کاربرد هوش مصنوعی در اقتصاد

1.73Kهوش مصنوعی
0

کاربرد هوش مصنوعی در اقتصاد

ما اخبار مربوط به هوش مصنوعی را در همه جا می بینیم. بعضی اوقات ، هیجان اطراف هوش مصنوعی را می بینیم و گاهی مقالاتی را می بینیم که در مورد چگونگی جایگزینی یا نابودی هوش مصنوعی در مشاغل ما صحبت می کنند. ما همچنین می بینیم که مقاله گاه به گاه در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی انسان را از بین می برد صحبت می کند.

در این مقاله ، من در مورد یک هوش عمومی مصنوعی یا یک هوش مصنوعی شیطانی که می خواهد بشریت را نابود کند ، بحث نخواهم کرد . من روی هوش مصنوعی فعلی تمرکز خواهم کرد که بیشتر مبتنی بر الگوریتم هایی است که می توانند پیش بینی ها را انجام دهند و در مورد چگونگی اقتصاد هوش مصنوعی و تأثیر آن بر تجارت صحبت خواهم کرد. همچنین می خواهم ذکر کنم که محتوای این مقاله بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است (و این نویسنده برای مطالعه بیشتر به وی توصیه می کند) دستگاههای پیش بینی: اقتصاد ساده هوش مصنوعی و انسان + ماشین: تجسم دوباره در عصر هوش مصنوعی .

این مقاله به سه قسمت اصلی تقسیم شده است:

  • در تکامل فناوری ، من مختصر به گذشته و شباهت های آن با عصر هوش مصنوعی می پردازم.
  • در استراتژی ، من بحث خواهم کرد که چگونه یک دقت پیش بینی بالاتر ممکن است بر استراتژی ها و مدل های تجاری تأثیر بگذارد.
  • در تعامل انسان و هوش مصنوعی ، من در مورد اینکه انسان چگونه می تواند AI را تکمیل کند و چگونه AI می تواند مکمل تلاش های انسان باشد بحث خواهم کرد.

تکامل فناوری
قبل از رفتن به جلو ، من می خواهم درباره شباهت های برخی از وقایع تاریخی که مشابه آنچه که ما امروز درباره هوش مصنوعی فکر می کنیم ، بحث کنم. من چند نمونه از چگونگی تغییر استفاده از فن آوری خاص در ذهنیت ما بیان خواهم کرد. چگونه از حساب پایه به شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی تخصصی رسیدیم ؟
عصر رایانه های الکترونیکی
آنچه کامپیوترها به بهترین وجهی انجام می دهند حساب است. قبل از رایانه هایی که اکنون می شناسیم ، اصطلاح “رایانه” برای افرادی استفاده می شد که رایانه های واقعی را انجام می دهند ، که ما اکنون آن را ” کامپیوتر انسان ” می نامیم .

با پیشرفت تکنولوژی ، رایانه ارزان و سریعتر شد و ما به همه چیز از نظر حساب فکر کردیم. عکاسی مثال خوبی است – از نظر تاریخی ، تغییر یا استفاده از جلوه های بصری بر روی عکس ها یک واکنش شیمیایی بود. با این حال ، اکنون ما از الگوریتم های قابل دسترسی برای هنرمندان و عکاسان از طریق مجموعه های نرم افزاری برای اعمال ریاضیات جلوه های عکس استفاده می کنیم.

این یک نمونه عالی از نحوه تفکر ما است که وقتی هزینه یک کالا / خدمات کاهش می یابد. ما فکر می کنیم که چگونه مشکلات فعلی خود را از نظر این فناوری جدید حل کنیم. AI نیز همین است.
عصر اینترنت
وقتی اینترنت به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت ، تحرکات عظیمی در صنایع مختلف ایجاد کرد و همه اینها مربوط به کاهش هزینه در مناطق مختلف بود. به عنوان مثال ، هزینه توزیع کالاها و خدمات ارزان شد و این باعث تولد صنعت تجارت الکترونیکی شد. شرکت ها ، سرانجام ، استراتژی های خود را تغییر دادند و یا زنده ماندند یا مردند.

هنگامی که هزینه یک کالا یا خدمات کاهش می یابد ، ما بیشتر از آن استفاده می کنیم ، و این را می توان برای وب نیز مشاهده کرد. این همچنین ذهنیت ما را تغییر می دهد و کل صنایع را به صورت آنلاین منتقل می کنیم. در بالای تجارت الکترونیکی ، نمونه دیگری را می توان در استفاده از موتورهای جستجو مشاهده کرد. ما دیگر از دائرlopالمعارف ها برای جستجوی اطلاعات استفاده نمی کنیم بلکه در عوض از گوگل یا سایر موتورهای جستجو استفاده می کنیم.
عصر هوش مصنوعی
هزینه هوش مصنوعی از نظر قدرت محاسبه و از نظر ابزار ارزان تر می شود. هر ابزار / کتابخانه جدید به توسعه دهندگان یادگیری ماشین کمک می کند تا زمان کمتری را برای مشکلات پیش بینی صرف کنند. به عنوان مثال ، TensorFlow ، AutoML یا حتی scikit گوگل می تواند به عنوان نمونه هایی برای این منظور نشان داده شود. ما همچنین می توانیم افزایش استفاده از محاسبات GPU را به عنوان تصویری از کاهش هزینه AI نشان دهیم.

پیش بینی فروش سه ماهه بعدی یک شرکت یک مسئله پیش بینی آشکار است ، اما توسعه یک وسیله نقلیه خودمختار یک مشکل پیش بینی یک دهه پیش نبود. کاهش هزینه در هوش مصنوعی ، طرز تفکر ما را تغییر می دهد ، به این معنی که ما شروع به فکر کردن روی مشکلات مختلف به عنوان یک مشکل پیش بینی کردیم. ما قبلاً از وسایل نقلیه خودمختار در محیط های کنترل شده مانند کارخانه ها استفاده می کردیم ، جایی که می توان با استفاده از if-elseشرایط برنامه نویسی وسیله نقلیه را برنامه ریزی کرد. تغییر طرز تفکر و توجه به این مسئله به عنوان یک مشکل پیش بینی به مهندسان کمک کرد تا اتومبیل های خودمختاری تولید کنند که در طبیعت نیز قابل استفاده است.

این اساساً نحوه کارکرد آن است. یک مهندس یک هوش مصنوعی را آموزش داد که انسان در شرایط مختلف چه می کند ، و این امکان تولید یک نرم افزار پردازنده را فراهم می کند که به رانندگان اجازه می دهد هزاران مایل به جای خستگی بعد از چند صد ماشین از ماشین استفاده کنند. هوش مصنوعی یاد گرفت که انسان چه کاری انجام می دهد و شروع به پیش بینی آنچه باید انجام دهد داد. این یک نمونه بسیار خوب از تفکر درباره یک مسئله از نظر پیش بینی است.
استراتژی
در اینجا یک سوال اساسی وجود دارد: آیا هوش مصنوعی بر استراتژی و مدل های تجاری شرکت ها تأثیر می گذارد؟ اگر فکر می کنید هوش مصنوعی به عنوان ابزاری پیش بینی کننده است که به شما کمک می کند تا برخی تصمیمات را بگیرید ، ممکن است مشخص نباشد که چگونه بر استراتژی خالص تأثیر می گذارد ، زیرا فقط ابزار دیگری است که به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید. اما ، اگر شروع می کنید به هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار پیش بینی فکر کنید که می تواند با دقت بالا پیش بینی کند ، این ممکن است خود استراتژی ها را تغییر دهد. در کتاب پیش بینی ماشین آلات: اقتصاد ساده هوش مصنوعی یک مثال عالی وجود دارد .

من معتقدم ما می توانیم فقط با فکر کردن در مورد اتفاقاتی که اگر هوش مصنوعی بتواند با دقت بالاتری پیش بینی کند ، می توانیم روی آزمایشات فکری بیشتری مانند مثال قبلی آمازون کار کنیم.
تعامل انسانی و هوش مصنوعی
تعامل انسان و هوش مصنوعی در آینده چگونه تکامل می یابد؟ آیا آنها مسابقه می دهند یا اینکه با هم کار خواهند کرد؟ من با جستجوی کتاب انسان + ماشین: تجدیدنظر در کار در عصر هوش مصنوعی ، به این س focus الات می پردازم . به گفته نویسندگان ، سناریوهایی وجود دارد که انسان مکمل هوش مصنوعی باشد و هوش مصنوعی مکمل انسان باشد.
انسانها AI را تکمیل می کنند
انسان ها می توانند در سه زمینه آموزش ، توضیح و پایداری ، هوش مصنوعی را تکمیل کنند.
آموزش
هوش مصنوعی برای یادگیری به داده هایی نیاز دارد که به آن مرحله آموزش می گویند ، بنابراین می تواند پیش بینی کند.

در آینده ، ما ممکن است عوامل آموزشی داشته باشیم که منحصراً بر آموزش AI مبتنی بر الزامات آن تجارت متمرکز شده اند. اگر کارخانه باشد ، یک عامل آموزش می تواند مسئول آموزش یک ربات باشد. اگر این تجارت تجارت الکترونیکی باشد ، یک عامل آموزش می تواند مسئول جمع آوری داده های تاریخی باشد.
توضیح دادن
ما باید بدانیم که چگونه و چرا هوش مصنوعی پاسخی خاص برای یک مسئله خاص ارائه داده است.

به طور کلی ، ما با یک توافق بین توضیح و صحت هوش مصنوعی روبرو هستیم. روشهای هوش مصنوعی جعبه سیاه در مقایسه با روشهایی که به راحتی قابل توضیح هستند دقت بیشتری دارند. حتی اگر ابزارهایی وجود دارند که برای توضیح اینکه چرا هوش مصنوعی جعبه سیاه پیش بینی خاصی انجام داده است ، ممکن است به نقش شغلی نیاز داشته باشیم که بتواند نتایج هوش مصنوعی را درک و توضیح دهد.
پایداری
ما باید مطمئن شویم که هوش مصنوعی مطابق انتظار عمل می کند.

در سال 2015 ، یک روبات در یک کارخانه فولکس واگن یک کارگر را گرفت و او را به طور مهلکی خرد کرد. ممکن است به نقشهایی نیاز داشته باشیم که مسئولیت آنها اطمینان از عملکرد سیستمهای هوش مصنوعی مطابق انتظار باشد.
هوش مصنوعی انسان
پتانسیل هوش مصنوعی به انسان ابرقدرت می بخشد زیرا هوش مصنوعی پیش بینی ها را سریعتر و دقیق تر از هر زمان دیگری انجام می دهد. این ابرقدرتها را می توان در ارزشی بیان کرد که برای یک وضعیت یا عمل معین به ارمغان می آورند.
تقویت
ابزارهای هوش مصنوعی به انسان ها کمک می کند تا قابلیت های انسان بودن را افزایش دهند. در کتاب Human + Machine: Reimagining Work in the Age of AI ، نویسندگان از مثال نرم افزار Autodesk’s Dreamcatcher استفاده می کنند که از الگوریتم های ژنتیک برای تکرار از طریق طراحی های احتمالی استفاده می کند.

یک طراح می تواند به کمک این ابزار یک صندلی سبک ، ارزان و محکم طراحی کند. هوش مصنوعی سعی دارد طرحی را ایجاد کند که بر اساس معیارهای داده شده باشد و نتایج را به طراح ارائه دهد. سپس طراح با استفاده از یکی از طرح های داده شده از خلاقیت خود در آن طرح استفاده می کند تا آخرین لمس ها را انجام دهد.

این همان چیزی است که کامپیوترها به افراد با سن رایانه ارائه می دهند – فقط در یک سطح جدید و هیجان انگیز از نظر نوع کارهایی که AI می تواند به آنها کمک کند.
تعامل داشتن
هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک دستیار برای کمک به مردم از طریق تعامل با آنها عمل کند. Alexa Alexa ، Google Home و Siri اپل نمونه های برجسته ای از این نوع عامل AI تعاملی هستند. هرچه این عوامل با هر بار تکرار بهبود پیدا کنند ، ما بیشتر اوقات استفاده از آنها را شروع خواهیم کرد ، و این همانند نسخه عمیق تری از کاری که با تلفن های هوشمند خود انجام می دهیم ، به بخشی از ما تبدیل می شود. آن عوامل دستیار خصوصی ما خواهند بود و مکمل ما خواهند بود.
تقویت کردن
نمونه هایی از تقویت جسمی با سوخت AI را می توان در کارخانه ها یافت. اگرچه کارخانه ها توسط ربات ها در حال حاضر اداره می شوند ، اما بیشتر آنها سیستم هایی مبتنی بر قاعده هستند و برای ایمنی در قفس قرار می گیرند. ربات ها به انسان به عنوان همکار کمک می کنند و طوری طراحی می شوند که در هنگام کار و کار آزادانه در کارخانه به مردم آسیب نرسانند.
نتیجه
اگرچه برخی نگرانی ها وجود دارد که می گوید “ربات ها کارایی بیشتری دارند ، بنابراین کارگران انسانی در آینده کنار گذاشته می شوند” ، مارکوس شفر ، رئیس برنامه ریزی تولید در مرسدس ، می گوید ، “ما از تلاش برای به حداکثر رساندن اتوماسیون با افرادی که دوباره بخش بزرگی در فرآیندهای صنعتی وجود دارد. ” فن آوری های جدید در کارهای ما تغییرات چشمگیری به وجود می آورند ، اما اختراع گاوآهن نه نیاز کارگران مزرعه را برطرف کرد و نه اختراع رایانه نیاز ریاضیدانان را برطرف کرد. مانند تمام انقلاب های فناوری ، از ظهور هوش مصنوعی برای کمک به بشریت برای دستیابی به الگوی جدید استفاده می شود نه جایگزینی کامل آن.

برای دانش فنی AI بیشتر آماده هستید؟ یک یادگیری عمیق را امتحان کنید تا یاد بگیرید چگونه یک ماشین هوش مصنوعی را برای رانندگی در یک کوه به کوه یاد دهید.

اجرای پروژه های تخصصی هوش مصنوعی با مشاوره رایگان سلول پیشتاز

منبع : www.toptal.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1732 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات