولید میوه. مقادیر متوسط ​​کود در طی سالهای اول و دوم پس از کاشت به تحریک گیاهان جوان برای تولید میوه زودتر کمک می کند. 
من همیشه هنگام تغذیه گیاهانی که در آخر جدول شام قرار می گیرند ، مسیر ارگانیک را طی می کنم. روش های ارگانیک با کمترین اثرات مخرب بر محیط ، بهترین توت سیاه را به دست می آورند و انگور آن بیانگر این فداکاری برای کیفیت است. 
خاک را ارزیابی کنید

همیشه بهتر است قبل از تغذیه انگور خود ، شرایط خاک را ارزیابی کنید.
نوع خاک ترجیحی
توت سیاه در اکثر انواع خاک به استثنای خاک رس بسیار فشرده یا خاک گچی سبک رشد خوبی خواهد داشت. در این خاک ها ارزش وقت شما را دارد که مقدار زیادی کمپوست آلی را برای ایجاد شرایط مناسب در خاک مخلوط کرده و مواد مغذی مفید و باکتری هایی را که گیاهان برای رشد سالم نیاز دارند ، اضافه کنید. توت سیاه در خاک حاصلخیز با زهکشی خوب اما مرطوب و سرشار از مواد آلی بهترین میوه را تولید و تولید می کند. آنها دوست دارند خاک ، به ویژه هنگامی که میوه ها در تابستان رشد می کنند ، آب کافی داشته باشد ، اما نه آنقدر آب که خاک دائماً مرطوب یا مرطوب بماند.

PH خاک مهم است!
گیاهان شاه توت در خاک متوسط ​​اسیدی تا خنثی رشد می کنند و بین 5.8 تا 6.8 در مقیاس pH رشد می کنند. بیشتر خاکهای باغی به طور متوسط ​​در محدوده pH 6.0 تا 7.0 قرار می گیرند. 

آزمایش pH خاک
pH خاک اندازه گیری قلیائیت یا اسیدیته خاک است و در مقیاس 1-14 و 7 به عنوان علامت خنثی اندازه گیری می شود. هر اندازه گیری زیر 7 نشانگر شرایط اسیدی خاک است و هر چیزی بالاتر از 7 نشان دهنده قلیایی است. اگر در مورد PH خاک خود مطمئن نیستید ، یا اینکه آیا برای رشد گیاهان Blackberry مناسب است یا خیر ، بهتر است pH منطقه کاشت را آزمایش کنید. می توانید با استفاده از یک کاوشگر ارزان قیمت تست کننده pH خاک ، pH خاک را سریعاً آزمایش کنید. برای بالا بردن PH (قلیایی سازی بیشتر) می توانید سنگ آهک گلوله ای به خاک اضافه کنید. برای کاهش pH (تولید اسید بیشتر) می توانید گوگرد خاک ، سولفات آلومینیوم یا آهن کلاته استفاده کنید. افزودن کمپوست آلی به خاک یا استفاده از کمپوست به عنوان مالچ نیز می تواند به افزایش اسیدیته و حفظ شرایط خاک اسیدی کمک کند.
بیشتر بدانید:  PH خاک چیست و چگونه آن را تنظیم کنیم؟

چگونه  گیاهان شاه توت را بارور کنیم

گیاهان شاه توت از لقاح بهره مند می شوند ، اما مراقب باشید که بیش از حد آنها را بارور نکنید! هنگامی که شکوفه ها شروع به ظهور می کنند و بعد از برداشت مجدد ، می توانید گیاهان را با کود بوته ای و آهسته رهش از نوع درخت تغذیه کنید. همانطور که گفته شد ، هنگام تغذیه گیاهانی که غذایی را تولید می کنند که در آخر جدول شام قرار دارد ، من همیشه مسیر ارگانیک را طی می کنم. هنگام استفاده از یک ماده غذایی ارگانیک گیاهی ، یا کنجاله خون ، کنجاله پنبه دانه یا امولسیون ماهی ، در اواخر پاییز قبل از اولین سرما کود دهید. مقدار کود اعمال شده را بر اساس اندازه بوته ها قرار دهید. نرخ مصرف را روی برچسب محصول دنبال کنید و حتما کود را به طور یکنواخت در زیر و اطراف بوته ها پخش کنید. 

نحوه آبیاری گیاهان شاه توت

گیاهان توت سیاه خاک مرطوب ، اما نه خاک مداوم مرطوب ، را ترجیح می دهند. اگر فقط چند یا چند گیاه دارید ، آبیاری دستی احتمالاً بهترین است. هنگامی که میوه ها روی گیاهان هستند ، بهتر است از پاشیدن شاخ و برگ و توت ها با آب ، که باعث پوسیدگی توت ها می شود ، خودداری کنید. هنگام کشت توت سیاه در ردیف های طولانی ، آبیاری با یک شلنگ خیس یا سیستم آبیاری قطره ای راحت تر است.
بعد از کاشت 

بلافاصله پس از کاشت عمیق خاک منطقه کاشت ، از جمله گلدان ریشه را تا عمق حداقل 6 اینچ یا برابر با ارتفاع گلوله ریشه خیس کنید. استفاده از محرک Root یک تقویت اضافی برای تحریک تشکیل اولیه ریشه و رشد قوی تر ریشه ایجاد می کند. محرک ریشه شوک پیوند را کاهش می دهد و باعث رشد گیاهان سبزتر و با نشاط می شود

در اولین فصل رشد فعال
در خاک باغچه متوسط ​​لازم نیست هر روز گیاهان جدید Blackberry خود را آبیاری کنید. بیشتر اوقات ، این شرایط باعث خیس شدن یا مرطوب شدن خاک می شود که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه و سایر بیماری های گیاهی شود. در صورت عدم وجود بارندگی کافی ، فقط در صورت لزوم آب را برای مرطوب نگه داشتن گلدان پایه و خاک اطراف آن آبیاری کنید. برای کمک به حفظ رطوبت و کاهش آبیاری دست ، یک مالچ ارگانیک بزنید. به خاطر داشته باشید که غوطه ور شدن عمیق با دفعات کمتر بسیار بهتر از پاشیدن هر روز آب کمی روی گیاهان است. گیاهانی که در فصل خواب زمستانی کاشته می شوند ، زمانی که گیاهان به طور فعال رشد نمی کنند و تبخیر آن بسیار کندتر است ، به آب بسیار کمتری نیاز دارند. بنابراین ، مراقب باشید که در طول زمستان بیش از حد آب نگیرید!
بعد از آن
گیاهان توت سیاه در صورت استقرار نسبتاً به خشکی مقاوم بوده و به آب کمتری احتیاج دارند ، اما در صورت وجود میوه روی گیاه ، خاک مرطوب را ترجیح می دهند. کمبود آب کافی قبل و در طول فصل برداشت به طور جدی عملکرد و کیفیت میوه را کاهش می دهد. این امر نه تنها محصول سال جاری را تحت تأثیر قرار خواهد داد بلکه محصول سال بعد را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد زیرا کمبود آب تولید نیش های بارور مطلوب به نام “پریموکانس” را محدود می کند. گیاهان را به خوبی مالچ کنید تا به شما در حفظ رطوبت کمک کند. 
Blackberry Fertilizing Advice - کود مناسب نهال توت چیست ؟
جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید
منبع : www.wilsonbrosgardens.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3622 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات