چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟

0

چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟

“شما آنچه می کارید درو می کنید” اصطلاح صرف نیست ، بلکه معنای عمیق زیادی برای آن دارد. دانستن فیزیولوژی گیاهان در دوران مدرن تفاوت بین یک کشاورز موفق یا یک عده مبارز خواهد بود. این اساساً مطالعه “نحوه کار گیاه” است و درک اصول می تواند به شما در بهبود عملکرد ، ارزش غذایی ، کاهش هزینه و جلوگیری از هدر رفت منابع کمک کند. پرداختن به کار علمی به شما کمک می کند تا بهترین چیز را از آنچه در اختیار دارید آب بکشید و با مداخلات مدرن الکترونیکی ، کشاورزی آسان تر ، قابل اعتماد و سرگرم کننده است.

1.k%C3%A9p Hand dripping water into a seedling - چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟
منبع: freepik.com

فیزیولوژی گیاه چیست و چرا از اهمیت زیادی برخوردار است؟ 

فیزیولوژی گیاه یک زمینه مطالعه است که در آن انواع تعاملات گیاه مانند زیست توده گیاه ، تنفس ، فتوسنتز ، انتقال هورمون های گیاهی ، پاسخ به مواد شیمیایی ، حرکت آب و غیره مورد بررسی قرار می گیرد. اگر بتوان فیزیولوژی گیاه را در سطوح مختلف ارزیابی کرد ، اقدامات لازم می تواند برای تکمیل ، کانال سازی و هماهنگی ورودی انسان برای افزایش عملکرد از گیاه سازگار شود. در حال حاضر تولید و مدیریت محصول با تراشه های الکترونیکی ، واحدهای کنترل کننده ، حسگرها و مبدل ها آسان است ، به لطف سرمایه گذاری های مدرن مانند Gremon Systems و تخصص آنها در این زمینه ، کشاورزی نمی تواند موفقیت آمیز باشد!

مدیریت رویشی و زایشی 

2.k%C3%A9p vegetative vs generative management - چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟
منبع: protectioncroppingaustralia.com

در حالی که داده هایی که می توانید از یک حسگر الکترونیکی که در مزرعه خود کاشته اید جمع آوری کنید ، می تواند به شما کمک کند تا از نردبان بالا بروید ، تجزیه و تحلیل ، درک و اندازه گیری مناسب کلید اصلی است.

چندین فاکتور اصلی وجود دارد که با همدیگر کشاورزی موفق را تعیین می کنند ، یعنی:

  • کوددهی به خاک
  • کنترل دما
  • کنترل رطوبت
  • تراکم موهای ریشه ای
  • نسبت آب به هوا
  • رسانه های رشد
  • مدیریت شاخ و برگ
  • استراتژی آبیاری

از همه مهم تر تعادل رویشی و تولیدی است به طوری که می توان گیاه را به خوبی تنظیم کرد تا بیشتر منابع خود را برای تولید محصولات زراعی مصرف کند . برای دستیابی به این موفقیت ، تمام فاکتورهای فوق باید در نسبت مناسب قرار داشته باشند یا در غیر این صورت “در تعادل طلایی” ذکر شوند.

شرایط رویشی و زایشی ایده آل چیست؟

شرایط ایده آل به این معنی است که گیاهان برای تولید حداکثر میوه ها مقدار لازم سطح برگ را رشد دهند. آبیاری یکی از فاکتورهای مهم در حالت رویشی است که میزان مناسب نمک و رطوبت محیط را تعیین می کند.

با این حال ، هل دادن گیاه در حالت رویشی برای عملکرد محصول ایده آل نیست ، بنابراین باید از نظر ریز کنترل شود تا به حالت تولید برسد. در این مرحله ، گیاه محصول یا میوه تولید می کند و ایجاد شرایط لازم مانند محیط رشد خیس شدن ، غلظت بالای نمک متعادل ، تأمین آب کافی ، برگ زدایی شدید و غیره نتیجه محصول را تعیین می کند.

چگونه می توان از فیزیولوژی گیاه برای بهینه سازی نتیجه استفاده کرد؟

برای بهینه سازی عملکرد ، باید یک بررسی کلی در مورد فیزیولوژی گیاه داشته باشید. خوب ، ما Trutina Soil را با یک باتری سنسور و مبدل به یک واحد کنترل کننده متصل کرده ایم و جمع آوری و جمع آوری داده ها دور از نگرانی شما نیست.

بهینه سازی تعادل رویشی و زایشی اولین و مهمترین کاری است که باید انجام شود. برای این منظور می توانید عوامل زیر را تغییر دهید:

  • اقلیم
  • سبک
  • توده شاخ و برگ
  • مدیریت مواد مغذی (آبیاری)

با استفاده از Trutina Soil شما قادر خواهید بود مقدار مورد نیاز را بر اساس مقدار آب سبک و خاک رس آبیاری کرده و به سمت تعادل مورد نیاز حرکت دهید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

نقش سیستم های آبیاری در بهبود عملکرد
3.k%C3%A9p data collection of crop production at a tomato farm 3 1024x683 - چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟

آبیاری یا تأمین آب قلب هر کشاورزی است و با Trutina Soil که یک سیستم بهینه سازی آبیاری است ، بهتر از این نیست. غلظت مناسب مواد مغذی یکی از عوامل اصلی است که می تواند به تصمیم گیری انتقال مناسب رویشی تا تولید مثلی کمک کند و تأمین آب نقش مهمی در این امر دارد. رسانه های رشدبه سرعت خشک می شود و غلظت نمک بیشتری را از بین می برد و تعادل را از بین می برد. از طرف دیگر ، اگر نسبت آب و هوا به دلیل آبیاری بیش از حد نامناسب باشد ، ریشه ها کمبود آب را تجربه می کنند. بنابراین یافتن مقدار کافی منبع آب همان چیزی است که Gremon Systems جدا از نظارت و ارزیابی سایر داده های فیزیولوژیکی گیاه به شما کمک می کند. زمانبندی یکی از پارامترهای مهمی است که می تواند در استفاده بهینه از آب توسط گیاه منعکس شود ، جدا از اینکه بالاترین و کمترین مقدار محتوای آب نیز می تواند نقش اساسی داشته باشد.

Trutina Soil – نقش آن چیست؟ 

همانطور که قبلاً ذکر شد ، این یک سیستم آبیاری کاملاً اختصاصی است که می تواند به شما در تنظیم منبع تغذیه برای ماندن در آن نقطه تعادل طلایی کمک کند. این سیستم از سنسورهای مختلفی استفاده می کند که پارامترهای مختلف فیزیولوژیکی و شیمیایی گیاه و محیط اطراف را برای تنظیم جریان آب اندازه گیری می کند.

خاک Trutina شامل:

  1. واحد اصلی Trutina
  2. کنتور حجم آب
  3. EBOX
  4. سنسور EC خاک
  5. سنسور EC آب

4. k%C3%A9p resized - چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟
Trutina ، نصب اختصاصی سیستم آبیاری

اما همیشه انتخاب کاربران برای اضافه کردن حسگرهای دیگری مانند پیرانومتر ، ماژول زیست توده و غیره است. با این نصب ، شما می توانید از وضعیت فیزیولوژیکی دقیق گیاه مطلع شوید و همچنین می توانید عملکرد محصول را نیز متمایل کنید. اطلاعات بیشتر در مورد حسگرهای نظارت بر رشد گیاهان را در اینجا بخوانید .

چگونه از آن استفاده کنیم و چه کسی باید از آن استفاده کند؟

دریافت خاک Trutina ماژول اینجا از سیستم Gremon و نصب در گلخانه خود را. به همین سادگی! از آنجا که مداخله دستی مورد نیاز بسیار کمتر است ، احتمال خطا ، کارآیی ایده آل و نزدیک به برداشت نظری نتایج است. کشاورزان گلخانه ای Trutina کشاورزان گلخانه ای را هدف قرار می دهند که کشاورزی مهار شده دارند ، که کنترل آن جمع و جورتر است و آسان است. از آنجا که رایانه ای است ، نتایج قابل مقایسه یا بهتر از کشاورزی در مزرعه است. کاربر در هر زمان می تواند فاکتورهای فیزیولوژیکی را تغییر دهد تا نتیجه دلخواه را بدست آورد و تنظیمات واحد کنترل را نیز سفارشی کند. مزایای این موارد عبارتند از:

  • کاهش هزینه
  • جلوگیری از اتلاف منابع
  • قابل تنظیم
  • نصب آسان
  • کیفیت بهبود یافته
  • بدیهی است که عملکرد بالاتر

چگونه می توان نتایج و مزایای محصول را بررسی کرد؟ در چه زمانی می توانید از آن بهره مند شوید؟ 

5.k%C3%A9p Farmer monitoring result data of irrigation system  1 1024x683 - چگونه فیزیولوژی گیاه بر کارایی تأثیر می گذارد؟

بررسی نتایج می تواند با لذت بردن از سود یا قدردانی از بازده بالاتر به روش مرسوم تری انجام شود. این یک مد کاملاً جدید و در عین حال کاملاً علمی مداخله کشاورزی است که بر اساس بازخورد کار می کند. کشت محصولات در سرتاسر جهان به دلیل عوامل زیادی مانند آلودگی کود ، اثر گلخانه ای ، کم آبیاری ، کمبود در زمین های کشاورزی و غیره با رکود مواجه است. در این زمینه ، محصولات Gremon System به شما کمک می کند تا از آنچه به دست آورده اید بهترین بهره را ببرید. از آنجا که محصولات بازه زمانی عملکرد را تغییر نمی دهند ، می توانید از نتایج مشابه محصولات گلخانه ای متداول لذت ببرید ، اما با تولید و کیفیت بهتر نیمی از آن را صرف می کنید.

نتیجه گیری

طراحان این محصول برای معرفی پیشرفته ترین فریم های الکترونیکی که به حسگرها کمک می کنند تا نیازهای شما در زمینه کشاورزی را تکیه کنند ، مسیری طولانی را از کشاورزی مرسوم طی کرده اند. Trutina Soil یک سیستم تنظیم کننده نظارت بر انباشت است که از بازخورد پارامترهای مربوط به فیزیولوژی گیاه برای تنظیم دقیق آبیاری در نتیجه با بهبود عملکرد و کاهش هزینه استفاده می کند. یافتن حد وسط بین مراحل رویشی و زایشی یکی از روشهای دستیابی این سیستم به نتایج مطلوب است. در اینجا هیچ یک از منابع در عوض صرفه جویی نمی شوند و به کمک رایانه سازی عاقلانه استفاده می شوند. می توانید نتایج کامپایل شده ای را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود بدست آورید و به شما این امکان را می دهد تا محصولات خود را در 7 24 7 ثبت کنید.

در راستای پاسخ تخصصی به سوالات مطالب از منابع خارجی استخراج و ترجمه فارسی شده است . موفق و پیروز باشید .

منبع : gremonsystems.com

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده ژوئن 23, 2023
گذاشتن نظر
0

فیزیولوژی گیاه، به عنوان شاخه‌ای از علوم گیاهی، به بررسی فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاهان، از جمله جذب و انتقال آب و مواد مغذی، فتوسنتز، تنفس، رشد و توسعه گیاهان، می‌پردازد. بررسی این فرآیندها و مکانیزم‌های مرتبط با آن‌ها، به ما کمک می‌کند تا بهترین شرایط رشد و توسعه گیاهان را درک کنیم و با بهبود این شرایط، کارایی گیاهان را بهبود بخشیم.

مثلاً، در خصوص جذب و انتقال آب و مواد مغذی در گیاهان، فیزیولوژی گیاه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چطور آب و مواد مغذی بهترین شکل ممکن در گیاهان جذب و انتقال پیدا می‌کنند. با بهبود این فرآیندها، گیاهان بهتر و سریعتر رشد می‌کنند و در نتیجه، تولید محصولات بیشتری داریم.

همچنین، فیزیولوژی گیاه به ما کمک می‌کند تا بهترین شرایط فتوسنتز در گیاهان را درک کنیم. فتوسنتز، فرایندی است که در آن گیاه با استفاده از نور خورشید، دی اکسید کربن و آب، انرژی را به دست می‌آورد. با بهبود شرایط فتوسنتز، می‌توانیم تولید محصولات گیاهی را افزایش دهیم.

در مورد تنفس گیاهان نیز، فیزیولوژی گیاه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چگونه گیاهان انرژی را از مواد غذایی به دست می‌آورند و از این انرژی برای رشد و توسعه خود استفاده می‌کنند. با بهبود شرایط تنفس گیاهان، می‌توانیم رشد و توسعه آن‌ها را بهبود بخشیم و تولید محصولات بیشتری داشته باشیم.

به طور کلی، فیزیولوژی گیاه با بررسی فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاهان، به ما کمک می‌کند تا بهترین شرایط رشد و توسعه گیاهان را درک کنیم و با بهبود این شرایط، کارایی گیاهان را بهبود بخشیم و تولید محصولات بیشتری داشته باشیم.

Mohammad rahmani سوال پاسخ داده شده ژوئن 23, 2023
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1105 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات