کود سبزی علف چشمه چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

0

3a921297f4a5ef0f809f8cdada3627d599c53cac 227 - کود سبزی علف چشمه چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

کود سبزی علف چشمه چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

فواید کود سبزی علف چشمه را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی علف چشمه چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

چه در حال راه اندازی یک باغ جدید باشید و چه غنی سازی خاک کهنه سربازان ، به خاطر داشته باشید که قرار دادن کود خیلی زود ممکن است اتلاف وقت ، تلاش و هزینه باشد. بدون داشتن گیاهان برای جذب فواید آن ، کود معمولاً توسط باران یا ذوب برف شسته یا از خاک خارج می شود. استفاده از کود کمپوست یا کود همه منظوره پس از شروع رشد گیاه ، این اطمینان را به شما می دهد که در جای خود باقی بماند و آنچه را که قصد آن است انجام دهد.
کمپوست

کمپوست ترکیبی غنی از مواد آلی تجزیه شده است که به راحتی در طبیعت یافت می شوند. اوایل بهار زمان ایده آل برای پخش کود کمپوست در باغ و مخلوط کردن آن در خاک است. عملاً امکان استفاده بیش از حد از آن وجود ندارد ، به شرطی که پیر شود و کاملاً شکسته شود ، زیرا موادی که هنوز در مرحله تجزیه هستند مقدار زیادی گرما تولید می کنند که ممکن است برای ریشه و گیاهچه های حساس گیاه مضر باشد. کمپوست با وارد شدن به خاک باغچه ، با سرعت بسیار کمتری تجزیه می شود ، جایی که میکروارگانیسم ها و موجودات دیگر مانند حشرات و کرم های خاکی با استفاده از هوادهی خاک و ایجاد مسیرهایی برای عبور آب از روند کار کمک می کنند ، در نتیجه خاک افزایش می یابد. میزان زهکشی پخش یک لایه ضخیم کمپوست پیر در باغ در بهار زمینه را برای رشد گیاه قوی و محصول خوب فراهم می کند.
کودهای شیمیایی
مخلوط کودهای شیمیایی همه منظوره تجاری از عناصر درشت مغذی ، موادی که بیشتر گیاهان برای رشد بیشتر به آنها نیاز دارند و عناصر غذایی ریز که به مقدار کمتری مورد نیاز هستند ، تشکیل شده است. اعداد روی بسته به سطح سه ماده غذایی مهم موجود در یک مخلوط خاص اشاره دارد. مخلوط هایی که به عنوان NPK برچسب خورده اند ، محتوای نیتروژن ، فسفر و پتاسیم را منعکس می کنند و هر کدام با تعدادی نشان داده می شود که درصد آن را نشان می دهد. کودهای عمومی همه منظوره که می توانند توسط اکثر گیاهان استفاده شوند ممکن است 10-10-10 یا 20-20-20 خوانده شوند. هر دو مقدار مساوی از هر سه عنصر مغذی را در مخلوط منعکس می کنند ، در حالی که ترکیبی از 10-10-10 نشان دهنده مقادیر مساوی ازت و پتاسیم اما مقدار زیادی فسفر است. همه مخلوط ها حاوی مقادیر کمیاب کمی از مواد مغذی دیگر مانند آهن ، بور ، کلسیم و منگنز هستند.
کود کشاورزی
کشاورزان به طور معمول از کود حیوانی در باغ های خود استفاده می کنند که نتایج فوق العاده ای دارد. کود مانند کود کمپوست باید کاملاً پیر باشد ، زیرا گرمای حاصل از تجزیه در صورت استفاده خیلی زود برای گیاهان حساس می تواند کشنده باشد. یک راه حل برای این کار قرار دادن کود تازه در باغ در پاییز است که به آن فرصت کافی می دهد تا در ماه های زمستان در زمین تجزیه شود و تهدیدی برای رشد گیاهان نیست. در غیر این صورت ، کارکردن مقدار زیادی کود کودی در 6 اینچ خاک باغ در بهار بیشتر مواد مغذی لازم برای رشد مناسب گیاه را تأمین می کند.
چمنزارها
حتی در محدوده یک چمن شکسته نشده ، کیفیت خاک می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد و بهتر است با آزمایش خاک تعیین شود که مواد مغذی کم است. برخلاف بسیاری از سبزیجات و گلها که نیتروژن خود را تولید می کنند ، چمن آن را مستقیماً از خاک می گیرد. بهترین کود برای پایین آمدن در بهار حاوی مقدار زیادی نیتروژن همراه با مقادیر کمتری از فسفر و پتاسیم است. اگر آزمایش خاکی انجام نداده اید ، دانشگاه مریلند تعاونی می گوید ترکیبی با درجه 32-3-4 ، 18-0-3 یا 26-4-12 رتبه بندی شده است ، زیرا این مخلوط مقادیر کمی فسفر ، ماده مغذی فراهم می کند معمولاً در اکثر خاک به مقدار کافی یافت می شود.
ملاحظات
در مورد خطرات استفاده از کودهای شیمیایی مستندات زیادی وجود دارد. مواد مصنوعی اضافه شده به خاک ممکن است در واقع بیش از فواید آسیب برساند ، مواد آلی با ارزش و همچنین میکروارگانیسم هایی را که بیشتر کار تجزیه خاک را انجام می دهند ، از بین می برد. یک سازش انتخاب مخلوط های آلی کودهای تجاری ساخته شده از مواد طبیعی است. آنها با سرعت کمتری در خاک تجزیه می شوند ، برای گیاهان مضر نیستند و به افزایش میزان آلودگی موجود در رودخانه ها ، دریاچه ها و نهرها در نتیجه استفاده از کودهای شیمیایی کمک نمی کنند.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1755 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات