کود سبزی سیر چیست ؟

0

81844176dc015d38ce9506d315e2b3530aac4c08 227 - کود سبزی سیر چیست ؟

کود سبزی سیر چیست ؟

فواید کود سبزی سیر را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی سیر چیست ؟

برای پرورش سیر در باغ ارگانیک خود کمی فضای ذخیره کنید. سیر یک محصول با آب و هوای خنک است که برای رسیدن به 150 تا 180 روز زمان لازم است تا در مناطق مقاوم گیاه 8a تا 9b گیاه وزارت کشاورزی ایالات متحده به بلوغ برسد. در حالی که سیر گیاه طلبکاری نیست ، اگر در تمام دوره رشد به درستی کود دهید ، عملکرد بهتری خواهید داشت. نیازهای گیاهان با بالغ شدن تغییر می کند. در مناطق ساحلی خنک و زمستان ، سیر را در اوایل پاییز بکارید تا در اوایل تابستان برداشت شود. باغداران در مکانهای داخلی در ارتفاعات بالاتر که دمای زمستان یخ می زند ، باید در اوایل بهار به محض اینکه زمین برای برداشت اواخر پاییز کار شود ، بکارند.
خاک
شرایط رشد برای انواع سیرهای گردن سخت و گردن نرم یکسان است. سیر خاک لومی متوسط ​​و حاصلخیز را ترجیح می دهد. اگر خاک شما ماسه ای است ، مقدار زیادی هوموس یا کمپوست به محل کاشت اضافه کنید و آنرا کاملاً صاف کنید. کاشت سیر در بستر برافراشته یا ظرف بزرگ امکان تهیه خاک مناسب و هدایت اجزای کود را دقیقاً در محلی که نیاز دارید آسان می کند. شرایط وزش باد در طی فصل رشد ممکن است باعث خم شدن یا رویش خوردن سیر شود ، اما اگر گیاهان خود را در فواصل زمانی حدود 2 اینچ فاصله دهید ، سیستم ریشه سالم آنها در خاک غنی از هوموس به گیاهان کمک می کند تا از یکدیگر حمایت کنند.
کود آلی
باغبانان ارگانیک علاوه بر استفاده از آن به عنوان نرم کننده خاک ، باید کمپوست را به عنوان کود اصلی استفاده کنند. خاک شنی در مناطق ساحلی به ویژه از مزایای بهبود یافته که افزودن کمپوست یا هوموس به خاک می بخشد سود می برد. همچنین به خاک کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند و باعث بهبود انتقال مواد مغذی به گیاهان شود. کودهای آلی بسته بندی شده دارای نسبت NPK (ازت ، فسفر و پتاسیم) و دستورالعمل های استفاده از محصول هستند. می توانید یک ترکیب کود سفارشی ایجاد کنید. گوانو و کنجاله خون از منابع آلی نیتروژن هستند ، کنجاله استخوان کلسیم و فسفر را تأمین می کند و پتاسیم در خاکستر چوب سخت ، کنجاله ماهی دریایی و منابع استخراج شده مانند سبزیجات ، سولفات پتاسیم ، کلرید پتاسیم یا غبار گرانیت موجود است.
زمان سنجی
اگر آزمایش خاک انجام دادید ، ابتدا کود را در بستر کاشت خود قرار دهید. برای حمایت از رشد برگ و ریشه ، در زمان کاشت مخلوط کود متعادل تهیه کنید. در مرحله کاشت بیش از یک بار از کنجاله استخوان استفاده کنید ، زیرا باعث گلدهی می شود و برای رشد پیازها باید تمام ساقه های گل را از سیر جدا کنید. مواد مغذی آلی هر بار که باران می بارد یا آبیاری می شود ، تا حدی از خاک خارج می شود ، پس از آماده شدن خاک ، بلافاصله بکارید. با پیشرفت فصل ، به تدریج درصد پتاسیم را افزایش دهید تا به ایجاد پیازهای بزرگتر کمک کند و پس از رشد برگ اصلی ، از حدود 50 روز پس از کاشت ، نیتروژن را به تدریج کاهش دهید.
کاربرد
کودهای آلی اضافی را هر دو تا سه هفته با همپوشاندن گیاهان سیر استفاده کنید – کود را به آرامی داخل خاک گیاهان بکارید. همچنین می توانید کود آلی را در آب حل کرده و از طریق سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید و یا از محلول غنی ازت برای تغذیه محلول پاشی استفاده کنید. سیر از طریق استفاده از خاک از پتاسیم بهترین استفاده را می کند.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) سیر :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) سیر:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) سیر :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1794 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات