کلیات – اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

0

 

راهنمای مبتدیان برای NFT : 
توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT دارایی‌های دیجیتالی هستند که کاملاً منحصربه‌ فرد هستند.
می توان از آنها برای نمایش اقلام محسوس و ناملموس استفاده کرد.

 

زمان مطالعه : 13 دقیقه
 

  • توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) توکن‌های رمزنگاری منحصربه‌فردی هستند که به محتوای دیجیتال (و گاهی اوقات فیزیکی) مرتبط می‌شوند و اثبات مالکیت را ارائه می‌کنند.
  • آنها موارد استفاده زیادی از جمله آثار هنری، کلکسیون های دیجیتال، موسیقی و آیتم های موجود در بازی های ویدیویی دارند.

رمزارزها، توکن‌های ابزار، توکن‌های امنیتی، توکن‌های حریم خصوصی… دارایی‌های دیجیتال و طبقه‌ بندی‌های آن‌ها درست در کنار فناوری رمزنگاری و بلاک چین در حال تکثیر و تکامل هستند .

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یکی از بخش‌هایی هستند که سریع‌ترین رشد را در صنعت کریپتو دارند. در این راهنما، بررسی می کنیم که آنها چیستند، چگونه کار می کنند و چگونه از آنها استفاده می شود.

 
توکن های غیر قابل تعویض چیست؟

توکن های غیر قابل تعویض دارایی های دیجیتالی هستند که حاوی اطلاعات شناسایی ثبت شده در قراردادهای هوشمند هستند.

این اطلاعات است که هر NFT را منحصر به فرد می کند، و به همین دلیل، نمی توان آنها را مستقیماً با توکن دیگری جایگزین کرد. آنها را نمی توان مانند با مشابه تعویض کرد، زیرا هیچ دو NFT شبیه هم نیستند. در مقابل، اسکناس ها را می توان به سادگی یکی با دیگری مبادله کرد. اگر ارزش یکسانی داشته باشند، برای دارنده، مثلاً یک اسکناس دلاری و دیگری تفاوتی ندارد.

 

بیت کوین یک توکن قابل تعویض است. شما می توانید برای کسی یک بیت کوین بفرستید و او می تواند یک بیت کوین را پس بدهد و شما هنوز یک بیت کوین دارید. (البته، ارزش بیت کوین ممکن است در زمان مبادله تغییر کند.) همچنین می توانید مقادیر کمتری از یک بیت کوین را ارسال یا دریافت کنید که بر حسب ساتوشی اندازه گیری می شود (ساتوشی را به عنوان سنت بیت کوین در نظر بگیرید)، زیرا توکن های قابل تعویض قابل تقسیم هستند.

به طور معمول، توکن‌های غیرقابل تعویض قابل تقسیم نیستند، به همان صورت که نمی‌توانید بخشی از بلیط کنسرت را برای کسی ارسال کنید. بخشی از بلیط کنسرت به تنهایی ارزشی ندارد و قابل بازخرید نیست. با این حال، در ماه‌های اخیر، برخی از سرمایه‌گذاران مفهوم NFT‌ های تقسیم‌بندی‌شده را آزمایش کرده‌اند ، اگرچه آنها یک منطقه خاکستری قانونی باقی مانده‌اند و می‌توانند به عنوان اوراق بهادار دیده شوند.

مجموعه‌های CryptoKitties از اولین توکن‌های غیرقابل تعویض بودند. هر بچه گربه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین منحصر به فرد است. اگر برای شخصی یک CryptoKitty بفرستید و یک CryptoKitty را از شخص دیگری دریافت کنید، آن چیزی که دریافت می کنید یک CryptoKitty کاملاً متفاوت با چیزی است که ارسال کرده اید. جمع آوری بچه گربه های دیجیتالی مختلف نکته اصلی بازی است.

 

اطلاعات منحصر به فرد یک توکن غیرقابل تعویض، مانند یک CryptoKitty، در قرارداد هوشمند آن ذخیره می شود و به طور تغییرناپذیر در بلاک چین آن توکن ثبت می شود. CryptoKitties ابتدا به عنوان توکن های ERC-721 در بلاک چین اتریوم راه اندازی شد، اما از آن زمان به بلاک چین خود، Flow مهاجرت کرده اند تا برای تازه واردان رمزنگاری راحت تر به آن دسترسی داشته باشند.

آیا می دانستید؟

حجم معاملات توکن های غیرقابل تعویض در سه ماهه سوم سال 2021 به 10.67 میلیارد دلار رسید که نسبت به سه ماهه قبل 700 درصد افزایش داشت.

چه چیزی NFT ها را بسیار خاص می کند؟

توکن های غیر قابل تعویض دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. آنها معمولاً به یک دارایی خاص مرتبط هستند. می توان از آنها برای اثبات مالکیت آیتم های دیجیتالی مانند پوسته های بازی تا مالکیت دارایی های فیزیکی استفاده کرد.

سایر توکن ها مانند سکه ها یا اسکناس ها قابل تعویض هستند. توکن‌های تعویض‌پذیر یکسان هستند، وقتی مبادله می‌شوند ویژگی‌ها و ارزش یکسانی دارند.

آیا می دانستید؟

در مارس 2021، هنرمند دیجیتال Beeple یک کلاژ NFT از آثار خود را به قیمت 69 میلیون دلار فروخت و او را پس از دیوید هاکنی و جف کونز، سومین هنرمند گران قیمت زنده در حراجی کرد.

چگونه از توکن های غیر قابل تعویض استفاده می شود؟

علاوه بر نمایش مجموعه‌های دیجیتالی مانند CryptoKitties، NBA Top Shot و Sorare ، توکن‌های غیرقابل تعویض نیز می‌توانند برای دارایی‌های دیجیتالی استفاده شوند که باید از یکدیگر متمایز شوند تا ارزش یا کمیاب بودنشان ثابت شود. آنها می توانند همه چیز را از زمین های مجازی گرفته تا آثار هنری و مجوزهای مالکیت را نشان دهند.

آنها در بازارهای NFT خرید و فروش می شوند. در حالی که بازارهای اختصاصی مانند OpenSea و Rarible تاکنون در این زمینه تسلط داشته اند، اخیراً برخی از صرافی های پیشرو ارزهای دیجیتال شروع به تقویت این فضا کرده اند. در ژوئن 2021، صرافی ارز دیجیتال Binance بازار NFT خود را راه اندازی کرد، در حالی که رقیب Coinbase برنامه های خود را برای یک بازار NFT در اکتبر 2021 اعلام کرد، با بیش از 1.4 میلیون کاربر در لیست انتظار در 48 ساعت اول ثبت نام کردند.

NFT ها چگونه کار می کنند؟

توکن هایی مانند بیت کوین و توکن های ERC-20 مبتنی بر اتریوم قابل تعویض هستند. استاندارد توکن غیرقابل تعویض اتریوم، همانطور که توسط پلتفرم هایی مانند CryptoKitties و Decentraland استفاده می شود، ERC-721 است.

توکن‌های غیرقابل تعویض نیز می‌توانند روی دیگر بلاک چین‌های دارای قرارداد هوشمند با ابزارهای توکن غیرقابل تعویض و پشتیبانی ایجاد شوند. اگرچه اتریوم اولین موردی بود که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، اکوسیستم در حال گسترش است، با بلاک چین هایی از جمله Solana ، NEO ، Tezos ، EOS ، Flow ، Secret Network و TRON که از NFT ها پشتیبانی می کنند.

beeple everydays gID 2.jpg - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

 

چگونه NFT ها در سال 2020 منفجر شدند

2020 چیزهای بسیار زیادی را به همراه داشت، چه بد و چه خوب. و در حالی که روند صعودی بیت کوین و تابستان DeFi سرفصل اخبار را به خود اختصاص داد، انقلابی آرام در گوشه دیگری از ج…

اخبارکسب و کار

7 دقیقه مطالعه

رابرت استیونز25 دسامبر 2020

 

توکن‌های غیرقابل تعویض و قراردادهای هوشمند آن‌ها اجازه می‌دهند تا ویژگی‌های دقیقی مانند هویت مالک، ابرداده‌های غنی یا پیوندهای فایل امن اضافه شوند. قدرت توکن‌های غیرقابل تعویض برای اثبات غیرقابل تغییر مالکیت دیجیتال، پیشرفت مهمی برای دنیای دیجیتالی فزاینده است. آن‌ها می‌توانستند وعده بلاک چین در مورد امنیت غیرقابل اعتماد را برای مالکیت یا مبادله تقریباً هر دارایی اعمال کنند.

همانطور که چالش بلاک چین تا به امروز وجود دارد، توکن های غیرقابل تعویض، پروتکل های آنها و فناوری قراردادهای هوشمند هنوز در حال توسعه هستند. ایجاد برنامه‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز برای مدیریت و ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض هنوز نسبتاً پیچیده است. همچنین چالش ایجاد یک استاندارد وجود دارد. توسعه بلاک چین پراکنده است، بسیاری از توسعه دهندگان در حال کار بر روی پروژه های خود هستند. برای موفقیت ممکن است نیاز به پروتکل های یکپارچه و قابلیت همکاری وجود داشته باشد.

نحوه خرید توکن های NFT

توکن های غیر قابل تعویض را می توان در تعداد زیادی از بازارهای NFT ، از جمله OpenSea، Rarible، و SuperRare خریداری کرد.

در اینجا نحوه دستیابی به دست دیجیتالی با استفاده از Rarible آورده شده است:

مرحله 1: به وب‌سایت Rarible بروید و روی دکمه «اتصال» در بالا سمت راست کلیک کنید. از اینجا کیف پولی را که می خواهید به پلتفرم متصل کنید انتخاب کنید و وارد شوید.

قبل از اینکه بتوانید وارد شوید، باید شرایط خدمات را بپذیرید.

در مثال ما، با استفاده از Metamask ، یک کیف پول محبوب وب و تلفن همراه، به هم متصل خواهیم شد.

Screenshot 2021 02 04 at 12.02.43.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

مرحله 2: پس از ورود به سیستم، در پلتفرم NFT مورد نظر برای خرید جستجو کنید.

در مثال خود، نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید «Hand of Fate» توسط Jango را خریداری کنید. این فرآیند بدون در نظر گرفتن اینکه کدام NFT را می‌خواهید بخرید مشابه خواهد بود (با فرض اینکه برای خرید مستقیم در دسترس باشد).

پس از انتخاب NFT مورد نظر برای خرید، روی دکمه «اکنون خرید کنید» کلیک کنید.

Screenshot 2021 02 04 at 12.15.53.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

مرحله 3: یک پنجره تأیید باز می شود که از شما می خواهد جزئیات سفارش را دوباره بررسی کنید.

اگر از ادامه کار خوشحال هستید، روی دکمه «ادامه به پرداخت» کلیک کنید تا به مرحله نهایی بروید.

Screenshot 2021 02 04 at 12.18.08.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

مرحله 4: سپس کلیک کیف پول شما ظاهر می شود و از شما می خواهد که تراکنش را تأیید کنید. مجدداً، اگر از ادامه دادن راضی هستید، به سادگی تراکنش را تأیید کنید و پردازش خواهد شد.

پس از تأیید، NFT شما مستقیماً به آدرس اتریوم شما واریز می شود و نگهداری آن متعلق به شما خواهد بود.

توجه: ممکن است بخواهید از خرید NFT های خود در زمان اوج مصرف خودداری کنید – در غیر این صورت ممکن است با هزینه بنزین فوق العاده بالایی مواجه شوید (مطابق مثال ما در زیر).

Screenshot 2021 02 04 at 12.20.50.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران
 
چه کسی در فضای NFT امواج ایجاد می کند؟
CryptoPunks
Webp.net resizeimage7.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران
CryptoPunks یکی از اولین نسخه های NFT است. تصویر: CryptoPunks.

سری CryptoPunks تصاویر پروفایل (PFP) که قدمت آن به سال 2017 بازمی‌گردد ، یکی از اولین پروژه‌های NFT موجود است. CryptoPunks که توسط استودیوی توسعه Larva Labs ایجاد شده است ، مجموعه‌ای از 10000 تصویر هنری 24×24 پیکسلی است که «پانک‌ها» را با ویژگی‌های تصادفی، از جمله جنسیت، پوشش سر و عینک نشان می‌دهد.

CryptoPunks که در ابتدا به صورت رایگان منتشر شد، اکنون مبالغ هنگفتی را در اختیار دارد. در زمان نگارش مقاله، ارزان‌ترین پانک‌ها با مبلغ شش رقمی پیشنهاد می‌شوند، در حالی که کمیاب‌ترین پانک‌ها، از جمله بیگانگان، میمون‌ها و زامبی‌ها، میلیون‌ها دلار به فروش می‌رسند. حتی غول پرداخت ویزا نیز وارد عمل شده و CryptoPunk  را به عنوان بخشی از مجموعه “مصنوعات تجاری تاریخی” خود خریداری کرده است. طی 60 سال گذشته، ویزا مجموعه‌ای از مصنوعات تجاری تاریخی ساخته است – از کارت‌های اعتباری کاغذی اولیه گرفته تا دستگاه زیپ زاپ. امروز که وارد عصر جدیدی از تجارت NFT می‌شویم .

 

اما  با CryptoPunks چه کاری می توانید انجام دهید ؟

 آنها عمدتاً برای “انعطاف” استفاده می شوند – نشان دادن عضویت در یک برادری انحصاری، با صاحبان استفاده از آنها به عنوان آواتار در سایت های رسانه های اجتماعی. در واقع، این شوق باعث شده است که توییتر برنامه‌هایی را برای تأیید آواتارهای NFT اجرا کند تا از ارسال تصاویر ذخیره‌شده CryptoPunk به‌عنوان یک معامله واقعی جلوگیری کند. و ما می‌توانیم آنها را به زودی روی صفحه نقره‌ای ببینیم. Larva Labs  با آژانس یونایتد تلنت قراردادی امضا کرده است تا بتواند ویژگی‌های آن را به فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و غیره بیاورد.

Bored Ape Yacht Club
bored ape sothebys auction nft winner.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران
Bored Ape Yacht Club یک سری محدود از NFT های مبتنی بر اتریوم است. تصویر: Bored Ape Yacht Club

مانند CryptoPunks، Bored Ape Yacht Club مجموعه‌ای از آواتارهای NFT است که در این مورد به شکل میمون‌هایی بی‌علاقه ظاهر می‌شوند. و همچنین مانند CryptoPunks، 10000 مورد از آنها وجود دارد، هر یک دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها هستند که به‌طور تصادفی تولید شده‌اند، و یک جامعه پر رونق در اطراف آنها شکل گرفته است.

شاید مهم‌تر از همه، داشتن Bored Ape NFT شما را واجد شرایط دریافت NFT‌های اضافی مانند Bored Ape Kennel Club (یک سری از NFT‌های سگ) و Mutant Ape Yacht Club (یک سری از میمون‌های جهش‌یافته) می‌کند. آن را به‌عنوان بلیتی برای یک باشگاه انحصاری در نظر بگیرید که امتیازاتی را برای اعضا ارائه می‌کند.

justin bieber bored ape gID 1.jpg - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

بزرگترین صاحبان NFT مشهور در باشگاه قایق بادبانی Bored Ape

CryptoPunks ممکن است روند تصویر نمایه NFT را آغاز کرده باشد، اما Bored Ape Yacht Club حتی در حال نفوذ قوی‌تری به مجموعه‌دارانی است که عمیقاً در فرهنگ رمزنگاری غرق نشده‌اند. یوگا ال…

 

 

این باشگاه انحصاری در سال گذشته به طور فزاینده‌ای انحصاری شده است، با تعداد فزاینده‌ای از سلبریتی‌ها که Bored Apes را جذب می‌کنند – از جمله امینم ، اسنوپ داگ و استفان کری . مانند Larva Labs CryptoPunks، آزمايشگاه يوگا، خالق Bored Ape Yacht Club ، نمايندگي هاليوود را تضمين كرده است ، با چشم به گسترش نام تجاري به فيلم، تلويزيون و ساير قالب هاي سرگرمي.

آیا می دانستید؟

در دسامبر 2021، کف قیمت NFT های Bored Ape برای اولین بار از CryptoPunks پیشی گرفت ، که نشانه ای از محبوبیت روزافزون مجموعه PFP است.

Axie Infinity
axie screen1.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران
Axie Infinity شما را می بیند که هیولاهای بامزه ای را برای مبارزه با آنها جمع آوری می کنید. تصویر: Axie Infinity

کلکسیون های NFT مانند CryptoPunks و Bored Apes یک چیز هستند، اما توکن های غیر قابل تعویض کاربردهای بسیار متنوعی دارند – یکی از آنها نمایش اشیاء دیجیتال در بازی های ویدیویی است. و بزرگترین بازی ویدیویی NFT در حال حاضر Axie Infinity است که با حجم معاملات بیش از 2.5 میلیارد دلار به پرمعامله ترین مجموعه NFT تا کنون در سه ماهه سوم 2021 تبدیل شد.

بازی به خودی خود یک بازی به سبک پوکمون است که در آن شما هیولاهای بامزه ای به نام Axies را جمع آوری می کنید، آنها را در نبردها در برابر یکدیگر قرار می دهید و آنها را برای ایجاد Axies جدید پرورش می دهید. مکانیک «بازی برای کسب درآمد» بازی باعث شده است که بازیکنان کشورهایی مانند فیلیپین از طریق پرورش و تجارت Axies امرار معاش کنند با این حال، خود بازی دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است ، و با معامله Axies فردی با صدها دلار، جمع آوری یک تیم برای شروع کار ارزان نیست.

 

NFT و DeFi

توکن‌های غیرقابل تعویض نیز در یکی از جذاب‌ترین و مبتکرانه‌ترین فضاهای ارزهای دیجیتال، یعنی فضای غیرمتمرکز مالی ( DeFi ) موج ایجاد می‌کنند.

یک نمونه از نحوه استفاده از NFT ها در DeFi Aavegotchi است ، یک استارت آپ آزمایشی که توسط DeFi بازار پول Aave تامین مالی می شود . Aavegotchis مجموعه‌های رمزنگاری NFT هستند که در دنیای بازی استفاده می‌شوند. هر Aavegotchi همچنین توکن‌های Aave را به عنوان وثیقه در داخل خود دارد، به این معنی که هر کدام بازدهی Aave را ایجاد می‌کنند. اگر مالک سهام آنها را منحل کند، Aavegotchi ناپدید می شود.

سرویس دیگری که با هدف ایجاد پل ارتباطی بین DeFi و NFT انجام می‌شود، Rarible است ، یک برنامه غیرمتمرکز (یا dapp ) که به کاربران امکان می‌دهد آثار هنری دیجیتال را در بازار راریبل بفروشند.

در جولای 2020، راریبل RARI را راه‌اندازی کرد، یک توکن حکومتی که برای پاداش دادن به سازندگان و مجموعه‌داران استفاده می‌شود. آن را فقط می توان از طریق مشارکت فعال در پلت فرم به دست آورد .

 

پیشرفت های اخیر

فضای NFT در سال 2021 رشد انفجاری داشت، با حجم معاملات در سه ماهه سوم به 10.67 میلیارد دلار، طبق DappRadar – یک افزایش سالانه بیش از 38000٪. در ماه آگوست، برترین بازار NFT OpenSea حجم معاملات بیش از 75 میلیون دلار را در یک روز ثبت کرد که بیشتر از  کل  حجم معاملات خود در سال 2020 است.

dappradar.com dapp industry report q3 2021 overview nft trading volumes bn usd 1088x484 1.png - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران
حجم معاملات NFT، 2021. تصویر: Dappradar

در همین حین، NFTها شروع به معامله با مبالغ چشمگیر کردند. در مارس 2021، هنرمند دیجیتال Beeple یک اثر هنری NFT را به قیمت 69.3 میلیون دلار در حراجی فروخت و او را یک شبه در ردیف پرفروش ترین هنرمندان زنده قرار داد. CryptoPunks، Bored Apes و Art Blocks میلیون‌ها دلار معامله شدند. موسسات محترمی مانند خانه‌های حراج کریستیز و ساتبی با معطر کردن بازار جدید، از NFT استقبال کرده‌اند، فروش را میزبانی کرده‌اند و (در مورد دومی) پلتفرم NFT خود را راه‌اندازی کرده‌اند . گالری‌های هنری با این پرسش سخت دست و پنجه نرم می‌کنند که چگونه آثار هنری دیجیتال را به نمایش بگذارند .

Webp.net resizeimage 4 1 scaled gID 5.jpg - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

 

حجم معاملات NFT در سه ماهه سوم به 10.67 میلیارد دلار رسید که 700 درصد بیشتر از سه ماهه قبل است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Dappr، حجم معاملات توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سه ماهه سوم سال به 10.67 میلیارد دلار رسید که نسبت به سه ماهه قبل 704 درصد افزایش داشته است.

اخبارNFT ها

2 دقیقه مطالعه

استیون گریوز5 اکتبر 2021

 

پول کلان با نام‌های بزرگ‌تری همراه بود، زیرا هنرمندان و افراد مشهور بر موج شور و شوق NFT سوار شدند. رپر اسنوپ داگ خود را به عنوان یک کلکسیونر NFT معرفی کرد و بلیط NFT را برای یک مهمانی در بازی رمزنگاری The Sandbox منتشر کرد. اشتون کوچر و میلا کونیس کارتون گربه‌های استونر خود را به عنوان NFT راه‌اندازی کردند . و تام بردی، ستاره NFL ، پلتفرم NFT خود را با نام Autograph راه اندازی کرد .

آینده NFT ها

در حال حاضر، بیشتر توجه پیرامون توکن‌های غیرقابل تعویض روی آثار هنری، بازی‌ها و کلکسیون‌های رمزنگاری متمرکز شده است. به طور فزاینده ای، برندهای شناخته شده ، محتوای خود را برای NFT ها مجوز می دهند. بازی فوتبال فانتزی Sorare بیش از 100 باشگاه فوتبال را در پلتفرم خود ثبت کرده است، در حالی که باشگاه هایی مانند Smurfs ، Minecraft ، و Doctor Who از BBC همگی به عنوان NFT رندر شده اند. توییتر مجموعه NFT های خود را در ژوئن 2021 راه اندازی کرد. ماه‌ها بعد، اعلام کرد که قصد دارد آواتارهای NFT کاربران را تأیید کند .

برای بازی، توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند برای نمایش آیتم‌های درون بازی مانند پوسته‌ها استفاده شوند، که به طور بالقوه به آن‌ها اجازه می‌دهد به بازی‌های جدید منتقل شوند یا با بازیکنان دیگر معامله شوند.

با این حال، پتانسیل آنها بسیار گسترده تر است. برنامه های کاربردی ممکن شامل حق چاپ و مالکیت معنوی، فروش بلیط، و فروش و تجارت بازی های ویدئویی، موسیقی و فیلم است. در سپتامبر 2021، فیلم هیجان انگیز Zero Contact به اولین فیلم بلندی تبدیل شد که به عنوان NFT اکران شد. هفته‌ها بعد، فیلم هیجان‌انگیز « Lockdown » با مضمون همه‌گیر از همین رویه پیروی کرد. در اکتبر، پلتفرم NFT تام بریدی Autograph یک موسیقی عمودی راه اندازی کرد که The Weeknd اولین امضای آن بود.

 

شرکت‌های بازی‌های ویدیویی از امکانات NFT استفاده کرده‌اند و یوبی‌سافت، ناشر Assassin’s Creed، اولین شرکت بزرگ بازی است که NFT‌های درون‌بازی را در اواخر سال 2021 راه‌اندازی می‌کند. سایر شرکت‌های بازی از جمله کونامی ، NFT‌ها را آزمایش کرده‌اند، اما بسیاری از گیمرها همچنان نسبت به این فناوری بدبین هستند. ; در دسامبر 2021، توسعه دهنده GSC Game World برنامه های خود را برای گنجاندن NFT های درون بازی در بازی STALKER 2: Heart of Chernobyl، به دنبال واکنش گسترده در بین طرفداران، کنار گذاشت.

همچنین انتظار می‌رود NFT‌ها به یک جزء کلیدی متاورس تبدیل شوند، دنیای مجازی پایدار و مشترک که در آن کاربران می‌توانند به‌عنوان آواتارهای سه‌بعدی تعامل داشته باشند. شرکت‌هایی مانند متا ( سابق فیسبوک )، آدیداس ، نایک و سامسونگ همگی وارد دنیای متاورز شده‌اند و انتظار می‌رود که برندهای بیشتری از این روش پیروی کنند.

پلتفرم‌های متاورس مانند Decentraland و The Sandbox در حال حاضر از NFT برای نمایش قطعه‌های زمین مجازی و آیتم‌های درون بازی مانند لباس برای آواتارها استفاده می‌کنند. گام بعدی به سمت یک متاورس واحد و پایدار احتمالاً از قابلیت همکاری NFTها استفاده می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد آیتم‌های مجازی را بین پلتفرم‌های متاورس مختلف جابه‌جا کنند.

gaming metaverse ripple xrp gID 4.jpg - کلیات - اخبار و منابع NFT ها به زبان ساده | اولین بازار NFT ایران

 

NFT ها کلیدی برای دسترسی به متاورس و فراتر از آن خواهند بود

برای بسیاری، اصطلاح NFT تصاویری از آثار هنری دیجیتال و کلکسیون‌ها را تداعی می‌کند که با مبالغ غیرمنتظره‌ای به نظر می‌رسد. اما دیوانگی هنر دیجیتال منعکس کننده یک مورد استفاده قانع کننده است، این …

 

توکن‌های غیرقابل تعویض، پتانسیل ایجاد توکن‌های امنیتی و توکن‌سازی دارایی‌های دیجیتال و دنیای واقعی را افزایش می‌دهند. دارایی‌های فیزیکی مانند دارایی را می‌توان برای مالکیت کسری یا مشترک تبدیل کرد. اگر این توکن‌های امنیتی غیرقابل تعویض باشند، مالکیت بر دارایی کاملاً قابل ردیابی و واضح است، حتی اگر فقط توکن‌هایی که مالکیت بخشی را نشان می‌دهند فروخته شوند.

کاربرد بیشتر توکن‌های غیرقابل تعویض می‌تواند شامل صدور گواهینامه برای صلاحیت‌ها، مجوز نرم‌افزار، ضمانت‌نامه‌ها و حتی گواهی تولد و فوت باشد. قرارداد هوشمند یک توکن غیر قابل تعویض به طور غیرقابل تغییر هویت گیرنده یا مالک را ثابت می کند و می تواند برای سهولت دسترسی و نمایندگی در یک کیف پول دیجیتال ذخیره شود. یک روز، کیف‌پول‌های دیجیتال ما می‌تواند حاوی مدرکی برای هر گواهی، مجوز و دارایی‌ای باشد که ما در اختیار داریم.

 
 
 
منبع : بازار NFT ایران
 

 

نیما ثانی سوال پرسید فوریه 14, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1267 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات