کود سبزی  خیار چیست ؟

0

7526f9d2fef4ae8e1ac536473663bcc590553e15 227 - کود سبزی  خیار چیست ؟

کود سبزی  خیار چیست ؟

فواید کود سبزی خیار را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی خیار چیست ؟

 خیارهای خانگی که هنوز از آفتاب گرم هستند ، یک سالاد تابستانی را به یک خوراکی خاص تبدیل می کنند. استفاده از مقدار مناسب کود به این گیاهان در فصل گرم باعث افزایش عملکرد و طعم آن می شود. با این وجود ، هم کود زیاد به  گیاهان خیار (Cucumis sativus) آفات را تشویق می کند و می تواند بازده کمی داشته باشد.هر دو گیاه در تابستان در مناطق کشاورزی 2 تا 11 گیاه کشاورزی در وزارت کشاورزی ایالات متحده هستند و هر دو در اثر یخبندان آسیب دیده یا از بین می روند.
کود برای خیار قبل از کاشت
یک آزمایش خاک دقیق ترین راهنمای کودی است که شما باید برای رشد محصول سپر  خیار استفاده کنید. دفتر ترویج دانشگاه محلی شما احتمالاً می تواند در مورد آزمایش خاک حیاط شما کمک و مشاوره کند. بدون استفاده از آزمایش خاک ، قبل از کاشت بذر یا پیوند گیاه خیار ، یک پوند 5-10-10 کود در هر 10 فوت یا ردیف استفاده کنید. دانه های کود را با چنگال باغچه در خاک مخلوط کنید.
کود دهی گیاه خیار

کود را برای رشد گیاه خیار از طریق فرایندی به نام سیر کناری استفاده کنید. مواد شیمیایی کود برای برگها و ساقه ها مضر است ، بنابراین کود به خاک نزدیک گیاهان وارد می شود و در سطح خاک مخلوط می شود. آب مواد مغذی را در مناطق ریشه گیاهان شستشو می دهد. گیاهان خیار یک طرفه با یک و نیم اونس کود 33-0-0 در هر 10 فوت ردیف یک هفته پس از شروع به باز شدن اولین گل ها و دوباره سه هفته بعد. دانه ها یا پودر را به طور مساوی بر روی خاک 6 سانتی متر از پایه گیاهان بپاشید و سپس کود را در خاک آبیاری کنید. لباس جانبی گیاه را به همین روش تثبیت کرد ، اما صبر کنید تا اولین میوه ها تنظیم شوند ، و سپس کود 15.5-0-0 به میزان 3 1/2 اونس در هر 10 فوت ردیف استفاده کنید. کود را هر چهار تا شش هفته یک بار روی گیاهان گوجه فرنگی بمالید.

بیش از حد خیار را بارور می کند

مقادیر بیش از حد کود نیتروژن می تواند باعث آلودگی آبهای زیرزمینی ، دلسرد شدن باردهی در گوجه فرنگی و خیار شود و رشد نرم و برگی که باعث جذب آفات می شود را تشویق کند. اگر گیاهان از تمام نیتروژن دریافتی استفاده نکنند ، تمام می شود و می تواند منابع آب زیرزمینی را آلوده کند. بعلاوه ، گرچه کود نیتروژن منجر به سبز شدن برگهای سبز و سرسبز گیاه خیار می شود که بسیار زیبا به نظر می رسند ، اما معمولاً برداشت های کمی در پی دارد. علاوه بر این ، رشد نرم و نرم برای آفات جذاب است ، که می تواند به سرعت یک گیاه بیش از حد را آلوده کند. اگر گیاهان شما خوب به نظر می رسند اما میوه زیادی نمی دهند ، یا از حملات آفات رنج می برند ، سعی کنید کودها را متوقف کنید.

کود مخصوص خیار در ظروف

کود مایع بهترین گزینه برای خیارهایی است که در ظروف رشد می کنند. آبیاری منظم گیاهان با محلول بسیار رقیق کود ، آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را برای رشد مناسب و تولید میوه فراوان تأمین می کند. برای ایجاد محلول غلیظ کود مایع ، 2 فنجان از یک کود عمومی مانند 8-16-8 ، 10-20-20 یا 12-24- 12 را در 1 گالن آب گرم حل کرده و هم بزنید تا کود حل شود. از این محلول غلیظ برای کود دهی گیاهان استفاده نکنید. 2 قاشق غذاخوری محلول غلیظ را در 1 گالن آب رقیق کنید و از محلول رقیق برای آبیاری و گیاه خیار هر روز یا به دفعات مورد نیاز آب استفاده کنید.

منبع :homeguides.sfgate.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) خیار :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) خیار:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) خیار :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2011 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات