کود سبزی شوید چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

0

165217ade51e92bc66d72475d7b63691f541c16e 227 - کود سبزی شوید چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

کود سبزی شوید چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

فواید کود سبزی شوید را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی شوید چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

شوید به طور سنتی محصولی در نظر گرفته می شود که بیش از حد خواستار خاک نیست. با این وجود ، غالباً باغبانانی که توجه کافی به تغذیه اضافی لازم نداشته اند ، ناامید می شوند و به جای بسته نرم و لطیف ، شاخه های ضعیف و بی مزه دریافت می کنند. بنابراین ، هر ساکن تابستان باید از نحوه استفاده کود برای شوید آگاه باشد.

از آنجا که شوید دارای فصل رشد کوتاهی است ، توصیه می شود آن را در خاکهای زیر کشت و غنی از مواد معدنی کاشت. آماده سازی خاک در پاییز ، هنگام حفر ، با معرفی مواد آلی (ترجیحاً هوموس) به مقدار 5 کیلوگرم در هر کیلومتر مربع آغاز می شود. هوموس باعث شل شدن و هوادهی خوب خاک می شود. هنگام کاشت مستقیم ، آنها به مواد آلی کمک نمی کنند ، زیرا ممکن است طعم علف های ادویه را بدتر کند.

آهک می تواند ظاهر شوید را خراب کند و به آن رنگ قرمز ببخشد ، بنابراین سعی نکنید با کمک آن اسیدیته خاک را کاهش دهید.

قبل از کاشت ، خاک با مخلوطی از سوپرفسفات دانه بندی شده (30 گرم در هر متر مربع) و نمک پتاسیم (20 گرم در هر متر مربع) کود می شود ، بنابراین نهال ها مقدار مورد نیاز فسفر و نیتروژن را دریافت می کنند. بسیار مهم است که فقط در دوز مصرفی ، در مصرف دارو زیاده روی نکنید.

پس از ظهور شاخه ها لازم است از استفاده از کودهای شیمیایی خودداری کنید ، زیرا به دلیل وجود آنها در سبز ، نیترات ها و سموم دفع آفات تجمع می یابد. در موارد شدید ، محلول پاشی شاخه ها حداکثر 2 هفته پس از جوانه زنی با محلول نیترات آمونیوم یا اوره (8 گرم در هر متر مربع) مجاز است. برای این منظور از اسپری ریز استفاده می شود تا برگها نسوزند.

برای تغذیه ایمن رازیانه برای کمک به درمان های محلی ، که در ادامه بحث خواهد شد.
آمونیاک
اگر ساقه شوید جوانه زده روشن یا مایل به زرد باشد ، آویزان می شود ، این نشان دهنده کمبود کلروفیل است. در این حالت ، توصیه می شود گیاهان را با فرم قابل هضم محلول نیتروژن – آمونیاک تغذیه کنید. برای این ، 1 قاشق چایخوری آمونیاک در 1 لیتر آب حل شده و در هوای خشک و آرام با شوید پاشیده می شود.

آمونیاک نه تنها به رشد و رنگ غنی سبز کمک می کند ، بلکه به مبارزه با آفات حشرات نیز کمک می کند.

خاکستر
قبل از کاشت بذر ، توصیه نمی شود خاک را با خاکستر خشک تصفیه کنید ، در غیر این صورت شاخه های شوید ممکن است رنگ قرمز داشته باشند ، مانند مورد آهک. با این حال ، برخی از باغبانان از خاکستر به عنوان افزودنی فسفات – پتاسیم در فصل رشد استفاده می کنند و یک لیوان خاکستر گیاهی را با 1 قاشق غذاخوری مخلوط می کنند. آمونیاک و حل آنها در یک سطل آب ، تکرار چنین تغذیه ای هر 10 روز یک بار. چنین افزودنی مخصوصاً برای انواع ترشی مفید خواهد بود.
کود گزنه
گیاه برازکا گزنه از ترکیبات نیتریک ، اسیدهای آلی ، فیتونسیدها و ویتامین های K و B1 اشباع شده است ، که آن را برای تقویت توده سبز بسیار مفید می کند. این کود در بشکه پلاستیکی یا بلوطی تهیه می شود (به دلیل واکنش احتمالی اکسیداسیون نمی توان از بشکه ها و سطل های فلزی استفاده کرد) طبق دستور زیر:

  1. دستکش های محافظتی را که از قبل به دست آورده اید ، شاخه های جوان را بدون دانه خرد می کنند ، خرد می کنند و داخل ظرف می اندازند و نیمی از ظرف را پر می کنند.
  2. آب در بشکه ریخته می شود (در حالت ایده آل نرم ، بارانی است) تقریباً تا بالای آن و با یک درب با بار پوشانده می شود تا از بین نرود.
  3. اگر تزریق را در آفتاب قرار دهید ، فرایند تخمیر به طور قابل توجهی تسریع می شود. به طور متوسط ​​، 1-2 هفته طول می کشد.
  4. محتوای بشکه باید حداقل 2 بار در هفته مخلوط شود.
  5. با افزودن یک شاخه سنبل الطیب به بشکه می توانید از شر بوی نامطبوع گزنه تخمیر شده خلاص شوید.
  6. آمادگی تزریق با رنگ تیره و عدم وجود حباب تخمیر نشان داده می شود.

از براگا برای آبیاری 2 بار در ماه برای نصف سطل در هر 1 مربع استفاده می شود. متر ، با نسبت 1:10 با آب رقیق می شود.

برای اینکه بوته شوید به درستی تشکیل شود ، دارای برگ های متراکم و دارای رنگ سبز روشن باشد ، به نیتروژن ، فسفر و پتاسیم نیاز دارد. می توان گیاه را با مواد لازم تهیه کرد ، آنها را به شکل کودهای معدنی پیچیده قبل از کاشت ، و بعداً ، هنگام رشد ، با داروهای قومی آزمایش شده آزمایش کرد.

منبع : en.tomathouse.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) شوید:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) شوید :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) شوید :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2824 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات