کود مناسب نهال آلبالو چیست ؟

0

کود مناسب نهال آلبالو چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
0

کود مناسب نهال آلبالو چیست ؟

درختان البالو  اولین میوه فصل را تولید می کنند. با بیش از 18 نوع موجود ، آنها می توانند مزایای زینتی و خوراکی را برای باغ خانه فراهم کنند. رقم استلا از البالو درختی است بارور که در مناطق مقاومت 5 تا 8 وزارت کشاورزی ایالات متحده به خوبی رشد می کند و به دلیل عملکرد بالای میوه های تیره و بزرگ محبوب است. از آنجا که درختان البالو رشد نسبتاً سریعی دارند ، نیاز به کود به راحتی قابل ملاحظه است ، اما بیش از حد کود دادن باعث کاهش میوه میوه درخت می شود.

نیاز را تعیین کنید
درختان بالغ همیشه به کوددهی احتیاج ندارند زیرا در حال حاضر سیستم ریشه ای گسترده ای ایجاد کرده اند. از آنجا که درختان البالو خیلی سریع رشد می کنند ، تشخیص کمبود آن دشوار نیست. شاخه های درخت البالو باید از 10 تا 15 اینچ در سال رشد کنند. اگر رشد کمتر از این باشد ، ممکن است کود لازم باشد. تغییر در برگها نیز می تواند نیاز به کوددهی را نشان دهد. اگر برگها در نیمه تابستان مایل به زرد شدند ، سال به سال به تدریج کوچک می شوند یا قبل از رسیدن پاییز می ریزند ، درخت می تواند از لقاح بهره مند شود. اگر این علائم وجود نداشته باشد ، کوددهی ممکن است باعث خرابی میوه و شاخه و برگ شود.

نوع کود
درختان البالو هیچ واکنشی از کود دهی فسفر یا پتاسیم نشان نداده اند. مگر اینکه آزمایش خاک خلاف آن را نشان دهد ، نیتروژن باید تنها ماده مغذی مورد نیاز باشد. درصد نیتروژن ، فسفر و پتاسیم روی برچسب محصول مشخص شده است. کودی با نسبت 16-4-8 دارای 16 درصد ازت ، 4 درصد فسفر و 8 درصد پتاسیم خواهد بود. یک درخت میوه جوان می تواند سه بار پس از کاشت ، در دو هفته ، شش هفته و 10 هفته ، هر بار با استفاده از 1/2 اونس نیتروژن ، بارور شود. بعد از سال اول ، می توان درخت را با سرعت حدود 1.5 اونس نیتروژن در هر اینچ قطر تنه ، که حداقل یک فوت با زمین فاصله دارد ، بارور کرد. یک کیسه 10 پوندی کود 16-4-8 دارای 1.6 پوند ازت در کل کیسه است. مقدار کود واقعی را بر اساس مقدار نیتروژن مورد نیاز قرار دهید. کودهایی با تنها نیتروژن ، مانند نیترات آمونیوم ، موجود است.

منتظر پاییز باشید
منتظر پاییز باشید تا درختان گیلاس را بارور کنید. پس از ریزش برگها ، ریشه ها هنوز در خاک خنک رشد می کنند. رشد ریشه ها پس از توقف رشد قابل رویت دیگر تا رسیدن دمای خاک به 40 درجه فارنهایت ادامه خواهد یافت. در این مدت آنها قادر به جذب مواد مغذی و ذخیره آنها به شکلی هستند که می تواند در بهار برای رشد جدید مورد استفاده قرار گیرد. اگر ناحیه ای که درخت کاشته شده است در شیب قرار دارد ، یا در غیر اینصورت در معرض رواناب زیاد آب است که ممکن است کود را از بین ببرد ، همچنین می توان کود را در اوایل بهار قبل از شروع رشد جدید استفاده کرد.

کود دهی کجا
ریشه های تغذیه کننده در 12 اینچ بالای خاک قرار دارند. پخش کود روی سطح برای رسیدن به این ریشه ها با مواد مغذی کافی است. با شروع حداقل 2 فوت از تنه ، مقدار کود مورد نیاز را به طور مساوی در یک دایره در اطراف درخت پخش کنید. ریشه ها می توانند حداقل 1/1 برابر قطر شاخه ها از آن طرف درخت امتداد داشته باشند. مراقب باشید از مناطقی از چمن که قبلاً بارور شده اند خودداری کنید ، زیرا درخت از قبل مواد مغذی را از گیاه چمن می خورد.

جهت بررسی تولید کنندگان انواع نهال در سراسر ایران بر روی گزینه نهال فروش کلیک کنید

منبع : homeguides.sfgate.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 23, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1599 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات