کود سبزی سیب زمینی چیست ؟

0

34ab7ddda6f91b4a7fff994a98274c90a57499e0 227 - کود سبزی سیب زمینی چیست ؟

کود سبزی سیب زمینی چیست ؟

فواید کود سبزی سیب زمینی را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی سیب زمینی چیست ؟

پرورش سیب زمینی (Solanum tuberosum) بنابراین بزرگ شدن آنها به آماده سازی مناسب خاک در زمان کاشت نیاز دارد. تهیه سیب زمینی بذر با خاکی عمیق ، سست و اسیدی با PH از 4.8 تا 6.5 و افزودن مقدار زیادی پتاسیم و نیتروژن به آنها کمک می کند تا شروع خوبی داشته باشند. در اواخر فصل ، گیاهان سیب زمینی برای تشکیل غده ها به یک گلدان کود اضافی احتیاج دارند. مقدار کود مورد استفاده به نتایج آزمایشات خاک بستگی دارد. سیب زمینی زمانی رشد می کند که دما 50 تا 70 درجه فارنهایت باشد.
محصولات را بپوشانید
اگر می خواهید سیب زمینی را به صورت ارگانیک پرورش دهید ، می توانید از بین دو روش آماده سازی خاک: پوشش محصولات زراعی و کودهای آلی را انتخاب کنید. محصولات پوششی ، مانند سویا ، در پاییز کشت می شوند و سپس در اوایل بهار ، یک ماه قبل از کاشت سیب زمینی ، در خاک حفر می شوند. حبوبات محصولات پوششی ایده آل هستند زیرا به رفع نیتروژن در خاک برای سیب زمینی کمک می کنند. غلات ، علف ها و چلیپا ها نیز معمولاً به عنوان محصولات پوششی پرورش می یابند.
کودهای آلی

هنگامی که خاک برای بیشتر محصولات گیاهی آماده می شود ، کود در خاک مخلوط می شود. وقتی خاک از بالا پوشیده شود ، کود در بالای خاک قرار می گیرد. به جای پرورش محصول پوششی ، بسیاری از باغبانان ارگانیک خاک را با کود و کود پوسیده خوب ، مانند کود مرغ ، می پوشانند. کمپوست به خاک کمک می کند تا رطوبت را حفظ کند و کود دامی خوب پوسیده به کاهش PH خاک کمک کرده و مواد مغذی را به آن می افزاید. کود و کمپوست را می توان با کنجاله استخوان ، سبزیجات و غذای سبزیجات مخلوط کرد تا برنامه کود قبل از کاشت کامل شود. مخلوط کود پس از حفر شیارهای کاشت به خاک اضافه می شود.
کود غیر آلی

کودهای استاندارد یا غیرارگانیک حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است سیب زمینی دانه ای را بسوزانند. بنابراین لازم است قبل از کاشت در خاک وارد شوند. استفاده از 15 پوند کود 15-15-15 به ازای هر 1000 فوت مربع خاک یا 23 پوند کود 10-10-10 به ازای هر 1000 فوت مربع خاک در مقاله آنلاین افزونه دانشگاه ایالتی اورگان توصیه می شود. پیشنهاد می شود نیمی از کود را روی سطح خاک پخش کنید ، کود را در 3 یا 4 اینچ سطح بالای خاک کار کنید و سپس نیمی از کود باقی مانده را در باند هایی قرار دهید که هر کدام از آنها 3 اینچ هستند و 1 اینچ زیر ، سیب زمینی دانه. به روش اخیر پانسمان کناری گفته می شود. با استفاده از ترکیبی از روشهای پخش و پانسمان کناری برای استفاده از کود ، به طور معمول موثرتر از استفاده از تنها یکی از آن روشهای کوددهی است.

کود پس از کاشت
باغداران ارگانیک پس از کاشت سیب زمینی بذر از کودهای مختلفی در فصل رشد استفاده می کنند. استفاده از مخلوط کنجاله دانه پنبه ، کنجاله استخوان و سبزیجات اسیدیته خاک را افزایش داده و نیتروژن ، پتاسیم و فسفر را تأمین می کند. مقدار کمی از وعده غذای دریایی دریایی ترکیب شده در مخلوط مواد معدنی کمیاب را تأمین می کند. آن کود معمولاً پس از جوانه زدن بذرها به صورت کناری پوشانده می شود. برخی از تولید کنندگان هر دو هفته یکبار شاخ و برگ گیاهان را با امولسیون ماهی یا عصاره جلبک دریایی از رویش شاخ و برگ و تا زمان شکوفه دادن تغذیه می کنند. شش هفته پس از کاشت ، باغداران غیرارگانیک می توانند کود مشابهی را که هنگام کاشت سیب زمینی استفاده کرده اند ، لباس بپوشانند اما فقط نیمی از مقدار مصرف قبلی را استفاده می کنند.
مواد مغذی و ریز مغذی ها
اگر گیاهان سیب زمینی شما سبز و یا زرد روشن شوند در حالی که رگبرگهای برگ سبز باقی مانده است ، یا اگر ظاهری سوخته به خود بگیرد ، ممکن است خاک از نظر مواد مغذی کمبود داشته باشد. بیشترین کمبودها هنگام پرورش سیب زمینی منیزیم و گوگرد است. آهن و منگنز ، هر دو ریز مغذی ، برای سیب زمینی نیز ضروری است. اولین مرحله در بهبود این کمبودها آزمایش خاک یا آزمایش خود با کیت آزمایش خاک است تا مشخص شود کدام ماده مغذی یا ریز مغذی باعث بروز مشکل می شود. پس از شناسایی کمبود ، می توانید از کود مناسب برای بهبود آن استفاده کنید.

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) سیب زمینی :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) سیب زمینی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) سیب زمینی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1774 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات