کود سبزی  ریحان چیست ؟

0

c717c13ea1dc643f5fed1e77dc1c906fb5304cd8 227 - کود سبزی  ریحان چیست ؟

کود سبزی  ریحان چیست ؟

فواید کود سبزی ریحان را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی  ریحان چیست ؟

کاپرس ، پستو ، سالادهای ماکارونی با یک ضربه و هر چیز تایلندی. ریحان همه اینها را اتفاق می افتد و برای اینکه ریحان در باغ شما اتفاق بیفتد ، شما به آفتاب کامل ، آب فراوان ، خاک غنی و یک برنامه منظم هرس نیاز دارید. ریحان (Ocimum basilicum) اگر خاک کاملاً آماده شده باشد ، به کود زیادی احتیاج ندارد ، اما طبق گفته دانشگاه ایالتی یوتا ازت اضافی می تواند به سوخت سریع رشد آن کمک کند . به گفته باغ گیاه شناسی میسوری ، ریحان که اغلب “ریحان شیرین” نامیده می شود ، یک گیاه سالانه است که در مناطق USDA 2 تا 11 رشد می کند .
مراقبت و باروری ریحان

ریحان یک گیاه آب و هوای گرم است – بهترین دوست برای گوجه فرنگی ، فلفل و سایر موارد مورد علاقه باغ های گرم ، بنابراین به یک برنامه کاشت مشابه نیاز دارد. اگر گیاهان ریحان را از بذر می کارید ، بذرها را در اوایل بهار در داخل منزل یا گلخانه بکارید ، چهار تا شش هفته قبل از اینکه بخواهید آنها را بیرون بکارید. کاشت در فضای باز باید بعد از آخرین یخبندان منطقه شما باشد. بذرهای کوچک را روی یک بذر مسطح یا گلدان هایی که با مخلوط گلدان استریل پر شده اند ، بپاشید و سپس تا مرطوب شدن خاک غوطه ور شوید. Fine Gardening توصیه می شود گلدان ها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و گلدان ها را گرم اما دور از نور مستقیم آفتاب نگه دارید .

نهال ریحان به راحتی غرق می شود و آب زیادی را تحمل نمی کند. بنابراین ، پس از جوانه زدن بذرها ، آنها را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک گلدان تقریبا خشک شده باشد. برای اینکه گیاهچه ها تقویت شوند ، هفته ای یک بار آنها را با کود مایع متعادل کود کنید ، بلافاصله در اختیار گیاه قرار بگیرد. مخلوط جلبک دریایی / ماهی را در نظر بگیرید. مراقب باشید ریحان خود را بیش از حد بارور نکنید ، زیرا ممکن است سوختگی کود ایجاد شود. به گفته آبیاری جین ، اگر این اتفاق بیفتد ، برگ های ریحان شما شروع به قهوه ای شدن و پیچ خوردگی می کند ، که به طور کلی نشانه ای از نیتروژن زیاد است .

نهال ها را در آفتاب کامل در باغچه و در خاک زهکشی شده خوب بکارید ، پس از پایان خطر یخ زدگی. دانشگاه ایالتی یوتا توصیه می کند هر دو هفته یک بار کود را با یک کود محلول و همه منظوره ادامه دهید. مرتباً آبیاری کنید اما باز هم مراقبت کنید تا از آبیاری زیاد جلوگیری کنید.

گیاهان ریحان خود را در طول تابستان هرس کنید تا رشد جدید را تسهیل کند. Fine Gardening هرس برگها را هنگام کاشت فقط به دو دسته برگ توصیه می کند ، سپس این گیاه را هر چهار هفته یکبار تکرار کنید یا اگر ریحان گل می دهد زودتر این کار را تکرار کنید. این نوع هرس شدید به شما کمک می کند گیاهان ریحان شما پرپشت باشد. چندین گیاه ریحان را در نظر بگیرید و هر دو هفته به طور متناوب آنها را هرس کنید ، تا همیشه ریحان برای برداشت داشته باشید.
نکاتی برای رشد ریحان در فضای بسته

اگر بتوانید نور کافی برای آن فراهم کنید ، می توانید ریحان را در داخل خانه و در باغ گیاهان طوفان پنجره پرورش دهید. یک پنجره رو به شرق برای جلوگیری از آفتاب بسیار گرم ظهر ایده آل است. نیاز آن برای رشد همان است که وقتی آن را در خارج پرورش می دهید: آفتاب ، آب ، خاک غنی و هرس منظم. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که جریان هوا برای کمک به مقاومت در برابر بیماری گیاه خوب است: ریحان به کپک زدگی حساس است و خشک نگه داشتن برگ های گیاه پس از آبیاری می تواند از رشد کپک جلوگیری کند ، گزارش وزارت کشاورزی و شیلات کوئینزلند .

کود مخصوص ریحان در داخل خانه با کودی که در بیرون در تخت باغ استفاده می کنید تفاوتی ندارد. از کود مایع متعادل و دوبار در هفته استفاده کنید ، اما به اندازه نیمی که اگر ریحان در تخت باغ بود ، استفاده کنید.

برخی از باغداران قسم قهوه را به عنوان کود ریحان سوگند یاد می کنند ، اما کود دادن با زمین قهوه بدون کمپوست هیچ ارزشی ندارد. در حالی که مخلوط قهوه یک ترکیب اضافی برای انباشت کمپوست است ، آزمایشات نشان داده اند که برعکس آنچه انتظار می رود عمل می کنند – در حالی که مستقیماً با خاک گلدان مخلوط می شوند ، رشد را مهار می کنند ، گزارش دانشگاه گسترش ایالت اورگان . دلیل این امر این است که زمین قهوه باعث رشد میکروارگانیسم هایی می شود که نیتروژن را از خاک می مکند و گیاهان شما را از مواد مغذی لازم محروم می کند.

نکات 

  • هیچ روش “صحیح” واحدی برای بارور سازی ریحان وجود ندارد. با کودهای مختلف آزمایش کنید تا مشخص شود چه عواملی برای باغ شما بهتر است.

موارد مورد نیاز 

  • کمپوست
  • کود (اختیاری)
  • کود 16-16-8
  • جلبک دریایی مایع
  • کود غنی ازت یا متعادل

منبع : homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) ریحان :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)ریحان :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) ریحان :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها9874 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات