چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

0

چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

1.k%C3%A9p data sensors of Trutina in a tomato greenhouse 1024x682 - چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه شیوه های کشاورزی می تواند تغییری در سود کلی ایجاد کند؟ وقتی کشاورزی یک کار تجاری است ، همه چیز در مورد گرفتن بهترین کمک ممکن است ، و آنجاست که فناوری محاسبات وارد می شود.

کشاورزی دقیق عبارت است از بهینه سازی روش کشاورزی با توجه به فاکتورهای مختلف مانند ، الگوی آب و هوا ، ویژگی های خاک ، موقعیت مکانی و غیره. ورودی ها به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا استفاده از مواد اولیه را بهینه کنند و همزمان عملکرد را افزایش دهند. با وجود بسیاری از فن آوری ها که در اطراف جمع آوری داده ها وجود دارد ، مشکلی نیست ، بنابراین تولید هوشمند به جای انتخاب به یک نیاز تبدیل می شود. در کشاورزی دقیق ، به لطف پشتیبانی از محاسبات مانند GPS ، نظارت بر هواپیماهای بدون سرنشین ، ردیابی باران و غیره ، کشاورزان علاقه بیشتری به طراحی پروتکل کشاورزی دارند که تمام جنبه های طبیعت را تصور می کند. کشاورزی مبتنی بر داده دارای داده های تولید شده زیادی است که باید مرتب شود ، تجزیه و تحلیل شود ، و ذخیره می شود. به همین دلیل مدیریت داده ها در کشاورزی برای تقویت بهتر آن نیاز به یک تقویت اضافی دارد.

کشاورزی مبتنی بر داده چیست؟

کشاورزی مبتنی بر داده اساس کار کشاورزی مدرن است که ترکیبی از فناوری محاسبات و روش کشاورزی متداول برای بهبود کارایی است. داده های مختلفی از زمین تا آسمان جمع آوری می شود که روی رشد محصول تأثیر می گذارد. این داده ها با استفاده از نرم افزار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و تفسیر دستی آن اجرا می شود ، بنابراین این امر بیشتر از ” محصولات زراعی ” به ” تولید داده ” تبدیل می شود . از آنجا که بسیاری از داده ها درگیر مدیریت هستند ، از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل است که یک سازمان و اظهارنظر در مورد مدیریت داده بسیار مهم است. تا آنجا که به علوم زراعی مربوط می شود ، کشاورزی دقیق بهترین شانس است که مدیریت داده برای آن یک قسمت حیاتی است.  

چگونه کار می کند؟
2.k%C3%A9p Data driven agriculture 1024x682 - چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

کشاورزی دقیق در محصولات زراعی و در بخشهای گلخانه ای متفاوت است. در یک گلخانه می توانید امکان مداخله در فن آوری (آبیاری ، آب و هوا و …) را داشته باشید.

در کشاورزی دقیق ، تمام داده های گیاهی تراکم محیطی با استفاده از انواع حسگرها جمع آوری می شود. به عنوان مثال ، داده های حسگر و / یا ماهواره اطلاعاتی در مورد الگوی آب و هوا ، ردیابی باران ، مشخصات باد و غیره ارائه می دهند. به همین ترتیب ، یک کشاورز می تواند داده های زیادی را جمع آوری کند که به تنظیم دقیق نیازهای محصول کمک می کند. در روزهای اولیه رقمی سازی در کشاورزی ، جریان داده ها محرمانه بود و محدود به مخاطبان کمتری بود. اما در سناریوی فعلی ، قابلیت دسترسی به داده ها بسیار پیشرفت کرده است و مدیریت داده های مزرعه را به یک علم جداگانه تبدیل کرده است. بنابراین ، دسترسی افراد به داده های حیاتی بسیار گسترده تر است.

در گذشته ، کشاورزان ارتباط بسیار محدودی با داده های دیجیتال داشتند ، و به همین ترتیب تعداد کمی از آنها از سنسورها یا ابزارهای پیشرفته دیگری برای بهبود کیفیت کشاورزی استفاده می کردند. فقط جریان اطلاعات ممکن است از یک ارگان محلی یا اداره کشاورزی حاصل شود که داده ها را از مutesسسات / مقامات مربوطه جمع آوری کند. با گذشت زمان ، دستگاه های ارتباطی بیشتری وارد عمل شدند که منجر به بهبود جریان داده ها می شود ، که هنوز هم تأثیر کمتری دارند.  

زمانی است که سنسورها و رایانه ها وارد کشاورزی می شوند ، دوران کشاورزی هوشمند آغاز شده است. اکنون می توان جریان داده را مستقیماً با کشاورز هماهنگ کرد و همچنین کشاورز می تواند داده های خود را برای کمک به رشد دیگران به اشتراک بگذارد.

داده ها از منابع مختلف سرازیر می شوند و ذخیره آنها چالش اصلی است. به دو روش می توانید داده های عظیمی را که در زمینه کشاورزی دقیق جمع آوری می شوند ذخیره کنید.

  1. سرور محلی: کشاورز نیاز به صرف سرمایه هنگفتی برای ایجاد یک سرور محلی برای ذخیره داده ها دارد ، اما می تواند بدون نیاز به اینترنت در هر زمان به اطلاعات دسترسی پیدا کند. حریم خصوصی داده ها همچنین در حافظه محلی مبتنی بر سرور ایمن هستند. اما ممکن است به دلیل موقعیت داخلی ، در معرض از دست دادن داده ها در شرایط فاجعه باشد.
  1. سرور ابری: سرمایه بسیار کمی مورد نیاز است و پس از خرید فضای ابری ، شما خوب می توانید کار خود را انجام دهید. از همه داده ها به صورت لحظه ای پشتیبان تهیه می شود و در صورت درخواست کاربر از هرجای کره زمین ، فراخوانی می شود. انتشار نسخه جدید نرم افزار می تواند آسان تر و سریعتر باشد.

چگونه برای کشاورزان مفید است؟
3.k%C3%A9p Gardener using data driven solution in greenhouse 1024x682 - چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

کشت محصول تحت تأثیر صدها عامل است و فقط تعداد کمی از آنها توسط کشاورز قابل کنترل هستند. برای برداشت موفقیت آمیز ، طبیعتاً باید به استراحت برکت داده شود. این زمینه ، حداقل در این دوره کاملاً درست نیست و تمام اعتبارات مربوط به علوم کشاورزی است. کشاورزی دقیق پیشرفته ترین فناوری است که با موفقیت موفق ترین رویکرد در کشاورزی مدرن است. داشتن انبوهی از داده ها که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رشد گیاه تأثیر می گذارند یک دارایی کشاورزی است. این داده های کشاورزی را می توان با استفاده از نرم افزارهای تخصصی ، به عنوان مثال ، ” Trutina ” توسط Gremon Systems ، تجزیه و تحلیل کرد و از این طریق به شما در روند تصمیم گیری کمک کرد. سنجش از دور می تواند به کشاورزان کمک کند تا روش کوددهی را برای کاهش هدر رفت برنامه ریزی کنند. مدیریت داده های مزرعهدر صورت بیمه محصولات کشاورزی بسیار مهم خواهد بود. به همین ترتیب ، مدیریت داده ها دارای مزایای زیادی است و گاهی بسیار حیاتی است ، خصوصاً به این دلیل که فن آوری های جدید حسگر میلیون ها داده را فراهم می کنند ، که فقط با مداخله انسان نمی توانند مدیریت شوند.

انواع داده های کشاورزی

داده های کشاورزی را می توان در چهار دسته طبقه بندی کرد . تمام كشاورزان مدرن بسته به نوع كشاورزی ، مدت زمان ، محصول و غیره تا حدودی به این داده ها وابسته هستند و بنابراین كشاورزی مبتنی بر داده را به كشاورزی مدرن نیاز می دهد.

  چهار دسته عبارتند از:

  1. نهادهای تحقیقاتی: از نهادهای تحقیقاتی مانند م institutionsسسات ، دانشگاه ها و مدارس کشاورزی که مطالعات علمی گسترده ای در مورد شیوه های کشاورزی و پیشرفت ها انجام می دهند.
  2. مقامات دولتی / غیردولتی: هر کشور دارای یک مقام دولتی محلی و مرکزی است که جریان اطلاعات را از دولت به کشاورزان هدایت می کند. کمک سازمان های غیردولتی در ارتقا فن آوری های کشاورزی در آینده و کار برای کمک به کشاورزان.
  3. مدیریت پروژه (داخلی): برخی از اطلاعات مهم از بخش مدیریت پروژه داخلی ، به ویژه در یک تنظیم دقیق کشاورزی به دست می آیند. برای مثال: – “Trutina” یک ارائه دهنده داده داخلی است که متشکل از یک سری حسگرها و نرم افزار است که داده های مهم مربوط به خاک را جمع آوری می کند.
  4. خدمات تجاری: خدمات هواپیماهای بدون سرنشین ، آژانس های ترویجی ، خدمات مالی و غیره داده های زیادی تولید می کنند که در تعیین موفقیت بسیار مهم هستند.

چگونه Gremon Systems بار کاربر را کاهش می دهد؟
4.k%C3%A9p Data farming with Insight manager dashboard 683x1024 - چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم؟

Gremon Systems یکی از پیشگامان حوزه کشاورزی دقیق با تمرکز بر گلخانه ها است. بینش عمیق آنها در مورد کشاورزی در آینده آنها را به سمت طراحی پیشرفته ترین فن آوری ها برای کمک به کشاورزان سوق داد. تمام محصولاتی مانند “Insight Manager” ، “Trutina” ، “Trutina Soil” و ” Crop Monitor ” بسیار فشرده هستند و به کشاورز در روند تصمیم گیری کمک می کنند بدون هیچ گونه خطایی. بعلاوه پشتوانه علمی در فلسفه طراحی هر یک از این محصولات ، به GS کمک کرد تا توسعه واقعی فناوری مزرعه در آینده را به دنیای کشاورزی مرسوم توسعه دهد.

یک نمایش عالی برتری فناوری توسط GS نحوه ارزیابی و تجزیه و تحلیل تابش خورشید است. آنها از یک الگوریتم پیچیده استفاده می کنند که برای تعیین سطح آبیاری و استراتژی آب و هوایی ، داده هایی مانند طلوع خورشید ، غروب آفتاب و خروج از سنسور را جمع می کند. این یک داده کوچک می تواند با صرفه جویی در مصرف آب و کود تا 15٪ بر عملکرد تأثیر بگذارد! تمام مدیریت داده های آنها با یک سرور مرکزی مبتنی بر cloud همگام سازی شده است تا بتوان با استفاده از تنظیم پارامترهای محلی در دو قسمت مختلف جهان از آن استفاده کرد و محصولات GS را همه کاره کرد.

کشاورزی دقیق به عنوان یک آینده

کشاورزی دقیق چیز مهم بعدی در دنیای horti است و Gremon Systems با مجموعه محصولات مبتنی بر سنسور و سیستم مدیریت داده مبتنی بر سرور ابری ، در این روش کشاورزی داده محور سهم قابل تقدیری داشته است. این روش به جای اینکه یک تکنیک باشد ، یک استراتژی جدید کشاورزی است که “IoT” و فناوری محاسبات را برای کارآمدتر ساختن کشاورزی از هر زمان دیگری ، “IoT” می کند. بنابراین ، کشاورزی دقیق هوشمندترین سرمایه گذاری در کشاورزی خواهد بود که اکنون می توانید انجام دهید زیرا ادغام کامپیوتر در زندگی روزمره ما رقابت خود را آغاز کرده است.

مطالب برگرفته از سایت های خارجی میباشد و در راستای پاسخ به سوال چگونه داده های کشاورزی را هوشمندانه مدیریت کنیم مقاله ترجمه شده در اختیار شما عزیزان هم وطن .

منبع : gremonsystems.com

 

حسین قدیری سوال پرسید اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1281 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات