کود سبزی تره چگونه تهیه می شود؟

0

edca60ab6be6055dd4815cfc0156a76653a3a7ef 227 - کود سبزی تره چگونه تهیه می شود؟

کود سبزی تره چگونه تهیه می شود؟

فواید و کارکرد سبزی تره را شرح دهید؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
0

کود سبزی تره چگونه تهیه می شود؟
تره در حال رشد
تره فرنگی ملایم و شیرین تری از پیاز یا سیر دارد و هضم آن راحت تر است. آنها همچنین به خوبی در زمین نگهداری می شوند و می توان در آب و هوای معتدل در تمام طول سال برداشت کرد.

شما گیاهان زنده (نه مجموعه ای) دریافت کرده اید که باید در اسرع وقت کاشته شوند. اگر نمی توانید بلافاصله آنها را بکارید ، آنها را از جعبه خارج کرده و در یک منطقه خشک و خنک پخش کنید. ریشه ها و قسمت های بالایی ممکن است شروع به خشک شدن کنند ، اما گیاهان می توانند حدود 2-3 هفته از انرژی ذخیره شده خود زندگی کنند. پس از کاشت ، آنها ریشه های جدید ایجاد می کنند.

آماده سازی خاک:  تره فرنگی مانند پیاز بهتر است در یک خاک حاصلخیز و زهکشی شده با تعادل مناسب مواد مغذی پرورش یابد. باغبانان ارگانیک باید در کمپوست غنی و تمام شده کار کنند. اگر خاک شما خیلی اسیدی است آهک پخش کنید (PH زیر 6.0). اگر از کود تجاری استفاده می کنید (10-20-10 را توصیه می کنیم) ، 1/2 فنجان کود را در هر 10 فوت خطی ردیف توزیع کنید و کاملاً در 4-6 این قسمت بالای خاک حفر کنید.

کاشت:  گیاهان را به عمق 6 و عمق 6 اینچ تنظیم کنید. یک دسته از کج بیل یا چوب جارو برداشته و سوراخ هایی را به عمق 6-8 در هر جایی که گیاه قرار دارد سوراخ کنید. سپس گیاهان را از هر سوراخ یک سوراخ قرار دهید ، بنابراین جوانترین برگها درست بالای سطح خاک بیرون می آیند. برای آبیاری گیاهان از آبپاش یا شلنگ خوب استفاده کنید. این باعث می شود خاک در سوراخهای اطراف ریشه در قسمت پایین ته نشین شود و “ترشح” خودکار (پایین را ببینید) برای قسمت تحتانی ساقه ها فراهم می شود. روش دیگر ، استفاده از کج بیل برای حفر یک سنگر باریک به عمق حدود 8 اینچ است. تره فرنگی ها را در سنگر قرار داده و فاصله آنها را در فاصله 6 سانتیمتر از یکدیگر قرار دهید. سنگر را با خاک پر کنید و محکم فشار دهید اما به آرامی در محل قرار بگیرید.

BLANCHING:  کاشت تره فرنگی در اعماق خاک آنها را “سفید” می کند: بخشی از ساقه در زیر نقطه ای که برگها به سمت بیرون فنر می شوند (ساقه نامیده می شود) از آفتاب محروم است ، سفید ، لطیف و خوش طعم تر می شود. با رشد گیاهان ، تقریباً هر دو هفته یکبار خاک بیشتری را در اطراف ساقه ها جمع کنید تا زمانی که گیاهان به کامل قد خود برسند.

لقاح:  تره فرنگی به مقدار زیادی نیتروژن نیاز دارد. حدود 3 هفته پس از کاشت ، به گیاهان یک تغذیه تکمیلی از امولسیون ماهی مایع یا کود دیگر بدهید. بعد از آن هر 3-4 هفته باروري را ادامه دهيد. اگر از کود دانه ای خشک استفاده می کنید ، آن را به خوبی آب دهید.

آبیاری:  در تمام طول فصل رشد خاک را به طور مساوی مرطوب نگه دارید. تره فرنگی که از کمبود رطوبت رنج می برد به طور ناموزونی رشد می کند و باعث ایجاد طعم و مزه قوی و بو می شود.

کنترل علف های هرز:  کنترل علف های هرز در اطراف گیاهان تره فرنگی مهم است. به محض شروع علف های هرز ، شروع به علف های هرز با دست و یا زمین زدن کنید. مراقب باشید به گیاهان جوان تره آسیب نرسد. خاک را شل نگه دارید و به طور مرتب ، تا جایی که برگها به سمت بیرون برگ می زند ، گرد و خاک را در اطراف گیاهان بچرخانید تا ساقه ها را برای طعم بهتر از بین ببرید. یک مالچ سبک آلی به کنترل علف های هرز و حفظ رطوبت کمک می کند.

بیماری ها و کنترل حشرات: به طور کلی می توانید انتظار یک محصول عاری از بیماری و حشرات را داشته باشید ، اما تره فرنگی گاهی اوقات با مشکل روبرو می شود. آنها به دو بیماری عمده حساس هستند: بلایت و لکه بنفش. اگر برگها سبز کمرنگ و سپس زرد شوند ، احتمالاً بیماری بلایت روی گیاه تأثیر گذاشته است. لکه بنفش باعث ایجاد ضایعات بنفش روی برگها می شود. شبنم سنگین و هوای مه آلود باعث گسترش هر دو نوع لکه بینی و بنفش می شود و وقتی طوفان های طولانی باران در هوای گرم رخ می دهد ، این بیماری ها می توانند بسیار مخرب باشند. بهترین درمان پیشگیری است: گیاه را در خاک زهکشی شده بکارید ، ردیف ها را در همان جهت بادهای غالب اجرا کنید و از کاشت در نزدیکی بادشکن ها جلوگیری کنید که از گردش هوا در اطراف شاخ و برگ تره جلوگیری می کند. اگر شرایطی که به نفع این بیماری ها است ادامه دارد ، قارچ کش را که برای استفاده در پیاز یا تره فرنگی استفاده شده است ، اسپری کنید ، و به دقت از دستورالعمل پیروی کنید.

مخرب ترین حشره پیازچه است. تریپس ها به رنگ قهوه ای روشن هستند و طول آنها کمتر از 1/16 اینچ است. آنها با تیز کردن سطح برگها و مکیدن آب ، باعث تغذیه گیاهان با لکه های نقره ای می شوند. تریپس در علف های هرز زمستان گذرانی می کند ، بنابراین تمیز نگه داشتن باغ می تواند به کاهش جمعیت کمک کند. با استفاده از صابون حشره کش یا پیرترین ، دوباره به دنبال دستورالعمل های دقیق برچسب ، با هجوم جدی مبارزه کنید.

برداشت و ذخیره سازی:  تره فرنگی ما از انواع اولیه است و حدود 70 روز از کاشت آن بالغ می شود ، اما می توان قبل از آن هر زمان خواست برداشت کنید تا به عنوان جایگزین با طعم ملایم و پیازچه یا پیازچه استفاده شود. برخلاف پیاز ، تره فرنگی نیازی به دوره استراحت قبل از برداشت ندارد و هنگام برداشت تازه از باغ بهتر است ، زیرا اگر مرطوب نگه داشته شود تا یک هفته در یخچال نگهداری نمی شود. برای برداشتن تره فرنگی هنگام بالغ شدن ، خاک را به آرامی با چنگال باغچه شل کنید و گیاهان را از زمین بیرون بکشید ، مراقب باشید که بیشتر آلودگی ها از بین برود. اگر بلافاصله از آنها استفاده نمی کنید ، بهتر است برگهای بالایی را به شکل V قطع کنید (با کوتاهترین برگهای خارجی) که ظاهر آنها را زیبا می کند و زود خشک شدن و خشک شدن گیاهان را متوقف می کند.

منبع : www.whiteflowerfarm.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) تره :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)تره :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) تره :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 5, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها4698 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات