کشاورزی مدرن و انقلاب صنعت 2020

0

کشاورزی مدرن
19 مارس 2020

 

فناوری و روشهای جدید کشاورزی که انقلابی در صنعت ایجاد خواهد کرد.

کشاورزی و کشاورزی از قدیمی ترین و مهمترین حرفه های جهان هستند. از ابتدای بشریت ، نیاکان ما کشف کردند که کشاورزی ، در شکل اولیه خود در آن زمان ، منبع اصلی غذایی آنها بود. از آن زمان ، کشاورزی به لطف فن آوری های مختلف راهی طولانی در چگونگی کشاورزی و پرورش محصولات را طی کرده است.

با این حال ، به نظر می رسد که بشریت در برابر مشکلات غذایی بسیار چالش برانگیز است. اول از همه ، ما در حال حاضر با بسیاری از نگرانی های زیست محیطی روبرو هستیم که باعث می شود متخصصان معتقد باشند حاصلخیزی خاک به سرعت در حال کاهش است . و بدیهی است که این امر تأثیر عمده ای در تولید مواد غذایی خواهد داشت.

ثانیاً ، اعتقاد بر این است که تا سال 2050 ، جمعیت جهانی تقریباً به 10 میلیارد نفر خواهد رسید. و همینطور که سیستم کشاورزی فعلی ما پابرجاست ، کارشناسان معتقدند که ما قادر به تولید مواد غذایی کافی برای تغذیه همه نخواهیم بود. در واقع ، کارشناسان معتقدند که تولید جهانی غذا باید تا سال 2050 70٪ افزایش یابد تا پاسخگوی نیازهای رشد جمعیت باشد. کاملا تکان دهنده و زخم دار ، درست است؟

بنابراین ، آیا چیزی وجود دارد که به ما کمک کند این مشکلات را قبل از اینکه منجر به کمبود جهانی وضعیت غذایی شوند ، برطرف کنیم؟ خوب ، ما می گوییم که امروز ، تکنولوژی کشاورزی بهترین شرط ماست. و ، طی یک قرن گذشته ، به نظر می رسد که استفاده از فناوری در این بخش به سرعت در سراسر جهان افزایش می یابد.

صنعت کشاورزی 5 تریلیون دلاری در حال حاضر در دنیا به سمت فناوری روی آورده است تا در تولید مواد غذایی بهتر شود. از فناوری هایی که به ما کمک می کند از زمین کمتری برای تولید محصولات بیشتر استفاده کنیم و فناوری هایی که به طور قابل توجهی بر بهره وری و عملکرد آن مناطق تحت تأثیر تأثیر می گذارند ، فناوری در آینده کشاورزی را بسیار متفاوت نشان می دهد.

بیایید برخی از ابتکاری ترین فن آوری ها و روش های کشاورزی را بررسی کنیم که در آینده می توانند غذا را در بشقاب شما قرار دهند.

کشاورزی عمودی در محیط داخلی

مفهوم کشاورزی عمودی هرچند که اکنون عجیب به نظر برسد ، این یک روش ابتکاری برای تولید مواد غذایی در مناطقی است که خاک کم است یا زمین های قابل کشت برای تولید مواد غذایی کافی نیست. به علاوه ، این روش کشاورزی همچنین مشکل کمبود آب را برطرف می کند زیرا نیاز آب را تا 70٪ کاهش می دهد. بعلاوه ، با استفاده از قفسه های در حال رشد که بصورت عمودی نصب شده اند ، کشاورزی عمودی در فضای داخلی میزان فضای زمین مورد نیاز برای رشد گیاهان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این روش کشاورزی به ویژه برای محیط های چالش برانگیز مانند بیابان ها ، دامنه کوه ها ، و مشخصاً مناطق شهری و شهرها بسیار مفید است. و ، بیشتر مزارع عمودی یا هیدروپونیک یا ایروپونیک هستند. خبر خوب این است که هر دو نوع نیاز به استفاده از خاک ندارند ، به این معنی که گیاهان را نمی توان بدون توجه به حاصلخیزی خاک در محل رشد داد.

علاوه بر این ، این روش کشاورزی همچنین می تواند راه حل کمبود نیروی کار در صنعت کشاورزی باشد که این روزها اتفاق می افتد. از ربات ها می توان برای پردازش کلیه مراحل از برداشت تا کاشت و تدارکات استفاده کرد.

اتوماسیون مزرعه

کاری را که برای برداشت و کاشت 3 هکتار زمین با دست باید انجام دهید ، تصور کنید. واقعاً ناکارآمد ، طاقت فرسا و اتلاف وقت خواهد بود ، درست است؟ حال ، تصور کنید که فقط باید یک ربات یا هواپیمای بدون سرنشین را کار کنید تا همه این کارها را برای شما انجام دهد. خیلی ساده ، درسته؟

خوب ، به لطف پیشرفت های جدید در فناوری ، کشاورزان اکنون به ابزاری دسترسی دارند که می تواند به آنها کمک کند تمام کارهای کشاورزی را در زمان کمتری ، با کارآیی بیشتر و با کاهش هزینه انجام دهند. از رباتیک و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا نرم افزار دید رایانه ای ، اینها تنها چند نمونه از فن آوری های مدرن کشاورزی است که به چرخه تولید محصول یا دام کمک می کند.

گلخانه های مدرن

در طول دهه گذشته ، صنعت گلخانه رشد بزرگی را از امکانات در مقیاس کوچک ، که عمدتا توسط محققان استفاده می شود ، به تاسیسات بزرگ تجربه کرده است که به عنوان یک رقیب برابر برای کشاورزی متعارف زمینی است. امروزه کل بازار گلخانه ای جهانی فقط هر ساله بیش از 350 میلیارد دلار سبزیجات تولید می کند.

همانطور که انتظار می رفت ، گلخانه های مدرن امروزی با استفاده از فناوری هایی مانند چراغ های LED یا سیستم های کنترل خودکار ، برای ایجاد شرایط مناسب برای تولید مواد غذایی ، به طور فزاینده ای در فناوری تبدیل می شوند.

اکنون ، جدا از اینکه پایدارتر از کشاورزی در زمین است ، گلخانه ها همچنین خطر تأثیرات منفی آب و هوا را به حداقل می رسانند. به عنوان مثال ، گیاهان از یخ زدگی یا تخریب در اثر بارندگی شدید محافظت می شوند. همانطور که کارشناسان کارگزاران بیمه دلیبان توضیح می دهند ، کشاورزان سنتی با خطر دائمی از بین رفتن محصولات خود مقابله می کنند ، به خصوص با شرایط سریع آب و هوایی امروز

بنابراین ، گلخانه ها نیز یک راه حل عالی برای به حداقل رساندن این خطرات و ایمن نگه داشتن تولید مواد غذایی هستند.

باغ های حلقه ای

چه کسی تصور می کرد سالها پیش باغهای ما به شکل یک حلقه درآیند؟ به احتمال زیاد هیچ کس خوب ، کسی به جز متخصص Alexandru Predonu که یک راه حل مبتکرانه و زیبا را طراحی کرده است که می تواند آینده ای برای کشاورزی پایدار باشد. باغ رینگ ، که در سانتا مونیکا ، کالیفرنیا وجود دارد ، از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی چرخش های خود و تولید آب آشامیدنی تمیز و محصولات غذایی استفاده می کند.

باغ دوار از 100٪ انرژی خورشیدی برای شیرین سازی آب دریا و چرخش برای آبیاری گیاهان استفاده می کند. سیستم طراحی شده توسط Alexandru Predonu تا 98٪ آب کمتری نسبت به روشهای معمول کشاورزی مصرف می کند و بدون نیاز به سموم دفع آفات و کودها تا 30٪ محصول بیشتر می دهد.

اگرچه باغ حلقه هنوز در مرحله مفهومی خود است ، اما اعتقاد بر این است که نوآوری بزرگی برای آینده کشاورزی است.

باغ های پشت بام

تا به حال به فکر پرورش گیاهان خود در خانه افتاده اید اما مجالی برای این کار ندارید؟ در پشت بام ساختمان شما چطور؟

این روزها باغ های پشت بام شتاب بیشتری می گیرند ، به ویژه در مناطق شهری که زمین محدودی وجود دارد که می تواند برای کشاورزی استفاده شود. به علاوه ، باغ های پشت بام فقط یک راه حل عالی برای تأمین تقاضای روزافزون برای تولید مواد غذایی نیستند. آنها همچنین یک راه حل عالی برای بهبود چشم اندازهای شهری و کاهش آلودگی هوای شهری و بهبود کیفیت هوا هستند.

رسمی است: با گذشت زمان کشاورزی تغییرات زیادی کرده است. و به لطف همه این نوآوری ها در کشاورزی ، امیدوارم که بشریت از چالش تولید مواد غذایی برای جمعیت در حال رشد در شرایط آب و هوایی نه چندان مساعد عبور کند.

ترجمه شده از مقالات تخصصی خارجی در راستای کمک به ایران و ایرانی .

منبع : industrytoday.com

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها991 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات