چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟

در حال رشد نشا های قوی
منبع: Soupstock / Dreamstime.com

غذای آماده: چرخه باغ داخلی سالم و مثمرثمر با نشا های قوی شروع می شود. در اینجا چند نکته اساسی برای تکثیر وجود دارد که به گیاهان شما کمک می کند تا به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود برسند.

شروع نیرومند گیاهان اولین قدم مهم برای دستیابی به موفقیت در باغ داخلی شماست. اگر نشا های شما ضعیف و رنگ پریده باشند ممکن است در انتقال از بین بروند . نشا ها حتی اگر زنده بمانند ، ممکن است هرگز به پتانسیل ژنتیکی واقعی خود نرسند ، بنابراین رعایت چند اصل ازدیاد ارزش زمان و تلاش را دارد.

قبل از شروع بذرهای خود را خیس کنید

در صورت امکان ، بهتر است از دانه های تازه ای که در یک مکان تاریک و خنک نگهداری شده اند استفاده کنید. دانه های تازه مملو از نشاسته و مواد مغذی ذخیره شده هستند و معمولاً در صورت داشتن رطوبت و گرمای کافی ، سرعت جوانه زنی خوبی دارند.

[caption id="attachment_53262" align="aligncenter" width="361"]اصول خیساندن بذر نشا خیساندن بذر نشا[/caption]

دانه های قدیمی برای نشا

اگر دانه های قدیمی تر یا دانه هایی دارید که در شرایط ایده آل ذخیره نشده اند ، باید چند احتیاط اضافی انجام شود.

استفاده از عصاره های جلبک برای عملکرد بهتر

عصاره های جلبک باعث می شود که بذر بسیار خوبی برای دانه های پیر خیس بخورد ، زیرا جلبک دریایی مملو از هورمون های رشد طبیعی است و حاوی عناصر کمیاب مفید بسیاری است. یکی از هورمون های موجود در عصاره جلبک دریایی ، اسید جیبریلیک نام دارد. در طبیعت ، اسید جیبریلیک باعث ترشح آنزیم هایی در بذر می شود که روند جوانه زنی را آغاز می کنند. خیساندن بذرها به مدت یک شب در عصاره های جلبک دریایی ممکن است سرعت جوانه زنی را تا 30٪ بهبود بخشد.

در کاربردهای هیدروپونیک ، مکعب های استارتر پشم سنگ برای انتخاب بذرها گزینه خوبی است. یک ورق مکعب استارتر از سنگ استون کاملاً در یک سینی نشا استاندارد قرار می گیرد و از ظرفیت مناسب نگهداری هوا تا آب برخوردار است. فقط قبل از کاشت مطمئن شوید که سنگ را با آب تنظیم شده با pH تهویه می کنید.

[caption id="attachment_53264" align="aligncenter" width="363"]کشات نشا هیدروپونیک پرسش و پاسخ کاشت نشا هیدروپونیک[/caption]

بهترین نتیجه در کاشت نشا

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، مکعب های استارتر را برای مدت چند دقیقه در آب با PH حدود 5/5 خیس کنید. محلول تهویه گرد و غبار سنگ آهک باقی مانده از فرآیند تولید را خنثی می کند و رطوبت زیادی را برای جوانه زنی بذرها فراهم می کند. آب اضافی را بریزید تا پشم سنگ در یک گلدان آب ننشیند ، سپس به راحتی یک دانه را در هر مکعب شروع کنید.

به نشا های خود یک نور تمام طیف بدهید

همچنین بهتر است سینی نشا را با پلاستیک گنبدی دارای رطوبت بپوشانید و سینی را زیر چراغ های تمام طیف ( فلورسنت ) قرار دهید. گنبد رطوبت نسبی موجود در سینی تکثیر را در حدود 98٪ حفظ می کند - ایده آل برای جوانه زنی بذرها - و چراغ های تمام طیف باعث می شود تا پس از جوانه زدن گیاهچه ها از کشش و ضعف جلوگیری کنند . نشا ها به شدت نور زیاد احتیاج ندارند . دو لامپ فلورسنت استاندارد روی یک سینی نشا کافی است ، اما بسیاری از باغبانان ، از جمله من ، چهار لامپ را ترجیح می دهند.

لامپ های رشد فلورسنت با طیف کامل بهترین عملکرد را دارند. انتهای آبی طیف باعث می شود که نشا ها کوتاه و پر است و انتهای قرمز طیف به تحریک رشد ریشه کمک می کند. فقط کافی است لامپ ها را چند اینچ بالاتر از نوک رشد قرار دهید و لامپ ها را در صورت لزوم بلند کنید. همچنین به یاد داشته باشید که بعد از جوانه زدن و رشد بذرها ، گنبد پلاستیکی روی سینی نشا را از بین ببرید. بیش از حد طولانی نگه داشتن پلاستیک روی سینی نشا می تواند محیطی را برای عوامل بیماری زای قارچی ایجاد کند.

[caption id="attachment_53265" align="aligncenter" width="364"]پرسش و پاسخ لامپ مناسب رشد نشا و گیاهان لامپ رشد نشا[/caption]

نشا های خود را در دمای مناسب قرار دهید

گرمای پایین نیز به خصوص برای جوانه زدن بذرهای گرمسیری مفید است. بیشتر تشک های گرمایشی برای تأمین دمای 78 درجه فارنهایت در کارخانه تنظیم می شوند. دمای گرم به فعال شدن آنزیم هایی مانند آمیلاز ، آنزیمی که نشاسته را به قند تجزیه می کند ، کمک می کند و انرژی لازم برای تقسیم و رشد سلول را فراهم می کند.

نرم افزار تبدیل دما کلیک کنید

نکته مهم دما برای محصولات با آب و هوای خنک ( کاهو ، اسفناج و ... )

به یاد داشته باشید که هنگام جوانه زدن نشا با آب و هوای خنک مانند کاهو و اسفناج از گرمای پایین استفاده نکنید. دمای گرم در واقع از جوانه زنی در محصولات با آب و هوای سرد جلوگیری می کند. بسته های دانه خود را از نظر ملاحظات خاص دیگر بررسی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است برخی از بذرها قبل از جوانه زنی نیاز به عمل آوری سرد داشته باشند و چند بذر بومی قبل از جوانه زنی باید خراشیده شوند یا با اسید تیمار شوند. خوشبختانه اکثر بذرهای انواع باغچه با کمی درمان خاص جوانه زدن آسان است.

کم کردن دمای آب و محیط پس از جوانه زدن بذر ها

بعد از جوانه زدن بذرها ، باید حرارت پایین را کاهش داد یا از بین برد. هرچه دمای آب گرمتر باشد ، آب اکسیژن محلول کمتری را در خود نگه می دارد. به یاد داشته باشید ، آبیاری بیش از حد نیست که باعث از بین رفتن گیاه می شود ، بلکه کمبود اکسیژن است.

اگر دمای آب بیش از 78 درجه فارنهایت باشد ، نمی تواند اکسیژن محلول را به اندازه کافی نگه دارد و محیطی را برای قارچ های بی هوازی ایجاد می کند. قارچ های بی هوازی در آب راکد و فاقد اکسیژن رشد می کنند و آنها بیماری بدی هستند که باعث پوسیدگی ریشه می شوند. پس از جوانه زدن بذرها ، سعی کنید درجه حرارت آب را بین 68 تا 75 درجه فارنهایت حفظ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کودهای اولیه برای نشا ها

بذرها حاوی کلیه مواد معدنی و غذایی لازم برای شروع رشد نشا هستند ، بنابراین می توان آنها را فقط با آب به جوانه اسپری کرد . با وجود ظهور اولین برگهای واقعی ، آنها به کود اولیه احتیاج دارند . اولین برگهایی که از دانه خارج می شوند ، برگهای واقعی نیستند . آنها برگهای جنینی هستند که در داخل دانه تشکیل می شوند. دسته دوم برگها اولین برگهای واقعی گیاه هستند. هنگامی که آنها ظاهر می شوند ، به این معنی است که نشا به طور فعال در حال رشد است و آماده یک کود خفیف است.

توصیه مهم استفاده از کود میکرو برای چند هفته اول

در طی چند هفته اول ، از کودی با طیف کامل استفاده کنید که شامل عناصر کمیاب مانند آهن ، مس ، منگنز و روی باشد. ردیابی فلزات ، فاکتورهایی هستند که در واقع آنزیم های مورد استفاده برای فتوسنتز و متابولیسم سلولی را روشن می کنند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که PH در محدوده کمی اسیدی ، جایی بین 5.8 تا 4.4 نگه داشته شده است.

اگر pH خیلی بیشتر از 6.5 افزایش یابد ، آهن برای نشا در دسترس قرار نمی گیرد. آهن یک کاتالیزور برای تشکیل کلروفیل است که برای فتوسنتز ضروری است.

اگر pH به بالاتر از 7.5 برسد ، همه کاتالیزورهای فلزی از دسترس خارج می شوند و می توانند رشد جدید را کاهش دهند. به عنوان مثال روی ، آنزیم های لازم برای تولید ایندول-3-استیک اسید (IAA) - هورمون رشد مسئول شروع تولید ریشه را فعال می کند.

فسفر کافی نیز برای سریعتر ریشه زایی و استقرار بهتر گیاه مهم است. فسفر عنصر انرژی است. این فرآیند ریشه زایی را انرژی می بخشد و فسفر اضافی در بیشتر کودهای اولیه تجاری وجود دارد. فقط با کمی فسفر اضافی می توان ریشه های بیشتری تا 20٪ مشاهده کرد.

محرک های ریشه ای برای نشا ها

کودهای آغازین کلیه مواد معدنی ضروری گیاهچه ها را تأمین می کنند ، اما محرک های زیستی آلی به جذب مواد معدنی کمک می کنند. به عنوان مثال ، اسیدهای هیومیک و فولویک به جذب آهن و سایر مواد معدنی کمیاب کمک می کنند. اسید هیومیک یک کلاتور میانی است. "چلا" به معنی "پنجه" است ، بنابراین مولکول های اسید هیومیک مانند یک پنجه به یون های معدنی متصل می شوند ، آنها را به اندازه کافی محکم نگه می دارد تا در خاک قفل نشوند ، اما به اندازه کافی آزاد است تا آنها را به موهای ریشه در صورت تقاضا آزاد کند. اسیدهای هیومیک و فولویک همچنین به خنثی سازی PH کمک می کنند. در طبیعت ، اسیدهای هیومیک باعث افزایش pH خاک های اسیدی و کاهش PH خاک های قلیایی می شوند.

برای کسب نتیجه بهتر در تولید نشا راهکار زیر را مطالعه کنید

برای حتی نتایج بهتر ، اسید هیومیک را با عصاره جلبک دریایی ترکیب کنید. وقتی اسید هیومیک و جلبک دریایی با هم در نسبت 5: 2 استفاده شوند ، 50٪ بهتر از هر یک از محصولات کار می کنند. این ترکیب رشد ریشه را تحریک کرده ، رشد جانبی بیشتر و توده ریشه بیشتری تولید می کند. عصاره جلبک دریایی همچنین حاوی ویتامین B و اسیدهای آمینه است که متابولیسم سلولی را تحریک می کند و با جذب مواد معدنی بیشتر کمک می کند.

به عنوان مثال ، برخی از آمینو اسیدها سلولهای ریشه را تحریک می کنند تا کانالهای یونی کلسیم را باز کنند و اجازه می دهند یونهای کلسیم هزاران برابر سریعتر از اسمز ساده جذب شوند. کلسیم به نشا ها کمک می کند تا ساقه های ضخیم تر و دیواره های سلولی قوی تری ایجاد شوند. به علاوه ، کلسیم آنزیم هایی را که هورمون های رشد را به نوک رشد می رساند ، فعال می کند.

تلقیح میکروبی برای نشا ( درمان و پیشگیری )

درمان نشا با مواد تلقیحی میکروبی نیز ایده خوبی است. برخی از میکروب ها نیتروژن را از هوا فیکس کرده و به گیاه می رسانند ، برخی دیگر فسفر را محلول می کنند و برخی دیگر مواد محافظتی گیاه و هورمون های ریشه زایی تولید می کنند. به عنوان مثال ، برخی از میکروارگانیسم ها اسید آمینه تریپتوفان را در سطح ریشه ها تولید می کنند. سلولهای ریشه تریپتوفان را به راحتی جذب کرده و به برگها منتقل می کنند و در آنجا به IAA تبدیل می شود. سپس IAA به ریشه ها نشا پمپ می شود تا رشد موهای ریشه جدید را تحریک کند.

میکروب های مفید نیز سیدروفور تولید می کنند. کلمه siderophore به معنای واقعی کلمه "حامل آهن" است. سیدروفورها که یکی از قوی ترین کلاتورهای آهن در طبیعت است ، به طور غیر مستقیم به عنوان عوامل محافظت از نشا عمل می کنند. از آنجا که باکتریهای مفید سطح ریشه را استعمار می کنند ، سیدروفورها آهن را جدا می کنند و آن را در دسترس مهاجمان خارجی قرار نمی دهند بنابراین ریشه ها در برابر عوامل بیماری زای ریشه مانند پتیوم و ریزوکتون محافظت می شوند. برخی از مخلوط های بدون خاک با افزودن گونه های خاصی از باسیل سوبتیلیس به مخلوط و نامیدن آن به عنوان یک قارچ کش بیولوژیکی ، از این فرآیند استفاده می کنند.

اگر ابزار مناسبی داشته باشید و چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید ، تکثیر آسان است. فقط بذرها را خوب خیس کنید و نور و گرمای کافی را تأمین کنید. پس از آن ، برای رشد نشا های قوی و سالم با ساقه های ضخیم و شاخ و برگ سبز تیره ، فقط کمی لخته شدن لازم است. تکثیر کم هزینه ترین قسمت رشد در محیط داخلی است ، پس از انداختن چند بذر اضافی نترسید و همیشه بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب کنید!

">نشاانواع نشاء فروش نشاء قیمت نشاء نشاء نشاء کرفس
0

f99d0f0069791d403ebcee18c421d27c51a4af45 14 - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟

کرفس مجرم رشته ای بود که در غیر این صورت سوپ سبزیجات باغی که در شبهای تابستان ارائه می داد ، خوشایند بود.
How to Grow Celery Pin - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
اما بعد یک روز ، مادر دوستم میله های کرفس را که با کره بادام زمینی شیرین آغشته شده اند به عنوان میان وعده ما سرو کرد. من گرفتار بودم!

اکنون ، من قصد دارم در باغ تابستانی بعدی خود در آلاسکا کرفس بکارم. طعم کرفس باغی بسیار بهتر از وسایل فروشگاهی است و وقت آن است که پسر سه ساله ام را به درستی به یکی از تنقلات مورد علاقه کودک خود معرفی کنم.
Celery and Peanut Butter - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
برگ های کرفس ، که به عنوان گیاهان استفاده می شوند ، علاوه بر خوشمزه سوپ ها هستند.

گرچه کرفس به عنوان یک گیاه متزلزل شهرت دارد ، اما اگر دقیقاً بدانید که برای رشد چه چیزی لازم دارد ، بسیار آسان است.

آنچه خواهید آموخت

  • کرفس چیست
  • کشت و تاریخ
  • تبلیغ
  • چگونه رشد کنیم
  • نکات در حال رشد
  • ارقام برای انتخاب
  • مدیریت آفات و بیماری ها
  • برداشت
  • حفظ کردن
  • دستور العمل ها و ایده های آشپزی
  • راهنمای رشد سریع مرجع

کرفس چیست؟
کرفس هم به عنوان سبزیجات و هم گیاهان گیاهی متعلق به تیره Apium و خانواده Apiaceae در نظر گرفته می شود که شامل گشنیز ، سرو ، جعفری ، رازیانه و هویج نیز می باشد.

گیاهان اپیم بومی مناطق خاصی در آفریقا ، آسیا و اروپا در شرایط رشد باتلاقی شکوفا می شوند. بسیاری از ما باتلاق هایی برای حیاط خانه نداریم ، بنابراین چیز خوبی است که کرفس برای شرایط باغچه که به راحتی قابل دستیابی است کشت شده است.

Celery Stalks Vertical - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟

کرفس علاوه بر داشتن ترد و ترد خوشمزه ، سرشار از ویتامین K ، ویتامین A ، فولات و پتاسیم است.

کرفس حتی ستاره نوشیدنی سم زدایی اخیراً معروف به مشهور است: آب کرفس خالص. در حالی که ممکن است آب خواص درمانی جادویی adorers آن را فراهم نمی کند، آن را است یک نوشیدنی مغذی است.

با قرار دادن کرفس در وعده های غذایی معمولی که تهیه می کنید می توانید از همان مزایای استفاده کنید.
کشت و تاریخ
کرفس در “ادیسه” هومر که به عنوان سلینون ، شکل لاتین کلمه یونانی گیاه شناخته می شود ، یک ظاهر غافلگیرکننده دارد .

کرفس احتمالاً از دریای مدیترانه منشأ گرفته است ، اما در دهه 1600 میلادی ، این ماده غذایی طعم دهنده اصلی در سراسر اروپا بود ، که در فرانسه به عنوان کرفس معروف است . باغداران قرن 18 ، فرانسه ، انگلیس و آلمان با کاهش عطر و طعم قوی کرفس شناخته می شوند تا به عنوان یک سبزیجات روزمره خوش طعم شود.

ما نمی دانیم چه کسی کرفس را به قاره آمریکا آورده است ، اما تا سال 1806 ، چهار نوع کرفس کشت شده در آمریکای شمالی ثبت شده است.

کرفس یک سوم غذای مقدس تثلیث کاجون و کریول را تشکیل می دهد که شامل فلفل دلمه ای سبز و پیاز نیز می باشد. این سه سبزی با هم ، پایه ای برای گامبو ، جامبالایا و یکسری غذاهای خوشمزه لوئیزیانا می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را می توانید در سایت خواهر ما ، فودال بخوانید .
تبلیغ
می توانید کرفس را از بذر داخل یا خارج ، از نهال خریداری شده در گلخانه یا حتی از ساقه کرفس فروشگاه مواد غذایی استفاده کنید.

در شمال مرتفع – مانند آلاسکا – کرفس باید یک محصول تابستانی باشد. در مناطق گرم و مرطوب مانند جنوب آمریکا ، این محصول محصول مناسب زمستانی است. در جای دیگر ، این یک محصول ایده آل برای پاییز است.
از SEED
اگر در آب و هوای سردتر زندگی می کنید ، می خواهید بذرهای خود را در حدود 8-10 هفته قبل از آخرین سرما در داخل خانه شروع کنید . این به طور معمول به اوایل تا اواسط مارس ترجمه می شود.

کرفس حدود 4-3 ماه برای رشد نیاز دارد ، بنابراین اگر محصول پاییزی می خواهید ، در ماه مه یا ژوئن کاشت. برای یک محصول زمستانی ، دانه ها را در سپتامبر یا اکتبر بکارید.

بسیاری از باغبانان مبتدی از کرفس ناامید می شوند زیرا به نظر نمی رسد که هرگز جوانه بزند. مسئله این است که دانه های کرفس مانند بذرهای دیگر کاشته نمی شوند – حداقل اگر می خواهید رشد کنند.
Celery Seedling - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
اطمینان حاصل کنید که در هر سلول با بستر سست خاک شروع می کنید. آن را با انگشت خود بزنید و به هر سلول 2-3 دانه اضافه کنید ، اما دانه ها را به پایین فشار ندهید. آنها را باید لخت کرد تا آفتاب ببیند!

من می دانم که ممکن است دیدن آنها بسیار آسیب پذیر باشد اما دانه های کرفس برای جوانه زدن به نور مستقیم خورشید نیاز دارند. اگر پنجره های آفتابی زیادی ندارید ، در یک نور رشد فلورسنت سرمایه گذاری کنید تا دانه های شما نور مورد نیاز را بدهند.

چراغ ها را نزدیک به خاک نگه دارید و تمام دستورالعمل های سازنده را با دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نکته مهم دیگر این است که از کاشت بذرها به صورت توده های چهار یا بیشتر خودداری کنید. دانه های کرفس به میزان قابل توجهی ریز هستند ، بنابراین این همیشه آسان نیست. اما اگر تعداد زیادی گیاه در نزدیکی یکدیگر بکارید ، بعداً متوجه می شوید که رقیق شدن زیادی انجام می دهید.
Planting Little Celery Seedlings - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
یک ترفند این است که یک پنبه را در آب فرو کنید و سپس دانه ها را با آن لمس کنید. بذرها را یکی یکی با خلال دندان بچرخانید و روی خاک کاشت قرار دهید. البته اگر از مهارت های حرکتی ظریف بسیار خوبی برخوردار هستید ، می توانید از انگشتان خود مانند موچین استفاده کنید.

سینی بذر خود را نزدیک یک پنجره آفتابی تنظیم کنید و یک بطری اسپری را برای آن مفید نگه دارید. دانه های ظریف شما باید مرطوب بمانند. می توانید سینی بذر را با چند بسته پلاستیکی بپوشانید تا در آنجا نیز خوب و مرطوب باشد.

هنگامی که می بینید اولین گیاهان در زمین چکه می کنند ، پلاستیک را بردارید.

و اگر کرفس زمان شیرین خود را برای جوانه زدن می کشید ، ناراحت نشوید. جوانه زنی ممکن است تا 18 روز طول بکشد! قبل از اینکه گیاهچه های خود را در فضای باز پیوند دهید ، آنها را به مدت 7-10 روز سفت کنید.

اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید و در حال برنامه ریزی محصول زمستانی هستید ، اواخر تابستان یا اوایل پاییز بذرهای خود را مستقیماً در باغ بیرون خود بکارید. بذرهایی را که تقریباً یک فوت از یکدیگر فاصله دارند بکارید و مطمئن شوید خاک سست و غنی از کمپوست است.
از فروشگاه های مواد غذایی کرفس ساقه
آیا اخیراً ساقه کرفس را از فروشگاه مواد غذایی خریداری کرده اید؟ دور نریزیدش! در عوض ، پایه را قطع کنید. آن را در یک کاسه آب قرار دهید تا خیس بخورد ، و آن را نزدیک پنجره نگه دارید. ساقه های بریده شده باید رو به بالا باشند.

Celery Stalk in Water 1 - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟

بعد از گذشت یک هفته ، می بینید که برگهای سبز ریزی در مرکز پایه رشد می کنند. آن را به گلدان یا باغ سبزیجات منتقل کنید و همه چیز را بجز برگهای کوچک با همان خاک مرطوب و مرطوبی که برای کاشت بذر کرفس استفاده می کنید بپوشانید.

گیاه کرفس را سیراب نگه دارید و شاهد رشد ساقه های جدید از پایه قدیمی باشید. واقعاً نوعی چرخه زندگی زیباست که شاهد آن است. به علاوه ، فروشگاه شما کرفس خریداری کرده است که اساساً گیاه خوبی به شما می دهد.
از نهال / پیوند
اگر کرفس را از یک مهد کودک برداشتید یا نهال هایتان آماده انتقال به خارج از منزل هستند ، ابتدا اطمینان حاصل کنید که خاک یک خانه عالی برای گیاهان کرفس شما است.
Transplanting into the Garden - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
کرفس هر روز به 5-7 ساعت آفتاب کامل نیاز دارد ، بنابراین مطمئن شوید که جایی را روشن انتخاب کرده اید. بعد ، خاک را آماده کنید. ریشه های کرفس شکننده و مانند مو هستند ، بنابراین در خاک رس یا ماسه یا خاک سنگین و قدیمی خوب رشد نمی کنند.

یک بستر برجسته را با خاک فوق العاده غنی پر کنید – به یک محیط تقریبا خالص کمپوست فکر کنید. یک کود همه منظوره را به آرامی از لایه بالایی خاک رد کنید و مقداری قهوه استفاده شده را نیز به مخلوط اضافه کنید.

چرا قهوه اضافه می کنیم؟
Planting Out Celery - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
از آنجا که ازت موجود در محلول قهوه استفاده شده با pH خنثی به رشد گیاهان کرفس کمک می کند. (از این طریق ، من بسیار شبیه گیاه کرفس هستم.)

در آخر ، سطح pH خاک را آزمایش کنید . کرفس اسیدیته یا قلیایی بودن زیادی را دوست ندارد ، بنابراین شما به دنبال یک عدد خنثی بین 6.5 تا 7.5 هستید.

وقتی آماده پیوند هستید ، مطمئن شوید که فقط یک گیاه کرفس در هر پیاز وجود دارد. اگر بیش از یک مورد وجود دارد ، آن را برداشته و در سالاد عصرانه خود بریزید. فاصله هر گیاه را حدود 12 اینچ از یکدیگر قرار دهید و به طور مساوی مرطوب نگه دارید.

چگونه رشد کنیم
کرفس به طور کلی گیاهی مقاوم در برابر سرما است و گرمای زیادی از آن رنج می برد.

اما خیلی زود پیوند نکنید. شما می خواهید خاک تا حدود 50 درجه فارنهایت گرم شود و دمای هوای خارج از خانه در طول شب بیش از 40 درجه فارنهایت باشد. خیلی زود بکارید و ممکن است کرفس شما پیچ شود.

علاوه بر این ، خاک باید باشد:

  • شل
  • بسیار غنی از کمپوست (فروشگاه خریداری شده یا خانگی) ، محلول قهوه استفاده شده و خاک کاشت
  • علی رغم آغاز باتلاقی کرفس ، به طور مساوی سیراب می شود اما باتلاق نیست
  • عاری از علف های هرز

کرفس برای رسیدن به زمان برداشت و برداشت حدود 130 تا 140 روز زمان نیاز دارد. اما مراقبت از کرفس به محض پیوند نهال متوقف نمی شود.
Celery Plants Growing - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
ارقام گلخانه ای و برخی ارقام بذر برای اینکه خیلی تلخ نشوند ، نیاز به ترمیم دارند .

برای سفید کردن گیاهان کرفس ، صبر کنید تا اندازه آنها از ارتفاع نهال دو برابر شود. سپس ، در اطراف پایه گیاه خاک را خیز بزنید.

این امر باعث می شود که نور خورشید به نیمه پایینی ساقه ها نرسد و یک ساقه سفید ، تلخ و کمی مواد مغذی کم تولید کند.

اگر می خواهید از این مرحله اجتناب کنید ، می توانید ارقام خودپرداز را خریداری کنید. احتمالاً هنوز هم می خواهید سر ساقه های کرفس را به هم ببندید تا سفید کاری شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصلاح مناسب ، راهنمای کامل ما را بخوانید . یا اگر کرفس تلخ و خونسرد را ترجیح می دهید ، آن را به هیچ وجه سفید نکنید.

كرفس خود را در ماههای دوم ، سوم و چهارم خود با اضافه كردن یك قاشق غذاخوری كودك 5-10-10 به ناحیه له شده ای كه حدود 3 اینچ از گیاه حفر شده است ، نگه دارید.

مهمتر از همه ، آن کرفس را آبیاری نگه دارید! هر هفته بین 1 تا 1.5 اینچ آب نیاز دارد. اگر کرفس رطوبت مورد نیاز خود را تأمین نکند ، خرد می شود و رشته بیشتری می یابد. خود دوران کودکی من از ایده کاملاً لرزیده است.
نکات در حال رشد

  • خاک را غنی از مواد مغذی آلی نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که کرفس شما تمام نور خورشید مورد نیاز را می گیرد.
  • در ماه های دوم ، سوم و چهارم کود دهی کنید.
  • اگر مادر طبیعت این کار را برای شما انجام نمی دهد به طور یکنواخت و منظم آبیاری کنید.

ارقام برای انتخاب
در اینجا محبوب ترین انواع کرفس برای باغ خانه شما وجود دارد:
پاسکال
معمول ترین رقم کرفس ساقه ای که در ایالات متحده رشد کرده است ، “Pascal” در مناطق مقاوم USDA 2-10 رشد می کند.
Pascal Celery - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
‘پاسکال’

دانه های کرفس ‘Pascal’ را در Eden Brothers پیدا کنید .

قد ساقه ها حدود 12 اینچ رشد می کند و بعد از حدود 130 روز آماده پرش به خورشت عصرانه شما خواهد بود.
قد بلند یوتا
این تنوع محبوب به ساقه های یک پا ترد و بدون رشته تبدیل می شود. برای میان وعده درست بیرون از باغ (البته با کره بادام زمینی) عالی است و در مناطق 4-10 بهترین رشد را دارد.
Tall Utah - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
‘بلند یوتا’

اگر کرفس غذای مورد علاقه شما در جهان است در برادران Eden می توانید بسته ها ، بسته های 1 اونسی و حتی کیسه های 1 پوندی را خریداری کنید .
تانگو هیبرید
این نوع شیرین و بسیار ترد بسیار بلندتر می شود: تا 18 اینچ! همچنین می توانید این 6-8 اینچ را به جای 12 بوته بکارید که یک محصول دلچسب تر است.
Tango Hybrid - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
‘Tango Hybrid’

این رقم سریعتر از انواع کرفس قدیمی نیز بالغ می شود – فقط 85 روز پس از کاشت از آن لذت ببرید. به علاوه ، نوسانات دما دشوارتر است ، و این گزینه خوبی برای مبتدیان است.

‘Tango Hybrid’ در برابر پژمردگی فوزاریوم مقاوم است. یک بسته 350 دانه ای را در Burpee پیدا کنید .
کرفس چینی یا برش
اگر کرفس را با طعم قوی تر و ساقه های توخالی ترجیح می دهید ، این تنوع برای شماست.
Chinese Celery - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
کرفس ‘چینی’

کرفس ‘چینی’ در آب و هوای سردتر به خوبی رشد می کند و در مناطق 2-10 رشد می کند. طول آن تا 12 اینچ رسیده و در 100 روز بالغ می شود. می توانید آن را در True Leaf Market پیدا کنید .

گزینه های بیشتری می خواهید؟

حتما ” 9 مورد از بهترین ارقام کرفس برای باغ خود ” را بررسی کنید تا بهترین تناسب را برای آب و هوا و نوع خاک خود پیدا کنید.

مدیریت آفات و بیماری ها
گرچه کرفس در دفع شکارچیان وحشت زده بسیار خوب است ، اما گاهی اوقات طعمه آفات ، بیماری ها و قارچ ها می شود.
حشرات
تعدادی از آفات حشرات وجود دارد که می توانند یک وعده غذایی خوشمزه از محصول کرفس شما بخورند.
شته ها
شته ها فقط از هر چیز سبز موجود در جهان سیر نمی شوند. در دنیا کفشدوزک کافی نیست که بتواند همه شته ها را ردیابی کند. اما ، می توانید امتحان کنید.
Aphids on Celery Stalk - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
اگر در اطراف حیاط خود کفشدوزک مشاهده کردید ، آنها را با احتیاط به کرفس شته دار خود حمل کنید. شکمشان از شما تشکر می کند.

شته ها علاوه بر مکش تمام زندگی از کرفس ، به رشد و انتشار ویروس موزاییک کرفس نیز کمک می کنند. برای نکات بیشتر در مورد چگونگی مبارزه با شته ها می توانید این مقاله را بخوانید .
تریپس
آنها ممکن است یک اسم زیبا داشته باشند ، اما تریپس چیزی جز این نیست. تریپس ها اشکالات ریز بال دار است که تمام مایعات کرفس شما را منقبض می کند ، که وحشتناک است زیرا کرفس آب زیادی در آن دارد.
Celery Pests - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
برگهای کرفس خود را از نظر وجود نقاط سیاه پوسته پوسته پوسته ، یا عطر بررسی کنید. برای کنترل آلودگی به تریپ ، از روغن چریش یا صابون حشره کش روی گیاهان خود استفاده کنید.
برگ کرفس
اندازه این پروانه فقط حدود 3/4 اینچ است ، اما سوراخ هایی را در سراسر گیاهان کرفس شما جویده و شبکه های کمی را در بین برگها رشته می کند.

اگر به مرورگرهایی نگاه می کنید که در مرحله کاترپیلار یا حتی دیرتر هستند ، برای از دست دادن گیاهان گرانبها عزادار نشوید. دو دوز گرد و غبار پیرتروم باید از شر اشکالات خلاص شود.
ذرت ساز اروپا
مرغ ذرت اروپایی شباهت زیادی به برگ کرفس دارد اما به ساقه های کرفس شما حمله می کند . خوب نیست!
Corn Borer Moth - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
برای کنترل لارو این آفت ها قبل از اینکه آسیب جدی ببینند ، از Bacillus thuringiensis (Bt) استفاده کنید .
بیماریها
چند بیماری وجود دارد که می خواهید مراقب آنها باشید.
بیماری باکتریال و ساقه قهوه ای
اگر ساقه های کرفس شما در جاهایی شروع به قهوه ای شدن کنند و در برگه های برگ لکه های دایره ای پوسیدگی ایجاد شود ، گیاه شما ممکن است از بیماری باکتری ، Pseudomonas cichorii رنج ببرد .
Plant Disease on Celery - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
یکی از راههای جلوگیری از این امر اطمینان از گسترش حداقل 12 اینچ بین گیاهان است تا برگها نتوانند عفونت را گسترش دهند.
نرم پوسیدگی
در اثر سه نوع مختلف باکتری – Erwinia carotovora ، E. chrysanthemi و P. marginalis ، پوسیدگی نرم به پایه گیاه شما حمله کرده و آن را لزج و لجن می کند.

همیشه از آب تازه و تمیز برای آبرسانی به گیاهان خود استفاده کنید و بین خشک شدن آب زمان دهید تا خاک خشک شود. در اولین نشانه های پوسیدگی ، ساقه های آسیب دیده را بردارید. اگر کل پایه گیاه شما قهوه ای و لجن است ، ممکن است لازم باشد که کل گیاه را بکشید.
ویروس موزاییک کرفس
این ویروس توسط شته ها پخش می شود ، گیاهان را متوقف می کند ، باعث ایجاد لکه های تیره روی ساقه ها می شود و برگ ها را فر می کند.

بهترین راه برای جلوگیری از ویروس موزاییک کرفس ، کنترل شته ها است. بلافاصله گیاهان آسیب دیده را بکشید تا از انتشار ویروس جلوگیری کند.
کپک داونی
کپک داونی ( Peronospora umbellifarum ) به دلیل رشد کرکی و کپک زده ای که در زیر شکم برگ های کرفس ضعیف شما ظاهر می شود ، به راحتی قابل تشخیص است. همچنین ممکن است روی برگها لکه های زرد مشاهده کنید.

با استفاده از قارچ کش از مرکز باغ محلی خود درمان کنید.
زردهای فوزاریوم
زردهای Fusarium ( Fusarium oxysporum ) قارچی است که گیاهان شما را از پایه نرم و قهوه ای و در هر جای دیگر زرد می کند. برخی از ارقام کرفس ، مانند ‘Tango Hybrid’ ، در برابر فوزاریوم مقاوم هستند.
Diseased Celery Plant - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
برای جلوگیری از رشد و گسترش قارچ ، ابزار باغبانی خود را بین استفاده تمیز نگه دارید.
برداشت
بسته به نوع مختلف ، می توانید کرفس را 85-110 روز یا حدوداً پس از پیوند برداشت کنید. وقتی ساقه ها از پایین ساقه تا برگ اول حداقل شش اینچ بلند شدند ، آماده خوردن هستند.
Celery Stalk Bunches - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
اگر به یک باره به تمام کرفس خود احتیاج ندارید ، ساقه های منفرد را از خارج قطع کنید. ساقه های بیرونی تمایل به سبزتر شدن و طعم قوی تر دارند (به خصوص اگر سفید نشده باشند) در حالی که ساقه های داخلی ، با ترشحات طبیعی ارائه شده توسط ساقه های بیرونی ، سبک تر و شیرین تر هستند.

همچنین می توانید یک باره کل گیاه را برداشت کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد برداشت کرفس را در اینجا بخوانید .
حفظ کردن
برای تازه نگه داشتن کرفس در یخچال تا دو هفته ، برگها را بیرون آورده ، ساقه ها را در حوله های مرطوب بپیچید و در کیسه های پلاستیکی ببندید. آنها را در قسمت تردتر یخچال خود نگه دارید و فراموش نکنید که آنجا هستند! در چند روز اول از آن برگ های کرفس استفاده کنید تا بهترین عطر و طعم را تضمین کنید.

اگر می خواهید کرفس را برای ماه های زمستان در فریزر خود نگه دارید ، می توانید:

  1. آن را به اندازه پخت برش دهید.
  2. آن را به مدت یک دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید.
  3. آن را داخل مقداری آب یخ بریزید.
  4. برداشته و اجازه دهید خشک شود.
  5. داخل کیسه فریزر بچسبید و داخل فریزر بروید. وویلا

Celery in Colander - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
در طی 18-18 ماه استفاده کنید و به یاد داشته باشید: هنگامی که آن را از فریزر بیرون بیاورید ، دیگر آن مشکل را نخواهد داشت ، و برای میان وعده ایده آل است اما برای پخت و پز بسیار عالی است.
دستور العمل ها و ایده های آشپزی
برگ کرفس می تواند به سالاد یا ماکارونی فلفل اضافه کند. ساقه ها میان وعده های عصرانه مناسبی را برای بچه هایتان درست می کنند و همچنین می توانید با تهیه کرفس باغدار خوشبو خود در تهیه گامبو یا جامبالایا تلاش کنید.
Celery on Chopping Board 1 - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
در سایت خواهر ما ، Foodal ، کرفس یکی از مواد اصلی در تهیه دستور تهیه آسان غذاهای دریایی خانگی است. یک دستور تهیه سبزیجات برنده متناسب با تمام نیازهای آشپزی شما در طول سال ، در Foodal نیز موجود است .
راهنمای رشد سریع مرجع

نوع گیاه:
دوسالانه ، سالانه
نیازهای آب:
1-1.5 اینچ در هفته

بومی:
مدیترانه ای
نگهداری:
متوسط

مقاومت (منطقه USDA):
4-10 ، برخی از انواع مقاوم به 2 یا 3
نوع خاک:
سست و پولدار

فصل:
بهار ، پاییز ، اوایل زمستان
pH خاک:
6.5-7.5

قرار گرفتن در معرض بیماری:
آفتاب کامل
زهکشی خاک:
تخلیه خوب

زمان رسیدن به بلوغ:
120-130 روز
کاشت همراه:
دیزی ، گوجه فرنگی ، تره فرنگی

فاصله:
12 اینچ
از کاشت با:
آستر ، هویج ، ذرت

عمق کاشت:
خیلی کم عمق (دفن نکن)
خانواده:
گیاه Apiaceae

قد:
12-18 اینچ
جنس:
تریوم

گسترش:
4-6 اینچ
گونه ها:
A. graveolens

تحمل:
یخ زدگی سبک

آفات و بیماریها:
شته ، برگ کرفس ، منجمد کننده ذرت در اروپا ، تریپس ؛ بیماری باکتریایی ، ویروس موزاییک کرفس ، کپک زدگی ، زردهای فوزاریوم ، پوسیدگی نرم.

خیلی بیشتر از یک مزاحم رشته ای
حتی اگر فکر می کنید از کرفس متنفر هستید ، مثل من در کودکی ، سعی کنید آن را در باغ خود پرورش دهید. شاید تعجب کنید که چقدر ترد ، خوش طعم و فاقد رشته است. فقط اطمینان حاصل کنید که گیاهان کرفس خود را در خاکی سست و غنی بکارید و مقدار زیادی آفتاب و آب برای آنها تأمین کنید.
Ingredients for Stock - چگونه از نشاء کرفس مراقبت نماییم ؟
همزمان چند ساقه یا بطور کامل گیاهان را برداشت کنید. ساقه های تازه را به عنوان میان وعده بعد از ظهر یا یک افزودنی عالی برای خورشت مورد علاقه خود میل کنید. و یادتان باشد که برای تهیه آب سبزیجات از یک دسته کرفس استفاده کنید!

مرکز عرضه کلي و جزئي نشا به سراسر ايران با بالاترين کيفيت و تکنولوژي روز زير نظر شرکت دانش بنيان نهال گستر رويان

منبع : gardenerspath.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده دسامبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1246 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات