ژسنریا کاردینالیس | تکثیر و پرورش

0

ژسنریا کاردینالیس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

ژسنریا کاردینالیس | تکثیر و پرورش

هیبریدهای مختلف gloxinia نوعی گیاه “انفجار برای جفتک انداختن شما” است. این گیاهان دارای برگهای بزرگ و مخملی هستند که تا حدی یادآور بنفشه آفریقایی با گلهای غول پیکر و زنگوله ای در طیف وسیعی از رنگ های روشن است. آنها به صورت گلهای دوتخته و یک نفره در دسترس هستند و برای میزهای تا حدودی سایه دار قطعه های عالی برای میزها یا گیاهان طوفان ایجاد می کنند.

رشد ژسنریا کاردینالیس به خصوص سخت نیست و اگر بتوانید بنفشه آفریقایی پرورش دهید ، می توانید ژسنریا کاردینالیس فوق العاده ای پرورش دهید. اگرچه آنها گیاهان غده ای هستند که پس از شکوفایی از غده های زیرزمینی دوباره رشد می کنند ، اما احتمالاً بهتر است گیاهان شکفته را کنار بگذارید زیرا آنها هرگز قدرت اولیه خود را پیدا نمی کنند. در میان علاقه مندان به ژسنریا کاردینالیس ، غالباً هدف جمع آوری هرچه بیشتر رنگهای شکل گل است.

شرایط در حال رشد

  • نور: ژسنریا کاردینالیس نور مستقیم خورشید را دوست ندارد و نباید در معرض آن قرار گیرد ، بنابراین نور شدید و غیر مستقیم بهترین است.
  • آب: خاک را در طول فصل رشد و شکوفایی به طور مداوم مرطوب نگه دارید. رطوبت هوا را تأمین کنید ، اما برگها را مستقیماً اسپری نکنید. مه زدگی بیماری های قارچی را تشویق می کند . اگر می خواهید بعد از شکوفه زدن مجدداً بارگیری کنید ، آب را برش دهید و برگها را ببندید ، سپس درون گلدان تازه قرار دهید و بعد از جوانه زدن دوباره آبیاری را شروع کنید.
  • دما: متوسط ​​دما باید بین 70 تا 78 درجه فارنهایت باشد. ژسنریا کاردینالیس گرمای خشک را دوست ندارد.
  • خاک: مخلوط گلدان سست ، خوب تخلیه شده و کمی اسیدی ، مانند گاردنیا یا مخلوط بنفشه آفریقایی بهترین است.
  • کود: بارور در طول فصل رشد با کود مایع و یا کود کنترل انتشار با توجه به دستورالعمل برچسب. کود را در طول خواب کاهش دهید.

تبلیغ

تکثیر ژسنریا کاردینالیس نسبتاً آسان است. می توانید قلمه های برگ را وقتی گیاه بطور فعال در حال رشد است بگیرید و آنها را در ماسه مرطوب یا خاک شروع بذر جوانه بزنید. روش دیگر ، شما می توانید غده ها را در حین بارگیری مجدد تقسیم کنید و قطعات غده ها را به گلدان های جداگانه تقسیم کنید. گفته می شود ، با این حال ، بیشتر ژسنریا کاردینالیس  های مدرن برای تولید گلهای بسیار بزرگ پرورش داده می شوند و پس از تجدید رشد مجدد ، هرگز شکوه اولیه خود را بازیابی نخواهند کرد.

بازنشر کردن

وقتی نوبت به تولید مجدد می رسد ، نباید در زمان رشد ژسنریا کاردینالیس اشتباه گرفته شود. تغییر مکان فقط در اواخر زمستان و هنگامی که فصل رشد سال گذشته انجام می شود ، انجام می شود و برگها از بین می روند. هنگام تهیه مجدد غده ، غده را در گلدان کمی بزرگتر با خاک تازه و کمی اسیدی قرار دهید (به عنوان مثال برای باغچه ها) و آبیاری را از سر بگیرید. برگهای جدید باید از غده جوانه زده و گیاه تا زمان گلدهی مجدد به رشد خود ادامه دهد. گلدهی می تواند در هر زمان از سال اتفاق بیفتد.

انواع

اکثریت قریب به اتفاق ژسنریا کاردینالیس موجود در بازار امروزه ترکیبی از Sinningia speciosa است . با این حال ، با عبور از گیاه Sinningia speciosa با گیاهان دیگر از تیره Sinningia مانند Sinningia regina ، پرورش دهندگان توانسته اند یک کالیدوسکوپ فوق العاده از رنگ ها و اشکال گل ، از جمله گل های راه راه و دوتایی ایجاد کنند.

نکات پرورش دهنده

تصور نکنید که این گیاه پس از توقف گلدهی خود از بین رفته است. این فقط ممکن است از چرخه رشد طبیعی یک گیاه غده ای عبور کند ، که به طور معمول رشد یک برگ رشد از یک غده خشک ، سپس گل ، و دوباره از بین می رود. امروزه می توانید ژسنریا کاردینالیس را از غده های آنها پرورش دهید ، اما از آنجا که گیاهان هرگز شکوه قبلی خود را پیدا نخواهند کرد ، احتمالاً ایده خوبی است که پس از شکوفه زدن ، گیاهان را یکساله بدانید و آنها را دور بریزید.

از نظر محیط های در حال رشد ، ژسنریا کاردینالیس در محیط های روشن ، مرطوب و مرطوب به خوبی عمل می کند ، اما نسبت به کمبود جریان هوا و آب برگ های آنها بسیار حساس است. هر دو باعث پوسیدگی می شوند. همچنین نباید بیشتر از زمان لازم در آب بمانند زیرا این امر باعث پوسیدگی غده می شود. از طرف دیگر ، گیاهانی که بیش از حد خشک شده اند ، برگهای جمع شده را تجربه می کنند. ژسنریا کاردینالیس در معرض شته ها ، گیاهان شپشک ، مگس سفید و ترازو است. گیاهان آلوده را از مجاورت با سایر گیاهان خانگی جدا کرده و دور بریزید. استفاده از اسپری و حشره کش ها معمولاً شکوفه های ظریف را از بین می برد.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1453 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات