کود سبزی کالیش ؟ چه کاربردی دارد؟

0

0a70b1cf111d13a69b95d39da55b35fd88a2bea7 227 - کود سبزی کالیش ؟ چه کاربردی دارد؟

کود سبزی کالیش ؟ چه کاربردی دارد؟

فواید کود سبزی کالیش را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی کالیش ؟ چه کاربردی دارد؟

عناصر غذایی کود مورد نیاز سبزیجات در بیشترین مقدار ازت (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. مواد مغذی دیگر از جمله آهن ، مس ، منگنز و روی به مقدار بسیار کمتری مورد نیاز هستند. به استثنای نیتروژن و فسفر ، بیشتر این عناصر غذایی به احتمال زیاد با مقادیر کافی یا حتی بیش از حد در خاک موجود است. افزودن مواد مغذی مورد نیاز باعث کمبود سایر مواد مغذی می شود و باعث عدم تعادل مواد مغذی می شود. بدون مراجعه به آزمایش خاک که توسط آزمایشگاه تحلیلی انجام شده است ، هیچ کس نمی تواند به شما نیاز واقعی خاک را بگوید.

یک توصیه معمول برای سبزیجات استفاده از 1 پوند کود 10-10-10 یا 2 پوند کود 5-10-5 (یا 5-10-10) در هر 100 فوت ردیف است. عدد اول درصد وزنی نیتروژن ، عدد دوم درصد وزن فسفر و عدد سوم درصد وزنی پتاسیم در محصول کود است. بنابراین ، 100 پوند کود 5-10-10 حاوی 5 پوند ازت ، 10 پوند فسفر و 10 پوند پتاسیم است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، استفاده از مواد مغذی غیرضروری می تواند در سبزیجاتی که می کارید با مشکل روبرو شود.

هنگامی که مقدار زیادی نیتروژن به محصولات میوه ای مانند گوجه فرنگی و کدو مصرف شود ، داشتن همه درختان انگور و بدون میوه معمول است. با ذرت ، از بین بردن کود کود نیتروژن با شروع منگوله شدن ذرت می تواند باعث تولید ضعیف گوش شود. وقتی مقدار زیادی نیتروژن به گیاهان ریشه ای مانند شلغم ، هویج و گل جعفری وارد شود ، ممکن است برگهای زیادی و ریشه های کوچک داشته باشید.

وقتی فسفر استفاده شود اما نیازی به آن نباشد ، می تواند قارچ های سازنده میکوریزای همزیست مورد نیاز گیاه را از بین ببرد و توانایی سبزیجات در جذب آهن و سایر ریز مغذی ها را کاهش دهد. فسفر اضافی خاک همچنین توانایی گیاه در تولید فیتوکلات ها را کاهش می دهد ، مولکول های آلی تولید شده توسط ریشه ها برای افزایش جذب آهن آن.

قبل از استفاده از هر نوع محصول کودی ، یک نمونه خاک را جمع آوری کرده و به آزمایشگاه آزمایش خاک در دانشگاه ایالتی کلرادو یا آزمایشگاه تحلیلی دیگر برای تجزیه و تحلیل ارسال کنید. اگر قبلاً کمپوست اضافه کرده اید ، پس از اینکه کمپوست کاملاً در خاک کار کرد ، نمونه خاک را جمع آوری کنید. توصیه می شود کمپوست پس از دریافت نتایج آزمون اضافه شود. هزینه آزمایشات خاک کمتر از 25 دلار است و نباید از آنها غافل شد. آزمایش خاک شما در یک چرخه سه تا چهار ساله معمولاً کافی است.

پارامترهای آزمایش خاک اطلاعاتی را در مورد اینکه چه نوع کمپوست باید اضافه شود فراهم می کند. به عنوان مثال ، خاک تحت تأثیر نمک ممکن است نیاز به افزودن کمپوست کم نمک یا مواد آلی مانند پیت ماس ​​داشته باشد.

اگر آزمایش خاک بر روی خاک باغ خود انجام نداده اید اما همچنان می خواهید کود دهید ، در فصل رشد چندین بار مقدار کمی کود ازته استفاده کنید. قبل از کاشت ، کود (نه کود) را روی منطقه رشد پهن کرده و با استفاده از روتویلر ، پیک یا چنگک باغ در خاک قرار دهید. برای این کاربرد حداکثر 1/2 پوند ازت در هر 1000 فوت مربع استفاده کنید. این کود فقط باید حاوی نیتروژن باشد و فسفر ، پتاسیم و سایر مواد مغذی به مقدار کم یا حداقل داشته باشد.

در صورت استفاده از سولفات آمونیوم (20-0-0 ~) ، دو و نیم (2/2) پوند از این کود را به ازای هر 1000 فوت مربع سطح باغ استفاده کنید. در صورت استفاده از کنجاله خون (15-1-1 پوند) ، از سه و یک سوم پوند (3/3) پوند از این محصول در هر 1000 فوت مربع استفاده کنید. منطقه بارور شده را آبیاری کنید تا کود به خاک منتقل شود. از مصرف کود خشک روی شاخ و برگ خودداری کنید زیرا سوزش رخ می دهد.

گاهی اوقات در طول فصل رشد ، یعنی هر چهار تا شش هفته ، کود نیتروژن مانند سولفات آمونیوم (20-0-0) یا آرد خون (15-1-1) را با میزان بیش از 1/10 پوند ازت استفاده کنید در هر 100 فوت خطی ردیف.

مقدار محصول کود مورد نیاز را با تقسیم پوندهای N موردنیاز بر درصد N محصول محاسبه کنید.

به عنوان مثال ، اگر برای یک منطقه مشخص به یک و نیم پوند نیتروژن نیاز دارید و از آرد خون (15-1-1) استفاده می کنید ، 5/0. (= یک و نیم پوند) را بر 15/0 (تقسیم درصد N محصول) تقسیم کنید. . این به شما می گوید برای استفاده از یک و نیم پوند نیتروژن 3.33 پوند خمیر خون لازم است.

هنگامی که گزارش آزمایش خاک در مورد منطقه باغ خود تهیه کردید ، از نمودارهای زیر برای تعیین مقدار ماده مغذی مورد نیاز برای افزودن استفاده کنید.

1 هر
سال نیتروژن اضافه کنید . می توان سطح آن را اعمال کرد و به آن آب داد. مقدار N را برای قرار دادن بر روی مواد آلی
خاک باغ قرار دهید.

2 قبل از کاشت فسفر و پتاسیم در خاک کار کنید.

3 در صورت استفاده از مایع ، طبق دستورالعمل های برچسب اعمال کنید.

4 سطح پایین آهن موجود ممکن است آبیاری، آماده سازی خاک فقیر، سطوح بیش از حد فسفر، تراکم خاک و یا pH بالا نشان می دهد بیش از.

5 در صورت موجود بودن کلات آهن (Sequestrene 138Fe) را در خاک وارد کنید.

6 گیاه حساس به آهن به سطح بالاتری از آهن در خاک نیاز دارند.

7 مصرف بیش از حد آهن می تواند باعث سایر اختلالات ریز مغذی شود.

8 بر اساس کمبود روی و آهن ، توسط RH Follett و DG Westfall ، Fact Sheet 0.545

CE سوئیفت ، نماینده توسعه منطقه سابق دانشگاه ایالتی کلرادو ، باغبانی ، منطقه رودخانه Tri ، Grand Junction ؛ و J. Self ، متخصص ترویج دانشگاه ایالتی کلرادو – مدیر آزمایش آزمایش خاک ، خاک ، آب و گیاه ، دانشگاه ایالتی کلرادو ، فورت کالینز. 03/04 بازبینی شده در 5/14.

دانشگاه ایالتی کلرادو ، وزارت کشاورزی ایالات متحده و شهرستانهای کلرادو با یکدیگر همکاری می کنند. برنامه های CSU Extension بدون تبعیض در دسترس همه قرار دارند. هیچ تأییدی برای کالاهای ذکر شده در نظر گرفته نشده است و همچنین انتقادی از محصولات ذکر نشده است.

منبع : extension.colostate.edu

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) کالیش :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) کالیش :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) کالیش :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1770 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات