کود سبزی پیازچه چیست؟

0

70d4445472e9cfba69fc0ca3848c1476783236d8 227 - کود سبزی پیازچه چیست؟

کود سبزی پیازچه چیست؟

کاربرد کود سبزی پیازچه چیست؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی پیازچه چیست؟

پیاز خوراک دهنده های سنگین با سیستم های ریشه ای کم عمق است ، بنابراین کوددهی مناسب خاک برای عملکرد بالای پیاز با کیفیت بالا ضروری است. حاصلخیزی مناسب خاک به ویژه در مناطقی که پیاز باید رشد سریع داشته باشد قبل از اینکه لامپ با کاهش طول روز تحریک شود بسیار مهم است. برنامه های مختلف باروری به شما امکان می دهد پیاز را به راحتی از مواد مغذی مورد نیاز تهیه کنید.
ماده آلی

تقریباً همه سبزیجات از خاک با مقادیر بالای مواد آلی قدردانی می کنند ، اما این امر مخصوصاً در مورد پیاز صدق می کند. پیازهای تجاری غالباً در خاکهای “موک” پرورش می یابند که مواد آلی بسیار زیادی دارند. اگر آن را با افزودن سخاوتمندانه مواد آلی ترکیب کنید ، هر برنامه حاصلخیزی خاک موثرتر خواهد بود. اگر می توانید خاک خود را چندین ماه – یا بیشتر – قبل از کاشت آماده کنید ، می توانید مواد آلی خاک خود را با ترکیب تقریباً هر نوع مانده آلی مانند علف های هرز ، برش چمن ، سبزیجات اضافی ، کود تازه یا برگ های برگریز افزایش دهید. اگر به زودی پیاز خود را می کارید ، از مواد آلی تجزیه شده مانند کود کمپوست یا کود کمپوست استفاده کنید.
PH خاک
PH خاک شما عددی است که میزان اسید یا قلیایی بودن آن را نشان می دهد. هر گیاه دارای محدوده pH ایده آل است و خارج از این محدوده ، مواد مغذی خاک کمتر در دسترس گیاه است. این بدان معناست که پیاز شما رشد نخواهد کرد اگر PH شما خیلی زیاد یا خیلی کم باشد ، حتی اگر همه کودهای توصیه شده را استفاده کنید. محدوده pH ایده آل برای پیازها 6.5 تا 8.0 است. تنها راه قابل اعتماد برای دستیابی سریع به pH مناسب ، ارسال نمونه خاک به یک سازمان آزمایش است که جهت خاصی را برای اعمال اصلاحات خاک با تغییر pH ارائه می دهد.
نیتروژن
پیازها ازت مورد نیاز متوسطی دارند ، اما کود دهی ازت هنوز مهم است زیرا پیازها دارای سیستم ریشه ای ضعیف و کم عمق هستند. مواد آلی در حال پوسیدگی مقداری نیتروژن تأمین می کنند ، بنابراین با افزایش مواد آلی خاک ، نیاز به نیتروژن کاهش می یابد. برای پیازهایی که در خاکهایی با مقادیر متوسط ​​مواد آلی کشت می شوند ، دانشگاه ویسکانسین اکستنشن 5/4 اونس ازت مصرفی را در هر 100 فوت مربع فضای رشد توصیه می کند. این مقدار نیتروژن را می توانید با 4.7 پوند کنجاله پنبه دانه ، 2.7 پوند کنجاله خون یا 3.3 پوند کود تجاری 10-10-10 تأمین کنید.
پتاسیم و فسفر
پیاز نسبتاً زیادی به پتاسیم و فسفر نیاز دارد. کودها این مواد مغذی را به صورت پتاس و فسفات تأمین می کنند. دانشگاه ویسکانسین اکستنشن 2.2 اونس فسفات و 4.8 اونس پتاس را در هر 100 فوت مربع توصیه می کند. شما می توانید مقدار کافی از این مواد مغذی را با 3 پوند کود 10-10-10 یا 1.1 پوند کنجاله استخوان به علاوه 6 پوند خاکستر چوب تأمین کنید.
عناصر غذایی و عناصر کمیاب
مانند سایر سبزیجات ، پیاز بدون تأمین کافی مواد مغذی جزئی و کمیاب ، به ویژه مس ، منگنز و روی ، نمی تواند به عملکرد و کیفیت مطلوب خود برسد. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه خاک شما حاوی این مواد معدنی است ، اعمال یک ماده ریز مغذی مانند آزومیت یا کنجاله کلپ دریایی با سرعت 1 تا 2 پوند در هر 100 فوت مربع است.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) پیازچه :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) پیازچه :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) پیازچه:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2297 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات