کود سبزی پرپهن چیست؟

0

eda28fa8ae8e9a32852e678283968a86f1876bb1 227 - کود سبزی پرپهن چیست؟

کود سبزی پرپهن چیست؟

کاربرد کود سبزی پرپهن چیست؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی پرپهن چیست؟

واقعیت این است که کشاورز از طریق محصولات خود امرار معاش می کند و برای به دست آوردن بهترین عملکرد ممکن سرمایه گذاری می کند. اول از همه ، کشاورز باید بداند که منبع غذایی مناسب برای محصول چگونه است ، بنابراین او خاک را تجزیه و تحلیل می کند تا بفهمد چه چیزی در زمین او وجود دارد. وی از این نقطه شروع محاسبه آنچه را که می خواهد اضافه کند و تصمیم می گیرد که چگونه آن را اضافه کند.

یک باغبان یا پرورش دهنده سبزیجات به طور متوسط ​​برای تجزیه و تحلیل خاک آزمایشگاهی هزینه نمی کند و بحثی وجود دارد که ارائه تغذیه مناسب برای رشد لزوما بهترین عطر و طعم را نیز تولید نمی کند. ذخایر زیاد نیتروژن نیز تمایل به رشد شاداب و محبوب شته ها دارد ، بنابراین با استفاده بیش از حد از کود مشکلات آفات ما بدتر می شود.

استفاده بیش از حد از کودها از نظر کشاورز اتلاف پول است زیرا منفعتی برای آن ندارد. همچنین می تواند باعث مشکلات زیست محیطی شود ، باعث شکوفایی جلبک ها در رودخانه ها و رودخانه ها شود.

با بیان همه اینها ، گرسنگی گیاهان ما نتایج خوبی نخواهد داشت و باید بررسی کرد که نیازهای غذایی گیاهان چیست و چگونه می توانیم آنها را تأمین کنیم. قبل از انجام این کار ، مهم است که درک کنیم که اجزای کود چیست و آنها چه کاری انجام می دهند – ببینید آنچه NPK در کود گیاهی بدان معنی است

کودهای مختلف درصد متفاوتی از عناصر غذایی مختلف را تأمین می کنند بنابراین مقدار اضافه شده به محتوای آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید 10 گرم نیتروژن در هر متر مربع اضافه کنید ، باید 83 گرم خون خشک (12٪ نیتروژن) یا 50 گرم سولفات آمونیاک (20٪ نیتروژن) اضافه کنید ، اما اگر می خواهید آن نیتروژن را از کود گاو تأمین کنید شما به 1،660 گرم متوسط ​​تأمین 0.6٪ نیاز دارید.

البته کود گاوی شما هوموس ارزشمندی را تأمین می کند که کود آن را تأمین نمی کند. اطلاعات بیشتری در مورد ارزش NPK کودهای معمولی و کودهای شیمیایی وجود دارد

برخلاف کودهای مصنوعی ، کودهای “طبیعی” به آرامی حل می شوند و در نتیجه مواد مغذی خود را با سرعت بیشتری آزاد می کنند. اطلاعات بیشتر در مورد کودهای طبیعی .
کودهای مصنوعی
اینها مواد شیمیایی تولید شده یا گاهی مواد معدنی استخراج شده و فرآوری شده هستند. آنها معمولاً برای استفاده در سیستمهای آلی تأیید نمی شوند اما خطرات احتمالی مانند آفت کشها برای انسان ندارند. اطلاعات بیشتر در مورد کودهای مصنوعی .

کودهای مستقیم همان کودهایی هستند که فقط یک عنصر مانند سولفات آمونیاک یا اوره را تأمین می کنند
کودهای مصنوعی مرکب
کودهای مصنوعی مرکب از ترکیب کودهای مستقیم در نسبت های مختلف برای تشکیل تعادل مناسب برای رشد عمومی یا نیازهای خاص محصول تولید می شوند.

کودهای ترکیبی بیشتری در دسترس هستند که غالباً متعادل برای تأمین نسبتهای NPK مورد علاقه محصولات خاص مانند غذاهای گوجه فرنگی و ترکیب عناصر کمیاب مختلف هستند.
عناصر کمیاب و ریز مغذی ها
همانطور که افراد برای سلامتی طولانی مدت به ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود نیاز دارند ، گیاهان برای رشد به عناصر دیگری در رژیم خود نیاز دارند. بسیاری از کودهای ترکیبی این عناصر کمیاب را همانطور که ویتامین ها به برخی از غذاهای ما اضافه می شوند ، اضافه می کنند. این عناصر دیگر در عناصر اضافی تغذیه گیاهی و در عناصر کمیاب یا ریز مغذی های تغذیه گیاه پوشش داده شده است.

با توجه به محدوده و انواع کودهای موجود ، بیایید نگاهی به برخی از نیازهای خاص گیاه و چگونگی تأمین آنها بیندازیم. عنصر اصلی رشد نیتروژن است. نیتروژن برای تولید برگ حیاتی است ، که به نوبه خود رشد گیاه را تأمین می کند و هرچه گیاه دارای برگ بیشتر باشد ، نیتروژن بیشتری نیز مورد نیاز خواهد داشت.

از آنجا که نیتروژن کمترین عمر را در خاک دارد ، به عنوان مثال به راحتی توسط باران شدید شسته می شود ، این یک عنصر برای تمرکز بر روی محصولاتی است که برای مدت طولانی در زمین قرار دارند و ارزش آن را دارد که به صورت مرحله ای و نه یکبار مصرف استفاده شود.

منبع : www.allotment-garden.org

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) پرپهن :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) پرپهن :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) پرپهن :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1137 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات