کود سبزی هویج چیست و چه فایده ای دارد؟

0

3054a5bb949ed9690320c9f4ee06796a22253d7c 227 - کود سبزی هویج چیست و چه فایده ای دارد؟

کود سبزی هویج چیست و چه فایده ای دارد؟

فواید کود سبزی هویج را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی هویج چیست و چه فایده ای دارد؟
بهترین کود برای هویج: توصیه ها
بهترین کود هویج چیست؟ ما فکر می کنیم یکی از بهترین انتخاب ها کودهای گیاهی شهری و چند منظوره شهری است فقط به این دلیل که هویج آسان پرورش می یابد ، به این معنی نیست که خود به خود شکوفا می شود. شما باید در طول فصل رشد آنها را راهنمایی کنید ، و یکی از مهمترین عوامل راهنمایی تجهیز باغ شما به کود مناسب است. در زیر ، ما به شما برخی توصیه ها برای چند انتخاب خوب دیگر و همچنین چند توصیه در مورد گلدان آن را به شما می دهیم.
انتخاب بهترین کود برای هویج

  • کود دانه ای ارگانیک و همه منظوره Jobe
  • کودهای گیاهی شهری همه منظوره کود گیاهی
  • کود گوجه فرنگی ، سبزیجات و گیاهان دارویی

چگونه هویج پرورش دهیم
هویج در حال رشد به همین سادگی نیست که دانه ها را به مقداری خاک بچسبانید و آن را با مقداری آب بپاشید. چندین مرحله وجود دارد که شما برای هویج خود به بهترین شکل ممکن نیاز دارید. در صورت وجود ، مهمترین مرحله ای که می توانید برای پرورش هویج زیبا بردارید ، قبل از کاشت آن انجام می شود.

داشتن خاک مناسب یک مرحله بسیار مهم در پرورش هویج یا هر نوع محصول ریشه دیگر است. هویج در خاک عمیق و سستی که مرز بین مرطوب بودن و زهکشی خوب است ، بهترین رشد را دارد. به همین اندازه مهم است که شما هویج را در خاکی که بیش از حد اسیدی است ، نکارید.

به همین دلیل ، مهم است که شما آزمایش خاک را بر روی هر قطعه زمینی که قصد دارید هویج خود را پرورش دهید ، انجام دهید. دو نوع آزمایش خاک وجود دارد که می توانید آنها را به کار گیرید: یکی علمی است ، در حالی که دیگری عملی است.

یک آزمایش خاک بر پایه علمی ، بازخورد مفصلی در مورد سطح pH خاک را به شما ارائه می دهد. در حالت ایده آل ، شما می خواهید که هویج شما در سطح pH بین 5.5 تا 7.0 باشد. با بردن توده خاک به آزمایشگاه می توانید به این مهم دست پیدا کنید ، یا می توانید یک کیت آزمایش خانگی خریداری کنید.

یک آزمایش عملی خاک ، عناصری مانند زهکشی و سستی خاک را اندازه گیری می کند. این باتری آزمایش ها نسبتاً ساده است ، زیرا از آبیاری خاک برای بررسی خصوصیات تخلیه آن تا حفر خاک برای بررسی موجودات زنده آن متغیر است.
اهمیت کود برای هویج
یک کود خوب می تواند اطمینان حاصل کند که هویج مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را دریافت می کند. به طور خاص ، یک کود مناسب؛ یکی که به طور خاص نیازهای غذایی خاص هویج را هدف قرار می دهد.

برای انجام این کار ، باید به سه عددی که روی کیسه کود ذکر شده اند توجه کنید. این اعداد نشان دهنده درصد نیتروژن ، فسفات و پتاسیم در کود است. در حالی که هویج می تواند از این مواد مغذی استفاده کند ، مهم است که کود کود حاوی فسفات و پتاسیم بیشتر و ازت کمتری تهیه کنید.

دلیل این امر به دلیل کاری است که این مواد مغذی با گیاه انجام می دهند. ازت به ارتقا promote ابزاری کارآمدتر برای رشد شاخ و برگ کمک خواهد کرد. از طرف دیگر ، فسفات و پتاسیم باعث رشد بهتر ریشه می شود. از آنجا که هویج سبزیجات ریشه ای است ، بدیهی است که می خواهید ریشه های محکم تری ایجاد کنید.

با این گفته ، شما می خواهید از لقاح بیش از حد جلوگیری کنید. اگر هویج شما مواد مغذی زیادی در خاک خود داشته باشد ، چیزهای بد بو مانند ریشه بیش از حد یا “مو” شروع به رشد می کنند. از همه مهمتر ، لقاح بیش از حد می تواند یکپارچگی طعم سبزیجات را به خطر بیندازد.
هویج های کود دهنده ممکن است چگونه به نظر برسند
اگرچه به نظر می رسد مراحل زیادی برای استفاده صحیح کود به هویج درگیر باشد ، اما در واقع انجام چنین کاری دشوار نیست. این فیلم به خوبی نشان می دهد که روند استفاده از کود به هویج می تواند کارآمد باشد. اگر به طور جدی باغبانی می کنید ، حتی ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد.
توصیه ما: کودهای گیاهی مزارع شهری کود چند منظوره
اگر تازه وارد دنیای باغبانی می شوید ، عاقلانه است که هنگام تهیه اولین محصول ، قدم های کودک را بردارید. به این ترتیب می توانید اشتباهات خود را کاهش دهید. علاوه بر این ، اشتباهاتی که مرتکب می شوید – و احتمالاً خطاهایی نیز وجود خواهد داشت – محصول شما را کاملاً خراب نمی کند.

منبع : properlyrooted.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1901 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات