کود سبزی کلم بروکلی؟ چه کاربردی دارد؟

0

2679c01203de817268624f2ca8537f6bacf16059 227 - کود سبزی کلم بروکلی؟ چه کاربردی دارد؟

کود سبزی کلم بروکلی؟ چه کاربردی دارد؟

فواید کود سبزی کلم بروکلی را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی کلم بروکلی؟ چه کاربردی دارد؟

پرورش کلم بروکلی در باغچه خانه آسان و غنی از آنتی اکسیدان است. طبق وب سایت دانشگاه ایالتی اوهایو ، این سبزی در دمای بین 65 تا 80 درجه فارنهایت رشد می کند. این یک گیاه تغذیه ای سنگین است که در طول چرخه رشد به کودهای منظم کود نیاز دارد. گیاهان کلم بروکلی دامنه pH خاک 6.0 تا 6.8 را ترجیح می دهند.
گزینه های کود

باغبان ها می توانند از بین کودهای مصنوعی یا آلی ، در فرمولاسیون سریع یا رهش آهسته ، یکی را انتخاب کنند. کودهای مصنوعی از مواد شیمیایی تولید می شوند و تولید می شوند تا به سرعت در خاک آزاد شوند. کودهای آلی کندتر از کودهای مصنوعی تجزیه می شوند ، بنابراین مواد شیمیایی کمتری به آبراه های مجاور می ریزند. محصولاتی مانند کلم بروکلی به کوددهی منظم نیاز دارد اما باغداران از مصرف بیش از حد کودهایی که باعث “اوتروفیکاسیون” می شود ، یعنی رشد بیش از حد حیات گیاه که می تواند باعث از بین رفتن ماهی در رودخانه ها و رودخانه ها شود ، خودداری کنند. از کودها فقط طبق دستور استفاده کنید. بعضی از جوامع استفاده از کودهای حاوی فسفر را محدود می کنند.

شروع کود
استفاده از کود اولیه می تواند اطمینان حاصل کند که در پیوندهای جدید مواد مغذی کافی برای رشد فوری و ریشه زایی موجود است. طبق دستورالعمل های بسته بندی ، در زمان پیوند یک کود همه منظوره با کیفیت مناسب 20-20-20 استفاده کنید. کودهای مایع اغلب راحت ترین شکل برای استفاده هستند ، اما محصولات گرانول نیز موجود است و ممکن است هزینه کمتری داشته باشد. گیاهان را پس از کود دادن آبیاری کنید تا مواد مغذی تا ناحیه ریشه خیس شوند.
کود پانسمان کناری
پانسمان کناری کود اغلب به منظور تأمین مواد مغذی اضافی به دلیل تولید میوه گیاهان به آن افزوده می شود. سولفات آمونیوم ، به میزان 1/2 فنجان به ازای هر 10 فوت ردیف ، مقدار نیتروژن موجود در گیاهان را حفظ می کند. به وب سایت سرویس ترویج دانشگاه ایالتی می سی سی پی تغذیه دیگری اضافه کنید.
کودهای ریز مغذی
مقادیر کمیاب سایر مواد شیمیایی به سبزیجاتی مانند کلم بروکلی کمک می کند تا به خوبی رشد کرده و میوه خوبی تولید کند. به عنوان مثال ، فقدان مولیبدن کافی می تواند باعث تغییر شکل گیاهان در کلم بروکلی شود. کمبود بور کافی باعث برنز شدن میوه می شود. بیشتر کودها عناصری مانند آهن ، منگنز ، بور ، مولیبدن و مس ندارند. این ترکیبات را می توان با کودهای ریز مغذی تأمین کرد. همیشه برچسب کود خود را بخوانید تا مشخص کنید چه مواد مغذی در فرمول وجود دارد.
کوددهی کانتینر
کاشت ظرف کلم بروکلی می تواند باعث مشکلات رو به رشد شود زیرا مقدار محدود خاک می تواند به سرعت از مواد مغذی تخلیه شود. در زمان کاشت از کودهایی با زمان آزاد مانند فرمول 10-10-10 یا 14-14-14 استفاده کنید که کاملاً با مخلوط گلدان مخلوط شده باشد. سپس می توانید با کود قابل حل در آب در اواسط فصل رشد کود کنید ، و آن را مطابق با دستورالعمل های برچسب مخلوط کرده و هر دو یا دو هفته به ظرف اضافه کنید.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) کلم بروکلی:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) کلم بروکلی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) کلم بروکلی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2295 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات