کدام عنصر جزء عناصر پرمصرف و ضروری است که از طریق برنامه کودی به گیاه نمی رسد ؟

1

شرح عنصر پرمصرف و ضروری که از طریقه برنامه کودی به گیاه نمیرسد .

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2019
گذاشتن نظر
1

عناصر لازم یا ضروری (Essential Elements)، هستند. آرنون و اسکات (1939) سه معیار را برای ضروری بودن یک عنصر عنوان نموده اند. این سه معیار عبارت است از :

— گیاه بدون آن عنصر قادر به تکمیل چرخه حیات خود نباشد.
— وظیفه آن عنصر توسط عنصر دیگری قابل انجام و جایگزینی نباشد.
— عنصر مستقیماً در متابولیسم و تغذیه گیاه نقش داشته باشد.

براساس معیارهای فوق تا کنون 16 عنصر برای رشد و نمو گیاهان ضروری تشخیص داده شده است. کربن، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، گوگرد، آهن، منگنز، روی، مس، بر، مولیبدن و کلر شانزده عنصر ضروری مورد نیاز گیاهان هستند. سه عنصر اول یعنی کربن، اکسیژن و هیدروژن قسمت اعظم ماده خشک گیاهی (60 تا 90 درصد ) را تشکیل می دهند و کمبود آنها به جز در مورد کمبود آب دیده نمی شود. این سه عنصر عمدتاً از طریق آب و هوا تامین می شوند. سه عنصر فوق همراه با شش عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم (عناصر کودی) ، کلسیم و منیزیم (عناصر آهکی) و گوگرد عناصر غذایی پر مصرف یا پر نیاز برای گیاهان هستند. و هفت عنصر دیگر یعنی آهن، منگنز، روی، مس، بر، مولیبدن و کلر عناصر غذایی کم مصرف یا کم نیاز یا ریز مغذی هستند.(البته بعضی از منابع نیکل و کبالت را نیز جزء عناصر کم مصرف قلمداد می کنند) گیاهان همانگونه که بدون عناصر پر مصرف قادر به ادامه حیات نیستند ، بدون استفاده از عناصر غذایی کم مصرف نیز قادر به ادامه حیات نخواهند بود. تفاوت عمده ای که این عناصر با عناصر پر نیاز دارند این است که این عناصر در مقایسه با عناصر پر نیاز به مقدار کمتری مورد نیاز گیاهان هستند.بعبارت دیگر تفاوت این دو دسته در مقدار نیاز گیاهان به آنها است.اما ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم، جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند.
%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF %D8%B9%D9%86%D8%A7%D8%B5%D8%B1 %D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C %D8%AF%D8%B1 %DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86 - کدام عنصر جزء عناصر پرمصرف و ضروری است که از طریق برنامه کودی به گیاه نمی رسد ؟

حسین قدیری پاسخ ویرایش شده اکتبر 14, 2019
گذاشتن نظر
0

سپاس فراوان از شما

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2019
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها4784 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات