کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

1.73Kهوش مصنوعی
0

کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 6, 2020
گذاشتن نظر
1

کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

گرچه ممکن است بیشتر اخبار مربوط به هوش مصنوعی (AI) جدید باشد ، اما این مفهوم بیش از 60 سال است که وجود دارد. جان مک کارتی ، دانشمند رایانه ای آمریکایی ، معروف به “پدر هوش مصنوعی” ، اصطلاح “هوش مصنوعی” را در دهه 1950 ابداع کرد و باعث شد محققان در سراسر ایالات متحده برای پردازش معادلات و قضیه ها به یادگیری رایانه بپردازند.

در دهه 1960 ، دانشمندان کامپیوتر شروع به ساخت ماشین هایی مشابه ربات ها کردند و اولین ربات انسان نما در ژاپن در سال 1972 ساخته شد. متأسفانه به دلیل عدم پیشرفت در فن آوری داده ها و مدت زمان بین اواسط دهه 1970 و اوایل دهه 1990 شاهد افت جدی در توسعه بود.

اما در دهه 1990 کامپیوترها از پیشرفت بیشتری برخوردار شدند. قابلیت های فناوری و هوش مصنوعی به ثمر نشست و از آن به بعد سر به فلک می کشد. فناوری هوشمند طی چند دهه گذشته انقلابی در صنایع بی شماری ایجاد کرده است و اکنون ، معماری به سمت لیفت صورت متمرکز بر فناوری است.
هوش مصنوعی در معماری
پذیرش هوش مصنوعی ، به ویژه در صنایع خلاق ، موانعی دارد. برخی از طراحان نگران جایگزینی هوش مصنوعی به کارگران انسانی هستند. با توجه به اینکه هدف هوش مصنوعی ایجاد ماشین ها یا برنامه هایی است که بتوانند خود جهت دهی و یاد بگیرند ، این نگرانی منطقی است. با این حال ، اکثر کارشناسان موافقت می کنند هوش مصنوعی این امکان را دارد که معماری را آسان تر ، کارآمدتر و حتی ایمن تر کند.

رایانه ها در حل مشکلات با پاسخ های روشن سرآمد هستند. خرد کردن داده ها و انجام کارهای تکراری ، که باعث می شود انسان خلاقیت بیشتری داشته باشد و روی مشکلات بازتر کار کند – و از نظر طراحی معماری هیچ کمبودی وجود ندارد.

برای این منظور ، در اینجا هفت راهی وجود دارد که هوش مصنوعی در حال تغییر زمینه معماری است.
1. کارایی بهتر ساختمان را کاوش کنید
1 3 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

ابزارها و برنامه های نرم افزاری اکنون می توانند محاسبات ساختمان و تجزیه و تحلیل محیط را به یک کار ساده تبدیل کنند. این روزها اطلاعات زیادی در دسترس انگشتان معمار است که دستیابی به اطلاعاتی مانند داده های دما و آب و هوا ، رتبه بندی مواد و موارد دیگر – که در غیر اینصورت جمع آوری آنها به زمان قابل توجهی نیاز دارد – با سهولت بیشتری انجام می شود.

فناوری هوشمند همچنین به معماران راهی می دهد تا بتوانند در طراحی خود پایداری ایجاد کنند. راه حل هایی مانند روشنایی هوشمند یا سیستم های مدیریت هوشمند طوفان را می توان در نقشه های اصلی طراحی کرد ، پایداری بهتر را از ابتدا تضمین کنید.

هیچ یک از اینها حتی یک دهه پیش نیز ممکن نبود. اما با گسترش فناوری ، این امکان را به كارهای كوچكتر می دهد تا پروژه های بزرگتری را به عهده بگیرند ، زیرا آنها می توانند به اینترنت و تمام منابع موجود در نوك انگشتان خود برای تهیه پیشنهادات ضربه بزنند.
2. سریعتر از نقطه A به نقطه B بروید
2 1 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

وقتی صحبت از برنامه ریزی ساختمان می شود ، استفاده از میانبر ممکن است ایده خوبی نباشد. اما هوش مصنوعی می تواند از طریق مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) ، زمان لازم برای برنامه ریزی و طراحی سازه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد .

طراحی با کمک رایانه (CAD) در ایجاد مدلهای 2 و 3-بعدی ساختمان بسیار مثر بوده است ، اما BIM این مرحله را یک گام فراتر می برد و شامل اطلاعات محصول ، زمان و هزینه می باشد و تمام گستردگی یک پروژه را به معمار می بخشد. BIM با سایر برنامه های نرم افزاری طراحی همکاری می کند تا تصویری کامل از یک سازه شامل طراحی مفهومی ، طراحی دقیق ، تجزیه و تحلیل ، اسناد ، ساخت ، ساخت ، بهره برداری و نگهداری پس از احداث ساختمان و حتی برنامه های بازسازی یا تخریب را ارائه دهد.

با بهره گیری مناسب ، هوش مصنوعی می تواند آن داده ها را بگیرد و روندها یا ناکارآمدی ها را شناسایی کند ، به معماران اجازه می دهد پروژه های بهتر و با دوام بیشتری را بدون اتلاف وقت برای تجزیه و تحلیل داده ها طراحی کنند.
3. مشتریان را قبل از ساخت از طریق سازه پیاده روی کنید
9 1 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

درست مانند واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده صنعت بازی های ویدیویی را غافلگیر کرده و اکنون در معماری و طراحی جایگاهی پیدا کرده است. شرکت ها می توانند به مشتریان اجازه دهند بدون نیاز به زمین بازی ، تجربه واقعی در ساختمان پیشنهادی خود داشته باشند . می توان همه چیز را از زیبایی شناسی گرفته تا اصوات شبیه سازی کرد ، و بازخورد را می توان بلافاصله در طراحی پیاده کرد – قبل از اینکه پول برای مواد یا ساخت و ساز صرف شود.
4. روند ساخت را به روز کنید
7 1 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

حدود هفت درصد از نیروی کار جهان در صنعت ساخت و ساز است ، با این وجود به طور سنتی یکی از کمترین صنایع پیشرفته از نظر فنی بوده است. اما پتانسیل زیادی برای ادغام هوش مصنوعی در ساخت وجود دارد و می تواند هزینه های ساختمان را تا بیست درصد کاهش دهد .

علاوه بر استفاده از ماشین آلات ساختمانی خودمختار یا نیمه مستقل برای کمک به حفاری و کارهای آماده سازی ، رایانه ها می توانند سایت های شغلی را تجزیه و تحلیل کنند و عوامل بالقوه خطر را شناسایی کنند ، خطرات ایمنی را کاهش دهند و تأخیرهایی را که ممکن است ایجاد کنند.
5. ساختمان ها را از امنیت بیشتری برخوردار کنید
4 2 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

مدت هاست که مشاغل ، دفاتر و دانشگاه ها از امنیت ویدئو برای نظارت بر رفت و آمد استفاده می کنند ، اما حجم بالای فیلم جمع آوری شده به این معنی است که اگر کسی از این ویدئو عبور نکند ، ممکن است همه چیز از دست برود. از طرف دیگر ، یک سیستم امنیتی هوشمند که در یک ساختمان ادغام شده است ، می تواند به سرعت فعالیت های مشکوک را اسکن کرده و به صورت خودکار تشخیص دهد و هشدارهایی را برای صاحبان ساختمان ارسال کند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند به صورت سیستم های قفل هوشمند مورد استفاده قرار گیرد ، که می تواند دسترسی به مناطق خاص را محدود کند ، مگر اینکه کاربر دارای کارت کلید یا کد باشد.
6. بهینه سازی ساختمان را بهینه کنید
8 1 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

سیستم عامل های مدیریت انرژی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند الگوی استفاده را برای ایجاد شرایط ایده آل برای مستاجرها ، هم در مصرف انرژی و هم در صرفه جویی در هزینه تعیین کنند. ترموستات Nest نمونه ای از این سیستم هاست که در بین مصرف کنندگان محبوب شده است – این سیستم برای نگهداری ساختمان در دمای مناسب و بهینه سازگار است و در صورت افت دما یا افزایش درجه خطرناک می تواند کاربران را هشدار دهد.

دستگاه های هوش مصنوعی همچنین می توانند داده های حسگرها را گرفته و تجزیه و تحلیل کنند تا نشت یا اختلال عملکرد را کنترل کنند. آنها نگه داشتن زنجیرهای مربوط به عملکرد و کارایی ساختمان را بیش از هر زمان دیگری آسان می کنند.
7. طراحی اطلاعات برای تعامل در مقیاس بزرگ
6 1 - کاربرد هوش مصنوعی در معماری چیست ؟

در سراسر دنیا ، فیدهای ویدئویی داده هایی را درباره رفتار و الگوی استفاده افراد جمع آوری می کنند. به عنوان مثال ، هوش مصنوعی در حال حاضر برای بهینه سازی جریان در موزه ها و فرودگاه ها استفاده می شود. با بالا بردن این سطح ، شرکت ها می توانند ساختمان هایی را طراحی کنند که برای ایجاد کل شهرهای هوشمند بر اساس نحوه تعامل مردم با محیط پیرامون و احساس آنها در فضاهای عمومی ادغام شوند.

از دیوار بزرگ چین گرفته تا اهرام مصر ، نوآوری در معماری تماماً استفاده از حداکثر فناوری موجود بود. همزمان با تکامل نیازها و فناوری بشر ، هوش مصنوعی آماده است تا دستاوردهای معماری بشریت را به سطح بالاتری برساند.

اجرای پروژه های تخصصی هوش مصنوعی با مشاوره رایگان سلول پیشتاز

منبع : blog.dormakaba.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1732 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات