کود سبزی فلفل قرمزچیست ؟ چه کاربردی دارد؟

0

851d1904da698ae3a4bb37ac233da73204617b09 227 - کود سبزی فلفل قرمزچیست ؟ چه کاربردی دارد؟

کود سبزی فلفل قرمزچیست ؟ چه کاربردی دارد؟

فواید کود سبزی فلفل قرمز را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی فلفل قرمزچیست ؟ چه کاربردی دارد؟

آنها می توانند شیرین یا آتشین باشند ، اما مهم نیست که کدام نوع را بکارید ، فلفل (Capsicum annum) یک رنگ افزودنی به یک باغ سبزی یا ظرف پاسیو است. این گیاهان با رشد سریع و مثمر در مناطق مقاوم 9 تا 11 وزارت کشاورزی ایالات متحده بهترین رشد را دارند. از نوع مناسب کود برای افزایش برداشت خود استفاده کنید. آفتاب ، سطح رطوبت مناسب ، کود خاک و فلفل به درستی استفاده می شود ، گیاهان از رشد و مقاومت کافی برخوردار می شوند و محصول سالم فلفل تولید می کنند. پرورش فلفل آسان است و گیاهان عالی همراهی با گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات محبوب باغچه شما می شوند.
نسبت NPK برای فلفل تند
کودها به شما کمک می کنند محصول خوبی از فلفل های خوشمزه پرورش دهید. با این حال ، ممکن است هنگام روبرو شدن با اعداد ، حروف و کلمات اختصاری روی برچسب کود گیج شوید. با این حال ، فقط کافی است یک مجموعه از اعداد را بدانید تا بهترین کود برای تولید فلفل های خوشمزه را پیدا کنید. هنگام انتخاب کود ، رمز سه رقمی روی بسته را رمزگشایی کنید. مقادیر توصیه شده ازت ، فسفر و پتاسیم یا NPK برای فلفل 10-10-10 است. این نسبت به پنج قسمت نیتروژن به 10 قسمت فسفر و پتاسیم تبدیل می شود. طبق آکادمی هایفا ، رشد رویشی توسط نیتروژن کمک می کند ، در حالی که سطح فسفر به سیستم ریشه و گل کمک می کند. پتاسیم مقاومت گیاه را در برابر بیماری افزایش می دهد. کودهای بیش از حد سنگین ازت می توانند گلدهی فلفل را متوقف کنند و مستقیماً بر میوه ای که گیاه می دهد تأثیر بگذارد. به گزارش اسپوم ارگانیک ، یک کود گوجه فرنگی ارگانیک خوب برای گیاهان فلفل نیز مفید است .
وقتی گیاهان فلفل بدتر می شوند

نکته مهم کود فلفل فقط کمک به رشد و مقاومت گیاهان نیست. ترکیب مناسب به ایجاد بسیاری از گل ها کمک می کند ، که به نوبه خود عملکرد فلفل سالم و فراوانی را ایجاد می کند. اگر گیاهان شما پس از شکوفایی زیاد گل نمی دهند و میوه نمی دهند ، این مسئله می تواند برای خاک و کمبود مواد مغذی مشکل ساز شود. هنگام کاشت فلفل در یک باغ مستقر ، کارشناسان Gardening Know How پیشنهاد می کنند خاک آزمایش شود. شما می توانید یک آزمایش خاک ساده را در مرکز باغبانی محلی یا فروشگاه بزرگ خانه سازی خود انجام دهید.

اگر گیاهان شما محصول فراوانی تولید نمی کنند ، ممکن است وسوسه شوید کود بیشتری را در بستر باغچه یا گلدان های ظرف خود وارد کنید. با این حال ، گیاهانی که تولید نمی کنند از کود اضافی بهره مند نخواهند شد. بر اساس Harvest to Table ، نیتروژن زیاد ممکن است گیاهان را سرسبز و برگ دار کند ، اما به ایجاد گلهایی که میوه را تولید می کنند کمک نمی کند . برای رشد مطلوب ، تقریباً 30 درصد کود را قبل از کاشت اضافه کنید و سپس دو هفته پس از کاشت ، 45 درصد دیگر کود را اضافه کنید. درست قبل از زمان برداشت فلفل ، 25 درصد باقی مانده را اضافه کنید.

اطمینان حاصل کنید که گلها گرده افشانی شده اند. برای تشویق به گرده افشانی گیاهان فلفل خود ، با استفاده از یک برس کوچک گل را به آرامی چند بار بکشید تا گرده شل شود و سپس به گل نزدیک دیگر بروید. در صورت عدم موفقیت ، گیاهان را به آرامی تکان دهید. گرده از گلها و به قسمتهای زیرین می ریزد.

گیاهان فلفل و دما

در حالی که باغبانان از هر سطح مهارت به دلیل سرسختی آنها را ترجیح می دهند ، گیاهان فلفل می توانند تا حدی ریز باشند. میوه تند از دمای بالایی برخوردار است اما نه آنقدر زیاد که سوزانده شود. طبق تگزاس A&M AgriLife Extension ، گیاه فلفل بهترین محصول خود را در نقطه شیرین حدود 70 تا 90 درجه فارنهایت در روز و حدود 60 تا 70 درجه در شب تولید می کند .

یک گیاه فلفل که در یک باغ بیرونی گل نمی دهد ، ممکن است به دلیل درجه حرارت در طول روز یا شب ، دچار تنش شود. آب و هوای خنک تر می تواند رشد و توانایی گیاه گل فلفل را متوقف کند. آنها 6 ساعت آفتاب کامل را برای یک فصل رشد طولانی دوست دارند. آنها گرما را به خوبی تحمل می کنند و حتی در موج گرما نیز به تولید گل در دمای بالاتر از 90 درجه فارنهایت ادامه خواهند داد.

با این حال ، اگر گیاهان فلفل گل تولید نکنند ، ممکن است قربانی پوسیدگی انتهای شکوفه شوند ، که می تواند ناشی از کمبود کلسیم باشد. اگر پرورش فلفل در آب و هوای گرمتر ، مانند جنوب یا جنوب غربی ، در صورت افزایش دمای شب بیش از 75 درجه فارنهایت ، پوسیدگی پایان شکوفه می تواند رخ دهد.

پیشگیری از بیماری در فلفل

مشکلات رایج فلفل شامل کپک پودری ، پژمردگی ورتیسیلیوم و لکه باکتریایی است. سفیدک پودری مانند لکه های سفید ریزی در زیر برگها به نظر می رسد. پژمردگی ورتیسیلیوم به صورت برگهای خرد شده و خشک روی یک گیاه فلفل بالغ ظاهر می شود. لکه باکتریایی روی فلفل ها به صورت حلقه های تیره با مرکز سفید ظاهر می شود.

برای کاهش احتمال بیماری ، فلفل ها را خیلی نزدیک به هم نکارید. بقایای و برگهای افتاده را از تخت باغ خارج کنید تا گسترش قارچ ها و آفات به حداقل برسد. گیاهان فلفل به مقدار مناسبی آب نیاز دارند که به طور صحیح در یک برنامه ثابت داده شود. حتماً میزان آبی که گیاه دریافت می کند و نحوه آبیاری آن را کنترل کنید.

گیاهان را بیشتر از برگها در پایه خط ساقه آبیاری کنید. برگ های مرطوب می توانند باکتری ها و قارچ ها را پخش کنند. صبح آب دهید ، بنابراین گرمای روز می تواند شاخ و برگ را خشک کند. وقتی گیاهان مرطوب هستند اجازه دهید خشک شوند. پیرایش ، برداشت یا پخت و پز کردن در خاک هنگام مرطوب شدن برگها و ساقه ها می تواند باعث شیوع بیشتر بیماری شود.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) فلفل قرمز :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) فلفل قرمز :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) فلفل قرمز :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1823 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات