کود مناسب نهال به چیست ؟

0

کود مناسب نهال به چیست ؟

وقتی بذر را در فضای داخلی شروع می کنید ، نهال های حساس به همه نیازهای شما وابسته هستند.  این شامل تغذیه شدن نیز می شود. بعضی از باغداران فکر می کنند اگر بلافاصله کود به آنها کود دهند نهال آنها رشد سریع تری خواهد داشت. با این حال ، اگرچه آن گیاهان ریز ممکن است درمانده به نظر برسند ، اما آنها برای چند هفته اول به آب ، گرما و نور نیاز ندارند. آنها قادرند خود را تا یک نقطه تغذیه کنند. بعد از آن ، زمان آن فرا رسیده است که با رعایت چند دستورالعمل استاندارد ، تغذیه آنها را شروع کنید.

چه موقع کود دهی نهال را شروع کنیم

وقتی نهال ها برای اولین بار از زمین خارج می شوند ، آنها هنوز غذای ذخیره شده در بذر را تغذیه می کنند.  اولین برگهایی که تشکیل می شوند اصلا برگ نیستند. به آنها لپه یا برگ دانه گفته می شود که بخشی از دانه یا جنین گیاه است. لپه حاوی باقی مانده ذخایر غذایی ذخیره شده بذر است و آنها نهال را تغذیه می کنند تا اولین برگهای واقعی جوانه زده و گیاه بتواند فتوسنتز را شروع کند.

معمولاً لپه ها اندکی پس از تشکیل اولین برگهای واقعی ناپدید می شوند و شروع به فتوسنتز می کنند. در این مرحله است که نهال می تواند کمی از کود استفاده کند.

نکته

قبل از اینکه به دنبال غذای گیاهی بروید ، اطمینان حاصل کنید که از مخلوط گلدان استفاده نکرده اید که از قبل دارای کود است. بعضی می کنند و بعضی نمی کنند. اگر این مخلوط کود داشته باشد ، نیازی به افزودن بیشتر نخواهید داشت. برای آینده ، از آنجا که نهال در ابتدا می تواند خود را تغذیه کند ، برای شروع بذر نیازی به استفاده از مخلوط گلدان با کود نیست. استفاده از مخلوط بدون کود ارزان تر است و از همه مهمتر ، می توانید میزان و نوع غذای نهال ها را کنترل کنید.

انتخاب کود

نهال ها نیاز به کودی دارند که فسفر زیادی داشته باشد. فسفر رشد ریشه را تحریک می کند و جز a فتوسنتز است. به دنبال نسبت 1-2 NPK (ازت ، فسفر ، پتاسیم) روی برچسب کود باشید . کود مایع یا محلول در آب به طور معمول ساده ترین و سریع ترین راه دسترسی نهال ها به مواد مغذی است. همچنین شما می توانید بین کودهای آلی و مصنوعی انتخاب کنید که اغلب به ترجیح شخصی برمی گردد.

  • کود مصنوعی: اگر از کود مصنوعی استفاده می کنید ، نهال های خود را هفتگی تغذیه کنید. با این حال ، اغلب عاقلانه است که توصیه برچسب را حداقل به نصف کاهش دهید. نهال های مناقصه را می توان با کود زیاد به راحتی سوزاند. نهال های جوان معمولاً می توانند با یک چهارم آنچه که برچسب برای گیاهان کامل توصیه می کند ، از بین بروند.
  • کود آلی: چندین کود آلی مایع در دسترس است ، اگرچه موقعیت یابی آنها گاهی اوقات دشوار است. همچنین مخلوطی از امولسیون ماهی و جلبک دریایی می تواند به نهال شما مواد مغذی لازم برای شروع کار را بدهد و خطر سوزاندن نهال شما را کاهش می دهد. همانند کودهای مصنوعی ، به نهال های خود هفته ای یک دوز غذای ارگانیک بدهید. درصورتی که محصول به طور خاص برای نهال برچسب گذاری نشده باشد ، آنرا حداقل با نصف دوز توصیه شده رقیق کنید. بهتر است به طور منظم به نهال های خود کمی غذا بدهید تا اینکه یکباره ریشه های حساس را با کود زیاد بسوزانید.
  • گزینه دیگر: یک کود آلی دانه ای را در خاک گلدان مخلوط کنید. بسیاری از باغبان ها این کار را هنگامی انجام می دهند که نهال آنها آماده انتقال از ظروف شروع به گلدان های بزرگتر باشد. با این حال ، کود دانه ای ممکن است مدتی طول بکشد تا مواد مغذی را آزاد کند و گیاهان را تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین افزودن آن هنگام شروع بذر اغلب گزینه بهتری است. سعی کنید آن را به لایه پایین مخلوط گلدان اضافه کنید و نگذارید در تماس مستقیم با دانه ها باشد. اگر بیش از حد استفاده کنید حتی کودهای آلی نیز می توانند بسوزند.

دانستن اینکه چه زمانی نهال ها غذای کافی داشته اند

چه مقدار برای تغذیه نهال آزمایش می کند. توجه داشته باشید که نهال های شما چقدر خوب پر می شوند. کود زیاد می تواند باعث رشد لطیف و تنبل شود ، چیزی که شما می خواهید نیست. در صورت بروز چنین کودی ، کود را آسان کنید.  در این مرحله از رشد یک نهال ، شما باید بیش از ارسال مقدار زیادی برگ سبز به پرورش یک سیستم ریشه سالم علاقه مند شوید.

علاوه بر این ، هر گیاه – حتی گیاهان از یک گونه – در مقابل کود کمی متفاوت واکنش نشان می دهند. اما به مرور زمان باید احساس کنید که چه مقدار غذا برای مقاوم نگه داشتن نهال شما لازم است در حالی که قدرت انتقال به خارج از باغ را دارد .

جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید

منبع  :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1128 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات